Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka WWFiF
(1)
Autor
Barłóg Krystyna
(1)
Krzysztofik Karolina (psychologia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 164-[170].
Rozdział I. Dyskurs nad rodziną w ujęciu systemowym 1.1.Definicyjne, wieloaspektowe ujęcie pojęcia rodziny 1.2.Podstawowe założenia teorii systemu rodzinnego 1.3.Koncepcja Davida H. Olsona i Model Kołowy (Circumplex Model) 1.4.Model oddziaływań skoncentrowanych na rodzinie (family-centered model) według Andrzeja Twardowskiego 1.4.1.Spójność życia rodzinnego 1.4.2.Elastyczność życia rodzinnego 1.4.3.Komunikacja życia rodzinnego 1.4.4.Satysfakcja z życia rodzinnego 1.5.Przemiany w rodzinie dawniej i współcześnie Rozdział II. Dziecko z ASD wyzwaniem dla współczesnej rodziny 2.1.ASD jako autystyczne spektrum zaburzeń 2.2.Złożoność rodzicielskich doświadczeń - trajektoria cierpienia rodziców dziecka z ASD 2.3.Poczucie osamotnienia rodziców z dzieckiem z ASD 2.4.Rola matki dziecka z ASD 2.5.Rola ojca dziecka z ASD 2.6.Wsparcie rodziny z dzieckiem z ASD 2.7.Rodzina z dzieckiem z ASD a system wartości 2.8.Podmiotowe zaangażowanie rodziców w proces wspomagania rozwoju dziecka z ASD Rozdział III. Badania własne 3.1.Problematyka badawcza 3.2.Opracowanie, wybór metod, technik i narzędzi badawczych 3.3.Metody statystyczne Rozdział IV. Sytuacja w systemach rodzinnych z dzieckiem z ASD w badaniach wła- snych 4.1.Spójność i elastyczność w systemach rodzinnych z dzieckiem z ASD 4.1.1.Podstawowe statystyki opisowe mierzonych zmiennych ilościowych 4.1.2.Analiza średnich wartości zrównoważonej spójności i zrównoważonej elastycz¬ności 4.1.3.Ocena poziomu spójności i elastyczności w systemach rodzinnych 4.1.4.Porównanie poziomu spójności i elastyczności w badanych systemach rodzin¬nych 4.2.Spójność i elastyczność a komunikacja i zadowolenie z życia rodzinnego w systemach rodzinnych z dzieckiem z ASD 4.2.1. Analiza średnich wartości komunikacji rodzinnej w systemach rodzinnych z dziećmi z ASD 4.2.2.Związek spójności i elastyczności systemów rodzinnych z dzieckiem z ASD z poziomem komunikacji w rodzinie 4.2.3.Związek spójności i elastyczności badanych systemów rodzinnych z poziomem zadowolenia z życia w rodzinie z dzieckiem z ASD 4.2.4.Związek spójności i elastyczności badanych osób z poziomem zadowolenia z życia rodzinnego 4.2.5.Poziom komunikacji rodzinnej i zadowolenia z życia rodzinnego w ocenie rodziców dziecka z ASD 4.3.Spójność i elastyczność systemów rodzinnych dzieci z ASD a poczucie osamotnienia czy zaangażowanie rodziców z dzieckiem z ASD 4.3.1.Związek spójności i elastyczności w systemach rodzinnych z poczuciem osa¬motnienia rodziców z dzieckiem z ASD 4.3.2.Analiza poziomu spójności i elastyczności w rodzinach w zależności od płci dziecka 4.3.3.Poziom spójności i elastyczności systemów rodzinnych w ocenie rodziców w zależności od rodzaju ASD u dziecka 4.3.4.Związek spójności i elastyczności systemów rodzinnych z poziomem zaangażowania rodziców w proces terapeutyczno-edukacyjny dzieci z ASD 4.4.Spójność i elastyczność systemów rodzinnych a preferowane wartości i wsparcie w opiniach rodziców dzieci z ASD 4.4.1.Analiza poziomu spójności i elastyczności systemów rodzinnych w zależności od bycia członkiem stowarzyszenia na rzecz dzieci z niepełnosprawnością 4.4.2.Związek spójności i elastyczności systemów rodzinnych z dzieckiem z ASD z poziomem otrzymywanego wsparcia 4.4.3.Analiza poziomu spójności i elastyczności systemów rodzinnych z dzieckiem z ASD w zależności od przyjętych wartości 4.5.Spójność i elastyczność systemów rodzinnych z dzieckiem z ASD a zmienne socjodemograficzne 4.5.1.Analiza poziomu spójności i elastyczności systemów rodzinnych z dzieckiem z ASD w ocenie rodziców ze względu na poziom ich sytuacji materialnej 4.5.2.Analiza poziomu spójności i elastyczności systemów rodzinnych z dzieckiem z ASD w ocenie badanych rodziców ze względu na poziom ich wykształcenia 4.5.3.Analiza wartości spójności i elastyczności w systemach rodzinnych ze względu na wielkość miejsca zamieszkania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150165 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 183-210.
Pod Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) - kryteria diagnostyczne i koncepcje wyjaśniające Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) w historycznych klasyfikacjach diagnostycznych Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) w aktualnych klasyfikacjach diagnostycznych Geneza i przebieg zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) 18. Kierunki badań skoncentrowane na wczesnych relacjach społecznych dziecka Kierunki badań skoncentrowane na czynnikach genetycznych Kierunki badań skoncentrowane na prenatalnych i okołonatalnych czynnikach środowiskowych Kierunki badań skoncentrowane na czynnikach metabolicznych Kierunki badań skoncentrowane na czynnikach neurologicznych Kierunki badań skoncentrowane na przebiegu procesów integrowania danych sensorycznych Kierunki badań skoncentrowane na przebiegu procesów poznawczych W kierunku integracji dotychczasowej wiedzy na temat ASD - model X Shape U. Frith (2012) Udział procesów integracji danych sensorycznych w wyjaśnianiu genezy i przebiegu zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) Procesy integracji danych sensorycznych Procesy integracji danych sensorycznych - historyczne i aktualne definicje i koncepcje Rozwój i znaczenie poszczególnych systemów sensorycznych Neurofizjologiczne podłoże przebiegu procesów integracji danych sensorycznych Zaburzenia przebiegu procesów integracji danych sensorycznych - przyczyny i typologia Procesy integracji danych sensorycznych a procesy powstawania wrażeń i spostrzegania Procesy integracji danych sensorycznych a cechy temperamentu i osobowości Aktualne kierunki badań procesów integracji danych sensorycznych Zaburzenia w przebiegu procesów integracji danych sensorycznych u osób z ASD Wczesne podejścia badaczy do przebiegu procesów integracji danych sensorycznych u osób z ASD Aktualne kierunki badań procesów integracji danych sensorycznych osób z ASD Mechanizmy powstawania nieprawidłowości w przebiegu procesów integracji danych sensorycznych u osób z ASD - modele wyjaśniające Związki procesów integrowania danych sensorycznych osób z ASD z innymi zmiennymi Udział teorii umysłu w wyjaśnianiu genezy i przebiegu zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) Teoria umysłu jako element poznania społecznego Poznanie społeczne i psychologiczne aspekty przyjmowania perspektywy Teoria umysłu − historyczna i aktualna definicja Teoria umysłu - koncepcje wyjaśniające Funkcja teorii umysłu a jej struktura Teoria umysłu w relacji do procesów i kompetencji poznawczych Teoria umysłu a aktywność struktur ośrodkowego układu nerwowego Teoria umysłu u osób z ASD Systemy implicite i explicite teorii umysłu u osób z ASD Rozwój procesów i kompetencji poznawczych pozostających w relacji do teorii umysłu u osób z ASD Teoria umysłu w relacji do kompetencji społecznych i językowych oraz funkcji wykonawczych u osób z ASD Teoria umysłu a nasilenie symptomów ASD Metodologia badań własnych Teoretyczny model badań, problem badawczy i hipotezy Charakterystyka badanej grupy Skala Nasilenia Symptomów ASD (SNS ASD) Kwestionariusz Doświadczeń Sensorycznych (KDS) Skala Mechanizmu Teorii Umysłu (SToMM) Arkusz danych socjodemograficznych Procedura badań własnych 122. Statystyczne procedury analizy wyników Nasilenie symptomów ASD, poziom reaktywności sensorycznej oraz poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu (ToMM) u dzieci z ASD - analiza stanu Nasilenie symptomów ASD w grupie badanych dzieci - prezentacja uzyskanych wyników Poziom reaktywności sensorycznej w grupie badanych dzieci - prezentacja uzyskanych wyników Poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu (ToMM) w grupie badanych dzieci - prezentacja uzyskanych wyników Dyskusja uzyskanych wyników badań z zakresu stanu analizowanych zmiennych Zróżnicowanie nasilenia symptomów ASD ze względu na poziom reaktywności sensorycznej u dzieci z ASD Zróżnicowanie nasilenia poszczególnych symptomów ASD ze względu na poziom reaktywności sensorycznej u dzieci z ASD - prezentacja wyników Dyskusja wyników przeprowadzonych analiz Teoretyczne i praktyczne implikacje uzyskanych wyników Zróżnicowanie nasilenia symptomów ASD ze względu na poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu (ToMM) u dzieci z ASD Zróżnicowanie nasilenia poszczególnych symptomów ASD ze względu na poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu (ToMM) u dzieci z ASD - prezentacja wyników 165. Dyskusja wyników przeprowadzonych analiz Teoretyczne i praktyczne implikacje uzyskanych wyników
Sygnatura czytelni BWF: X H 272
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8851 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności