Nauczyciele wychowania fizycznego
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(9)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Druki ulotne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka WWFiF
(8)
Magazyn
(1)
Autor
Jasiński Cezary
(2)
Multan Jacek
(2)
Andrzejewski Wojciech (1961- )
(1)
Apolinarska Joanna
(1)
Glińska-Wlaź Justyna
(1)
Kałużny Krzysztof
(1)
Lelonek Grzegorz
(1)
Lelonek Magdalena
(1)
Lepioszka Marcin (1979- )
(1)
Madejski Eligiusz (kultura fizyczna)
(1)
Małolepszy Eligiusz (1963- )
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935)
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Rola sportu w wychowaniu etycznym
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Wychowanie fizyczne w Polsce
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Zabawy i gry ruchowe dla wojska
(1)
Pasìčnik Volodimir Romanovič
(1)
Pietrusik Krzysztof
(1)
Sobczak Katarzyna (kultura fizyczna)
(1)
Unierzyski Piotr
(1)
Walter Krzysztof
(1)
Warchoł Krzysztof
(1)
Wilczkowska Anastazja
(1)
Wilczkowski Edward (1935- )
(1)
Worek Agnieszka
(1)
Węglarz Józef (1949- )
(1)
Łapszo Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1855)
Menedżerowie
(240)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(101)
Fizjoterapeuci
(100)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(73)
Lekarze
(58)
Technikum
(49)
Nauczyciele
(43)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Architekci
(23)
Ekonomiści
(22)
Specjaliści ds. marketingu
(22)
Pracodawcy
(20)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Biegli rewidenci
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Ortopedzi
(14)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Rodzice
(13)
Adwokaci
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Radcy prawni
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Pedagodzy
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dyrektorzy HR
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Pracownicy banków
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Temat
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Polityka oświatowa
(2)
Tenis
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Aqua fitness
(1)
Etyka
(1)
Fitness
(1)
Gimnastyka
(1)
Koszykówka
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Piłka ręczna
(1)
Program nauczania
(1)
Program szkolenia
(1)
Rytmika (przedmiot szkolny)
(1)
Sport
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Szkolnictwo
(1)
Unihokej
(1)
Wychowanie
(1)
Żołnierze
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Opracowanie
(2)
Antologia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(9)
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
Opis według okładki.
Wydanie skoroszytowe.
Bibliografia na stronie 206.
Programy ITF Program „Play and Stay" Program „Tennis 10s" Program Tenis 10 w Polsce Program „Tenis 10" Główne założenia programu „Tenis 10" Dlaczego należy stosować wolniejsze, niżej odbijające się piłki? Dlaczego dzieci powinny grać na mniejszych kortach? Dlaczego mniejsze rakiety? Pomoce dydaktyczne Metodyka nauczania Podstawy metodyki nauczania Charakterystyczne cechy współczesnych metod nauczania tenisa Dlaczego dzielimy nauczanie początkowe na poziomy? Właściwości rozwoju dziecka w wieku 5-10 lat Bezpieczeństwo oraz wskazówki organizacyjne Demonstrowanie uderzeń Nagrywanie piłek Metodyka nauczania na poszczególnych poziomach Główne cele szkoleniowe oraz zalecenia metodyczne Poziom niebieski Przygotowanie mentalne Przygotowanie techniczne Przygotowanie taktyczne Przygotowanie sprawnościowe Poziom czerwony Przygotowanie mentalne Przygotowanie techniczne Przygotowanie taktyczne Przygotowanie sprawnościowe Poziom pomarańczowy Przygotowanie mentalne Przygotowanie techniczne Przygotowanie taktyczne Przygotowanie sprawnościowe Poziom zielony Przygotowanie mentalne Przygotowanie techniczne Przygotowanie taktyczne Przygotowanie sprawnościowe Prezentacja uderzeń Planowanie Organizacja lekcji na poszczególnych poziomach Lekcja na poziomie niebieskim Organizacja lekcji Praktyczne przykłady lekcji Lekcja na poziomie czerwonym Lekcja na poziomie pomarańczowym Lekcja na poziomie zielonym Współzawodnictwo Poznawanie tenisa Podstawowe zasady gry Przepisy gry dla najmłodszych Zrozumienie idei współzawodnictwa Podstawy rywalizacji Nauka współzawodnictwa Etapy i formy współzawodnictwa Oczyma dziecka Chłopcy a dziewczęta Organizacja zawodów Rodzaje zawodów Uwagi dotyczące organizacji zawodów Systemy liczenia punktów i czas trwania meczów Rola trenerów i rodziców Kodeks Postępowania Zawodnika i Rodzica Tenis 10 Przykłady organizacji rozgrywek Team Cones Tag Team Davis Cup Turniej „każdy z każdym" System drużynowy „każdy z każdym" Pucharowy „Kompas" Przechodzenie z poziomu na poziom Rekomendacje ITF - kompetencje Sprawności tenisowe Atlas gier i zabaw
Sygnatura czytelni BWF: XI R 38
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145637 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 98-100.
Dla studentów kierunku: Wychowanie fizyczne, Turystyka i rekreacja oraz nauczycieli wychowania fizycznego.
Pojęcie fitnessu Korzyści płynące z uprawiania rekreacji ruchowej i fizycznej Ewolucja fitnessu jako zjawiska w aktywności fizycznej Sprzęt fitness Wybrane zagadnienia metodyki fitness Zasady pedagogiczne zajęć fitness Metodyka treningu fitness Komunikacja podczas ćwiczeń Przykładowe konspekty oraz ćwiczenia Konspekt treningu fitness na BOSU Zestaw ćwiczeń na BOSU Konspekt treningu fitness z piłką body ball Zestaw ćwiczeń z piłką body ball Konspekt treningu fitness na platformie step Zestaw ćwiczeń na platformie step Fitness w procesie szkolnego wychowania fizycznego
Sygnatura czytelni BWF: SK 196 ; SK 197
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 74084 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. FS 328, FS 327 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [133].
Charakterystyka zespołowych gier sportowych Charakterystyka unihokeja Zarys rozwoju unihokeja na świecie i w Polsce Boisko i sprzęt Ustalenie strony forhendowej gracza Dobór kija Uchwyt kija Specjalne umiejętności ruchowe gracza Podział działań w unihokeju Działania zawodników pola w ataku i w obronie Działania zawodników pola w ataku Działania zawodników pola w obronie Działania bramkarza w ataku i w obronie Działania zawodników pola w ataku Działania indywidualne Działania grupowe Działania indywidualne z piłką zależne od partnerów Działania indywidualne bez piłki zależne od partnerów Działania zespołowe Działania zawodników pola w obronie Działania indywidualne Działania grupowe Działania zespołowe. Działania bramkarza Działania w ataku Działania w obronie Czynności ruchowe bramkarza Metodyka nauczania działań w unihokeju Zasady nauczania Zasady metodyczne nauczania zespołowych gier sportowych, 60 Metody nauczania Formy dydaktyczne w nauczaniu zespołowych gier sportowych Wskazówki metodyczne w realizacji zajęc ćwiczenia w nauczaniu i doskonaleniu działań zawodników Postawa wyjściowa i uchwyt kija Start Zatrzymanie Bieg Doskok i odskok, krok odstawno-dostawny, obrót Zwód z piłką Podania piłki Przyjęcie piłki Podania i przyjęcia piłki Prowadzenie piłki, drybling, podrzuty piłki Utrzymanie i zastawianie piłki Uderzenie piłki do bramki Gra w przewadze liczebnej Gry uproszczone i szkolne Znaki zastosowane W opisach ćwiczeń
Sygnatura czytelni BWF: XI D 42
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8180 (1 egz.)
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146496 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-210.
Dla studentów, nauczycieli akademickich Akademii Wychowania Fizycznego, nauczycieli w-fu, trenerów, zawodników gry z piłką oraz zainteresowanych psychomotoryką człowieka i zdrowiem ruchowym.
Znaczenie badań sprawności psychomotorycznej Gry z piłką jako przedmiot przeprowadzonych badań Przegląd aparaturowych metod badan psychomotorycznych Reagowanie motoryczne Szybkość ruchów Orientacja przestrzenna Antycypacja Psychomotoryczna koncepcja zachowań ruchowych człowieka Zachowania ruchowe człowieka, istota, charakterystyka, rodzaje Psychomotoryczny model zachowań ruchowych Sytuacyjny i intencjonalny charakter zachowań ruchowych Regulacyjne, docelowe i sytuacyjne zachowania ruchowe. Orientacyjny i antycypacyjny charakter ruchów docelowych Schemat blokowy orientacyjnych i antycypacyjnych ruchów docelowych Orientacja i antycypacja percepcyjna Wybór intencji, celu i rodzaju ruchu Programowanie ruchów. Profilowa koncepcja programowania ruchów Programowanie Świadome i automatyczne, inerpretacyjne i kompilacyjne. Uczenie psychomotoryczne. Nawyki orientacyjne i antycypacyjne Wykonywanie ruchów Sprawność psychomotoryczna. Charakterystyka, podział, badanie Sprawność psychomotoryczna w grach z piłką. Zachowania obronne Psychomotoryka. Inżynieria psychomotoryki Psychomotoryka jako wiedza o zachowaniach ruchowych człowieka Inżynieria psychomotoryki Symulacyjna metoda badania i profilowa metoda oceny Sprawności psychomotorycznej w grach z piłką na przykładzie piłki ręcznej i koszykówki Symulacyjny miernik sprawności psychomotoryczne Budowa miernika Koncepcja symulacyjnego badania sprawności psychomotorycznej w grach Z piłką Symulator gry obronnej w piłce ręcznej i koszykówce Symulator sekwencyjnych i seryjnych ruchów obronnych w piłce ręcznej Symulator sekwencyjnych ruchów obronnych w koszykówce Symulator seryjnych ruchów obronnych w koszykówce Badanie miary sprawności psychomotoryzacynej i sposób przeprowadzania badań Profilowa metoda oceny sprawności psychomotorycznej Różnice w profilach sprawności psychomotorycznej Potencjalna skuteczność gry Deficyty sprawności psychomotorycznej Pomiary antropometryczne Opis metod statystycznych Profile sprawności psychomotorycznej w sekwencyjnych ruchach obronnych w piłce ręcznej Profile ogólne sprawności psychomotorycznej zawodników na różnych poziomach szkolenia sportowego Związek sprawności psychomotorycznej z trenerskimi rankingami skuteczności gry Profile ogólne sprawności psychomotorycznej dla różnych poziomów skuteczności gry. Poziom potencjalnej skuteczności ocena potencjalnej skuteczności gry i względnego deficytu sprawności psychomotorycznej ocena bezwzględnego deficytu sprawności psychomotorycznej Indywidualne i grupowe profile szczegółowe. ocena szczegółowego deficytu psychomotorycznego Profile sprawności psychomotorycznej w seryjnych ruchach obronnych w piłce ręcznej Profile ogólne sprawności psychomotorycznej zawodników na różnych poziomach szkolenia sportowego Związki sprawności psychomotorycznej z trenerskimi rankingami skuteczności gry Profile ogólne sprawności psychomotorycznej dla różnych poziomów skuteczności gry. Poziomy potencjalnej skuteczności ocena potencjalnej skuteczności gry i względnego deficytu sprawności psychomotorycznej Ocena bezwzględnego deficytu sprawności psychomotorycznej Indywidualne i grupowe profile szczegółowe. Ocena szczegółowego deficytu psychomotorycznego Związki badanych miar sprawności psychomotorycznych pomiędzy sobą Związki pomiędzy miarami sprawności psychomotorycznej uzyskanymi w sekwencyjnych i seryjnych ruchach obronnych Związki pomiędzy sobą miar sprawności psychomotorycznej uzyskanych W sekwencyjnych i seryjnych ruchach obronnych Związki wybranych parametrów antropometrycznych ze sprawnością psychomotoryczną Uwagi i wnioski dotyczące oryginalności i znaczenia naukowego i poznawczego monografii Uwagi końcowe dotyczą weryfikacji ogólnej hipotezy badawczej Zastosowanie praktycznę opracowań teoretycznych, metodologicznych i wyników badań w różnych dziedzinach życia Własne metody badania ogólnej sprawności psychomotorycznej oraz ukierunkowanej i specjalnej w grach z rakietami Badanie ogólnej sprawności psychomotorycznej Badanie specjalnej sprawności psychomotorycznej w tenisie stołowym Badanie ukierunkowanej sprawności psychomotorycznej w tenisie Badanie specjalnej sprawności psychomotorycznej w tenisie Rysunki i tabele wyników badań sprawności psychomotorycznej w koszykówce Profile sprawności psychomotorycznej w sekwencyjnych ruchach obronnych w koszykówce Profile sprawności psychomotorycznej w seryjnych ruchach obronnych w koszykówce Własne metody badania fundamentalnej sprawności psychomotorycznej i motorycznej. Metoda badania fundamentalnej sprawności psychomotorycznej - zdrowia psychomotorycznego Badanieruchówlokomocyjnychiobrotowych Badanie orientacyjnych i antycypacyjnych, seryjnych i sekwencyjnych ruchów docelowych rąk i nóg Badanie pamięci motorycznej Metoda badania fundamentalnej sprawności motorycznej - zdrowia motorycznego Badanie się mięśni rąk i nóg Badanie się mięśni grzbietu, gibkości rotacyjnej i odcinka lędźwiowego kręgosłupa Badanie sprawności energetycznej w ruchach nóg i rąk Znaczenie opracowanych metod badania fundamentalnej sprawności psychomotorycznej i motorycznej
Sygnatura czytelni BWF: XI G 25
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146497 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach.
Dla studentów kierunku wychowania fizycznego, dla nauczycieli wychowania fizycznego na różnych szczeblach szkolnych i dla pracowników naukowych katedr wychowania fizycznego uczelni wyższych.
Zadania szkoły w procesie przygotowania uczniów do uczestnictwa w kulturze fizycznej  1.1. Edukacja fizyczna promująca wartości ciała  1.2. Proces nauczania rozumienia potrzeb cielesnych  1.3. Świadome ćwiczenie ciała  Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego    2.1. Tworzenie programów autorskich  2.2. Planowanie pracy     2.3. Innowacyjne formy realizacji programu wychowania fizycznego  2.4. Propozycja organizacji zajęć wychowania fizycznego do wyboru  Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego  3.1. U źródeł pedeutologii    3.2. Kwalifikacje i kompetencje współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego  3.3. Sylwetka absolwenta wyższej uczelni wychowania fizycznego  3.3.1. Dobór na studia i kształcenie wychowawców fizycznych – analiza aktualnego stanu 3.3.2. Postulowany model kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego  3.4. Działalność innowacyjno-badawcza i publicystyczna nauczyciela wychowania fizycznego 3.4.1. Homo incontentus  3.4.2. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu fizycznym  3.4.3. Aktywność badawcza i publikacyjno-wydawnicza nauczyciela  3.5. Wykorzystanie technologii informatycznej w wychowaniu fizycznym    3.6. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego  Uczeń w nowym systemie fizycznej edukacji  4.1. Istota procesu fizycznego kształcenia i wychowania  4.2. Fizyczne kształcenie  4.3. Fizyczne wychowanie 4.4. Istota i rozumienie nowoczesnościw wychowaniu fizycznym  4.4.1. Edukacja permanentna  4.4.2. Autoedukacja  4.4.3. Prospekcja, czyli wychowanie dla przyszłości   4.4.4. Intelektualizacja w wychowaniu fizycznym    4.4.5. Humanizacja procesu fizycznej edukacji    4.4.6. Indywidualizacja w fizycznym kształceniu i wychowaniu    4.4.7. Szkoła przedłużona i środowiskowa  4.4.8. Autokreacja  4.5. Uczniowskie dylematy  Badanie jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej  5.1. Badania ilościowe i jakościowe w procesie szkolnego kształcenia i wychowania 5.2. Ocena jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej  5.3. Ocena jakości szkolnego wychowania fizycznego  5.4. Przykład narzędzia do badania jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej  Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego 6.1. Pomiar i ocena szkolna w wychowaniu fizycznym  6.2. Ocena z wychowania fizycznego na tle jej funkcji  6.3. Ocena postaw uczniów wobec kultury fizycznej  6.4. Wpływ oceny na motywowanie uczniów do aktywności na lekcji  6.5. Samoocena i samokontrola w ocenie osiągnięć ucznia  6.6. Ewolucja kryteriów oceny a badania nad oceną z wychowania fizycznego 6.7. Zadania nauczyciela w systemie kontroli i oceny  6.8. Propozycje oceny ucznia z wychowania fizycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146172 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Wydanie skoroszytowe.
Bibliografia na stronie 88.
ZABAWA - pozytywny wpływ na rozwój dziecka PRAKTYCZNE PORADY dla trenera. Jak zorganizować zabawy i gry ruchowe? ZABAWY RUCHOWE dla dzieci w wieku 4-7 lat Zabawy bieżne Zabawy rzutne Inne zabawy ZABAWY I GRY TENISOWE dla dzieci w wieku 4-7 lat ZABAWY RUCHOWE dla dzieci w wieku 8-10 lat ZABAWY I GRY TENISOWE dla dzieci w wieku 8-10 lat GRY TENISOWE dla zawodników zaawansowanych
Sygnatura czytelni BWF: XI R 39
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145638 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł ze strony przedtytułowej: Wychowanie fizyczne i sport według Władysława Osmolskiego. T. 1. Drugie miejsce i rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Zawiera: Cz. 1, Wychowanie fizyczne w Polsce. Cz. 2, Zabawy i gry ruchowe dla wojska. Cz. 3, Rola sportu w wychowaniu etycznym.
Sygnatura czytelni BWF: IX E 144
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki / Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, ISSN 0303-5107 ; nr 80)
Bibliografia, netografia na stronach [244]-246.
Dla studentów wychowania fizycznego, turystyki i rekreacji oraz fizjoterapii, nauczycieli wychowania fizycznego, trenerów i instruktorów pływania, instruktorów aqua fitnessu oraz terapeutów prowadzących zajęcia w wodzie.
1.Fitness w wodzie - wczoraj, dziś i jutro 1.1.Podstawowe pojęcia oraz struktura aqua fitnessu 1.2.Kierunki rozwoju fitnessu w wodzie 2.Teoretyczne podstawy prowadzenia zajęć w środowisku wodnym 2.1.Właściwości fizyczne środowiska wodnego 2.2.Motoryczne uwarunkowania sprawności fizycznej u osób wykonujących aktywność fizyczną w środowisku wodnym 2.3.Anatomiczno-biomechaniczne aspekty funkcjonowania człowieka w środowisku wodnym 2.4.Fizjologiczne skutki wysiłku fizycznego w środowisku wodnym 3.Teoretyczne aspekty treningu aqua fitnessu 3.1.Obszary oddziaływania aqua fitnessu na ćwiczącego 3.2.Komponenty zajęć z aqua fitnessu: moduł, częstotliwość, intensywność, objętość 3.3.Podstawowe zasady fizjologiczne treningu aqua fitnessu 3.4.Podstawowe środki dydaktyczne 3.4.1. Charakterystyka sprzętu 3.4.1.1.Charakterystyka przyborów 3.4.1.2.Charakterystyka trenażerów 3.5.Edukacyjne aspekty prowadzenia zajęć z aqua fitnessu 3.5.1.Miejsce zajęć 3.5.2.Temperatura wody 3.5.3.Zasady dydaktyczne 3.5.4.Metody treningu 3.5.5.Struktura jednostki treningowej 3.5.6.Muzyka na zajęciach z aqua fitnessu 3.5.7.Choreografia na zajęciach z aqua fitnessu 3.5.8.Ubiór do ćwiczeń 3.5.9.Postawa instruktora aqua fitnessu 3.5.10.Sposoby komunikowania się podczas zajęć z aqua fitnessu 3.5.11.Monitorowanie sprawności fizycznej oraz obciążenia w trakcie zajęć 4.Aqua aerobik - podstawowa forma aqua fitnessu 4.1.Ogólna charakterystyka 4.2.Technika ćwiczeń 4.2.1.Postawa ciała 4.2.2.Pozycje ciała 4.2.3.Ułożenie rąk 4.2.4.Ruchy ramion 4.2.5.Ruchy nóg 4.3.Tok lekcji aqua aerobiku 4.4.Podstawowe ćwiczenia w aqua aerobiku 4.4.1.Charakterystyka ćwiczeń 4.4.2.Podstawowe ćwiczenia stosowane na zajęciach z aqua aerobiku 4.4.2.1.Ćwiczenia w wodzie płytkiej 4.4.2.2.Ćwiczenia w wodzie głębokiej 5.Charakterystyka wybranych form fitnessu w wodzie 5.1.Formy o charakterze kondycyjnym 5.1.1.Aqua aerobik 5.1.2.Aqua aerobik z wykorzystaniem rękawic 5.1.3.Aqua aerobik z makaronami 5.1.4.Aqua aerobik z wykorzystaniem piłek 5.1.5.Aqua aerobik z zastosowaniem hantli 5.1.6.Aqua Power Stick 5.1.7.Aqua Gymstick™ 5.1.8.Aqua Disc 5.1.9.AcquaPole® Tone 5.1.10.AcquaPole® Boxing Bag 5.1.11.SAFAQUA® Board 5.1.12.SAF AQUA Drums Vibes® 5.1.13.Aqua Erotic 5.1.14.Trening obwodowy 5.1.15.AquaTabata 5.1.16.Trening czucia głębokiego w wodzie (propriocepcja) 5.2.Formy o charakterze relaksacyjnym 5.2.1.Watsu® 5.2.2.Aqua Relaks 5.2.3.Aqua Joga 6.Fitness w wodzie dla osób o specjalnych potrzebach 6.1.Aqua fitness dla seniorów 6.1.1.Uwarunkowania prowadzenia zajęć w wodzie z osobami starszymi 6.1.2.Formy fitnessu w wodzie dla osób starszych 6.1.3.Podstawowe zalecenia dotyczące prowadzenia zajęć w wodzie z seniorami 6.2.Aqua fitness dla kobiet w ciąży i połogu 6.2.1.Aktywność fizyczna w środowisku wodnym kobiet w ciąży 6.2.2.Formy aktywności fizycznej w środowisku wodnym kobiet w ciąży 6.2.3.Ćwiczenia gimnastyczne w wodzie dla kobiet w ciąży 6.2.4.Aktywność fizyczna w wodzie po porodzie 6.3.Aqua fitness w terapii otyłości 6.3.1.Czynniki warunkujące prowadzenie zajęć w wodzie z osobami z nadwagą i otyłością 6.3.2.Wybrane formy aktywności fizycznej w wodzie w treningu osób otyłych 6.3.2.1.Pływanie 6.3.2.2.Pływanie zdrowotne 6.3.2.3.Trening obwodowy 6.3.2.4.Wybrane moduły aqua fitnessu w treningu osób otyłych 6.4.Aqua Kids 7.Aqua trener personalny 7.1.Cechy, zadania i kompetencje aqua trenera personalnego 7.2.Charakterystyka treningu personalnego na zajęciach z aqua fitnessu 7.3.Rodzaje treningu personalnego w wodzie 8.Podstawowe aspekty bezpieczeństwa na zajęciach z fitnessu w wodzie
Sygnatura czytelni BWF: XI M 124
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148386 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 277-290.
Aktualność modernizacji systemów wychowania fizycznego w szkołach ogólnokształcących w różnych krajach świata Osobliwości wychowana fizycznego uczniów w różnych krajach świata Chiny Czechy Finlandia Francja Japonia Norwegia Szwecja Grecja Polska Rosja/ZSRR , Stany Zjednoczone Ameryki Północnej Niemcy Ukraina Wielka Brytania Rozdział III Nowatorskie systemy muzyczno-ruchowego wychowania dzieci i młodzieży szkolnej Gimnastyka rytmiczna Emila Jaques-Dalcroze'a Koncepcja wychowania muzyczno-ruchowegoCarla Orffa Metoda ekspresji ruchowej Rudolfa Labana Rytmiczna gimnastyka Alfreda i Marii Knessów Choreoterapia jako metoda psychofizycznego uzdrowienia dzieci i młodzieży szkolnej Zastosowanie muzyki na lekcjach wychowaniafizycznego w szkołach ogólnokształcących
Sygnatura czytelni BWF: X D 4
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8859 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności