Głodkowska Joanna
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Biblioteka WWFiF
(3)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Głodkowska Joanna
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(80)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Pedagogika specjalna
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Dzieci niepełnosprawne intelektualnie
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wykładnią dla analiz i prezentacji podjętych w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych jest konwencja przyjęta w publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji (2017).
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli akademickich, badaczy, nauczycieli praktyków oraz studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów kierunku pedagogika specjalna.
W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej Joanna Głodkowska Dydaktyka specjalna - źródła historyczne, perspektywa badawcza, projektowanie dydaktyk specjalistycznych Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym - uwagi historyczne Wojciech Gasik Dydaktyka specjalna - teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Marta Pągowska Dydaktyka specjalna - system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych Joanna Głodkowska Dydaktyki specjalistyczne zdefiniowane Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Barbara Marcinkowska Tyflodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku Kornelia Czerwińska Surdodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu Katarzyna Wereszka Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza - kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą Iwona Konieczna . Dydaktyka resocjalizacyjna - kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym Joanna Moleda Dydaktyka korekcyjna - kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Danuta Al-Khamisy Dydaktyki specjalistyczne niezdefiniowane Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia - dydaktyka uczniów zdolnych; uzdolnionych i utalentowanych Małgorzata Jabłonowska Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe - dydaktyka edukacji międzykulturowej Urszula Markowska-Manista, Aleksandra Niedźwiedzka-Wardak Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu Marto Pqgowska Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce Katarzyna Cichocka-Segiet Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi Urszula Gosk, Kamil Kuracki Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy Justyna Maria Gąsik Dydaktyki specjalistyczne niedookreślone Kształcenie uczniów głuchoniewidomych Małgorzata Książek, Elżbieta Paradowska Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością - poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju Grażyna Walczak Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia Diana Aksamit Wybrane aspekty prawne Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Katarzyna Smolińska Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd "jedności w zróżnicowaniu" ze względu na uczestników procesu kształcenia Joanna Głodkowska.
Sygnatura czytelni BWF: X H 232
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 313, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Przyjęte w monografii definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stłay sie wykładnią dla opracowania dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych (2017).
Bibliografia, netografia na stronach 297-313.
Dla nauczycieli akademickich, badaczy, nauczycieli praktyków oraz studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów kierunku pedagogika specjalna.
Dydaktyka specjalna w poszukiwaniu wzorców współczesne tendencje w edukacji źródłem uogólniających inspiracji edukacja z równym prawem dostępu edukacja zróżnicowana edukacja do uczestniczenia edukacja diagnostyczna edukacja ku podmiotowości Edukacja w integrujqcej przestrzeni edukacja w harmonizowaniu edukacja profesjonalna Edukacja wyzwalająca edukacja z optymizmem pedagogicznym Wzorce dydaktyki specjalnej - budowanie konstruktu wyjaśniającego rzeczywistość edukacyjną Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŃ _ potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy Edukacja diagnostyczna Edukacja do uczestniczenia Edukacja ku podmiotowości Edukacja wyzwalająca Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń . Edukacja z równym prawem dostępu Edukacja zróżnicowana Edukacja w integrującej przestrzeni Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL - profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny Edukacja profesjonalna Edukacja w harmonizowaniu Edukacja z optymizmem pedagogicznym Kanony dydaktyki specjalnej - wyłonienie, nazwanie i implikacja badawcza Różnicowanie - z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŃ Dostosowywanie – ze względu na kategorię edukacyjną Harmonizowanie - z perspektywy kategorii edukacyjnej Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej - systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych Prawidłowości dydaktyczne i różnorodność w edukacji Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania-uczenia się tradycja i aktualne poszukiwania Konstruktywistyczna wizja edukacji – budowanie reprezentacji świata w umysłach uczniów Uczenie się w aspekcie procesów regulacji - uczenie się jako sterowanie poznawcze Poznawanie stylu uczenia się Źródła świadomego podnoszenia jakości działań dydaktycznych Neurodydaktyką-dydaktyka kognitywistyczna –rozpoznawanie uczenia się przyjaznego umysłowi Socjologia edukacji-uczeń W kontekstach społecznych Kilka wątków historycznych - od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalne jako dyscypliny naukowej Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych - między 1978 a 2005 rokiem Specjalne potrzeby edukacyjne - próba redefinicji i zarysowania koncepcji Jedność w różnorodności zróżnicowany system edukacji dla wszystkich Stałość i zmienność w dydaktyce specjalnej – obszary interpretacji Potrzeby edukacyjne - Propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej Ciekawość poznawcza potrzeba aktywności poznawczej Poczucie własnej Wartości - potrzeba akceptacji siebie Komunikacja interpersonalna – potrzeba porozumiewania się Eksploracja poznawcza - potrzeba badania i eksperymentowania Podatność zadaniowa _ potrzeba rozwoju i satysfakcji zadaniowej Dydaktyka specjalna - początki, definicje Przedmiot dydaktyki specjalnej Zasady dydaktyki specjalnej - jedność w różnorodności edukacyjnej Zasada różnicowania potrzeb edukacyjnych uczniów Zasada dostosowywania procesu nauczania-uczenia się Zasada harmonizowania relacji i kontekstów edukacyjnych swoistość dydaktyki specjalnej - odniesienia, relacje i poszukiwania empiryczne -Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej Dydaktyka specjalna - rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń Pedagogika specjalna i dydaktyka specjalna a pedagogika ogólna i dydaktyka ogólna Pedagogika specjalna a dydaktyka specjalna Dydaktyka ogólna a dydaktyka specjalna Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców Różnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów Dostosowywanie Procesu nauczania-uczenia się Harmonizowanie relacji i kontekstów edukacyjnych Systematyka dydaktyki specjalnej - propozycje konwencji dla projektowania dydaktyk specjalistycznych Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego - niektóre klasyfikacje ze względu na kanon różnicowanie Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Systematyka - dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne . . Dydaktyki specjalistyczne zdefiniowane Dydaktyki specjalistyczne niezdefiniowane Dydaktyki specjalistyczne niedookreślone Dydaktyka specjalna - istotne parametry kanonu Dostosowywanie procesu nauczania-uczenia się Dydaktyka specjalna - ujęcie z perspektywy kanonu Harmonizowanie relacji i kontekstów edukacyjnych Wybrane koncepcje pogłębiające interpretacje wzorców dydaktyki specjalnej Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością Edukacja włączająca _ rozszerzenie uczestnictwa W powszechnej edukacji Kultura niepełnosprawności - odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei' poczucia szczęścia i pomyślność życiowej Normalizacja - zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością Paradygmat niepełnosprawności - poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologię pozytywną i niepełnosprawność rekapitulacja.
Sygnatura czytelni BWF: X H 233
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8014 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 1863 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności