Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(230)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(230)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(215)
dostępne
(105)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(106)
Biblioteka Międzywydziałowa
(48)
Biblioteka WEiZ
(4)
Biblioteka WWFiF
(169)
Autor
Gajdzica Zenon
(9)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(8)
Franczyk Anna
(7)
Klinik Anna
(7)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(7)
Kierczak Urszula
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Bielski Janusz (1924-1996)
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(4)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Fuks Agata
(3)
Grabowski Henryk (1935- )
(3)
Głażewski Michał
(3)
Kowalski Mirosław (pedagogika)
(3)
Leppert Roman
(3)
Madejski Eligiusz (wychowanie fizyczne)
(3)
Nowicka Agnieszka
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Węglarz Józef (1900-1980)
(3)
Węglińska Maria (1936- )
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(2)
Bąbka Jarosław
(2)
Gaweł Anna
(2)
Janikowska-Siatka Maria
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Jąder Mariola
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Miłkowska Grażyna
(2)
Murzyn Andrzej
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Skorupa Joanna
(2)
Smołalski Antoni
(2)
Stawarski Andrzej
(2)
Szczygieł Beata
(2)
Szybist Joanna
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Węglińska Maria
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Śliwerski Wojciech
(2)
Świrko-Pilipczuk Janina
(2)
Adrjan Beata
(1)
Banach Czesław (1931- )
(1)
Bardi Luciano
(1)
Belzyt Joanna
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Brühlmeier Artur
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błajet Piotr
(1)
Carlgren Frans (1925- )
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chromiec Jan Jakub
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciepaj Marian (1944- )
(1)
Ciesielska Małgorzata
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Czapiga Alina
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dauber Heinrich (1944- )
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dybek Halina
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dyrda Beata (1968-2014)
(1)
Dyrda Piotr
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Glej Sandra
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Godawa Joanna. (pedagogika specjalna)
(1)
Gola Beata
(1)
Gorczyca Piotr Wacław
(1)
Gordzelewska Beata
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Gribble David (1932- )
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Grzybek Renata
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Gładyszewska-Cyculko Joanna
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Huryło Lucyna
(1)
Ignazi Piero
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(152)
1990 - 1999
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(234)
Język
polski
(233)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Logopedzi
(1)
Masażyści
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Pedagogika
(35)
Dzieci niepełnosprawne
(26)
Niepełnosprawni
(25)
Wychowanie
(22)
Wychowanie fizyczne
(16)
Pedagogika specjalna
(15)
Kształcenie integracyjne
(11)
Nauczanie
(10)
Szkolnictwo
(9)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(7)
Edukacja zdrowotna
(7)
Nauczyciele
(7)
Niepełnosprawni umysłowo
(7)
Rehabilitacja medyczna
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Dzieci niepełnosprawne intelektualnie
(6)
Integracja społeczna
(6)
Dzieci
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Kształcenie
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Uczniowie
(5)
Animaloterapia
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Metody nauczania
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Arteterapia
(3)
Dzieci chore
(3)
Dzieci niepełnosprawne ruchowo
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Humanizm (postawa)
(3)
Internet
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Multimedia
(3)
Muzykoterapia
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Postawy
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Psychoterapia
(3)
Rehabilitacja społeczna
(3)
Socjalizacja
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agresywność
(2)
Akrobatyka
(2)
Alkoholizm
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Autystycy
(2)
Banki
(2)
Choroby kręgosłupa
(2)
Choroby narządu ruchu
(2)
Dogoterapia
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dzieci zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Geragogika specjalna
(2)
Gerontologia
(2)
Innowacje
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Jakość życia
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Klasy integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Masaż
(2)
Metoda projektów
(2)
Młodzież niepełnosprawna intelektualnie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Olimpiady Specjalne
(2)
Osoby starsze
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Personalizm
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia
(2)
Stopy (metalurg.)
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wizualizacja (psychol.)
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autorewalidacja
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Bioetyka
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1701-
(2)
1801-
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Japonia
(1)
Tarnowskie Góry (Polska ; region)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(18)
Podręcznik
(7)
Podręczniki
(6)
Poradniki
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Monografia
(4)
Encyklopedie
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(2)
Bibliografie
(1)
Biografia
(1)
Poradnik
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Edukacja i pedagogika
(7)
Historia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Nauka i badania
(2)
Psychologia
(2)
Chemia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
234 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 389-411. Indeks.
Lekcje mistrzów - z historii europejskiego i amerykańskiego dyskursu dydaktycznego Pojęcie paidei w Platońskiej metaforze jaskini Dydaktyczna strona sokratejskiej aporetyki na przykładzie lekcji geometrii przedstawionej w dialogu Menon Arystoteles o sztuce nauczania i uczeniu się Roussowskie zasady wychowania i ich dydaktyczne znaczenie na przykładzie lekcji ze złamanym kijem Dydaktyczne znaczenie Fichteańskiego pojęcia wychowania na przykładzie konstruowania trójkąta Dydaktyczna koncepcja prowadzenia lekcji jako rozszerzanie doświadczenia i wiedzy uzyskanej dzięki obcowaniu z innymi według Johanna Friedricha Herbarta Nabudowana na irytacjach edukacyjnych i negatywnych doświadczeniach (samo)kształcących dydaktyka jednolita Johna Deweya W kierunku (naukowo-)dydaktycznych badań pedagogicznych nad taktem i profesjonalizacją nauczania Wychowanie i (samo)kształcenie Nauczanie i uczenie się Pozytywne i negatywne doświadczenia Trzy rodzaje przyczynowości w procesach wychowania i (samo)kształcenia (Samo)kształcenie i kompetencja Doświadczenie, wiedza, nauka oraz nauczanie, uczenie się, prowadzenie lekcji w kontekście wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy Teleologiczny paradygmat nauki Arystotelesa i jego antycypacje społeczno-praktyczne Indukcja naukowa i praxis technologiczno-społeczna według Francisa Bacona W sprawie zależności między krytyką rozumu a konceptualizacjąpraxis u Immanuela Kanta Racjonalizm krytyczny a demokracja rozwiązująca problemy- wyprowadzona z jedności nauki logika badań Karla R. Poppera i jej znaczenie dla pluralizmu nowoczesnych typów wiedzy Doświadczenie historyczno-hermeneutyczne, (samo)kształcenie i kompetencje w nawiązaniu do Wilhelma Diltheya, Hansa-Georga Gadamera, Joachima Rittera, Johanna G. Droysena i Gunthera Bucka Kryzys nauk europejskich według Edmunda Husserla i nieprzemijające znaczenie eksplikacji doświadczenia życia codziennego w propedeutyce nauki Max Horkheimer o teorii tradycyjnej i krytycznej, Theodor W. Adorno o bezpośredniości i mediacji oraz Jurgen Habermas o naukowo-dydaktycznej interpretacji związku między poznaniem a interesem Theodor Litt na temat triady podmiot - metoda - przedmiot, „nieuniknioności obcowania" i „błogosławieństwa refleksji" Wolfgang Fischer i Jorg Ruhloffo (samo)kształceniowym znaczeniu sceptyczno-transcendentalnego posługiwania się rozumem W sprawie pragmatycznego obchodzenia się z wielorakimi typami wiedzy. Albo: apologia nowego rozumienia metod nauczania wychowującego i (samo)kształcącego Koncepcie naukowo-dydaktyczne i tendencje rozwojowe wychowaniaw XX-wiecznej pedagogice niemieckiej Od teorii nauczania Johanna Friedricha Herbarta, przez dydaktykę stopni formalnych herbartystów i teorię planu nauczania Ericha Wenigera, do krytyki prospektywnych ideałów uczenie się,(samo)kształcenia Hannah Arendt i Theodora Litta oraz dydaktykikategorialnej Wolfganga Klafkiego Dydaktyczne znaczenie metodycznych pytań kierunkowych Giseli Blankertz oraz problem konstytucji nauczania propedeutyczno-naukowego według Hermanna-Josefa Kaisera Klausa Prangego pedagogika operatywna i jej uzupełnienie przez koncepcję dydaktycznego zapytywania i odpowiadania Alfreda Petzelta i Josefa DerbolavaW sprawie podejścia do problemów naukowo-dydaktycznychw wybranych projektach reform oświatowych w Niemczech Elementy ogólnej dydaktyki nauki w kierunku dydaktyki typów wiedzy i formatów sądzenia Triada szkolna: podstawowe wiadomości teoretyczne, Wilhelma Diltheya,kompetencja sądzenia i kompetencja partycypacji w działaniu Triada dydaktyczna: nauczanie przedmiotowe, nauczanie ponadprzedmiotowe i nauczanie metodą projektów według Edmunda HusserlaTriada ewaluacyjna: zadania dydaktyczne, kontrolne i testowe Reguły, zasady konstruowania zadań ukierunkowanych, których celem jest mierzenie kompetencji z perspektywy tradycyjnej i krytycznej,teorjj kształcenia) metodyk przedmiotowych i badgń empirycznych O konieczności i możliwości uzgodnienia modelowania dydaktycznego z kompetencyjnym Matematyka: o nauczaniu twierdzenia Pitagorasa Fizyka: od starożytnej do nowożytnej fizyki Biologia: wprowadzenie do teorii ewolucji Darwina z uwzględnieniem różnorodności typów wiedzy naukowej Etyka: jak Shinichi Ushida uczy etyki? Albo o dydaktycznym znaczeniu refleksyjnych zadań testowych w nauczaniu problemowym na lekcjach etyki Polityka: jak Gunther Braun czytał z uczniami ustawę zasadniczą Republiki Federalnej Niemiec Perspektywy dotyczące przyszłości dydaktyki nauki Kształcenie przez naukę? Dydaktyka szkoły wyższej poza shift from teaching to learning i constructive alignment Współzależności między badaniami naukowymi, nauczaniem, uczeniem się i uczeniem się przez badanie
Sygnatura czytelni BWF: X B 107
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155218 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 2)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Izabela Marczykowska Metody pracy z dziećmi z autyzmem w opiniach rodziców  Magdalena Christ Zastosowanie metody Freda Warnkego w terapii dzieci z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego  Ewa Gawlik Wczesne wspomaganie rozwoju w opinii rodziców dzieci objętych WWR na przykładzie Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu Anna Steliga Intensyfikacja edukacyjnych działań środowiskowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami Marta Niemiec Społeczne funkcjonowanie dorosłych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - możliwości wsparcia  Beata Gumienny Sytuacja społeczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej - doniesienia z badań Joanna Godawa „Przez uchylone drzwi...”, czyli zjawisko liminalności w kontekście przekraczania drugiego progu edukacyjnego przez ucznia z chorobą przewlekłą uczęszczającego do klasy integracyjnej Sabina Pawlik „Muzeum dla nas” - możliwości udostępniania muzeów osobom z niepełnosprawnością intelektualną  Bogumiła Bobik, Maria Suszek „Chodź, pomaluj mój świat” - działalność plastyczna uczniów lekko niepełnosprawnych intelektualnie Iwona Durek Tworzenie holistycznych form wsparcia dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i sprzężeniami na przykładzie sosnowieckich działań  Małgorzata Rel Wartość relacji interpersonalnych dla podnoszenia poziomu udziału w kulturze i rehabilitacji społecznej artystów z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie malarza Henryka Żarskiego Urszula Grzela Portret teatralny. Moment mal, bitte!  
Sygnatura czytelni BWF: X H 235
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8035 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 409-432.
Filozoficzne podłoże edukacji ekologicznej  Rozwój filozofii ekologicznej Koncepcje etyki środowiskowej Etyka antropocentryczna Etyka biocentryczna Etyka holistyczna Wartości etyki ekologicznej Strategie realizacji wartości etyki środowiskowej Zrównoważony rozwój Ekologia głęboka  Wyzwania ekologiczne jako obszar myślenia i działania pedagogicznego Zadania edukacji ekologicznej w międzynarodowych i polskich dokumentach - odpowiedź na kryzys ekologiczny Pedagodzy wobec wyzwań (ekologicznych) XXI wieku Kształcenie i wychowanie jako czynniki ukierunkowujące relację człowiek - środowisko przyrodnicze Rozstrzygnięcia dotyczące pojęć - między edukacją a wychowaniem Edukacja ekologiczna jako przedmiot pedagogiki społecznej/ekologicznej Edukacja ekologiczna w kontekście wyzwań współczesnej cywilizacji - w kierunku edukacji sustensywnej i globalnej  Kształtowanie świadomości ekologicznej i postaw w procesach pedagogicznych Założenia metodologiczne badań własnychMateriał badawczy - podręczniki szkolne  Program nauczania w kontekście funkcji społecznych Etyka środowiskowa w edukacji formalnej na I etapie edukacyjnym - edukacja wczesnoszkolna  Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych w kontekście edukacji wczesnoszkolnej Elementy etyki ekologicznej w materiałach do edukacji wczesnoszkolnej Obecność etyki środowiskowej w edukacji ekologicznej na II etapie edukacyjnym - klasy IV-VI szkoły podstawowej Edukacja ekologiczna w podstawie programowej przedmiotu przyroda Ekoetyka w edukacji ekologicznej w podręcznikach do przedmiotu przyroda Ekoetyka w podręcznikach do przedmiotu Przyroda w klasie IV Etyka środowiskowa w podręcznikach do przedmiotu przyroda w klasie V Ekoetyka w podręcznikach do przedmiotu przyroda w klasie VI  Etyka środowiskowa w edukacji na III etapie edukacyjnym - gimnazjum Edukacja ekologiczna w podstawie programowej przedmiotu biologia Ekoetyka w podręcznikach do przedmiotu biologia Wybrane aplikacje etyki środowiskowej do praktyki edukacyjnej W stronę dobrych praktyk - droga odkrywania ekologicznego porządku życia we Wrocławskiej Szkole Przyszłości Ekoetyka w pozaformalnej edukacji ekologicznej prowadzonej przez Stowarzyszenie Pracownia na rzecz Wszystkich Istot Diagnoza treści formalnej edukacji ekologicznej w kontekście fundującej ją etyki środowiskowej - podsumowanie Konieczność, utopia czy współczesne fiasko edukacji ekologicznej? W poszukiwaniu złotego środka.
Sygnatura czytelni BWZ: XIV C 65
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5850 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 91-100.
Czym jest nowotwór?  Jak diagnozujemy nowotwory?  Leczenie nowotworów  Przegląd wybranych nowotworów  NOWOTWÓR PŁUC  NOWOTWÓR PIERSI  NOWOTWÓR JAJNIKA  NOWOTWÓR JELITA GRUBEGO  NOWOTWÓR ŻOŁĄDKA  NOWOTWÓR WĄTROBY  NOWOTWÓR SKÓRY    NOWOTWÓR TRZUSTKI  NOWOTWÓR KOŚCI    NOWOTWÓR KRWI (BIAŁACZKA)  Żywienie antynowotworowe  Wskazówki dietetyczne  Filozofia diety śródziemnomorskiej  Zasady żywienia śródziemnomorskiego  Produkty o działaniu antynowotworowym    Przepisy   1. OWSIANKA Z POMARAŃCZĄ I GORZKĄ CZEKOLADĄ   2. OWSIANKA À LA SZARLOTKA   3. OMLET OWSIANY Z ŻURAWINĄ   4. JAGLANKA Z BORÓWKAMI   5. SAŁATKA OWOCOWA   6. KOKTAJL OWOCE LEŚNE     7. KOKTAJL BANAN – TRUSKAWKA   8. JOGURT NATURALNY Z DODATKAMI   9. PANINI Z GRILLOWANYM KURCZAKIEM  10. PANINI Z MOZZARELLĄ  11. KANAPKI Z WĘDZONYM ŁOSOSIEM  12. KANAPKA Z CAMEMBERTEM  13. KANAPKI Z TWAROŻKIEM  14. KANAPKI Z PASTĄ JAJECZNĄ  15. KANAPKI Z GUACAMOLE  16. KREM Z ZIELONEGO GROSZKU    17. KREM Z DUSZONEGO PORA  18. KREM Z PIECZONEJ PAPRYKI  19. KREM BROKUŁOWY  20. POLSKIE MINESTRONE    21. CHŁODNIK OGÓRKOWY  22. KASZOTTO Z SUSZONYMI POMIDORAMI  23. KASZOTTO Z WĘDZONYM KURCZAKIEM    24. SAŁATKA LAZUR Z WINOGRONAMI  25. PLACKI Z SIEKANEJ PIERSI KURCZAKA    26. POTRAWKA WARZYWNA Z KASZĄ GRYCZANĄ  27. SAŁATKA Z PIECZONYCH WARZYW Z DOMOWYM SOSEM ZIOŁOWO-CZOSNKOWYM  28. CURRY WARZYWNE  29. SZPARAGI Z GRILLOWANYM HALLOUMI  30. SZPARAGI Z JAJKIEM SADZONYM  31. ŁOSOŚ GRILLOWANY W MARYNACIE IMBIROWEJ  32. SAŁATKA Z FETĄ  33. BRUSCHETTA Z POMIDORAMI I CZOSNKIEM  34. MAKARON ZE ŚWIEŻYM SZPINAKIEM  35. SAŁATKA Z JAJKIEM I SZPINAKIEM  36. PIECZONE POLĘDWICZKI Z DORSZA  37. RYŻ IMBIROWY Z DODATKAMI  38. PLACKI WARZYWNE  39. SPAGHETTI Z KREWETKAMI  40. SAŁATKA Z BROKUŁEM I MAKARONEM RAZOWYM    41. PIECZONE ZIEMNIAKI Z SOSEM JOGURTOWYM  42. MIODOWE UDKO KURCZAKA Z PURÉE MARCHEWKOWO-ZIEMNIACZANYM  43. CUKINIA FASZEROWANA MIĘSEM MIELONYM  44. PIECZONA PIERŚ INDYKA ZE SZPARAGAMI  45. CARPACCIO Z BURAKA  46. GULASZ Z BATATÓW    47. SPAGHETTI Z TOFU I WARZYWAMI  48. SZASZŁYKI Z HALLOUMI  49. SZASZŁYKI Z KREWETKAMI, LIMONKĄ I CHILLI  50. SZASZŁYKI DROBIOWE Z RYŻEM 
Sygnatura czytelni BWF: X G 123
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8872 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7931 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Władysława Pilecka Wspomaganie rozwoju tożsamości dzieci i młodzieży z dysfunkcją widzenia szansą ich sukcesów życiowych        Paweł Masarczyk „Twoje ograniczenia leżą prawdopodobnie o wiele dalej, niż się spodziewasz” – możliwości budowania ścieżki edukacyjno-zawodowej przez osoby niewidome        Katarzyna Parys Idee pedagogiki specjalnej w działaniach tyflopedagogów   Sławomir Olszewski Autodiagnoza w pracy tyflopedagoga      Anna Mitko, Małgorzata Trojańska Obciążenia zawodowe tyflopedagogów w kontekście doświadczanej niepełnosprawności   Małgorzata Woś Diagnostyka zaburzeń narządu wzroku u małych dzieci z uwzględnieniem specyfiki ich wieku   Agnieszka Nawrocka Dostosowanie otoczenia i wymagań edukacyjnych do potrzeb ucznia niewidomego i słabowidzącego w szkole   Patrick Temmesfeld Wybrane problemy dotyczące kształcenia osób niewidomych i słabowidzących w Niemczech   Małgorzata Bała Znaczenie kształcenia muzycznego dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku – dobre praktyki metodyczne i organizacyjne     Dorota Rysiak Dostosowanie otoczenia do potrzeb osób słabowidzących   Marek Jakubowski Pomoce dydaktyczne dla osób niewidomych – o pasji zawodowej tyflopedagogów i efektach ich twórczych poszukiwań     Magdalena Pasteczka-Cholewa, Magdalena Gatlik Doświadczenia studentów pedagogiki specjalnej w konstruowaniu książek dotykowych dla dzieci z dysfunkcją narządu wzroku  
Sygnatura czytelni BWF: X H 1
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8817 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.s. 135 - [136]
Sygnatura czytelni BWF: F 3396 - X H 77, F 1599 - ubytek
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102624 L (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3396 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 101-[102].
Sygnatura czytelni BWF: X H 76 ; X H 199
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104259 L (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3395, F 1675 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6430 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [91]-92.
Dla studentów kierunków pedagogicznych.
Sygnatura czytelni BWF: X J 63
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5295 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110821, 141959 (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3058 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113269, 113267 N (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3558 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna Rozdział 2. Kultura fizyczna 2.1. Zagadnienia terminologiczne 2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów 2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej Rozdział 3. Wychowanie fizyczne 3.1. Pojęcie wychowania 3.2. Istota wychowania fizycznego 3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania fizycznego 3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania 3.5. Cechy wychowania 3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia 3.7. Błędy w procesie wychowania Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego 4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego 4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej 4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki 4.4. Klasyfikacja wartości – podział dychotomiczny wartości 4.5. Istota i znaczenie celów wychowania 4.6. Funkcje celów wychowania 4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego 4.8. Kompetencje ucznia Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego Rozdział 6. Funkcje ruchu 6.1. Ruch jako czynnik stymulujący 6.2. Ruch jako czynnik adaptacyjny 6.3. Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka 7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania 7.2. Ocena rozwoju fizycznego 7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży 7.4. Zmiany w postawie ciała 7.5. Metody oceny postawy ciała 7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży Rozdział 8. Motoryczność ludzka 8.1. Przejawy motoryczności 8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością 8.3. Diagnoza sprawności motorycznej 8.4. Diagnoza uzdolnień ruchowych 8.5. Diagnostyka czynnościowa wydolności fizycznej 8.6. Zasady i metody rozwoju sprawności motorycznej Rozdział 9. Metody kształcenia i wychowania fizycznego 9.1. Klasyfikacja metod wychowania fizycznego 9.2. Opis metod wychowania fizycznego 9.3. Formy organizacyjne ćwiczeń 9.4. Metody kształtowania zdolności motorycznych 9.5. Metody oddziaływań wychowawczych Rozdział 10. Uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela wychowania fizycznego 10.1. Model nauczyciela-wychowawcy w literaturze pedagogicznej 10.2. Kompetencje pedagogiczne nauczyciela 10.3. Inne uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela 10.4. Styl oddziaływania wychowawczego 10.5. Wychowawca fizyczny jako promotor zdrowia 10.6. Model nauczyciela efektywnego Rozdział 11. Przygotowanie nauczyciela do zawodu Rozdział 12. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego 12.1. Fazy w rozwoju zawodowym nauczycieli 12.2. Kilka uwag na temat kształcenia nauczycieli do współczesnych potrzeb edukacyjnych Rozdział 13. Aktywność fizyczna ucznia w czasie wolnym 13.1. Pojęcie czasu wolnego – próba definicji 13.2. Funkcje czasu wolnego 13.3. Aktywność fizyczna w czasie wolnym 13.4. Techniki organizowania czasu wolnego 13.5. Formy rekreacji 13.6. Zachowania prozdrowotne 13.7. Wycieczka turystyczna jako jedna w form zagospodarowania czasu wolnego
Sygnatura czytelni BWF: X C 72
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146365, 132222, 132221 N (3 egz.)
Biblioteka WWFiF
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F 6713 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7360 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Bibliogr. s. [239]-249.
Dla nauczycieli, trenerów, zawodników, menedżerów, psychologów, dziennikarzy, kibiców oraz badaczy.
Sygnatura czytelni BWF: IX Ą 101
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6996 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-[156].
Sygnatura czytelni BWF: X H 170
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7544 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99176 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [133]-143.
Terapia i zaburzenia rozwoju Terapia w andragogice specjalnej Terapia pedagogiczna Andragogika specjalna Terapia zajęciowa Terapia wspierająca Ergoterapia Teoretyczne modele konceptualizowania niepełnosprawności Model Studiów nad Potencjałem Człowieka Model Studiów Publicznych Model Studiów Kulturowych Model Studiów Etycznych i Filozoficznych Model Studiów Technologicznych Kulturowy model niepełnosprawności Niepełnosprawność jako kultura Kultura jako przestrzeń konstruująca niepełnosprawność Kulturotwórcze konteksty habilitacji osób dorosłych z niepełnosprawnością Akulruracja i poznawanie kultury osób z zaburzeniami rozwoju Lingwistyczna ewolucja pojęcia niepełnosprawność intelektualna Zaburzenia rozwoju Echa ekspresji. Kulturoterapia w andragogice specjalnej Kulturoterapia Antropologiczne i kulturowe wątki terapii osób z niepełnosprawnością Kulturoterapia Formy i dziedziny kulturoterapii Terapia przez sztukę ekspresywną Arteterapia Choreoterapia Dramaterapia Muzykoterapia Fototerapia Filmoterapia Tworzenie filmu jako terapia Terapia przez pisanie twórcze Pisanie dziennika jako terapia Terapia przez narrację i pisanie twórcze Koncepcja terapii przez twórczość A. Wojciechowskiego Terapia przez narrację i pisanie twórcze Narracja i pisanie wpływ Intymność Interakcyjność Indywidualny plan terapii Zajęcia terapeutyczne Codzienność terapeutyczna Pedagogiczne uwikłanie.
Sygnatura czytelni BWF: IV J 61
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8020 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [231]-254.
Kontekstualne i historyczne rozważania nad niepełnosprawnością Kontekst i historia. Szkic światowych i europejskich koncepcji i działań wobec osób niepełnosprawnych od prehistorii po nazistowskie Niemcy lat 1933-1945, Rosję XVII wieku i czas poststalinowski w Związku Radzieckim Shandar I: Neandertalczyk z niepełnosprawnością -prehistoria Grecki teras, rzymskie monstrum, hinduski Dor od Boga i arabski Umysł, który jest w niebie, podczas gdy ich większa część mieszka wśród zwykłych śmiertelników - starożytność Wieki „odmieńców" - średniowiecze, renesans i oświecenie „Słabi na umyśle" i osoby „z defektami" na przełomie XIX i XX wieku Lebens unwertes Leben - nazistowskie Niemcy (1933-1945) „Jurodiwyje" i „ubogi" w Rosji carskiej. Niepełnosprawni weterani wojenni i inni czasów stalinowskich i poststalinizmu w Związku Radzieckim Kulturowe i naukowe reprezentacje niepełnosprawności w zarysie „Aspi", „W-skersi", „kultura Dnia Świstaka", „kultura otwartego serca" i inni bez logo. Kultury niepełnosprawności Naukowe deskrypcje niepełnosprawności i zaburzeń rozwoju „Defekt umysłowy", „słabość na umyśle" i niepełnosprawność intelektualna w opisach naukowych od Alfreda Franka Tredgolda do Ruth Luckasson Współczesne koncepcje teoretyczne opisujące życie osób z niepełnosprawnością Koncepcja eugeniki Sir Francisa Galtona, Charlesa Davenporta i Henry'ego Goddarda Koncepcja normalizacji Neilsa Erika Banka-Mikkelsena i Bengta Nirjego Koncepcja waloryzacji roli społecznej Wolfa Wolfensbergera Koncepcja deinstytucjonalizacji Roberta L. Schalocka i innych badaczy Self-adwokatura i koncepcja niezależnego życia Eda Robertsa Koncepcja jakości życia Roberta L Schalocka Koncepcja brokeringu kulturowego w rehabilitacji Mary Ann Jeżewski Koncepcja habilitacji kulturowej osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju Beaty Borowskiej-Beszty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144799 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99108 L, 99111, 99110, 99109 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności