Integracja sensoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(9)
Forma i typ
Książki
(6)
Artykuły
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Biblioteka WWFiF
(5)
Autor
Binkuńska Ewa
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bugaj Rafał
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Charęzińska Aleksandra
(1)
Konopka Wiesław
(1)
Krzysztofik Karolina (psychologia)
(1)
Pepaś Renata
(1)
Potapska- Skwara Agata
(1)
Przyrowski Zbigniew
(1)
Pyda-Dulewicz Agata
(1)
Rymarczuk Aleksandra
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szulc Joanna
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wyszyński Dariusz (pedagogika)
(1)
Zasadzka Dominika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Rehabilitanci
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Integracja sensoryczna
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(3)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 208-216.
Wprowadzenie do problematyki rozwojowych zaburzeń koordynacji ruchowej ROZWOJOWE ZABURZENIA RUCHOWE – WZROKOWE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec Rozwój wzroku w życiu człowieka w kontekście koordynacji ruchowej Dariusz Wyszyński, Ewa Binkuńska, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy Materiały do pracy terapeutycznej rozwijającej przetwarzanie wzrokowe Dariusz Wyszyński, Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec Kwestionariusz do identyfikacji trudności w posługiwaniu się wzrokiem Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec, Dariusz Wyszyński Zestaw ćwiczeń wspomagających rozwój widzenia i procesów koordynacji ROZWOJOWE ZABURZENIA RUCHOWE A LOGOPEDYCZNE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE Ewa Binkuńska Logopedyczne aspekty koordynacji ruchowej czynności pionizacji języka oraz diagnozy związanych z nią trudności Zbigniew Rytlewski, Jacek Szmalec Eksterorecepcja neurologopdyczna mięśni przestrzeni twarzy i jamy ustnej – jako strategia terapeutyczna wspomagająca koordynację ruchową Dariusz Wyszyński, Ewa Binkuńska, Jacek Szmalec, Aleksandra Iwaniuk, Magdalena Dyrka, Karolina Flor, Sylwia Krajzer, Lucyna Śmieszek-Formela Gimnastyka języka ROZWOJOWE ZABURZENIA RUCHOWE – SŁUCHOWE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE Maria Faściszewska Zaburzenia przetwarzania słuchowego i wykrywanie jego ryzyka w kontekście problemów z koordynacją Maria Faściszewska Ćwiczenia słuchowe i słuchowo-językowe dotyczące stymulacji wyższych funkcji słuchowych pod kierunkiem Jacka Szmalca Bajki terapeutyczne dla dzieci, na ćwiczenia mimiczne twarzy. Opracowały studentki III roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych UKW w Bydgoszczy
Sygnatura czytelni BWF: IV G 16
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150486 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8681 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. - Warszawa : Difin, 2017. - 159 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 155-158.
Dla studentów kierunków pedagogicznych, psychologicznych itp., rodziców, nauczycieli wychowania przedszkolnego i klas szkolnych, specjalistów prowadzących zajęcia indywidualne oraz terapeutów integracji sensorycznej.
Rozdział I. Czym jest integracja sensoryczna? 1. Co i dlaczego musi być zintegrowane w senso(moto)ryce? 2. Czym są zmysły i jak funkcjonują 3. Znaczenie układu dotykowego i czucia głębokiego 4. Jaki wpływ na nasze funkcjonowanie ma zmysł równowagi? 5. Układ przedsionkowy a rozwój mowy 6. Jak układ przedsionkowy wpływa na trudności szkolne dziecka? 7. Zmysł wzroku – narząd niesamowity 8. Zmysł słuchu, czyli magia dźwięków 9. Do czego potrzebny nam zmysł węchu? 10. Smak – zmysł dający wiele przyjemności Rozdział II. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego 1. Czym są zaburzenia przetwarzania sensorycznego? 2. Zaburzenia dyskryminacji sensorycznej (zaburzenia różnicowania sensorycznego) 3. Zaburzenia motoryczne o bazie sensorycznej Rozdział III. Terapia integracji sensorycznej 1. Terapia integracji sensorycznej 2. Narracja w terapii Rozdział IV. Integracja sensoryczna przez cały rok 1. Jak wspomagać integrację sensoryczną przez cały rok 2. Wspieranie integracji sensorycznej u małego dziecka 3. Integracja sensoryczna w zgodzie z naturą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 149774 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Warszawa : Mamania, 2019. - 270, [1] strona : fotografie ; 23 cm.
Na okładce: Integracja Sensoryczna, zawiera 50 pomysłów na wspierające sensozabawy.
Bibliografia, netografia na stronach 264-265. Indeks.
Zrozumieć wrażliwców Doświadcznie świata Skąd wiemy co czujemy Emocje w głowie i w brzuchu Zmysły w czasach nadmiaru Sensoryczne oprogramowanie Rytm życia rytm rozwoju Regulowane reakcje Dotyk równowaga wzrok słuch dotyk smak Senozabawy Terapia zaburzeń Zmysły niedocenione Skala problemów Wybór terapeuty Różne oblicza wrażliwości
Sygnatura czytelni BWF: VII O 49
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8575 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 183-210.
Pod Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) - kryteria diagnostyczne i koncepcje wyjaśniające Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) w historycznych klasyfikacjach diagnostycznych Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) w aktualnych klasyfikacjach diagnostycznych Geneza i przebieg zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) 18. Kierunki badań skoncentrowane na wczesnych relacjach społecznych dziecka Kierunki badań skoncentrowane na czynnikach genetycznych Kierunki badań skoncentrowane na prenatalnych i okołonatalnych czynnikach środowiskowych Kierunki badań skoncentrowane na czynnikach metabolicznych Kierunki badań skoncentrowane na czynnikach neurologicznych Kierunki badań skoncentrowane na przebiegu procesów integrowania danych sensorycznych Kierunki badań skoncentrowane na przebiegu procesów poznawczych W kierunku integracji dotychczasowej wiedzy na temat ASD - model X Shape U. Frith (2012) Udział procesów integracji danych sensorycznych w wyjaśnianiu genezy i przebiegu zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) Procesy integracji danych sensorycznych Procesy integracji danych sensorycznych - historyczne i aktualne definicje i koncepcje Rozwój i znaczenie poszczególnych systemów sensorycznych Neurofizjologiczne podłoże przebiegu procesów integracji danych sensorycznych Zaburzenia przebiegu procesów integracji danych sensorycznych - przyczyny i typologia Procesy integracji danych sensorycznych a procesy powstawania wrażeń i spostrzegania Procesy integracji danych sensorycznych a cechy temperamentu i osobowości Aktualne kierunki badań procesów integracji danych sensorycznych Zaburzenia w przebiegu procesów integracji danych sensorycznych u osób z ASD Wczesne podejścia badaczy do przebiegu procesów integracji danych sensorycznych u osób z ASD Aktualne kierunki badań procesów integracji danych sensorycznych osób z ASD Mechanizmy powstawania nieprawidłowości w przebiegu procesów integracji danych sensorycznych u osób z ASD - modele wyjaśniające Związki procesów integrowania danych sensorycznych osób z ASD z innymi zmiennymi Udział teorii umysłu w wyjaśnianiu genezy i przebiegu zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) Teoria umysłu jako element poznania społecznego Poznanie społeczne i psychologiczne aspekty przyjmowania perspektywy Teoria umysłu − historyczna i aktualna definicja Teoria umysłu - koncepcje wyjaśniające Funkcja teorii umysłu a jej struktura Teoria umysłu w relacji do procesów i kompetencji poznawczych Teoria umysłu a aktywność struktur ośrodkowego układu nerwowego Teoria umysłu u osób z ASD Systemy implicite i explicite teorii umysłu u osób z ASD Rozwój procesów i kompetencji poznawczych pozostających w relacji do teorii umysłu u osób z ASD Teoria umysłu w relacji do kompetencji społecznych i językowych oraz funkcji wykonawczych u osób z ASD Teoria umysłu a nasilenie symptomów ASD Metodologia badań własnych Teoretyczny model badań, problem badawczy i hipotezy Charakterystyka badanej grupy Skala Nasilenia Symptomów ASD (SNS ASD) Kwestionariusz Doświadczeń Sensorycznych (KDS) Skala Mechanizmu Teorii Umysłu (SToMM) Arkusz danych socjodemograficznych Procedura badań własnych 122. Statystyczne procedury analizy wyników Nasilenie symptomów ASD, poziom reaktywności sensorycznej oraz poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu (ToMM) u dzieci z ASD - analiza stanu Nasilenie symptomów ASD w grupie badanych dzieci - prezentacja uzyskanych wyników Poziom reaktywności sensorycznej w grupie badanych dzieci - prezentacja uzyskanych wyników Poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu (ToMM) w grupie badanych dzieci - prezentacja uzyskanych wyników Dyskusja uzyskanych wyników badań z zakresu stanu analizowanych zmiennych Zróżnicowanie nasilenia symptomów ASD ze względu na poziom reaktywności sensorycznej u dzieci z ASD Zróżnicowanie nasilenia poszczególnych symptomów ASD ze względu na poziom reaktywności sensorycznej u dzieci z ASD - prezentacja wyników Dyskusja wyników przeprowadzonych analiz Teoretyczne i praktyczne implikacje uzyskanych wyników Zróżnicowanie nasilenia symptomów ASD ze względu na poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu (ToMM) u dzieci z ASD Zróżnicowanie nasilenia poszczególnych symptomów ASD ze względu na poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu (ToMM) u dzieci z ASD - prezentacja wyników 165. Dyskusja wyników przeprowadzonych analiz Teoretyczne i praktyczne implikacje uzyskanych wyników
Sygnatura czytelni BWF: X H 272
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8851 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Terapia ręki w teorii integracji sensorycznej / Zbigniew Przyrowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Empis & Sensum Mobile, 2021. - 102 strony : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 101-102.
I.PODSTAWOWE MECHANIZMY FUNKCJONALNEGO ROZWOJU RĘKI A. INTEGRACJA SENSORYCZNA Definicja integracji sensorycznej Ośrodkowy układ nerwowy jako centrum integrowania bodźców sensorycznych Założenia teorii integracji sensorycznej B.INTEGRACJA ODRUCHÓW C.STABILIZACJA, RUCH I NAPIĘCIE MIĘSNI D.RÓWNOWAGA II.PRZEGLĄD ROZWOJU ONTOGENETYCZNEGO DZIECKA W ASPEKCIE ROZWOJU CHWYTU III.ROZWÓJ CHWYTU PISARSKIEGO IV.FUNKCJONALNY ROZWÓJ RĘKI V.ZABURZENIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ VI.DIAGNOZA ZABURZEŃ POSTURALNO-RUCHOWYCH W TERAPII RĘKI VII.CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE ZWIĄZANE Z ZABURZENIAMI GRAFOMOTORYKI VIII.PROCES TERAPII 1. Pierwszy etap terapii Aktywności przedsionkowo-proprioceptywne Zalecane ćwiczenia Aktywności dotykowe 2.Drugi etap terapii Poprawa dystrybucji napięcia mięśni antygrawitacyjnych i integracja tonicznego odruchu błędnikowego Integracja asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego Rozwój niezależnych ruchów oczu od ruchu głowy Rozwój reakcji równoważnych Rozwój właściwej stabilizacji tułowia Rozwój stabilizacji obręczy barkowej Rozwój mobilności nadgarstka Rozwój precyzji ruchów palców
Sygnatura czytelni BWF: IV G 17
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151329, 151328 N (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8814 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 155-167.
Rekomendacje w obszarze diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej Podstawy teoretyczne diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego według LucyJ. Miller Zaburzenia samoregulacji według Klasyfikacji diagnostycznej zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dziecińtwa DC: 0-3 R Reaktywność, aktywność i progipobudzenia neuronalnego . . Przestymulowanie Model czterech kwadrantów Winnie Dunn Dynamiczny model procesów sensorycznych i pasmo optymalnego zaangażowania w ocenie pacjentów z zaburzeniami modulacji Model STEP-SI jako próba rozumowania klinicznego w zaburzeniach modulacji Zabawa jako prymarna terapia Model STEP-SI - całościowe rozumowaniekliniczne Dieta sensoryczna (DS) Cele diety sensorycznej Składowe diety sensorycznej Programy aktywności sensorycznych (PAS) Krótka charakterystyka wybranych zaburzeń integracji sensorycznej Diagnoza w kierunku ustalenia diety sensorycznej - poznanie profilu sensorycznego pacjenta 55 Praktyczne sugestie odnośnie do stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Hiperreaktywność i hiporeaktywność Cechy pacjentów hiperreaktywnych i hiporeaktywnych Cele terapii pacjentów hiperreaktywnych i hiporeaktywnych . . Dieta sensoryczna a zachowania trudne Obraz i przyczyny zachowań trudnych Pojęcie zacienienia diagnostycznego Obserwacja i ocena zachowań trudnych Stosowane interwencje Perspektywa zachowań trudnych w integracji sensorycznej... Strukturalizacja czasu i przestrzeni, komunikacja alternatywna oraz programy czujności Proponowane wytyczne do pracy nad zachowaniami trudnymi z osobami z niepełnosprawnością intelektualną Programy aktywności sensorycznych w ramach diety sensorycznej a współpraca z rodzicami i specjalistami Efektywność stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Wspierające środowisko sensoryczne a samoreguiacja Jak uczyć świadomości własnych stanów behawioralnych i kształtować zdolność do autoregulacji Programy czujności - strategie interwencyjne wspomagające procesy modulacji Nisza sensoryczna - strefa ciszy i komfortu Jakie warunki powinna spełniać nisza sensoryczna? Praktyczne rozwiązania podczas stosowania programów aktywnośdsensorycznych i diety sensorycznej w domu oraz w placówce Warunki domowe Warunki placówki Konstruowanie programów aktywności sensorycznych i diet sensorycznych dla grup uczniów (grupy przedszkolne i klasy szkolne) Program DS i PAS dla uczniów klasy IV szkoły podstawowej specjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch uczniów z rozpoznaniem zespołu kruchego chromosomu X (FraX) Programy DS i PAS dla pacjentów z różnymi rozpoznaniami Sensoryczne przerwy 5 na 5 Aktywności posturalne z wykorzystaniem krzesła Sensoryczne sety Pomoc doraźna Aktywności proprioceptywne (ciężka praca mięśni) Aktywności wyciszające Interwencja terapeutyczna w przypadku pacjentów dorosłych . Programy domowe zgodne ze zidentyfikowanym profilem sensorycznym Zaburzenia posturalne Zaburzenia modulacji Sprzęt oraz drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację programów aktywności sensorycznych oraz diety sensorycznej Wybrany sprzęt ułatwiający realizację DS i PAS dla niemowląt Drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację DS i PAS dla dzieci, młodzieży i dorosłych Problemy codzienne i propozycje rozwiązań Jak realizować programy aktywności sensorycznych i dietę sensoryczną w codziennych czynnościach Przykład diagnozy oraz propozycja interwencji
Sygnatura czytelni BWF: IV B 1
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8802 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności