Woynarowska-Sołdan Magdalena
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WWFiF
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Temat
Promocja zdrowia
(2)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja żywieniowa
(1)
Higiena szkolna
(1)
Klimat społeczny
(1)
Nauczyciele
(1)
Odżywianie
(1)
Ontogeneza
(1)
Szkoła
(1)
Uczniowie
(1)
Zdrowotność
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów przed- i podyplomowych w zakresie żywienia, a także dla edukatorów żywieniowych.
Edukacja żywieniowa Determinanty wyborów pokarmowych i zmian sposobu żywienia Przegląd zagadnień dotyczących edukacji żywieniowej Zwiększenie świadomości oraz wzmacnianie upodmiotowienia i motywacji do zmiany zachowania i podjęcia działania Ułatwianie uzyskania zdolności do zmiany zachowania i podjęcia działania Promowanie wsparcia środowiskowego dla zmiany zachowania Decyzja o wyborze docelowej zmiany zachowania na podstawie oceny problemów i zachowań uczestników Generowanie planów edukacyjnych - nacisk na wzmacnianie motywacji do zmiany zachowania i podjęcia działań Eksploracja determinant zmiany zachowania stanowiącej cel interwencji Selekcja teorii i wyjaśnienie filozofii interwencji Generowanie planów edukacyjnych - nacisk na rozwijanie zdolności do zmiany zachowania i podjęcia działań ldentyfikacja celów przełożenie teorii behawioralnej na cele edukacyjne Nakreślenie planu ewaluacji wykorzystanie procedury DESIGN do promowania wsparcia środowiskowego dla zmiany zachowania i podjęcia działań Skuteczna realizacja edukacji żywieniowej w grupach środki dydaktyczne i inne kanały dla edukacji żywieniowej praca z osobami w różnym wieku, złożonych kultur i o różnym poziomie alfabetyzmu Edukatorzy żywieniowi jako agenci zmiany w środowisku
Sygnatura czytelni BMW: IX M 43 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 14575 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski ; współpraca Magdalena Woynarowska. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 395, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 363-378. Indeksy.
Historia kształcenia pedagogów i nauczycieli w zakresie zagadnień biomedycznych Barbara Woynarowska ROZWÓJ BIOLOGICZNY CZŁOWIEKA Rozwój osobniczy człowieka Sfery rozwoju i ich wzajemny związek Etapy w rozwoju osobniczym Dymorfizm płciowy Rozwój fizyczny Procesy w rozwoju fizycznym Czynniki wpływające na rozwój fizyczny Genetyczne czynniki rozwoju fizycznego Środowiskowe czynniki rozwoju fizycznego Metody oceny rozwoju fizycznego Ocena wzrastania Ocena różnicowania Ocena dojrzewania Wiek rozwojowy i tendencje przemian w rozwoju fizycznym Najczęstsze zaburzenia w rozwoju fizycznym dzieci i młodzieży Rozwój motoryczny Przebieg rozwoju motorycznego w ontogenezie Czynniki wpływające na rozwój motoryczny . Metody oceny rozwoju motorycznego Tendencje przemian sprawności fizycznej Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego oraz potrzeby biologiczne w poszczególnych okresach życia człowieka Okres prenatalny Wczesne dzieciństwo Okres noworodkowy Okres niemowlęcy Okres poniemowlęcy Średnie i późne dzieciństwo Okres przedszkolny Młodszy wiek szkolny Okres adolescencji Okres dojrzewania płciowego Okres młodzieńczy Okres dorosłości Wczesna i średnia dorosłość Późna dorosłość – starzenie się i starość Rozwój psychoseksualny Zbigniew Izdebski Przebieg rozwoju psychoseksualnego Biologiczne, psychiczne i społeczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju seksualnego Zachowania seksualne w dzieciństwie i w okresie dojrzewania Ryzykowne zachowania seksualne młodzieży i zapobieganie im Zaburzenia i problemy seksualne w dzieciństwie i młodości Wybrane układy i funkcje organizmu człowieka ważne dla procesów uczenia się Anna Kowalewska Układ nerwowy Wybrane informacje o budowie i funkcji układu nerwowego Zmiany w układzie nerwowym w różnych okresach rozwoju ontogenetycznego Narządy zmysłów Zmysł dotyku, zmysł równowagi i propriocepcja Układ wzrokowy, jego budowa, funkcja i rozwój Układ słuchowy, jego budowa, funkcja i rozwój Fizjologiczne podłoże emocji Rodzaje emocji Składniki emocji Przetwarzanie emocji Rozwój mózgowego systemu regulacji emocji Fizjologiczny mechanizm reakcji stresowej i wpływ stresu na zdrowie oraz zdolność do uczenia się Reakcja stresowa Holistyczna reakcja na stres Wpływ stresu na zdrowie Wpływ stresu na zdolność do uczenia się . Biologiczne mechanizmy procesu uczenia się Rozwój i rodzaje uczenia się Pamięć Biologiczne uwarunkowania dysleksji rozwojowej Podstawowe potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania Żywienie Anna KowalewskaRegulacja pobierania pokarmu Zasady racjonalnego żywienia Związek między żywieniem, zdrowiem i dyspozycją do uczenia się Aktywność fizyczna Funkcje aktywności fizycznej w różnych okresach życia Zmiany aktywności fizycznej w ontogenezie i czynniki ją warunkujące Zalecany poziom aktywności fizycznej Niedostatki aktywności fizycznej u dzieci i młodzieży – przyczyny i skutki Zachowanie odpowiedniego rytmu pracy i odpoczynku . Rytmy biologiczne Praca, zmęczenie, odpoczynek Sen Ochrona przed szkodliwymi dla rozwoju i zdrowia czynnikami środowiskowymi Ochrona przed zanieczyszczeniami powietrza atmosferycznego Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem Ochrona przed hałasem Ochrona przed chorobami zakaźnymi ZDROWIE I WYBRANE PROBLEMY ZDROWOTNE DZIECI I MłODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM Zdrowie i czynniki je warunkujące Definiowanie zdrowia i holistyczne podejście do zdrowia Mierniki zdrowia i czynniki je warunkujące Związki między zdrowiem i edukacją Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży Zdrowie młodzieży w jej subiektywnej ocenie Zachowania zdrowotne młodzieży Główne problemy zdrowotne dzieci i młodzieży Wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży w wieku szkolnym i sposoby zapobiegania im Wypadki i urazy Zaburzenia zdrowia psychicznego Częstość występowania zaburzeń zdrowia psychicznego u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym Wybrane zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w wieku szkolnym Choroby przewlekłe Używanie substancji psychoaktywnych Wczesne zapobieganie wybranym chorobom przewlekłym ujawniającym się u dorosłych Zapobieganie przedwczesnemu rozwojowi miażdżycy Wczesne zapobieganie osteoporozie Wczesne zapobieganie rakowi szyjki macicy Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami NAUCZYCIELE – ICH ZDROWIE, JEGO OCHRONA I PROMOCJA Sytuacja demograficzno-społeczna nauczycieli w Polsce Czynniki ryzyka dla zdrowia i czynniki chroniące w zawodzie nauczyciela Wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego nauczycieli Zaburzenia zdrowia fizycznego nauczycieli Kondycja psychiczna i problemy zdrowia psychicznego nauczycieli Zespół wypalenia zawodowego Zachowania zdrowotne nauczycieli Działania dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli Ochrona zdrowia nauczycieli Promocja zdrowia nauczycieli ŚRODOWISKO I ORGANIZACjA PRACY SZKOŁY Środowisko społeczne szkoły Wybrane elementy środowiska fizycznego szkoły Budynek, jego pomieszczenia i teren szkoły Warunki sanitarno-higieniczne Mikroklimat i oświetlenie Meble szkolne Ograniczanie hałasu w szkole Zabezpieczenie przed wypadkami i urazami Aspekty zdrowotne organizacji pracy i życia szkoły Rozkład i organizacja lekcji Przerwy międzylekcyjne Żywienie w szkole Warunki i organizacja aktywności fizycznej w szkole PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ZDROWOTNYCH I ZACHOWAŃ RYZYKOWNYCH I PROMOCjA ZDROWIA W SZKOLE I PRZEDSZKOLU Profilaktyka chorób, problemów zdrowotnych i zachowań ryzykownych dla zdrowia w szkole Profilaktyka i jej poziomy Działania profilaktyczne w szkole Promocja zdrowia w szkole i przedszkolu Koncepcja promocji zdrowia Promocja zdrowia w szkole Szkoła promująca zdrowie Historia rozwoju szkoły promującej zdrowie w europie i w Polsce Definicja, standardy i model szkoły promującej zdrowie w Polsce Przedszkole promujące zdrowie Prace nad koncepcją przedszkola promującego zdrowie w Polsce Definicja, standardy i model przedszkola promującego zdrowie w Polsce
Sygnatura czytelni BWF: VII E 101
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8782 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności