Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
wypożyczone
(3)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Biblioteka Międzywydziałowa
(4)
Biblioteka WWFiF
(4)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Temat
Epigenetyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja
(1)
Mózg
(1)
Pamięć
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia osobowości
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia zdrowia
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Stres
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Zarządzanie i marketing
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak zarządzać dużymi projektami / Bent Flyvbjerg, Dan Gardner ; przekład Aleksander Wojciechowski. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2024. - XIX, [1], 298 stron : ilustracja, wykres ; 21 cm.
Na okładce: Biznes.
Bibliografia, netografia na stronach 263-295. Indeks.
Wprowadzenie: California Dreamin, innymi słowy - kalifornijski sen Psychologia i władza Nowojorska legenda sukcesu Rozdział 1. Myśl wolno, działaj szybko Liczby nie kłamią Przekroczenia budżetu, przekroczenia terminów, stale te przekroczenia Okno przeznaczenia Pilność działania, inaczej needfor speed Spiesz się powoli Realizacje nie idą źle, one źle się zaczynają Rozdział 2. Błąd zaangażowania Pentagon nieforemny Byle szybciej się zaangażować Lepiej żeby optymistką była stewardessa, a nie pilot Prawo Hofstadtera Uprzedzenie względem myślenia Strategiczne wprowadzanie w błąd „Zacznijcie już robić wykopy" Gnając w serce burzy śnieżnej Spirala Somervella Zobowiązuję się nie zobowiązywać zbyt pochopnie Rozdział 3. Przemyśleć wszystko od prawa do lewa Dlaczego? Ostanie pole po prawej stronie schematu Niezauważanie ostatniego pola schematu Powrót do Cobble Hill Post seriptum Rozdział 4. Planowanie według Pbcara Experiri „Wspaniałe bazgrały" Wybrzuszenie, które zmieniło bieg architektury Sposób Pbcara Dlaczego iteracja jest skuteczna Testowanie, testowanie Produkt maksymalnie wirtualny Rozdział 5. Czy macie doświadczenie? Marginalizowanie doświadczenia Byle być pierwszym Największy, najwyższy, najdłuższy, najszybszy Zamrożone doświadczenie Olimpijskie krótkie spięcie Maksymalne wykorzystywanie doświadczenia Wiemy więcej, niż jesteśmy w stanie powiedzieć Powrót do experiri Rozdział 6. Więc uważacie, że wasz projekt jest wyjątkowy? Szacowanie, głupcze! Jeden z wielu innych" Spojrzenie z zewnątrz Dlaczego to działa? Znajdźcie dane Czyżby to był rzeczywiście unikalny projekt? Regresja do ogona Zarządzanie czarnymi łabędziami Wielki Chicagowski Festiwal Ognia Powrót do Hongkongu Rozdział 7. Czy ignorancja może być sprzymierzeńcem? Elektryczna dama Just do it - po prostu to zrób Historie kontra dane Co mówią dane Perypetie prawdziwego bohatera Historia poparta danymi Rozdział 8. Jednolity, zdeterminowany organizm Termin wyryty w kamieniu Jak zbudować zespół Tworzenie historii 4.00 rano Sekret skalowania Rozdział 9. Co jest waszym klockiem Lego? Jedna wielka rzecz Wiele drobnych elementów Skalowalność bezskalowa Zabawa klockami Lego Cienkie ogony rozkładu normalnego Jak zaoszczędzić biliony dolarów Chiński eksperyment Kryzys klimatyczny Odpowie ci wiatr Spore szanse CODA. Jedenaście heurystyk dla lepszego zarządzania projektami Zatrudnić wykfalifikowanego budowlańca Zebrać zespól Postawić pytanie „dlaczego?" Budować z Lego Myśleć wolno, działać szybko Polegać na spojrzeniu z zewnątrz Nie tracić z oczu słabych stron Powiedzieć dość i odejść Znaleźć przyjaciół i ich nie stracić Uwzględnić w projekcie ograniczenie tempa zmian klimatu Wiedzieć, że największe ryzyko stanowimy my sami Załącznik. Stawki podstawowe za ryzyko kosztowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155031 N, 155030 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 267-301. Indeks.
1. Umysł, zachowanie oraz psychologia naukowa Czym jest psychologia – a czym nie jest? 1.1. Psychologia: to więcej, niż myślisz 1.2. Myśląc krytycznie o psychologii i pseudopschologii Zagadnienie psychologiczne Psychologia jako główny kierunek studiów Na czym polega sześć podstawowych perspektyw badawczych w psychologii? 1.3. Rozdzielenie umysłu i ciała oraz współczesna perspektywa biologiczna 1.4. Powstanie psychologii naukowej 1.5. Perspektywy psychologiczne, które rozwinęły się w XX wieku 1.6. Perspektywy psychologiczne: sześć narzędzi w twoim „przyborniku” Zagadnienie psychologiczne Zmieniając oblicze psychologii W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę? 1.7. Cztery kroki metody naukowej 1.8. Pięć rodzajów badań psychologicznych 1.9. Tendencyjność i zagadnienia etyczne w badaniach psychologicznych Zagadnienie psychologiczne Zagrożenia płynące z pseudopsychologii Włącz myślenie krytyczne Czy szczepienie dzieci zwiększa ryzyko autyzmu? 63 Podsumowanie rozdziału 2. Biopsychologia, nauka o układzie nerwowym i natura ludzka W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie? 2.1. Ewolucja i selekcja naturalna 2.2. Genetyka i dziedziczenie 2.3. Epigenetyka – nowy wspaniały (odważny) świat Zagadnienie psychologiczne Wybierając geny swojego dziecka Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu? 2.4. Neuron: podstawowa jednostka (składowa) układu nerwowego 2.5. Układ nerwowy 2.6. Układ dokrewny Zagadnienie psychologiczne Jak substancje psychoaktywne wpływają na system nerwowy? Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe? 2.7. Okna na mózg 2.8. Trzy warstwy mózgu 2.9. Płaty kory mózgowej 2.10. Dominacja półkulowa Zagadnienie psychologiczne Sporty kontaktowe a uszkodzenia mózgu Włącz myślenie krytyczne Lewa półkula versus prawa półkula mózgu Podsumowanie rozdziału 3. Rozwój przez całe życie Jakie wrodzone zdolności ma noworodek? 3.1. Rozwój prenatalny 3.2. Okres noworodkowy: zdolności nowo narodzonego dziecka 3.3. Niemowlęctwo: realizacja inwestycji według projektu z okresu noworodkowego Zagadnienie psychologiczne Nie tylko psoty i harce: rola dziecięcej zabawy na drodze do życiowych sukcesów Jakie zadania rozwojowe napotykamy w okresie dzieciństwa? 3.4. Jak dzieci przyswajają język 3.5. Rozwój poznawczy: teoria Piageta 3.6. Rozwój społeczny i emocjonalny Zagadnienie psychologiczne Zagadka ADHD Jakie zmiany charakteryzują okres dorastania? 3.7. Dorastanie a kultura 3.8. Dojrzewanie fizyczne w okresie dorastania 3.9. Rozwój neurologiczny i poznawczy w okresie dorastania 3.10. Rozwój moralny 3.11. Problemy społeczne i emocjonalne w okresie dorastania Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dorośli? 3.12. Wczesna dorosłość: poszukiwanie, autonomia i intymność 3.13. Wyzwania średniej dorosłości: złożoność i produktywność 3.14. Późna dorosłość: wiek integralności Zagadnienie psychologiczne Ponowne spojrzenie na badania bliźniąt Włącz myślenie krytyczne Efekt Mozarta Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,1 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107 (1)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150066 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150065 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 231-260. Indeks.
1. Motywacja i emocje Co nas motywuje? 1.1. Dlaczego ludzie pracują: teoria McClellanda 1.2. Motywacja – niespodziewane skutki nagrody Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak określamy nasze motywacyjne priorytety? 1.3. Teoria instynktów, teoria popędów i psychodynamiczna teoria Freuda 14 1.4. Humanistyczna teoria Maslowa Zagadnienie psychologiczne Ustalenie, co motywuje innych ludzi Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks? 1.5. Głód: popęd homeostatyczny i motyw psychologiczny 1.6. Siła woli, rzepa i ciastka czekoladowe 1.7. Motywacja seksualna: pragnienie, bez którego da się żyć 1.8. Seks, głód i hierarchia potrzeb Zagadnienie psychologiczne Zagadnienie orientacji seksualnej Jak motywują nas emocje? 1.9. Jak emocje wiążą się z motywacją? Zagadnienie psychologiczne Różnice emocjonalne między mężczyznami a kobietami zależą od biologii i kultury Jakie procesy sterują naszymi emocjami? 1.10. Mózgowe podłoże emocji 1.11. Pobudzenie, poziom wykonania i odwrócone U 1.12. Psychologiczne teorie emocji: wyjaśnienie kilku dotychczas nierozstrzygniętych zagadnień 1.13. W jakim stopniu kontrolujemy własne emocje? Zagadnienie psychologiczne Wykrywanie kłamstw Włącz myślenie krytyczne Czy „wykrywacze kłamstw” rzeczywiście wykrywają kłamstwa? 71 Podsumowanie rozdziału 2. Uczenie się i wychowanie Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? 2.1. Podstawy warunkowania klasycznego 2.2. Zastosowania warunkowania klasycznego Zagadnienie psychologiczne Awersja do smaków a chemioterapia Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? 2.3. Radykalny behawioryzm Skinnera 2.4. Siła wzmocnienia 2.5. Problem kary 2.6. Lista sposobów modyfikowania zachowania sprawczego 2.7. Porównanie warunkowania sprawczego i klasycznego Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? 2.8. Uczenie się przez wgląd: Köhler z szympansami na Wyspach Kanaryjskich 2.9. Mapy poznawcze: Tolman odkrywa, co jest w umyśle szczura 2.10. Uczenie się przez obserwację: wyzwanie rzucone behawioryzmowi przez Bandurę 2.11. Mechanizmy mózgowe, uczenie się i uczenie się poznawcze „wyższego rzędu” Zagadnienie psychologiczne Lęk przed lataniem – ponowne spotkanie Włącz myślenie krytyczne Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Podsumowanie rozdziału 3. Pamięć Jaka jest natura pamięci? 3.1. Pamięć jest konstruowana i rekonstruowana Zagadnienie psychologiczne Czy chciałbyś mieć pamięć „fotograficzną”? W jaki sposób powstają wspomnienia? 3.2. Pierwszy magazyn: pamięć sensoryczna 3.3. Drugi magazyn: pamięć operacyjna 3.4. Trzeci magazyn: pamięć długotrwała Zagadnienie psychologiczne Wspomnienia fleszowe: gdzie byłeś, kiedy… W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? 3.5. Pamięć utajona i pamięć jawna Zagadnienie psychologiczne Na końcu języka Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? 3.6. Grzechy pominięcia 3.7. Grzechy włączania 3.8. Usprawnienie pamięci za pomocą mnemotechnik Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie pschologii do uczenia się psychologii 211 Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja dotycząca odzyskanych wspomnień Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,2 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(2)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150068 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150067 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 251-285. Indeks.
1. Osobowość Jakie czynniki kształtują osobowość? 1.1. Biologia, natura ludzka i osobowość 1.2. Wpływ wychowania: osobowość a środowisko 1.3. Dwa spojrzenia na osobowość: dyspozycje i procesy psychiczne 1.4. Społeczne i kulturowe uwarunkowania osobowości Zagadnienie psychologiczne Rozumienie niezwykłych ludzi i wyjaśnianie ich niezwykłych zachowań Jakie stałe wzorce lub dyspozycje składają się na osobowość? 1.5. Osobowość a temperament 1.6. Osobowość jako zespół cech 1.7. Osobowość a postrzeganie czasu Zagadnienie psychologiczne Nastawienie pozytywne jako główny aspekt osobowości i dobrostanu psychicznego Jakie procesy psychiczne zachodzą w osobowości? 1.8. Teorie psychodynamiczne: nacisk na motywację i zaburzenia psychiczne 1.9. Teorie humanistyczne: nacisk na ludzkie możliwości i zdrowie psychiczne 1.10. Podejście egzystencjalne: poszukiwanie sensu życia 1.11. Teorie społeczno-poznawcze: nacisk na uczenie się społeczne 1.12. Trendy współczesne: osoba w systemie społecznym Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia psychologii Jakimi „teoriami” posługują się ludzie, aby zrozumieć siebie i innych? 1.13. Ukryte teorie osobowości 1.14. Autonarracje. Opowieści o naszym życiu 1.15. Wpływ kultury na nasze poglądy dotyczące osobowości Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia osobowości Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja osoba–sytuacja Podsumowanie rozdziału 2. Zaburzenia psychiczne Jaka jest natura zaburzeń psychicznych? 2.1. Ewolucja poglądów na zaburzenia psychiczne 2.2. Wskaźniki nienormalności Zagadnienie psychologiczne Stwierdzenie niepoczytalności: czy to ważny problem? Jak są klasyfikowane zaburzenia psychiczne w DSM-V? 2.3. Ogólna charakterystyka systemu klasyfikacyjnego DSM-5 2.4. Zaburzenia depresyjne 2.5. Zaburzenie dwubiegunowe 2.6. Zaburzenia lękowe 2.7. Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne 2.8. Zaburzenia pod postacią somatyczną 2.9. Zaburzenia dysocjacyjne 2.10. Schizofrenia 2.11. Zaburzenia neurorozwojowe 2.12. Co poza DSM? Co jeszcze może się zdarzyć? Zagadnienie psychologiczne Nieśmiałość Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi? 2.13. Etykiety diagnostyczne, etykietowanie i depersonalizacja 2.14. Kontekst kulturowy zaburzeń psychicznych Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Ponowne odwiedziny w szpitalach psychiatrycznych – inne spojrzenie na badanie Rosenhana Podsumowanie rozdziału 3. Terapie zaburzeń psychicznych Czym jest terapia? 3.1. Rozpoczynanie terapii 3.2. Terapia w kontekście historycznym i kulturowym Zagadnienie psychologiczne Paraprofesjonaliści również prowadzą terapię W jaki sposób psycholodzy leczą zaburzenia psychiczne? 3.3. Terapie wglądowe 3.4. Terapie behawioralne 3.5. Terapia poznawczo-behawioralna: (częściowa) synteza 3.6. Ocena terapii psychologicznych Zagadnienie psychologiczne Gdzie większość ludzi otrzymuje pomoc? W jaki sposób stosuje się podejście biomedyczne w leczeniu zaburzeń psychicznych? 3.7. Farmakoterapia 3.8. Inne medyczne terapie zaburzeń psychicznych 3.9. Hospitalizacja i jej alternatywy Zagadnienie psychologiczne Jaki rodzaj terapii mógłbyś polecić? Jak wypada porównanie terapii psychologicznych i biomedycznych? 3.10. Schizofrenia: leczenie psychologiczne a leczenie medyczne 3.11. Depresja i zaburzenia lękowe: leczenie psychologiczne a leczenie medyczne 3.12. „Studnia zmartwień” i inne problemy: nie wszyscy potrzebują leków Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Praktyka oparta na dowodach Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,4 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(4)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150081 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150080 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 215-244. Indeks.
1 Psychologia społeczna W jaki sposób sytuacja społeczna wpływa na nasze zachowanie? 1.1. Normy społeczne zachowania 1.2. Konformizm 1.3. Posłuszeństwo wobec autorytetu 1.4. Międzykulturowe replikacje badań Milgrama 1.5. Problem przypadkowych świadków: zło bezczynności Zagadnienie psychologiczne Jak zostać „trzewikiem” na Uniwersytecie Yale Konstruowanie rzeczywistości społecznej: co wpływa na nasze oceny innych? 1.6. Atrakcyjność interpersonalna 1.7. Związki miłosne 1.8. Dokonywanie atrybucji poznawczych 1.9. Uprzedzenia a dyskryminacja Zagadnienie psychologiczne Czy ból społeczny to taki sam ból jak ból fizyczny? Jak systemy stwarzają sytuacje, które wpływają na zachowanie? 1.10. Stanfordzki eksperyment więzienny 1.11. Hierarchie służbowe systemów 1.12. Wprowadzanie zmian systemowych w celu zapobiegania znęcaniu się nad słabszymi Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Czy terroryzm jest „bezsensownym aktem przemocy, którego dopuszczają się obłąkani fanatycy”? Podsumowanie rozdziału 2. Stres, zdrowie i dobre samopoczucie Skąd się bierze dystres? 2.1. Stresory traumatyczne 2.2. Stresory chroniczne Zagadnienie psychologiczne Stres studencki Jak stres wpływa na nas fizycznie? 2.3. Fizjologiczne reakcje na stres 2.4. Stres a układ odpornościowy Zagadnienie psychologiczne Ocena poznawcza w przypadku zagrożeń niejednoznacznych Kto jest najbardziej wrażliwy na stres? 2.5. Osobowość typu A i wrogość 2.6. Umiejscowienie kontroli 2.7. Twardość psychiczna, optymizm i odporność Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak możemy zredukować wpływ stresu na nasze zdrowie? 2.8. Psychologiczne strategie radzenia sobie 2.9. Pozytywne wybory stylu życia: podwójna korzyść dla twojego zdrowia 2.10. Suma tego wszystkiego: osiąganie szczęścia i subiektywnego dobrostanu Zagadnienie psychologiczne Medycyna behawioralna i psychologia zdrowia Włącz myślenie krytyczne Czy zmiana jest naprawdę niebezpieczna dla twojego zdrowia? Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,5 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(5)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150072 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150071 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8630 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności