Czerniawska Ewa (1955- )
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(3)
Biblioteka WWFiF
(2)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Czerniawska Ewa (1955- )
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Inteligencja (psychologia)
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Pamięć
(1)
Pojęcia
(1)
Psychologia
(1)
Sen
(1)
Spostrzeganie
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wrażenia
(1)
Zmysły
(1)
Świadomość
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 231-260. Indeks.
1. Motywacja i emocje Co nas motywuje? 1.1. Dlaczego ludzie pracują: teoria McClellanda 1.2. Motywacja – niespodziewane skutki nagrody Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak określamy nasze motywacyjne priorytety? 1.3. Teoria instynktów, teoria popędów i psychodynamiczna teoria Freuda 14 1.4. Humanistyczna teoria Maslowa Zagadnienie psychologiczne Ustalenie, co motywuje innych ludzi Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks? 1.5. Głód: popęd homeostatyczny i motyw psychologiczny 1.6. Siła woli, rzepa i ciastka czekoladowe 1.7. Motywacja seksualna: pragnienie, bez którego da się żyć 1.8. Seks, głód i hierarchia potrzeb Zagadnienie psychologiczne Zagadnienie orientacji seksualnej Jak motywują nas emocje? 1.9. Jak emocje wiążą się z motywacją? Zagadnienie psychologiczne Różnice emocjonalne między mężczyznami a kobietami zależą od biologii i kultury Jakie procesy sterują naszymi emocjami? 1.10. Mózgowe podłoże emocji 1.11. Pobudzenie, poziom wykonania i odwrócone U 1.12. Psychologiczne teorie emocji: wyjaśnienie kilku dotychczas nierozstrzygniętych zagadnień 1.13. W jakim stopniu kontrolujemy własne emocje? Zagadnienie psychologiczne Wykrywanie kłamstw Włącz myślenie krytyczne Czy „wykrywacze kłamstw” rzeczywiście wykrywają kłamstwa? 71 Podsumowanie rozdziału 2. Uczenie się i wychowanie Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? 2.1. Podstawy warunkowania klasycznego 2.2. Zastosowania warunkowania klasycznego Zagadnienie psychologiczne Awersja do smaków a chemioterapia Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? 2.3. Radykalny behawioryzm Skinnera 2.4. Siła wzmocnienia 2.5. Problem kary 2.6. Lista sposobów modyfikowania zachowania sprawczego 2.7. Porównanie warunkowania sprawczego i klasycznego Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? 2.8. Uczenie się przez wgląd: Köhler z szympansami na Wyspach Kanaryjskich 2.9. Mapy poznawcze: Tolman odkrywa, co jest w umyśle szczura 2.10. Uczenie się przez obserwację: wyzwanie rzucone behawioryzmowi przez Bandurę 2.11. Mechanizmy mózgowe, uczenie się i uczenie się poznawcze „wyższego rzędu” Zagadnienie psychologiczne Lęk przed lataniem – ponowne spotkanie Włącz myślenie krytyczne Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Podsumowanie rozdziału 3. Pamięć Jaka jest natura pamięci? 3.1. Pamięć jest konstruowana i rekonstruowana Zagadnienie psychologiczne Czy chciałbyś mieć pamięć „fotograficzną”? W jaki sposób powstają wspomnienia? 3.2. Pierwszy magazyn: pamięć sensoryczna 3.3. Drugi magazyn: pamięć operacyjna 3.4. Trzeci magazyn: pamięć długotrwała Zagadnienie psychologiczne Wspomnienia fleszowe: gdzie byłeś, kiedy… W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? 3.5. Pamięć utajona i pamięć jawna Zagadnienie psychologiczne Na końcu języka Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? 3.6. Grzechy pominięcia 3.7. Grzechy włączania 3.8. Usprawnienie pamięci za pomocą mnemotechnik Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie pschologii do uczenia się psychologii 211 Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja dotycząca odzyskanych wspomnień Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,2 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(2)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150068 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150067 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 257-289. Indeks.
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia Jak stymulacja staje się wrażeniem? 1.1. Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia 1.2. Progi: granice wrażeń 1.3. Teoria detekcji sygnałów Zagadnienie psychologiczne Adaptacja sensoryczna Co łączy zmysły? Co je różni? 1.4. Wzrok 1.5. Słuch 1.6. Porównanie wzroku, słuchu i innych zmysłów 1.7. Synestezja: wrażenia między zmysłami Zagadnienie psychologiczne Doznawanie i doświadczanie bólu Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem? 1.8. Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu 1.9. Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne 1.10. Teoretyczne wyjaśnienia percepcji 1.11. Zobaczyć i uwierzyć Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja Podsumowanie rozdziału 2. Myślenie i inteligencja Jakie są komponenty myślenia? 2.1. Pojęcia 2.2. Wyobrażenia i mapy poznawcze 2.3. Myślenie i mózg 2.4. Intuicja Zagadnienie psychologiczne Schematy i skrypty pomagają ci określić, czego możesz się spodziewać Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? 2.5. Rozwiązywanie problemów 2.6. Ocenianie i podejmowanie decyzji 2.7. Stawanie się twórczym geniuszem Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? 2.8. Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych 2.9. Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona Zagadnienie psychologiczne Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy składa się z wielu zdolności? 2.10. Psychometryczne teorie inteligencji 2.11. Poznawcze teorie inteligencji 2.12. Kulturowe definicje inteligencji 2.13. Inteligencja zwierząt Zagadnienie psychologiczne Wyniki testowe i samospełniające się proroctwo W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? 2.14. Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna? 2.15. Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska? 2.16. Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe Zagadnienie psychologiczne Programy treningu mózgu: czy są skuteczne? Włącz myślenie krytyczne Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności Podsumowanie rozdziału 3. Stany świadomości Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? 3.1. Narzędzia do badania świadomości 3.2. Modele umysłów świadomego i nieświadomego 3.3. Śpiączka i stany do niej podobne Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? 3.4. Marzenia na jawie 3.5. Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia 3.6. Marzenia senne: nocne widowisko Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia snu Jakie inne formy może przyjmować świadomość? 3.7. Hipnoza 3.8. Medytacja 3.9. Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych Zagadnienie psychologiczne Uzależnienie i nałóg Włącz myślenie krytyczne Zrewidowany pogląd na nieświadomość Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,3 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(3)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150070 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150069 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8629 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału : Psychology and Life.
Bibliografia na stronach 794-842. Indeksy.
Rozdział 1. Psychologia i życie 2 Rozdział 2. Metody badawcze w psychologii 30 Dodatek statystyczny 62 Rozdział 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania 76 Rozdział 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja 128 Rozdział 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości 186 Rozdziało. Uczenie się i analiza zachowania 224 Rozdział 7. Pamięć 270 Rozdział 8. Procesy poznawcze 320 Rozdział 9. Inteligencja i pomiar inteligencji 370 Rozdział 10. Rozwój człowieka w ciągu życia 410 Rozdział 11. Motywacja 466 Rozdział 12. Emocje, stres i zdrowie 508 Rozdział 13. Zrozumieć osobowość człowieka 564 Rozdział 14. Zaburzenia psychiczne 614 Rozdział 15. Terapie zaburzeń psychicznych 666 Rozdział 16. Psychologia społeczna 714
Sygnatura czytelni BMW: VI U 225 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 149782 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności