Zimbardo Philip G. (1933- )
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
wypożyczone
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Biblioteka Międzywydziałowa
(7)
Biblioteka WWFiF
(7)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Temat
Psychologia
(3)
Psychologia społeczna
(2)
Czas
(1)
Epigenetyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Pamięć
(1)
Pojęcia
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia osobowości
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia zdrowia
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Sen
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wrażenia
(1)
Zachowanie
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zmysły
(1)
Świadomość
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia i życie / Richard J. Gerrig, Philip G. Zimbardo ; red. nauk. Maria Materska ; tł. Józef Radzicki [i in.]. - Wyd. 3 nowe, dodr. 1. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - XXXI, [1], 698, [2] s. : il. (w tym kolor.) ; 29 cm.
Tyt. oryg. : Psychology and Life.
Na s. tyt. i okł. : Wydanie nowe.
Wyd. poprzednie pod hasłem autorskim : Philip G. Zimbardo.
Bibliogr. s. 618-[671]. Indeksy.
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 57
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 267-301. Indeks.
1. Umysł, zachowanie oraz psychologia naukowa Czym jest psychologia – a czym nie jest? 1.1. Psychologia: to więcej, niż myślisz 1.2. Myśląc krytycznie o psychologii i pseudopschologii Zagadnienie psychologiczne Psychologia jako główny kierunek studiów Na czym polega sześć podstawowych perspektyw badawczych w psychologii? 1.3. Rozdzielenie umysłu i ciała oraz współczesna perspektywa biologiczna 1.4. Powstanie psychologii naukowej 1.5. Perspektywy psychologiczne, które rozwinęły się w XX wieku 1.6. Perspektywy psychologiczne: sześć narzędzi w twoim „przyborniku” Zagadnienie psychologiczne Zmieniając oblicze psychologii W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę? 1.7. Cztery kroki metody naukowej 1.8. Pięć rodzajów badań psychologicznych 1.9. Tendencyjność i zagadnienia etyczne w badaniach psychologicznych Zagadnienie psychologiczne Zagrożenia płynące z pseudopsychologii Włącz myślenie krytyczne Czy szczepienie dzieci zwiększa ryzyko autyzmu? 63 Podsumowanie rozdziału 2. Biopsychologia, nauka o układzie nerwowym i natura ludzka W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie? 2.1. Ewolucja i selekcja naturalna 2.2. Genetyka i dziedziczenie 2.3. Epigenetyka – nowy wspaniały (odważny) świat Zagadnienie psychologiczne Wybierając geny swojego dziecka Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu? 2.4. Neuron: podstawowa jednostka (składowa) układu nerwowego 2.5. Układ nerwowy 2.6. Układ dokrewny Zagadnienie psychologiczne Jak substancje psychoaktywne wpływają na system nerwowy? Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe? 2.7. Okna na mózg 2.8. Trzy warstwy mózgu 2.9. Płaty kory mózgowej 2.10. Dominacja półkulowa Zagadnienie psychologiczne Sporty kontaktowe a uszkodzenia mózgu Włącz myślenie krytyczne Lewa półkula versus prawa półkula mózgu Podsumowanie rozdziału 3. Rozwój przez całe życie Jakie wrodzone zdolności ma noworodek? 3.1. Rozwój prenatalny 3.2. Okres noworodkowy: zdolności nowo narodzonego dziecka 3.3. Niemowlęctwo: realizacja inwestycji według projektu z okresu noworodkowego Zagadnienie psychologiczne Nie tylko psoty i harce: rola dziecięcej zabawy na drodze do życiowych sukcesów Jakie zadania rozwojowe napotykamy w okresie dzieciństwa? 3.4. Jak dzieci przyswajają język 3.5. Rozwój poznawczy: teoria Piageta 3.6. Rozwój społeczny i emocjonalny Zagadnienie psychologiczne Zagadka ADHD Jakie zmiany charakteryzują okres dorastania? 3.7. Dorastanie a kultura 3.8. Dojrzewanie fizyczne w okresie dorastania 3.9. Rozwój neurologiczny i poznawczy w okresie dorastania 3.10. Rozwój moralny 3.11. Problemy społeczne i emocjonalne w okresie dorastania Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dorośli? 3.12. Wczesna dorosłość: poszukiwanie, autonomia i intymność 3.13. Wyzwania średniej dorosłości: złożoność i produktywność 3.14. Późna dorosłość: wiek integralności Zagadnienie psychologiczne Ponowne spojrzenie na badania bliźniąt Włącz myślenie krytyczne Efekt Mozarta Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,1 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107 (1)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150066 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150065 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 231-260. Indeks.
1. Motywacja i emocje Co nas motywuje? 1.1. Dlaczego ludzie pracują: teoria McClellanda 1.2. Motywacja – niespodziewane skutki nagrody Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak określamy nasze motywacyjne priorytety? 1.3. Teoria instynktów, teoria popędów i psychodynamiczna teoria Freuda 14 1.4. Humanistyczna teoria Maslowa Zagadnienie psychologiczne Ustalenie, co motywuje innych ludzi Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks? 1.5. Głód: popęd homeostatyczny i motyw psychologiczny 1.6. Siła woli, rzepa i ciastka czekoladowe 1.7. Motywacja seksualna: pragnienie, bez którego da się żyć 1.8. Seks, głód i hierarchia potrzeb Zagadnienie psychologiczne Zagadnienie orientacji seksualnej Jak motywują nas emocje? 1.9. Jak emocje wiążą się z motywacją? Zagadnienie psychologiczne Różnice emocjonalne między mężczyznami a kobietami zależą od biologii i kultury Jakie procesy sterują naszymi emocjami? 1.10. Mózgowe podłoże emocji 1.11. Pobudzenie, poziom wykonania i odwrócone U 1.12. Psychologiczne teorie emocji: wyjaśnienie kilku dotychczas nierozstrzygniętych zagadnień 1.13. W jakim stopniu kontrolujemy własne emocje? Zagadnienie psychologiczne Wykrywanie kłamstw Włącz myślenie krytyczne Czy „wykrywacze kłamstw” rzeczywiście wykrywają kłamstwa? 71 Podsumowanie rozdziału 2. Uczenie się i wychowanie Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? 2.1. Podstawy warunkowania klasycznego 2.2. Zastosowania warunkowania klasycznego Zagadnienie psychologiczne Awersja do smaków a chemioterapia Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? 2.3. Radykalny behawioryzm Skinnera 2.4. Siła wzmocnienia 2.5. Problem kary 2.6. Lista sposobów modyfikowania zachowania sprawczego 2.7. Porównanie warunkowania sprawczego i klasycznego Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? 2.8. Uczenie się przez wgląd: Köhler z szympansami na Wyspach Kanaryjskich 2.9. Mapy poznawcze: Tolman odkrywa, co jest w umyśle szczura 2.10. Uczenie się przez obserwację: wyzwanie rzucone behawioryzmowi przez Bandurę 2.11. Mechanizmy mózgowe, uczenie się i uczenie się poznawcze „wyższego rzędu” Zagadnienie psychologiczne Lęk przed lataniem – ponowne spotkanie Włącz myślenie krytyczne Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Podsumowanie rozdziału 3. Pamięć Jaka jest natura pamięci? 3.1. Pamięć jest konstruowana i rekonstruowana Zagadnienie psychologiczne Czy chciałbyś mieć pamięć „fotograficzną”? W jaki sposób powstają wspomnienia? 3.2. Pierwszy magazyn: pamięć sensoryczna 3.3. Drugi magazyn: pamięć operacyjna 3.4. Trzeci magazyn: pamięć długotrwała Zagadnienie psychologiczne Wspomnienia fleszowe: gdzie byłeś, kiedy… W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? 3.5. Pamięć utajona i pamięć jawna Zagadnienie psychologiczne Na końcu języka Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? 3.6. Grzechy pominięcia 3.7. Grzechy włączania 3.8. Usprawnienie pamięci za pomocą mnemotechnik Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie pschologii do uczenia się psychologii 211 Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja dotycząca odzyskanych wspomnień Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,2 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(2)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150068 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150067 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 257-289. Indeks.
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia Jak stymulacja staje się wrażeniem? 1.1. Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia 1.2. Progi: granice wrażeń 1.3. Teoria detekcji sygnałów Zagadnienie psychologiczne Adaptacja sensoryczna Co łączy zmysły? Co je różni? 1.4. Wzrok 1.5. Słuch 1.6. Porównanie wzroku, słuchu i innych zmysłów 1.7. Synestezja: wrażenia między zmysłami Zagadnienie psychologiczne Doznawanie i doświadczanie bólu Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem? 1.8. Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu 1.9. Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne 1.10. Teoretyczne wyjaśnienia percepcji 1.11. Zobaczyć i uwierzyć Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja Podsumowanie rozdziału 2. Myślenie i inteligencja Jakie są komponenty myślenia? 2.1. Pojęcia 2.2. Wyobrażenia i mapy poznawcze 2.3. Myślenie i mózg 2.4. Intuicja Zagadnienie psychologiczne Schematy i skrypty pomagają ci określić, czego możesz się spodziewać Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? 2.5. Rozwiązywanie problemów 2.6. Ocenianie i podejmowanie decyzji 2.7. Stawanie się twórczym geniuszem Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? 2.8. Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych 2.9. Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona Zagadnienie psychologiczne Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy składa się z wielu zdolności? 2.10. Psychometryczne teorie inteligencji 2.11. Poznawcze teorie inteligencji 2.12. Kulturowe definicje inteligencji 2.13. Inteligencja zwierząt Zagadnienie psychologiczne Wyniki testowe i samospełniające się proroctwo W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? 2.14. Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna? 2.15. Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska? 2.16. Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe Zagadnienie psychologiczne Programy treningu mózgu: czy są skuteczne? Włącz myślenie krytyczne Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności Podsumowanie rozdziału 3. Stany świadomości Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? 3.1. Narzędzia do badania świadomości 3.2. Modele umysłów świadomego i nieświadomego 3.3. Śpiączka i stany do niej podobne Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? 3.4. Marzenia na jawie 3.5. Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia 3.6. Marzenia senne: nocne widowisko Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia snu Jakie inne formy może przyjmować świadomość? 3.7. Hipnoza 3.8. Medytacja 3.9. Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych Zagadnienie psychologiczne Uzależnienie i nałóg Włącz myślenie krytyczne Zrewidowany pogląd na nieświadomość Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,3 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(3)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150070 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150069 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8629 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 251-285. Indeks.
1. Osobowość Jakie czynniki kształtują osobowość? 1.1. Biologia, natura ludzka i osobowość 1.2. Wpływ wychowania: osobowość a środowisko 1.3. Dwa spojrzenia na osobowość: dyspozycje i procesy psychiczne 1.4. Społeczne i kulturowe uwarunkowania osobowości Zagadnienie psychologiczne Rozumienie niezwykłych ludzi i wyjaśnianie ich niezwykłych zachowań Jakie stałe wzorce lub dyspozycje składają się na osobowość? 1.5. Osobowość a temperament 1.6. Osobowość jako zespół cech 1.7. Osobowość a postrzeganie czasu Zagadnienie psychologiczne Nastawienie pozytywne jako główny aspekt osobowości i dobrostanu psychicznego Jakie procesy psychiczne zachodzą w osobowości? 1.8. Teorie psychodynamiczne: nacisk na motywację i zaburzenia psychiczne 1.9. Teorie humanistyczne: nacisk na ludzkie możliwości i zdrowie psychiczne 1.10. Podejście egzystencjalne: poszukiwanie sensu życia 1.11. Teorie społeczno-poznawcze: nacisk na uczenie się społeczne 1.12. Trendy współczesne: osoba w systemie społecznym Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia psychologii Jakimi „teoriami” posługują się ludzie, aby zrozumieć siebie i innych? 1.13. Ukryte teorie osobowości 1.14. Autonarracje. Opowieści o naszym życiu 1.15. Wpływ kultury na nasze poglądy dotyczące osobowości Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia osobowości Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja osoba–sytuacja Podsumowanie rozdziału 2. Zaburzenia psychiczne Jaka jest natura zaburzeń psychicznych? 2.1. Ewolucja poglądów na zaburzenia psychiczne 2.2. Wskaźniki nienormalności Zagadnienie psychologiczne Stwierdzenie niepoczytalności: czy to ważny problem? Jak są klasyfikowane zaburzenia psychiczne w DSM-V? 2.3. Ogólna charakterystyka systemu klasyfikacyjnego DSM-5 2.4. Zaburzenia depresyjne 2.5. Zaburzenie dwubiegunowe 2.6. Zaburzenia lękowe 2.7. Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne 2.8. Zaburzenia pod postacią somatyczną 2.9. Zaburzenia dysocjacyjne 2.10. Schizofrenia 2.11. Zaburzenia neurorozwojowe 2.12. Co poza DSM? Co jeszcze może się zdarzyć? Zagadnienie psychologiczne Nieśmiałość Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi? 2.13. Etykiety diagnostyczne, etykietowanie i depersonalizacja 2.14. Kontekst kulturowy zaburzeń psychicznych Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Ponowne odwiedziny w szpitalach psychiatrycznych – inne spojrzenie na badanie Rosenhana Podsumowanie rozdziału 3. Terapie zaburzeń psychicznych Czym jest terapia? 3.1. Rozpoczynanie terapii 3.2. Terapia w kontekście historycznym i kulturowym Zagadnienie psychologiczne Paraprofesjonaliści również prowadzą terapię W jaki sposób psycholodzy leczą zaburzenia psychiczne? 3.3. Terapie wglądowe 3.4. Terapie behawioralne 3.5. Terapia poznawczo-behawioralna: (częściowa) synteza 3.6. Ocena terapii psychologicznych Zagadnienie psychologiczne Gdzie większość ludzi otrzymuje pomoc? W jaki sposób stosuje się podejście biomedyczne w leczeniu zaburzeń psychicznych? 3.7. Farmakoterapia 3.8. Inne medyczne terapie zaburzeń psychicznych 3.9. Hospitalizacja i jej alternatywy Zagadnienie psychologiczne Jaki rodzaj terapii mógłbyś polecić? Jak wypada porównanie terapii psychologicznych i biomedycznych? 3.10. Schizofrenia: leczenie psychologiczne a leczenie medyczne 3.11. Depresja i zaburzenia lękowe: leczenie psychologiczne a leczenie medyczne 3.12. „Studnia zmartwień” i inne problemy: nie wszyscy potrzebują leków Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Praktyka oparta na dowodach Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,4 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(4)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150081 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150080 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 215-244. Indeks.
1 Psychologia społeczna W jaki sposób sytuacja społeczna wpływa na nasze zachowanie? 1.1. Normy społeczne zachowania 1.2. Konformizm 1.3. Posłuszeństwo wobec autorytetu 1.4. Międzykulturowe replikacje badań Milgrama 1.5. Problem przypadkowych świadków: zło bezczynności Zagadnienie psychologiczne Jak zostać „trzewikiem” na Uniwersytecie Yale Konstruowanie rzeczywistości społecznej: co wpływa na nasze oceny innych? 1.6. Atrakcyjność interpersonalna 1.7. Związki miłosne 1.8. Dokonywanie atrybucji poznawczych 1.9. Uprzedzenia a dyskryminacja Zagadnienie psychologiczne Czy ból społeczny to taki sam ból jak ból fizyczny? Jak systemy stwarzają sytuacje, które wpływają na zachowanie? 1.10. Stanfordzki eksperyment więzienny 1.11. Hierarchie służbowe systemów 1.12. Wprowadzanie zmian systemowych w celu zapobiegania znęcaniu się nad słabszymi Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Czy terroryzm jest „bezsensownym aktem przemocy, którego dopuszczają się obłąkani fanatycy”? Podsumowanie rozdziału 2. Stres, zdrowie i dobre samopoczucie Skąd się bierze dystres? 2.1. Stresory traumatyczne 2.2. Stresory chroniczne Zagadnienie psychologiczne Stres studencki Jak stres wpływa na nas fizycznie? 2.3. Fizjologiczne reakcje na stres 2.4. Stres a układ odpornościowy Zagadnienie psychologiczne Ocena poznawcza w przypadku zagrożeń niejednoznacznych Kto jest najbardziej wrażliwy na stres? 2.5. Osobowość typu A i wrogość 2.6. Umiejscowienie kontroli 2.7. Twardość psychiczna, optymizm i odporność Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak możemy zredukować wpływ stresu na nasze zdrowie? 2.8. Psychologiczne strategie radzenia sobie 2.9. Pozytywne wybory stylu życia: podwójna korzyść dla twojego zdrowia 2.10. Suma tego wszystkiego: osiąganie szczęścia i subiektywnego dobrostanu Zagadnienie psychologiczne Medycyna behawioralna i psychologia zdrowia Włącz myślenie krytyczne Czy zmiana jest naprawdę niebezpieczna dla twojego zdrowia? Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,5 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(5)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150072 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150071 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8630 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału : Psychology and Life.
Bibliografia na stronach 794-842. Indeksy.
Rozdział 1. Psychologia i życie 2 Rozdział 2. Metody badawcze w psychologii 30 Dodatek statystyczny 62 Rozdział 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania 76 Rozdział 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja 128 Rozdział 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości 186 Rozdziało. Uczenie się i analiza zachowania 224 Rozdział 7. Pamięć 270 Rozdział 8. Procesy poznawcze 320 Rozdział 9. Inteligencja i pomiar inteligencji 370 Rozdział 10. Rozwój człowieka w ciągu życia 410 Rozdział 11. Motywacja 466 Rozdział 12. Emocje, stres i zdrowie 508 Rozdział 13. Zrozumieć osobowość człowieka 564 Rozdział 14. Zaburzenia psychiczne 614 Rozdział 15. Terapie zaburzeń psychicznych 666 Rozdział 16. Psychologia społeczna 714
Sygnatura czytelni BMW: VI U 225 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 149782 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : The Psychology of Attitude Change and Social Influence.
Bibliogr.s. 481 - [504]
Sygnatura czytelni BWF: IV C 24
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The time cure : overcoming PTSD with the new psychology of the time perspective therapy.
Bibliogr. s. [195]-199. Indeksy.
Dla osób szukających pomocy po stresie traumatycznym (od weteranów wojennych do ofiar napastowania, wypadków, napaści i zaniedbań), terapeutów i osób zajmujących się poradnictwem psychologicznym.
Sygnatura czytelni BMW: VI U 200 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 136579 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności