Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(20)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Czasopisma
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Biblioteka WWFiF
(14)
Autor
Lepioszka Marcin (1979- )
(2)
Małolepszy Eligiusz (1963- )
(2)
Szczepański Stanisław (1941- )
(2)
Bodasińska Anna
(1)
Burdziuk Monika
(1)
Burtny Kazimierz
(1)
Cieśliński Ryszard (1940-2017)
(1)
Gabryś Tomasz
(1)
Gadzińska-Kryjak Anna
(1)
Hamburger Alfred (1877-1939)
(1)
Hamburger Alfred (1877-1939). Gry ruchowe
(1)
Hamburger Alfred (1877-1939). Wskazówki dla gimnastyki wychowawczej dla użytku nauczycieli
(1)
Hamburger Alfred (1877-1939). Wzory igrzysk i piramid wolnych
(1)
Hamburger Alfred (1877-1939). Ćwiczenia na drabinie i na kółkach
(1)
Hamburger Alfred (1877-1939). Ćwiczenia z oporem współćwiczących
(1)
Huciński Tadeusz (1949- )
(1)
Janicka-Szyszko Renata
(1)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(1)
Kirkowski Marek
(1)
Lenik Justyna
(1)
Lenik Paweł
(1)
Maciejewski Mateusz
(1)
Madejski Eligiusz (kultura fizyczna)
(1)
Maszczak Tadeusz
(1)
Michalski Cezary
(1)
Mikołajec Kazimierz
(1)
Nowak Paweł (kultura fizyczna)
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Orłowska Beata A
(1)
Osiński Wiesław (1948- )
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935)
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Rola sportu w wychowaniu etycznym
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Wychowanie fizyczne w Polsce
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Zabawy i gry ruchowe dla wojska
(1)
Pasìčnik Volodimir Romanovič
(1)
Połaniecka Agnieszka
(1)
Sobolewski Krzysztof Janusz
(1)
Szwedo Joanna (1990- )
(1)
Tatarczuk Józef (1941- )
(1)
Warchoł Krzysztof
(1)
Wilczewska Karolina
(1)
Wilczewski Tomasz
(1)
Wilczkowska Anastazja
(1)
Wilczkowski Edward (1935- )
(1)
Wisz Grzegorz (nauczyciel)
(1)
Węglarz Józef (1949- )
(1)
Zieliński Janusz (kultura fizyczna)
(1)
Zieliński Janusz (nauki kultury fizycznej)
(1)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(1)
Łukowicz Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Dowódcy
(1)
Przedszkola
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2036)
Matematyka
(1929)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(931)
Automatyka
(916)
Język angielski
(871)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(589)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(566)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Produkcja
(517)
Materiałoznawstwo
(516)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(466)
Przedsiębiorstwo
(465)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
1901-2000
(4)
2001-
(3)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo polskie
(3)
Poradnik
(3)
Czasopismo fachowe
(2)
Czasopismo sportowe
(2)
Czasopismo turystyczne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(16)
Edukacja i pedagogika
(11)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Dla nauczycieli wf, instruktorów, trenerów, animatorów czasu wolnego oraz studentów kierunku wychowanie fizyczne.
Wiesław L. Kurpeta Rozgrzewka w strukturze lekcji wychowania fizycznego Barbara Długołęcka Znaczenie rozgrzewki w ujęciu fizjologicznym Krystyna Górniak, Małgorzata Lichota, Dorota Różańska Jak przygotować się do rozpoczęcia wysiłku fizycznego. Rozgrzewka to podstawa Teresa Jaślikowska-Sadowska Wychowanie fizyczne w szkole - misja czy fikcja ? PROPOZYCJE ROZGRZEWEK Z GIER Marcin Śliwa, Anna Bodasińska Rozgrzewka w lekcji wychowania fizycznego z piłki siatkowej-różne rozwiązania organizacyjne Anna Bodasińska, Marcin Śliwa Czy rozgrzewka musi być nudna? - Propozycje rozwiązań organizacyjnych rozgrzewek z piłki siatkowej Sławomir Bodasiński, Leszek Siejwa Piłka ręczna -propozycje rozgrzewek w lekcji wychowania fizycznego Teresa Jaślikowska-Sadowska, Janusz Zieliński, Paweł Wołosz Rozgrzewka w lekcji wychowania fizycznego z koszykówki -przykładowe rozwiązania organizacyjne Janusz Zieliński, Paweł Wołosz, Benedykt Opaszowski Ćwiczenia indywidualne i zbiorowe z wykorzystaniem różnych przyborów do zastosowania w rozgrzewkach lekcji wychowania fizycznego z koszykówki Tomasz Buraczewski, Leszek Cicirko Rozgrzewka z piłki nożnej dla dzieci w szkole podstawowej Krzysztof Piech, Weronika Luba, Paweł Arnista Korfball- urozmaicenie lekcji wychowania fizycznego Propozycja rozgrzewek Beata Tyszkiewicz-Gromisz, Tomasz Skoczeń, Beata Biernacka, Arkadiusz Józko Zespołowe gry sportowe osób niepełnosprawnych -goalball, hokej halowy Piotr Gorczyca, Piotr Wąsik Rozgrzewka w ultimate frisbee Dariusz Nowicki, Michał Sadowski Propozycje zabaw i gier ruchowych oraz ćwiczeń specjalnych do nauczania badmintona
Sygnatura czytelni BWF: X D 26
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144508 LE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 133696, 115165, 115159, 115167, 115158, 115163, 115166, 144080, 115156, 115169, 115161, 115168, 115160, 115162, 115155 L, 115157, 115164 (17 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 4013, F 4012 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
T. 15, nr 1/2 (czerw. 2008)-.
Tytuł według nagłówka.
Od 2015, nr 1 [redaktor naczelny Adam Czaplicki].
Zawartość zasobu W Biblioteka WWFiF W 167
2008 T.15 nr 1-4 . SOLDAR
2009 T.16 nr 1-4
2010 T.17 nr 1-4
2011 T.18 nr 1-4
2012 T.19 nr 1-4
2013 T.20 nr 1-4
2014 T.21 nr 1-4
2015 T. 22 nr 1-4
2016 T. 23 nr 1-4
2017 T. 24 nr 1-4
2018 T. 25 nr 1-4
2019 T. 26 nr 1-4
2020 T. 27 nr 1-4
2021 T. 28 nr 1-4
2022 T. 29 nr 1-4
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka dla Teorii i Metodyki Wychowania Fizycznego ; nr 1)
(Publikacje Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Oświęcimiu ; 37)
Bibliogr., netogr. przy pracach.
ks. dr Marcin Kaznowski Etyczne aspekty oceniania. Asystencja nauczyciela w praktyce wychowawczej Lidia Stanisz Doskonalenie odbić sposobem górnym i dolnym w piłce siatkowej -forma gier i zabaw Jacek Szalewski Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów szkół ponadgimnazjalnych - wybrane praktyczne przykłady Magdalena Majer Nauczyciel i lekcja wychowania fizycznego w opinii krakowskich gimnazjalistów Mariusz Ozimek, Magdalena Zając, Paweł Ochwat, Joanna Ciepielowska Nowoczesne formy fitness jako aktywność ruchowa podejmowana przez kobiety Paweł Ochwat, Adrianna Motyka Rola humoru w relacjach nauczycielsko-uczniowskich na przykładzie szkół ponadgimnazjalnych Paweł Ochwat, Mariusz Ozimek, Igor Sarna Czas reakcji prostej i złożonej u młodzieży trenującej i nietrenującej Władysław Żmuda, Zbigniew Witkowski Ćwiczenia stabilizacyjne w treningu sportowym Tomasz Gabryś, Krzysztof Kulawik Systematyka nauczania czynności i umiejętności taktycznych w hokeju na lodzie - wskazówki metodyczne
Sygnatura czytelni BWF: X D 140
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144511 LE (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Antologia / Alfred Hamburger ; [redakcja i korekta Marcin Lepioszka, Joanna Szwedo]. - Wrocław ; [Głogów] : Wroclaw : My Wojownicy, 2021. - 188 stron : ilustracje ; 21 cm.
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Zawiera: Gry ruchowe ; Ćwiczenia na drabinie i na kółkach ; Wskazówki dla gimnastyki wychowawczej dla użytku nauczycieli ; Ćwiczenia z oporem współćwiczących ; Wzory igrzysk i piramid wolnych.
Gry ruchowe Wskazówki do gimanstyki wychowawczej dla użytku nayczycieli Ćwiczenia z oporem współćwiczących Wzory igrzysk i piramid wolnych
Sygnatura czytelni BWF: X D 3
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8745 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Bibliografia na stronach 174-175.
1.CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU 2.CHARAKTERYSTYKA ROZWOJU DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM 3.KOMPETENCJE A UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE 3.1.Terminologia 3.2.Kara i nagroda w procesie kształtowania umiejętności społecznych 4.FORMY PROWADZENIA ĆWICZEŃ 5.SKŁAD ILOŚCIOWY PROGRAMU MINI OLIMPIADY SPORTOWEJ17 5.1. ZAKRES TREŚCI W PROGRAMIE DZIECI 6 LAT 6.„Mały Lekkoatleta" - ćwiczenia 7.„Mały Lekkoatleta" - zabawy 8.„Mały Gimnastyk"- ćwiczenia 9.„Mały Gimnastyk"- zabawy 10.„Mały Sportowiec"- ćwiczenia 11.„Mały Sportowiec"- zabawy 12.„Mały Koszykarz"- ćwiczenia 13.„Mały Koszykarz"- zabawy 14.KONSPEKTY DO ZAJĘĆ WPROWADZAJĄCYCH, UZUPEŁNIAJĄCYCH I PROGRAMOWYCH 15.Ćwiczenia do przygotowania tory przeszkód 16.3 Kosze - gra dla dzieci w wieku przedszkolnym 17.WROCŁAWSKI TEST SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ DLA DZIECI W WIEKU 3-7 LAT
Sygnatura czytelni BWF: X D 144
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148724 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach.
Dla studentów kierunku wychowania fizycznego, dla nauczycieli wychowania fizycznego na różnych szczeblach szkolnych i dla pracowników naukowych katedr wychowania fizycznego uczelni wyższych.
Zadania szkoły w procesie przygotowania uczniów do uczestnictwa w kulturze fizycznej  1.1. Edukacja fizyczna promująca wartości ciała  1.2. Proces nauczania rozumienia potrzeb cielesnych  1.3. Świadome ćwiczenie ciała  Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego    2.1. Tworzenie programów autorskich  2.2. Planowanie pracy     2.3. Innowacyjne formy realizacji programu wychowania fizycznego  2.4. Propozycja organizacji zajęć wychowania fizycznego do wyboru  Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego  3.1. U źródeł pedeutologii    3.2. Kwalifikacje i kompetencje współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego  3.3. Sylwetka absolwenta wyższej uczelni wychowania fizycznego  3.3.1. Dobór na studia i kształcenie wychowawców fizycznych – analiza aktualnego stanu 3.3.2. Postulowany model kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego  3.4. Działalność innowacyjno-badawcza i publicystyczna nauczyciela wychowania fizycznego 3.4.1. Homo incontentus  3.4.2. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu fizycznym  3.4.3. Aktywność badawcza i publikacyjno-wydawnicza nauczyciela  3.5. Wykorzystanie technologii informatycznej w wychowaniu fizycznym    3.6. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego  Uczeń w nowym systemie fizycznej edukacji  4.1. Istota procesu fizycznego kształcenia i wychowania  4.2. Fizyczne kształcenie  4.3. Fizyczne wychowanie 4.4. Istota i rozumienie nowoczesnościw wychowaniu fizycznym  4.4.1. Edukacja permanentna  4.4.2. Autoedukacja  4.4.3. Prospekcja, czyli wychowanie dla przyszłości   4.4.4. Intelektualizacja w wychowaniu fizycznym    4.4.5. Humanizacja procesu fizycznej edukacji    4.4.6. Indywidualizacja w fizycznym kształceniu i wychowaniu    4.4.7. Szkoła przedłużona i środowiskowa  4.4.8. Autokreacja  4.5. Uczniowskie dylematy  Badanie jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej  5.1. Badania ilościowe i jakościowe w procesie szkolnego kształcenia i wychowania 5.2. Ocena jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej  5.3. Ocena jakości szkolnego wychowania fizycznego  5.4. Przykład narzędzia do badania jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej  Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego 6.1. Pomiar i ocena szkolna w wychowaniu fizycznym  6.2. Ocena z wychowania fizycznego na tle jej funkcji  6.3. Ocena postaw uczniów wobec kultury fizycznej  6.4. Wpływ oceny na motywowanie uczniów do aktywności na lekcji  6.5. Samoocena i samokontrola w ocenie osiągnięć ucznia  6.6. Ewolucja kryteriów oceny a badania nad oceną z wychowania fizycznego 6.7. Zadania nauczyciela w systemie kontroli i oceny  6.8. Propozycje oceny ucznia z wychowania fizycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146172 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Dwumiesięcznik (nie ukazuje się w lipcu i sierpniu), 1989-2000, Miesięcznik, 2001-2014
43, 1 (1996) - 6 (2023).
Opis na podstawie: 43, 1 (1996).
Od R. 46, nr 1 (1999) częste zmiany podtytułu.
Od R. 46, nr 1 (1999): 24 cm.
Od R. 47, nr 4 (2000) wydawca: "Amos".
Od R. 48, nr 3 (2001) podtytuł: miesięcznik nauczycieli, trenerów i szkolnej służby zdrowia.
Od R. 54, nr 10 (2007) wydawca: Dr Josef Raabe.
Od R. 57, nr 1 (2010): 29 cm.
Od R. 61, nr 10 (2014): Poznań : Forum Media Polska.
Od R. 61, nr 11 (2014) [Anna Przybył redaktor naczelna].
Od R. 64[!], nr 5 (2015) [redaktor naczelna Patryk Cichoracki].
Od R. 64[!], nr 5 (2015) podtytuł: czasopismo nauczycieli, trenerów i szkolnej służby zdrowia.
Od 2017, nr 1 podtytuł: czasopismo dla nauczycieli i trenerów szkolnych.
Od 2018: nr 6 [redaktor naczelna Agata Klimaszewska].
Zawartość zasobu Magazyn P 2700 udostępniany w BWEiZ
1996 R.43 nr 1-5
1997 R.44 nr 1-5
Zawartość zasobu W Biblioteka WWFiF W 5
2009. SOLDAR
2010 . SOLDAR
2011 . SOLDAR
2012 . SOLDAR
2013 . SOLDAR
2014 . SOLDAR
2015 . SOLDAR
2016 . SOLDAR
2017 . SOLDAR
2018 . SOLDAR
2019 . SOLDAR
2020 . SOLDAR
2021
2022 nr 1-6
2023 nr 1-6 (nr 3-4, 6 - dostęp online)
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Biblioteka WWFiF: 2002 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6-7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2003 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2004 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6-7, nr 8-9, nr 10, nr 11, nr 12, 2005 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6-7, nr 8-9, nr 10, nr 11, nr 12, 2006 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6-7, nr 8-9, nr 10, nr 11-12, 2007 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6-7, nr 8-9, nr 10, nr 11, nr 12, 2008 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, 2009 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, 2010 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, 2011 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, 2012 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, 2013 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, 2014 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, 2015 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6
Brak okładki
Książka
W koszyku
Postawy nauczycieli wychowania fizycznego wobec edukacji zdrowotnej / Paweł F. Nowak. - Wydanie 1. - Warszawa : Difin, 2019. - 210 stron : ilustracje ; 24 cm.
Praca naukowa dofinansowana ze środków Politechniki Opolskiej w ramach pracy statutowej NBS 85/17
Bibliografia na stronach 193-202.
Psychologiczna charakterystyka postaw II. Nauczyciel - profesja, misja, pasja, prestiż III. Problemy współczesnego ideału IV. Nauczyciel wychowania fizycznego - specyficzność profesji V. Potencjał wychowania fizycznego w kreacji zdrowia VI. Nauczyciel wychowania fizycznego jako promotor zdrowia VII. O potrzebie intelektualizacji wychowania fizycznego VIII. O potrzebie szkolnej edukacji zdrowotnej IX. Edukowanie o zdrowiu w podstawie programowej wychowania fizycznego X. Strategia badań X.1. Cel badań X.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze X.3. Organizacja i przebieg badań X.4. Charakterystyka badanych XI. Poczucie misji społecznej realizowanej w nauczycielskiej profesji XII. Postawy nauczycieli wobec edukacji zdrowotnej Struktura postawy wobec edukacji zdrowotnej XII.1. Komponent poznawczy Sposób rozumienia edukacji zdrowotnej Edukacja zdrowotna - możliwości realizacji Stereotypy związane z włączeniem edukacji zdrowotnej w lekcje wychowania fizycznego XII.2. Komponent emocjonalny Edukator zdrowia - odczucia związane z przyjęciem roli lidera promocji zdrowia w szkole Nauczyciel - pomiędzy prosportowym a prozdrowotnym podejściem do wychowania fizycznego XII.3. Komponent behawioralny Charakterystyka działań systemowych Działania bezpośredniego organu sprawującego nadzór pedagogiczny a postawy nauczycieli wobec edukacji zdrowotnej Indywidualna działalność praktyczna w ramach edukowania o zdrowiu społeczności szkolnej
Sygnatura czytelni BWF: X D 142
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147590, 147434 N (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8277 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Społeczno-Edukacyjne Oblicza Współczesnego Sportu i Olimpizmu)
Bibliografia przy pracach.
Nowoczesne trendy i tendencje w edukacji przez sport i olimpizm (Jerzy Nowocień, Krzysztof Zuchom) Kazimierz Denek - uczony i wychowawca pokoleń (Tadeusz Maszczak) Część 1. Wartości sportu i olimpizmu w edukacji Part 1. The Educational Values of Sport and Olympism Józef Lipiec, Polska Akademia Olimpijska Edukacja negatywna czyli jakim sport być nie powinien Negative Education Meaning What Sports Shouldn't Be Like Zbigniew Dziubiński, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Zaufanie społeczne w sporcie Social Trust in Sport Krzysztof Zuchora, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Zabawa nadaje wychowaniu indywidualny charakter Play Shapes Individual Character of Education Beata Foszczyńska, Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie Wartości sportu w wybranych książkach o tematyce olimpijskiej wydanych w Polsce (1990-2014) The Value of Sport in the Selected Books of the Olympic Published in Poland (1990-2014) Janusz Iskra, Politechnika Opolska; Anna Walaszczyk, Akademia Wychowania Fizycznego im. J. Kukuczki w Katowicach Wykorzystanie edukacji olimpijskiej w nauczaniu zintegrowanym - przykłady z lekkoatletyki Olympic Education in Integrated Teaching - Examples from Athletics Katarzyna Ploszaj, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie; Wiesław Firek, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi; Donat Przybylski, Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Opolu Radiowy projekt edukacyjny „W blasku olimpijskiego znicza" (na tle wybranych krajowych i zagranicznych programów edukacji olimpijskiej) Educational Radio Project „In the Light of the Olympic Flame" (the themes on the chosen national and foreign Olympic educational programs) Arkadiusz Kźimierczak, Uniwersytet Łódzki Ku pedagogicznej koncepcji aktywności sportowej dzieci i młodzieży Towards the Pedagogical Concept of Sport Among Children and Youth Jolanta E. Kowalska, Uniwersytet Łódzki Rozumienie pojęcia faul play przez łódzkich gimnazjalistów Understanding of the Concept of Faul Play by the Students of Lodz Middle Schools Część 2. Uwarunkowania sportu olimpijskiego Part 2 The Conditions of Olympic Sport Henryk Sozański, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Sport olimpijski jako wyznacznik kierunków doskonalenia systemu szkolenia sportowego Olympic Sport as an Indicator of Direction in Sport Training System Improvement Aleksandra Nowacka, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Obciążenia treningowe zawodniczek w pływaniu na tle danych porównawczych modelu mistrzostwa sportowego The Training Loads of Female Swimming Athletes on the Basis of Comparative Data of the Sports Master Model Zdzisław Czaplicki, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach Rozwój wytrzymałości dziewcząt i chłopców z Warmii i Mazur na tle zmian pokoleniowych i środowiskowych w latach 1989-2011 Growth of Endurance in Girls and Boys of Warmia and Mazury Against the Background of Generation and Environmental Changes in the Years 1989-2011 Joanna Klejszmit-Bodziuch, Dowództwo Garnizonu Warszawa; Krzysztof Klukowski, Saturnin Przybylski, Marcin Ostaszewski, Aneta Klemarczyk, Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie Testy sprawności fizycznej dla kobiet służących w formacjach mundurowych Tests of Physical Fitness of Women Serving in the Uniformed Formations Otylia Jędrzejczak, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Trener jako wychowawca i spolegliwy opiekun w drodze do mistrzostwa sportowego The Coach as an Educator and a Reliable Counsellor on the Way to Sports Mastery Inga Maruszyńska, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Społeczno-edukacyjne funkcje stref kibica Social and Educational Functions of Fan Zones Wiesław Firek, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi; Katarzyna Płoszaj, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Jak możliwy jest olimpijski internacjonalizm? O roli doktryny wzajemnego szacunku w olimpizmie i edukacji olimpijskiej How is the Olympic Internationalism Possible? The Role of the Doctrine of Mutual Respect in Olympism and Olympic Education Część 3. Aktywność fizyczna w promowaniu zdrowego stylu życia i zapobie¬ganiu chorobom cywilizacyjnym XXI wieku Part 3. Physical Activity In the Promotion of Healthy Lifestyle and Prevention of 21 st Century Lifestyle Diseases Krzysztof Sas-Nowosielski, Sylwia Szopa, Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach Rodzinne determinanty aktywności fizycznej młodzieży Family Determinants of Youth Physical Activity Witold Furgal, Wyższa Szkoła Społeczno-Przyrodnicza im. Wincentego Pola w Lublinie; Barbara Surdej, Poradnia Medycyny Sportowej w Rzeszowie; Marcin Hynowski, Medivitsport w Tarnobrzegu; Joanna Milart, Wojskowy Insty¬tut Medyczny w Warszawie Jak aktywnie żyć z cukrzycą? How Diabetes Should Live Actively? Jolanta Kujawa, Agnieszka Zawadzka, Uniwersytet Medyczny w Łodzi; Bartłomiej Szrajber, Społeczna Akademia Nauk w Łodzi Staw biodrowy do wymiany - obawy i nadzieje osób aktywnych fizycznie The Hip Joint Exchange - Hopes and Fears of Physically Active People Krzysztof Klukowski, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. J. Rusieckiego w Olsztynie; Marcin Ostaszewski, Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie; Joanna Klejszmit-Bodziuch, Dowództwo Garnizonu Warszawa Gala boksu czyli usankcjonowane urazy mózgu - rozdroża medycyny sportowej Boxing Gala - Sanctioned Boxing Brain Injuries - the Crossroads of Sports Medicine Bartłomiej Szrajber, Akademia Nauk Społecznych w Łodzi; Agnieszka Zawadzka, Jołanta Kujawa, Uniwersytet Medyczny w Łodzi Zalecenia odnośnie aktywnego stylu życia dla osób z chorobą zwyrodnieniową stawu kolanowego Recommendations for an Active Lifestyle for People With Osteoarthritis of the Knee Małgorzata Kawa, Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku Zalecenia dotyczące zwiększonej aktywności fizycznej w okresie późnej starości Recommendations for Increased Physical Activity in the Old Agee Tatiana Poliszczuk, Itona Omiecińska, Dmytro Połiszczuk, Akademia Wychowa¬nia Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Rozwój fizyczny i sprawność motoryczna dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym uczęszczających na zajęcia z gimnastyki ogólnorozwojowej Physical Development and Motor Efficiency of Preschool and Early School Children Attending Gymnastics Class Sławomir Neuhorn, Paweł Sochaj, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Motywy uprawiania koszykówki na wózkach przez niepełnosprawnych mężczyzn Motives for Training Wheelchair Basketball by Disabled Men Dmytro Poliszczuk, Tatiana Poliszczuk, Karol Wałowski, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Występowanie nałogu palenia tytoniu a zdrowie i sprawność fizyczna młodzieży szkół średnich The Influence of Smoking on High School Students' Health and Physical Fitness Anna Makarczuk, Monika Figura, Uniwersytet Łódzki Stan wiedzy rodziców na temat ich dbałości o prawidłowy rozwój stóp u dzieci z wadami kończyn dolnych w wieku wczesnoszkolnym The Parents' Knowledge and Care About Foot Defects of Primary School Children Piotr Łapiński, Centralny Zarząd Służby Więziennej; Jan Maciejewski, Uniwersytet Wrocławski Promotorzy zdrowia w polskiej służbie więziennej Health Promoters in the Polish Prison Service Część 4. Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, historyczne i kul¬turowe aspekty wychowania w turystyce Part 4. Physical Education In Early Stage School Education, Historical and Cultural Aspects of Education in Tourism Jerzy Nowocień, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w War¬szawie; Andrzej Rygas, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Realizacja zadań wychowania fizycznego w świetle założeń nowej podstawy programowej na I etapie edukacyjnym The Implementation of Physical Education Tasks in the Light of New Curriculum for the 1st Stage of Education Ryszard Wroczyński, Kajetan Hądzelek, Tadeusz Pilch, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Wychowanie przez sport i turystykę. Wybrane fragmenty Education Through Sport and Tourism - Selected Parts Małgorzata Tomecka, Wyższa Szkoła Edukacja w Sporcie - Zamiejscowy Instytut w Bielsku Białej System oceniania i diagnoza realizacji potrzeb uczniów w programie „WF dla odmiany" System of Evaluation and the Assessment of Realization of Students' Needs in the "PE for a Change" Project Andrzej Wręczycki, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie; Konrad Przedziński, „Kancelaria Adwokacka adw. KonradPrzedziński" w Częstochowie Nautyka a ekoturystyka. Kulturowe i historyczne aspekty żeglarstwa w dobie rozwoju zrównoważonej turystyki Nautics and Eco-tourism. Cultural and Historical Aspects of Yachting at the Times of Sustainable Tourism Development Robert Krasowski, Waldemar Nadolski, Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębior¬czości w Ostrowcu Świętokrzyskim - Wydział Zamiejscowy w Limanowej Geneza narciarstwa w Krynicy The Genesis of Skiing in Krynica Kamil Potrzuski, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Próba przejęcia obiektów sportowych w Parku Sobieskiego (Agrykoli) przez Akademicki Związek Sportowy w latach 1924-1925. Przyczynek do dziejów AZS Warszawa w stulecie klubu The Attempt of Recapturing the Sporting Facilities of the Sobieski Park (Agrykola) by the Academical Sporting Association (AZS) in 1924-1925. Contribution to the AZS Warsaw History on the 100th Anniversary
Sygnatura czytelni BWF: X C 30
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146912 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Sport i wychowanie fizyczne z perspektywy historycznej Krzysztof Prętki Helena Prawdzic-Kuczalska (1854-1927) -prekursorka szkół kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego w Polsce Elżbieta Magiera Wychowanie fizyczne i sport w Państwowym Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Toruniu w okresie międzywojennym Elżbieta Gorloff Rola sportu i wychowania fizycznego w działalności szkół ponadpodstawowych w Lęborku w latach 1945-1960 Danuta Apanel Wychowanie fizyczne jako istotny element higieny szkolnej na ziemiach polskich w początkach XX wieku Z praktyki placówek i szkół sportowych Grzegorz Wagner Organizacja i funkcjonowanie Niepublicznego Liceum Mistrzostwa Sportowego Polskiego Związku Piłki Siatkowej im. Agaty Mróz-Olszewskiej w kontekście wydobywania potencjału uczennicy - zawodniczki Dorota Kowalska Jakie wyzwania stawiają uczniowie - zawodnicy przed nauczycielami? Studium przypadku na przykładzie Akademickiego Liceum Mistrzostwa Sportowego w Gorzowie Wielkopolskim Aleksandra Prus Działalność Centrum Mistrzostwa Sportowego w Szczecinie Barbara Żakowska Alternatywne Lekcje Wychowania Fizycznego na podstawie projektu Fundacji Moniki Pyrek Aleksandra Czarnecka Szanse i wyzwania sportu w Zespole Szkół Towarzystwa Salezjańskiego w Szczecinie Zbigniew Miłoś Pozabudżetowe środki finansowania szkól mistrzostwa sportowego na przykładzie Zespołu Szkół Mistrzostwa Sportowego w Jastrzębiu-Zdroju O wpływie aktywności fizycznej na kondycję psychiczną i fizyczną Joanna Kubicka-Jakuczun, Maria Miłkowska Samoocena sportowca a profilaktyka zdrowia psychicznego Piotr Wójciak, Maria Sapór Ocena składu ciała dzieci w wieku 7-12 lat z klas o zwiększonej liczbie godzin z wychowania fizycznego Przemysław Pieczyński Talent uczniów — zawodników szkół mistrzostwa sportowego w kontekście neuropsychologii
Sygnatura czytelni BWF: X C 6
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki, ISSN 0303-5107 ; nr 64/1)
Bibliografia na stronach 347-384. Indeksy.
NA DRODZE OD FILOZOFICZNEJ REFLEKSJI KU TEORII WYCHOWANIA FIZYCZNEGO 1.Od czasów antycznych do systemów wychowania fizycznego - ewolucja teoretycznej refleksji 2.Początki badań naukowych i droga wychowania fizycznego na Uniwersytety 3.Od Eugeniusza Piaseckiego jako twórcy akademickiego kształcenia do współczesnej teorii wychowania fizycznego w Polsce TREŚCI I ZADANIA TEORII WYCHOWANIA FIZYCZNEGO 1.Na tle sporu o istotę, cele i zakres nauk o kulturze fizycznej 2.Różne koncepcje i ewolucja teorii wychowania fizycznego 3.Przedmiot badań, metody badawcze, aparatura pojęciowa oraz płaszczyzny zainteresowań teorii wychowania fizycznego 4.Stosunek do innych dyscyplin, definicja i miejsce w systemie nauk 0kulturze fizycznej KULTURA FIZYCZNA - JEJ TREŚĆ I STRUKTURA 1.Kultura fizyczna - tradycja, trudna spuścizna oraz różnorodność ujęć 1koncepcji 2.Wychowanie fizyczne jako dziedzina wychowania i fundament kultury fizycznej 3.Sport: rodowód, trudności definicyjne oraz znaczenie w kulturze i kulturze fizycznej 4.Rekreacja fizyczna jako niezbędny element czasu wolnego i forma uczestnictwa w kulturze fizycznej 5.Rehabilitacja ruchowa - jej zadania leczniczo-zdrowotne oraz związki z kulturą fizyczną 6.Turystyka - jako swoisty fenomen współczesności i jej związki z kulturą fizyczną O CELACH WYCHOWANIA FIZYCZNEGO 1.O potrzebie i podstawach stanowienia celów wychowania fizycznego 2.Tradycyjne poglądy na cele wychowania fizycznego 3.Współczesne koncepcje ujmowania celów wychowania fizycznego PROCESY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA FIZYCZNEGO ORAZ ICH FUNKCJE I STRUKTURA 1.Procesy wychowania i kształcenia fizycznego a inne wpływy 0charakterze wychowawczym 2.Tradycyjne (biotechniczne) i współczesne ujęcie funkcji wychowania fizycznego 3.Struktura procesów wychowania i kształcenia fizycznego 4.Tworzenie naukowych podstaw realizacji procesów wychowania 1kształcenia fizycznego PRAKSEOLOGICZNY CYKL RACJONALNEGO PRZEBIEGU DZIAŁANIA A PROCES WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA FIZYCZNEGO 1.O istocie i użyteczności prakseologii w wychowaniu fizycznym 2.Składniki cyklu działania zorganizowanego w wychowaniu fizycznym 151 3.Ocena szkolna jako specyficzny element realizacji procesu wychowania i kształcenia fizycznego KSZTAŁTOWANIE DYSPOZYCJI KIERUNKOWYCH ORAZ SPOŁECZNE CZYNNIKI WYCHOWANIA W KULTURZE FIZYCZNEJ 1.Kształtowanie dyspozycji kierunkowych - jako podstawowe kryterium efektywności wychowania fizycznego 2.Warunki skutecznego kształtowania i zmiany postaw prosomatycznych i prospołecznych w wychowaniu fizycznym 3.Społeczne czynniki wychowania w kulturze fizycznej. Rola szkoły, rodziny, wspólnoty lokalnej, kolonii i obozów, młodzieżowych domów kultury, środków masowego przekazu, klubów sportowych oraz organizacyjne i instytucjonalne aspekty rozwoju rekreacji fizycznej 4.Działania wspierające na poziomie Unii Europejskiej i bariery uczestnictwa w aktywności fizycznej ZNACZENIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ I JEJ MIEJSCE W WYCHOWANIU FIZYCZNYM 1.Wychowanie fizyczne i jego sfera fizyczna 2.Korzyści wynikające z aktywności fizycznej dla rozwoju i zdrowia 3.Niedostatki i nadmiar aktywności fizycznej oraz ich skutki 4.Definicja, rodzaje i wskazania dotyczące poziomu aktywności fizycznej 5.Aktywność fizyczna a szczególne potrzeby wychowania fizycznego OSOBNICZE I POZAOSOBNICZE UWARUNKOWANIA W PROCESACH WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA FIZYCZNEGO 1.Zróżnicowanie pod względem wieku 2.Płeć jako element określający postępowanie wychowawcy fizycznego 3.Konstytucja (psychofizyczny typ ustroju) jako warunek w procesie wychowania i kształcenia fizycznego 4.Stan zdrowia a postępowanie wychowawcy fizycznego WSPÓŁCZESNE TENDENCJE ORAZ PROPOZYCJE MODERNIZACJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO 1.Na tle przemian cywilizacyjnych oraz nowych wyzwań w edukacji 2.Główne tezy krytyki tradycyjnego modelu i niepokoje o dalszy rozwój wychowania fizycznego 3.Zasadnicze przesłanki nowoczesności 4.Polskie drogi do modernizacji wychowania fizycznego 5.Współczesne kierunki rozwoju wychowania fizycznego w różnych krajach O PEDEUTOLOGII ORAZ DOBORZE NA STUDIA, KSZTAŁCENIU I PRZYGOTOWANIU DO PRACY W DZIEDZINIE KULTURY FIZYCZNEJ 1.Pedeutologia oraz nauczyciel jako jej integralny przedmiot analiz i badań 2.Nauczyciel wychowania fizycznego - dobór i specyfika zawodu 3.Role społeczne, warsztat pracy i przygotowanie do pracy nauczyciela wychowania fizycznego oraz w innych obszarach kultury fizycznej 4.Nauczyciel wychowania fizycznego, trener oraz specjalista rekreacji jako żywy wzór kultury fizycznej 5.Nauczyciel akademicki jako ważny element w przygotowaniu do zawodu nauczyciela wychowania fizycznego
Sygnatura czytelni BWF: X C 14
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 153291 E (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł ze strony przedtytułowej: Wychowanie fizyczne i sport według Władysława Osmolskiego. T. 1. Drugie miejsce i rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Zawiera: Cz. 1, Wychowanie fizyczne w Polsce. Cz. 2, Zabawy i gry ruchowe dla wojska. Cz. 3, Rola sportu w wychowaniu etycznym.
Sygnatura czytelni BWF: IX E 144
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8687 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2008-2014
Nr 4 (2008)-.
Od nr 10 (2014) [redaktor naczelna Dorota Kozłowska].
Od 2015, nr 1 [redaktor naczelna Dorota Sokołowska].
Od 2015, nr 1 wydawca: Wyższa Szkoła Wychowania Fizycznego i Turystyki.
Zawartość zasobu W Biblioteka WWFiF W 174
2008 nr 4 . SOLDAR
2009 nr 5 . SOLDAR
2010 nr 6 . SOLDAR
2011 nr 7 . SOLDAR
2012 nr 8 . SOLDAR
2014 nr 10 . SOLDAR
2015 nr 11-14 (1-4) . SOLDAR
2016 nr 15-18 (1-4) . SOLDAR
2017 nr 19-22 (1-4) . SOLDAR
2018 nr 23-26 (1-4) . SOLDAR
2019 nr 27 (1) . SOLDAR
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 283-290.
Teoretyczne podstawy wychowania fizycznego Współczesne tendencje w edukacji - kontekst dydaktyczny Pojęcie kształcenia i wychowania Koncepcje kształcenia i wychowania Nauczyciel i jego kompetencje Kulturowe podłoże wychowania fizycznego - kontekst specyficzny Pojęcie i zadania dydaktyki wychowania fizycznego Cele wychowania fizycznego Funkcje szkolnego wychowania fizycznego Formy udziału w kulturze fizycznej Współczesne tendencje w wychowaniu fizycznym Uczeń jako podmiot Biologiczne podłoże wychowania fizycznego Czynniki i etapy rozwoju dziecka w wieku szkolnym Podstawowe zagadnienia motoryczności człowieka Kompetencje warsztatowe nauczyciela wychowania fizycznego Instrumentarium nauczyciela Zasady dydaktyczne Zasady doboru treści i organizacji kształcenia Zasady nauczania - uczenia się Zasady prowadzenia lekcji wychowania fizycznego (zasady specyficzne) Strategie oddziaływania dydaktycznego Metody w wychowaniu fizycznym Metody oddziaływania wychowawczego Ogólne metody nauczania - uczenia się Metody swoiste wychowania fizycznego Metody nauczania czynności ruchowych Metody treningu sportowego Dobór metod do realizacji zadań dydaktycznych Formy w wychowaniu fizycznym i ich charakterystyka Formy organizacji wychowania fizycznego w szkole Formy porządkowe Formy organizacji zajęć Formy intensyfikujące zajęcia ruchowe Ćwiczenia profilaktyczno-kompensacyjne Czynniki, środki, warunki wychowania fizycznego Ćwiczenie ruchowe - podstawowy środek wychowania fizycznego Klasyfikacja ćwiczeń Dobór środków - dziedziny aktywności ruchowej Warunki w wychowaniu fizycznym Lekcja wychowania fizycznego Istota i cele lekcji Budowa - struktura lekcji Rodzaje toków lekcyjnych Rodzaje i typy lekcji Przygotowanie lekcji Redagowanie konspektu lekcji i osnowy lekcyjnej Jakość lekcji i jej wyznaczniki Hospitowanie zajęć - arkusz obserwacji Podstawy planowania pracy nauczyciela wf- ogniwa planowania Diagnoza osobnicza Diagnoza rozwoju fizycznego ocena postawy ciała Diagnozowanie sprawności motorycznej Diagnozowanie uzdolnień ruchowych Diagnozowanie poziomu umiejętności ruchowych Diagnozowanie pozytywnych emocji podczas zajęć WF Zasady kwalifikacji do zajęć szkolnych Rejestrowanie efektów rozwoju fizycznego uczniów Diagnoza grupowa Diagnoza środowiskowa Planowanie pracy nauczyciela Podstawa programowa' Program' ogranizacja zajęć WF w szkole Konstruowanie szkolnego programu wychowania fizycznego Zasady konstruowania Programu Etapy konstruowania programu Plan dydaktyczno-wychowawczy ogólny plan pracy szkoły w zakresie wychowania fizycznego Planowanie zajęć fakultatywnych oraz szkolnych zajęć rekreacyjno-sportowych Realizacja - wykonawstwo zaplanowanych działań Czynności dydaktyczne nauczyciela Kierowanie zespołem uczniowskim - style kierowania Ewaluacja i ocenianie Kryteria ocen i sposoby oceniania Ewaluacja efektów pracy nauczyciela Czynniki wspierające prace nauczyciela wychowania fizycznego zwązki wychowanla fizycznego z innymi sferami wychowania.
Sygnatura czytelni BWF: X D 141
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144732, 144735, 144727, 144736, 144740, 144726, 144728, 144730, 144731, 144739, 144725, 144738, 144734, 144729, 144737, 144733 (16 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [107]-110.
3. Dymorfizm płciowy cech somatycznych 3.1. Cechy somatyczne 3.2. Obwody 3.3. Wskaźniki budowy ciała 4. Dymorfizm płciowy otłuszczenia ciała 5. Dymorfizm płciowy typów budowy ciała 5.1. Typologia Heath-Carter 5.2. Typologia Adama Wankego i Ewy Kolasy
Sygnatura czytelni BWF: X C 20
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144253 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 204-205.
Współczesny model programowania i planowania zajęć wychowania fizycznego w szkole Podstawa programowa wychowania fizycznego wedukacji wczesnoszkolnej Treści programu wychowania fizycznego Szczegółowy plan pracy dydaktyczno-wychowawczej z wychowania fizycznego w klasie I szkoły podstawowej z uwzględnieniem symboli efektów kształcenia podstawy programowej- 97 godzin lekcyjnych [Warchoł 2018] Szczegółowy plan pracy dydaktyczno-wychowawczej z wychowania fizycznego w klasie II szkoły podstawowej z uwzględnieniem symboli efektów kształcenia podstawy programowej - 97 godzin lekcyjnych[Warchoł 2018] Szczegółowy plan pracy dydaktyczno-wychowawczej z wychowania fizycznego w klasie III szkoły podstawowej z uwzględnieniem symboli efektów kształcenia podstawy programowej - 97 godzin lekcyjnych [Warchol 2018] Charakterystyka podstawy programowej z wychowania fizycznego w klasach IV-VIIIszkoły podstawowej Treści kształcenia i wychowania fizycznego - wymagania szczegółowe w klasie IV szkoły podstawowej wg podstawy programowej Treści programu wychowania fizycznego w klasie IV Szczegółowy plan pracy dydaktyczno-wychowawczej z wychowania fizycznego w klasie IV szkoły podstawowej z uwzględnieniem symboli efektów kształce¬nia podstawy programowej - 130 godzin lekcyjnych [Warchoł 2018] 75 Treści kształcenia i wychowania fizycznego - wymagania szczegółowe w klasach V~VI szkoły podstawowej wg podstawy programowej Treści programu nauczania w klasach V-VI Szczegółowy plan pracy dydaktyczno-wychowawczej z wychowania fizycznego El 15 RZESZOWSKIEGOw klasie V szkoły podstawowej z uwzględnieniem symboli efektów kształcenia podstawy programowej - 130 godzin lekcyjnych [Warchoł 2018] Szczegółowy plan pracy dydaktyczno-wychowawczej z wychowania fizycznego w klasie VI szkoły podstawowej z uwzględnieniem symboli efektów kształcenia podstawy programowej - 130 godzin lekcyjnych [Warchoł 2018] Treści kształcenia i wychowania fizycznego - wymagania szczegółowe w klasach VII-VIII szkoły podstawowej wg podstawy programowej Treści programu wychowania fizycznego w klasach VII—VIII szkoły podstawowej Szczegółowy plan pracy dydaktyczno-wychowawczej zwychowania fizycznego w klasie VII szkoły podstawowej z uwzględnieniem symboli efektów kształcenia podstawy programowej - 130 godzin lekcyjnych [Warchoł 2018] Szczegółowy plan pracy dydaktyczno-wychowawczej z wychowania fizycznego w klasie VIII szkoły podstawowej z uwzględnieniem symboli efektów kształcenia podstawy programowej - 130 godzin lekcyjnych [Warchoł 2018] Przedmiotowy system oceniania z wychowania fizycznego Wymagania szczegółowe - edukacja wczesnoszkolna, klasy 1 III szkoły podsta¬wowej Wymagania szczegółowe w klasie IV szkoły podstawowej Wymagania szczegółowe w klasie V szkoły podstawowej Wymagania szczegółowe w klasie VI szkoły podstawowej Wymagania szczegółowe w klasie VII szkoły podstawowej Wymagania szczegółowe w klasie VIII szkoły podstawowej Szczegółowe kryteria oceny semestralnej lub rocznej z wychowania fizycznego
Sygnatura czytelni BWF: X D 146
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8539 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 277-290.
Aktualność modernizacji systemów wychowania fizycznego w szkołach ogólnokształcących w różnych krajach świata Osobliwości wychowana fizycznego uczniów w różnych krajach świata Chiny Czechy Finlandia Francja Japonia Norwegia Szwecja Grecja Polska Rosja/ZSRR , Stany Zjednoczone Ameryki Północnej Niemcy Ukraina Wielka Brytania Rozdział III Nowatorskie systemy muzyczno-ruchowego wychowania dzieci i młodzieży szkolnej Gimnastyka rytmiczna Emila Jaques-Dalcroze'a Koncepcja wychowania muzyczno-ruchowegoCarla Orffa Metoda ekspresji ruchowej Rudolfa Labana Rytmiczna gimnastyka Alfreda i Marii Knessów Choreoterapia jako metoda psychofizycznego uzdrowienia dzieci i młodzieży szkolnej Zastosowanie muzyki na lekcjach wychowaniafizycznego w szkołach ogólnokształcących
Sygnatura czytelni BWF: X D 4
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8859 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności