Zmysły
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(9)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Artykuły
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Biblioteka WEiZ
(2)
Biblioteka WWFiF
(3)
Autor
Bagrowski Bartosz
(1)
Blumenthal Heston (1966- )
(1)
Broweus Niklas
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Dijk Marcus van
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Farbiszewski Ryszard
(1)
Farinella Matteo (1984- )
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hultén Bertil (1949- )
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kazek Beata
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kowalska-Wochna Elżbieta
(1)
Kranc Robert
(1)
Krzysztofik Karolina (psychologia)
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
McCann Vivian
(1)
Spence Charles
(1)
Wojciechowska Justyna
(1)
Wyszogrodzka-Gaik Agnieszka
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Zmysły
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(741)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(507)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Komiks
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(2)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143862 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmysły / dr Matteo Farinella ; przekład Jacek Konieczny. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Marginesy, 2020. - 159, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: The senses.
Streszczenie: Zmysły o kolejny po Neurokomiksie komiks Matteo Farinellego, ilustratora oraz doktora neurologii University College w Londynie, w którym w dowcipny i przystępny sposób przedstawia tajniki funkcjonowania ludzkiego ciała. Wszystkie fakty i najważniejsze informacje o pięciu zmysłach oparte są w tym komiksie o najnowsze naukowe ustalenia. [Strona wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149949 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dla studentów oraz praktyków gospodarczych.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 173 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VI A 96
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 126668 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3708 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Terapeutyczne wykorzystanie percepcji zmysłowej człowieka - część 1. / Elżebieta Kowalska-Wochna W: Praktyczna Fizjoterapia i Rehabilitacja Rok 2019, nr 109, s. 25-31. - 2019.
Bibliografia na stronach 31-31
Kartoteka zagadnieniowa: Kultura Fizyczna
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 183-210.
Pod Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) - kryteria diagnostyczne i koncepcje wyjaśniające Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) w historycznych klasyfikacjach diagnostycznych Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) w aktualnych klasyfikacjach diagnostycznych Geneza i przebieg zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) 18. Kierunki badań skoncentrowane na wczesnych relacjach społecznych dziecka Kierunki badań skoncentrowane na czynnikach genetycznych Kierunki badań skoncentrowane na prenatalnych i okołonatalnych czynnikach środowiskowych Kierunki badań skoncentrowane na czynnikach metabolicznych Kierunki badań skoncentrowane na czynnikach neurologicznych Kierunki badań skoncentrowane na przebiegu procesów integrowania danych sensorycznych Kierunki badań skoncentrowane na przebiegu procesów poznawczych W kierunku integracji dotychczasowej wiedzy na temat ASD - model X Shape U. Frith (2012) Udział procesów integracji danych sensorycznych w wyjaśnianiu genezy i przebiegu zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) Procesy integracji danych sensorycznych Procesy integracji danych sensorycznych - historyczne i aktualne definicje i koncepcje Rozwój i znaczenie poszczególnych systemów sensorycznych Neurofizjologiczne podłoże przebiegu procesów integracji danych sensorycznych Zaburzenia przebiegu procesów integracji danych sensorycznych - przyczyny i typologia Procesy integracji danych sensorycznych a procesy powstawania wrażeń i spostrzegania Procesy integracji danych sensorycznych a cechy temperamentu i osobowości Aktualne kierunki badań procesów integracji danych sensorycznych Zaburzenia w przebiegu procesów integracji danych sensorycznych u osób z ASD Wczesne podejścia badaczy do przebiegu procesów integracji danych sensorycznych u osób z ASD Aktualne kierunki badań procesów integracji danych sensorycznych osób z ASD Mechanizmy powstawania nieprawidłowości w przebiegu procesów integracji danych sensorycznych u osób z ASD - modele wyjaśniające Związki procesów integrowania danych sensorycznych osób z ASD z innymi zmiennymi Udział teorii umysłu w wyjaśnianiu genezy i przebiegu zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) Teoria umysłu jako element poznania społecznego Poznanie społeczne i psychologiczne aspekty przyjmowania perspektywy Teoria umysłu − historyczna i aktualna definicja Teoria umysłu - koncepcje wyjaśniające Funkcja teorii umysłu a jej struktura Teoria umysłu w relacji do procesów i kompetencji poznawczych Teoria umysłu a aktywność struktur ośrodkowego układu nerwowego Teoria umysłu u osób z ASD Systemy implicite i explicite teorii umysłu u osób z ASD Rozwój procesów i kompetencji poznawczych pozostających w relacji do teorii umysłu u osób z ASD Teoria umysłu w relacji do kompetencji społecznych i językowych oraz funkcji wykonawczych u osób z ASD Teoria umysłu a nasilenie symptomów ASD Metodologia badań własnych Teoretyczny model badań, problem badawczy i hipotezy Charakterystyka badanej grupy Skala Nasilenia Symptomów ASD (SNS ASD) Kwestionariusz Doświadczeń Sensorycznych (KDS) Skala Mechanizmu Teorii Umysłu (SToMM) Arkusz danych socjodemograficznych Procedura badań własnych 122. Statystyczne procedury analizy wyników Nasilenie symptomów ASD, poziom reaktywności sensorycznej oraz poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu (ToMM) u dzieci z ASD - analiza stanu Nasilenie symptomów ASD w grupie badanych dzieci - prezentacja uzyskanych wyników Poziom reaktywności sensorycznej w grupie badanych dzieci - prezentacja uzyskanych wyników Poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu (ToMM) w grupie badanych dzieci - prezentacja uzyskanych wyników Dyskusja uzyskanych wyników badań z zakresu stanu analizowanych zmiennych Zróżnicowanie nasilenia symptomów ASD ze względu na poziom reaktywności sensorycznej u dzieci z ASD Zróżnicowanie nasilenia poszczególnych symptomów ASD ze względu na poziom reaktywności sensorycznej u dzieci z ASD - prezentacja wyników Dyskusja wyników przeprowadzonych analiz Teoretyczne i praktyczne implikacje uzyskanych wyników Zróżnicowanie nasilenia symptomów ASD ze względu na poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu (ToMM) u dzieci z ASD Zróżnicowanie nasilenia poszczególnych symptomów ASD ze względu na poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu (ToMM) u dzieci z ASD - prezentacja wyników 165. Dyskusja wyników przeprowadzonych analiz Teoretyczne i praktyczne implikacje uzyskanych wyników
Sygnatura czytelni BWF: X H 272
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: nowa wiedza o jedzeniu.
Indeks.
1.SMAK 2.WĘCH 3.WZROK 4.SŁUCH 5.DOTYK 6.NASTRÓJ W CZASIE POSIŁKU 7.JEDZENIE W TOWARZYSTWIE 8.JEDZENIE NA POKŁADZIE SAMOLOTU 9.PAMIĘTNY POSIŁEK 10.POSIŁEK SPERSONALIZOWANY 11.POSIŁEK DOZNANIOWY 12.POSIŁEK CYFROWY 13.POWRÓT DO FUTURYSTÓW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149558 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Stanowi kontynuację publikacji pt.: Zmysły w komunikacji : wszystkie zmysły prowadzą do mózgu. - Gdańsk, 2016.
Bibliografia przy artykułach.
ZMYSŁY W PROCESIE KOMUNIKACJI Bernadeta Niesporek-Szamburska O zmyśle dotyku w komunikacji i w języku dzieci i dorosłych Danuta Pluta-Wojciechowska Metafora - niezwykły „zmysł" człowieka CZYNNIKI PROCESU KOMUNIKACJI Joanna Soboń Przegląd teorii pochodzenia jąkania w świetle praktyki logopedycznej Marta Korendo Zmysły w komunikacji - znaczenie rozwoju percepcji wzrokowej, słuchowej oraz poznania wielozmysłowego dla prawidłowego budowania systemu językowego Karina Szafrańska Kompetencje językowe i komunikacyjne - uwarunkowania procesu komunikacji WSPARCIE W PROCESIE KOMUNIKACJI Ewa Małachowska Wieloaspektowość diagnozy z perspektywy dotychczasowych ustaleń naukowych Magdalena Szczepara-Fabian Prawidłowe procesy przetwarzania sensorycznego jako podwaliny tak zwanych umiejętności szkolnych i dobrej sprawności językowej Joanna Marta Olejasz Omówienie badań nad rozwojem i wspomaganiem umiejętności komunikacyjnych
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 42
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144643 N, 144644 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 257-289. Indeks.
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia Jak stymulacja staje się wrażeniem? 1.1. Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia 1.2. Progi: granice wrażeń 1.3. Teoria detekcji sygnałów Zagadnienie psychologiczne Adaptacja sensoryczna Co łączy zmysły? Co je różni? 1.4. Wzrok 1.5. Słuch 1.6. Porównanie wzroku, słuchu i innych zmysłów 1.7. Synestezja: wrażenia między zmysłami Zagadnienie psychologiczne Doznawanie i doświadczanie bólu Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem? 1.8. Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu 1.9. Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne 1.10. Teoretyczne wyjaśnienia percepcji 1.11. Zobaczyć i uwierzyć Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja Podsumowanie rozdziału 2. Myślenie i inteligencja Jakie są komponenty myślenia? 2.1. Pojęcia 2.2. Wyobrażenia i mapy poznawcze 2.3. Myślenie i mózg 2.4. Intuicja Zagadnienie psychologiczne Schematy i skrypty pomagają ci określić, czego możesz się spodziewać Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? 2.5. Rozwiązywanie problemów 2.6. Ocenianie i podejmowanie decyzji 2.7. Stawanie się twórczym geniuszem Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? 2.8. Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych 2.9. Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona Zagadnienie psychologiczne Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy składa się z wielu zdolności? 2.10. Psychometryczne teorie inteligencji 2.11. Poznawcze teorie inteligencji 2.12. Kulturowe definicje inteligencji 2.13. Inteligencja zwierząt Zagadnienie psychologiczne Wyniki testowe i samospełniające się proroctwo W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? 2.14. Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna? 2.15. Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska? 2.16. Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe Zagadnienie psychologiczne Programy treningu mózgu: czy są skuteczne? Włącz myślenie krytyczne Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności Podsumowanie rozdziału 3. Stany świadomości Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? 3.1. Narzędzia do badania świadomości 3.2. Modele umysłów świadomego i nieświadomego 3.3. Śpiączka i stany do niej podobne Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? 3.4. Marzenia na jawie 3.5. Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia 3.6. Marzenia senne: nocne widowisko Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia snu Jakie inne formy może przyjmować świadomość? 3.7. Hipnoza 3.8. Medytacja 3.9. Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych Zagadnienie psychologiczne Uzależnienie i nałóg Włącz myślenie krytyczne Zrewidowany pogląd na nieświadomość Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,3 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(3)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150070 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150069 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8629 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności