Terapia zajęciowa
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(40)
Forma i typ
Książki
(27)
Artykuły
(13)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Biblioteka Międzywydziałowa
(6)
Biblioteka WWFiF
(22)
Magazyn
(1)
Autor
Bac Aneta
(9)
Janus Edyta
(5)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(3)
Czajkowska Irena
(3)
Herda Kazimierz
(3)
Kulis Aleksandra
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Rejzner Andrzej
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(2)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(2)
Żychowicz Paweł
(2)
Batorowicz Beata
(1)
Bednarczuk Grzegorz
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Borowicz Adrianna
(1)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(1)
Bugaj Rafał
(1)
Cabak Anna
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Demczuk-Włodarczyk Ewa
(1)
European Logo Conference - EUROLOGO 2005 (10 ; 2005 ; Warsaw)
(1)
Fijałkowska Barbara
(1)
Gaudyn Katarzyna
(1)
Godawa Joanna. (pedagogika specjalna)
(1)
Gordzelewska Beata
(1)
Gregorczyk Grażyna
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kuśnierz Miłosz (1976- )
(1)
Misiorek Anna
(1)
Niewiadomska Agata
(1)
Nowotny Janusz (1940- )
(1)
Nowotny Janusz (1940-2016)
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Piekacz Anna
(1)
Ptak Agnieszka
(1)
Sienkiewicz-Wilewska Julia
(1)
Smyczek Alina
(1)
Stankowski Adam
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szmurło Małgorzata (lekarz)
(1)
Szymanowska Joanna
(1)
Szymańska Joanna
(1)
Tomczak Joanna
(1)
Valente José Armando
(1)
Warmuz-Wancisiewcz Aneta
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wójtowicz Dorota
(1)
Ziętara Renata
(1)
Żmudzińska Urszula
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Budownictwo
(2413)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Terapia zajęciowa
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1176)
Wytrzymałość materiałów
(1158)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1013)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(809)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(792)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(724)
Prawo pracy
(712)
Piłka nożna
(710)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(668)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(621)
Naprężenia i odkształcenia
(615)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(585)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(523)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(516)
Inwestycje
(508)
Praca
(504)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(493)
Energia elektryczna
(491)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(484)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(430)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(379)
BHP
(377)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(13)
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(13)
40 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 112495 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3407 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zaw. zbiór rec. mat. z II Międzynarodowej Konferencji "Terapia pedagogiczna w rewalidacji osób niepełnosprawnych", Bielsko-Biała, 7-9 listopada 2007 r. - Inf. ze s. internet. org.
Bibliogr., netogr. częśc. przy art.
Sygnatura czytelni BWF: X H 122
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5786 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa dzieci / Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Małgorzata Szmurło, Beata Batorowicz. - Wydanie 1. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2019. - XIV, 196 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
Podstawy terapii zajęciowej u dzieci Podejście robić-być-stawać się (doing-being-becoming Teoria motywacji Terapia skupiona na dziecku i rodzinie Zespół terapeutyczny Proces terapii zajęciowej Proces terapii według AOTA (American Occupational Therapy Intervention) Proces terapii według CAOT (Canadian Association of Occupational Therapy Niepełnosprawność wieku rozwojowego Niepełnosprawność ruchowa Niepełnosprawność intelektualna Kryteria diagnostyczne niepełnosprawności intelektualnej Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej Zaburzenia ze spektrum autyzmu Niepełnosprawność wzrokowa Niepełnosprawność słuchowa Niepełnosprawność sprzężona Rozwój funkcjonalny dziecka Teorie i koncepcje rozwojowe Teorie rozwoju poznawczego Teorie rozwoju ruchowego Percepcja i działanie Etapy uczenia motorycznego Rozwój społeczno-emocjonalny Regulacja emocji Rozwój zajęciowy Wywiad Badanie w zakresie struktury i funkcji organizmu Pomiary liniowe i kątowe Badanie napięcia mięśniowego Klasyfikacja Zancolliego Klasyfikacja House’a Ocena chwytów Ocena czucia Testy i klasyfikacje funkcjonalne System klasyfikacji funkcji motoryki dużej Manual Ability Classification System Melbourne Assessment Quality of Upper Extremity Skills Test Kids-Assisting Hand Assessment ABILHAND-Kids ABILOCO-Kids Ocena poziomu uczestnictwa Canadian Occupational Performance Measure Pediatric Evaluation of Disability Inventory, Pediatric Evaluation of Disability Inventory Computer Adaptive Test Child Occupational Self Assessment Children’s Assessment of Participation and Enjoyment and Preferences for Activities for Children Self-reported Experiences of Activity Settings Measure of Environmental Qualities of Activity Settings Pediatryczny Kwestionariusz Jakości Życia Goal Attainment Scaling Skala Barthel Obszary interwencji Kontrola motoryczna Podnoszenie i kontrolowanie głowy Obracanie się Siedzenie Pełzanie i raczkowanie Stanie i chodzenie Bieganie Skakanie Umiejętności manualne Czynności życia codziennego (Activities o f Daily Living - ADL) Obszary interwencji w zakresie podstawowych czynności życia codziennego Złożone czynności życia codziennego (IA D L Uczestnictwo w życiu społecznym Wzrok, słuch Integracja sensoryczna Podstawowe wzorce zaburzeń przetwarzania sensorycznego {sensory processing disorder - SPD) Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego Narzędzia diagnostyczne zaburzeń przetwarzania sensorycznego Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego Fakty oparte na badaniach naukowych dotyczących zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD Zabawa i zajęcia w czasie wolnym Zabawa Zajęcia w czasie wolnym Wpływ niepełnosprawności na zabawę i zajęcia czasu wolnego Rola terapeuty zajęciowego Ocena Interwencja Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się w terapii zajęciowej Komunikacja w życiu dziecka Brak mowy i niepełnosprawność u dzieci Komunikacja wspomagająca i alternatywna {augmentative and alternative communication - AAC) Terminologia i pojęcia kluczowe Grupy dzieci używających AAC Charakterystyka porozumiewania się przy użyciu AAC Kompleksowość Strategie wspomagające interakcje Rola terapeuty zajęciowego Rodzaje i przykłady interwencji Grafomotoryka i pisanie Przykłady interwencji terapeutycznych u wybranych dzieci Studium przypadku - Małgosia Studium przypadku - Bartek Studium przypadku - Kasia Studium przypadku - Szymek
Sygnatura czytelni BWF: X H 253
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
1.Historia terapii zajęciowej - Anna Misiorek 1.1.Terapia zajęciowa na świecie 1.2.1.Leczenie moralne - Ruch Morał Treatment (MT) 1.2.2.Ruch artystyczny sztuki i rzemiosła - Arts and Crafts Movement 1.2.3.Pionierzy terapii zajęciowej, Narodowe Towarzystwo Promocji Terapii Zajęciowej - National Society for the Promotion of Occupational Therapy (NSPOT) 1.2.4.Rozwój terapii zajęciowej podczas I wojny światowej, pomocnicy rekonstrukcji - Roconstruction Aides 1.2.5.Czasy powojenne 1.2.6.II wojna światowa 1.2.7.Powrót do korzeni - rozwój współczesnej terapii zajęciowej 1.3.Terapia zajęciowa w Polsce 1.3.1.Początki terapii zajęciowej w Polsce 1.3.2.Pionierzy polskiej rehabilitacji i terapii zajęciowej 1.3.3.Aktualna sytuacja polskiej terapii zajęciowej 2.Współczesne pojęcia, definicje i koncepcje w terapii zajęciowej - Anna Misiorek 2.1.Podstawowe idee, pojęcia i definicje używane w terapii zajęciowej 2.2.1.Zajęcie jest podstawową ludzką potrzebą, zajęcia nadają życiu sens 2.2.2.Umożliwianie (enablement) 2.2.3.Wykonywanie zajęć i zaangażowanie w zajęcia (occupationalperformance, occupational engagement) 2.2.4.Zastosowanie koncepcji wykonywania zajęć i zaangażowania w zajęcia w praktyce 2.2.5.Uczestniczenie w zajęciach (occupationalparticipatiori) oraz deprywacja zajęciowa (occupational deprivation) 2.2.6.Teoria przepływu (Flow theory) 2.2.7.Równowaga zajęciowa i brak równowagi zajęciowej (occupational balance, occupational imbalance) 2.2.8.Alienacja zajęciowa (occupational alienatioń) 2.2.9.Sprawiedliwość zajęciowa (occupational justice) 2.2.10.Czynniki ryzyka związane z zajęciowością ludzką (occupational riskfactors) 3.Robienie, bycie, stawanie się i przynależenie - istota zajęciowości ludzkiej a ochrona i promocja zdrowia - zestawienie wybranych prac - Anna Misiorek 3.1.Robienie, bycie, stawanie się - istotą zajęciowości ludzkiej 3.2.1.Robienie, zajmowanie się - doing 3.2.2.Bycie -being 3.2.3.Stawanie się - becoming 3.2.4.Przynależenie - belonging 3.2.5.Praktyka terapii zajęciowej i promocja zdrowia w świetle koncepcji Ann Wilcock 3.2.6.Rola terapii zajęciowej w promocji zdrowia 3.3.Wzajemne relacje pomiędzy poszczególnymi elementami teorii Ann Wilcock w badaniach naukowych 3.3.1.Robienie i bycie 3.3.2.Robienie i stawanie się 3.3.3.Robienie i przynależenie 3.3.4.Bycie i stawanie się 3.3.5.Bycie i przynależenie 3.3.6.Stawanie się i przynależenie 4.Umiejętności terapeuty zajęciowego - Edyta Janus 4.1.Nawiązanie relacji terapeutycznej i współpraca z pacjentem 4.2.Zdobywanie informacji niezbędnych do prowadzenia terapii zajęciowej 4.3.Ocena 4.4.Umożliwianie wykonywania zajęć 4.5.Praca w grupie/praca z grupą 5. Modele i klasyfikacje jako ramy odniesienia. Model KAWA - Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj 5.1.Czym są modele (i klasyfikacje) w TZ 5.2.Model KAWA 5.3.1.Proces terapeutyczny z użyciem modelu KAWA/modelu rzeki życia 5.3.2.Stosunek elementów symboliki modelu KAWA do wzajemnych relacji elementów ICF 5.3.3.Relacja jakości życia do elementów modelu rzeki życia 6.Wybrane modele stosowane w terapii zajęciowej - Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj 6.1.Model Person-Environment-Occupation (PEO) jako model transakcyjny, PEO fit 6.2.Canadian Model of Occupational Performance-Engagement (CMOP-E) 6.4.Model of Humań Occupation (MOHO) - Model Zajęć Człowieka 6.4.1. Narzędzia modelu MOHO 6.5.Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) 7.Praktyka skupiona na kliencie i jej kluczowe znaczenie w obszarze terapii zajęciowej - Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz 7.1.Klient czy pacjent? 7.2.Praktyka skupiona na kliencie (cłient-centredpractice - CCP) w terapii zajęciowej 7.4.Praktyka skupiona na rodzinie (family-centredpractice - FCP) 8.Proces terapeutyczny i jego konteksty oraz modele interwencji - Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz 8.1.The Canadian Practice Process Framework (CPPF) 8.2.1. Elementy CPPF 9.Interwencje w terapii zajęciowej - Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj 9.1.Podział interwencji 9.2.1.Interwencje, w których terapeuta zajęciowy zarządza, żeby umożliwić powstanie adaptacji 9.2.2.Interwencje, w których terapeuta zajęciowy uczy, żeby umożliwić uczenie się klienta 9.2.3.Interwencje, w których terapeuta zajęciowy wspiera klienta, żeby umożliwić zdrowienie 9.2.4.Interwencje, w których terapeuta zajęciowy promuje, żeby umożliwić zdrowie i dobrostan 10.Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego - Edyta Janus 10.1.Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego - wybrane aspekty 10.2.Portfolio 10.3.Superwizja 11.Dbanie o własne zdrowie jako warunek konieczny do pełnego i satysfakcjonującego wykonywania obowiązków zawodowych - Edyta Janus 11.1.Rozumienie zdrowia 11.2.Dbanie o zdrowie fizyczne 11.3.Dbanie o zdrowie psychiczne - radzenie sobie ze stresem związanym z pracą
Sygnatura czytelni BMW: VI U 218 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV J 73
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148913 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8464 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa w rehabilitacji medycznej : podręcznik dla studentów i terapeutów / Jerzy Rottermund, Janusz Nowotny. - Wydanie III, poszerzone / redakcja Jerzy Rottermund. - [Bielsko-Biała] : α-Medica Press, copyright 2020. - 183 strony, [20] stron tablic : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 180-183.
Niepełnosprawność Niepełnosprawność w ujęciu medycznym, psychopedagogicznymi społecznym Niepełnosprawność w ujęciu medycznym Niepełnosprawność w ujęciu psychologicznym Niepełnosprawność w ujęciu pedagogicznym Niepełnosprawność w ujęciu społecznym Przyczyny niepełnosprawności Sytuacja osób niepełnosprawnych i ich rodzin Rehabilitacja Rehabilitacja medyczna Rehabilitacja społeczna Rehabilitacja zawodowa Zasady rehabilitacji Składowe rehabilitacji medycznej Zespół rehabilitacyjny Ogniwa rehabilitacji Fizjoterapia Diagnostyka fizjoterapeutyczna Kinezyterapia Fizykoterapia Terapia zajęciowa Terapia zajęciowa w ujęciu historycznym Podstawowe przesłanki terapii zajęciowej Terapia zajęciowa w procesie rehabilitacji Ogólna metodyka terapii zajęciowej Cele terapii zajęciowej Zasady terapii zajęciowej Formy terapii zajęciowej Środki terapii zajęciowej Metody terapii zajęciowej Badanie pacjenta dla potrzeb terapii zajęciowej Dokumentacja w terapii zajęciowej Ergonomiczne aspekty terapii zajęciowej Funkcjonalne aspekty terapii zajęciowej Ergoterapia i arteterapia jako działy terapii zajęciowej Ergoterapia Arteterapia Socjoterapia 6. Zastosowanie kliniczne terapii zajęciowej Najważniejsze choroby i dysfunkcje stanowiące wskazanie do terapii zajęciowej Terapia zajęciowa u osób korzystających z zaopatrzenia ortopedycznego Współpraca terapeuty zajęciowego z zespołem rehabilitacyjnym Terapia zajęciowa w uzyskaniu aktywności zawodowej
Sygnatura czytelni BWF: X H 268
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149819 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8600 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia oraz netografia przy pracach.
Rola pedagoga specjalnego - teoretyczne i praktyczne aspekty Agnieszka Pawlak-Kindler, Etyka zawodowa oraz kompetencje Pedagoga specjalnego Dorota Chimicz, Wychowanie seksualne osób z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni szkolnej Piotr Gindrich, Style poznawcze a trudnościami w uczeniu się - wybrane aspekty teoretyczne i implikacje dla praktyki pedagogicznej Terapia i rehabilitacja osob z niepełnosprawności4 intelektualną Małgorzata Brodacka Efektywność terapii ręki w pracy z dzieckiem z zespołem Downa - studium przypadku Magdalena Wójcik Integracja odruchów tonicznych w terapii i edukacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną Katarzyna Rusinek: Biblioterapia w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Zofia Palak: Hipoterapia w usprawnianiu osób Z niepełnosprawnością intelektualną - Andrzej Pielecki: Sprawność fizyczna, sport, rekreacja i turystka W rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną Terapia osob z autyzmem Paulina Piechocka: Wybrane metody i techniki postępowania we wczesnej terapii niepełnosprawności intelektualnej i autyzmu Anna Prokopiak: Sekwencje sensoryczne jako forma pracy z osobami Z autyzmem
Sygnatura czytelni BWF: X H 243
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147049 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8240 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wielowymiarowość diagnozy i terapii FASD / Anna Piekacz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 162 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [156]-162.
SPEKTRUM POALKOHOLOWYCH WRODZONYCH ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH (FETAL ALCOHOL SPECTRUM DISORDERS, FASD) W ŚWIETLE ROZWAŻAŃ TEORETYCZNYCH I BADAŃ Definicja pojęcia i klasyfikacje FASD Rys historyczny rozwoju wiedzy na temat FASD Traumatyzujący wpływ alkoholu na płód Diagnozowanie FASD Współczesne kategorie diagnostyczne FASD według wytycznych Sieci Diagnostyki i Prewencji FAS Stanu Washington (The Washington State FAS Diagnostic and Prevention Network, FAS DPN) Procedura diagnostyczna według standardów 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego Ocena zaburzeń, które mogą być efektem wpływu alkoholu na rozwijający się organizm. Zaburzenia pierwotne i wtórne Wybrane formy pomocy osobom ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych Terapia Wygaszania i Stymulacji Odruchów wg Sally Goddard (INPP) Indywidualna Symulacja Słuchu Kielda Johansena JIAS Terapia Integracji Sensorycznej Trening Bilateralnej Integracji (BI) Self-Reg – metoda samoregulacji Play Therapy Zooterapia (animaloterapia) Terapie funkcji poznawczych Osteopatia Podejście 8 kroków Akomodacje środowiskowe według Małgorzaty Tomanik i Magdaleny Borkowskiej Podejścia do traumy rozwojowej Sytuacja osób z FASD w Polsce CODZIENNOŚĆ Z FASD. DIAGNOZA, ZALECENIA TERAPEUTYCZNE, PROGNOZA Procedura diagnostyczna według standardów 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego Chłopiec, wiek 1 rok 2 miesiące. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Częściowy Płodowy Zespół Alkoholowy (PFAS) Chłopiec 4,6 roku. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Częściowy Płodowy Zespół Alkoholowy (PFAS), ekspozycja na alkohol Dziewczynka 8 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), ekspozycja na alkohol Dziewczynka, 11 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Zaburzenia Neurobehawioralne, ekspozycja na alkohol (ND/AE) Chłopiec, 14 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Encefalopatia niepostępująca, ekspozycja na alkohol (SE/AE) Kobieta, 32 lata. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), ekspozycja na alkohol DZIECKO Z FASD W SYSTEMIE PIECZY ZASTĘPCZEJ – SYSTEM ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZO-TERAPEUTYCZNYCH Organizacja pieczy zastępczej w Polsce Obszary traumy rozwojowej dziecka z FASD w pieczy instytucjonalnej Główne obszary pomocy dziecku z FASD w instytucjonalnej pieczy zastępczej
Sygnatura czytelni BWF: X H 270
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8651 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Dla osób pracującuch z dziećmi i młodzieżą, specjalistów odpowiedzialnych za ich losy, dla studentów i wykładowców kierunków resocjalizacja, prawo, socjologia i pedagogika.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ź 66,1 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 131359 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Dla osób pracującuch z dziećmi i młodzieżą, specjalistów odpowiedzialnych za ich losy, dla studentów i wykładowców kierunków resocjalizacja, prawo, socjologia i pedagogika.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ź 66,2 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 131568 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa w rehabilitacji medycznej : podręcznik dla studentów i terapeutów / Jerzy Rottermund, Janusz Nowotny. - Wyd. 2 poszerz. / red. Jerzy Rottermund. - [Bielsko-Biała] : α-medica press, cop. 2016. - 167 s., [20] s. tabl. kolor. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 164-167.
Dla studentów i terapeutów.
Sygnatura czytelni BWF: X H 211
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7878 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia po rozdziałach.
Integracja sensoryczna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością Jacek Szmalec Integracja sensoryczna Joanna Burzyńska Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej – perspektywa matki Metody terapeutyczne wspierające rozwój ruchowy dziecka Jacek Szmalec Masaż Shantala Specjal Care Aleksandra Dyrka, Jacek Szmalec Dogoterapia jako jedna z form terapii w pracy z dzieckiem z nieprawidłowym rozwojem ruchowym Lucyna Śmieszek-Formela, Maciej Kołodziejski Terapeutyczne spojrzenie na taniec i muzykę okiem pedagogów Diagnoza i metodyka pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu Jacek Szmalec Test Aha jako narzędzie diagnostyczo-terapeutyczne do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym. Informacje wstępne Anna Riviere, Grzegorz Bilińśki Wybrane metody fizjoterapii stosowane u osób z uszkodzeniami mózgu Jacek Szmalec Metoda Peto wspierająca nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny dziecka Jacek Szmalec Wykorzystanie terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową w celu polepszenia jakości funkcjonalnej na przykładzie analizy przypadku Metody terapeutyczne rozwijające umiejętności komunikacyjne dziecka z niepełnosprawnością Monika Zalewska, Ewa Binkuńska, Jacek Szmalec Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka z autyzmem. Przegląd wybranych oddziaływań terapeutycznych Agnieszka Kamyk-Wawryszuk, Beata Skotnicka, Paulina Łangowska Arteterapia z elementami sensoplastyki jako metoda wspomagająca terapię dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji Trening funkcji poznawczych dziecka z niepełnosprawnością Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec Trening funkcji poznawczych jako forma wsparcia dzieci i młodzieży. Funkcje poznawcze
Sygnatura czytelni BWF: X H 275
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8933 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111208 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 155-167.
Rekomendacje w obszarze diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej Podstawy teoretyczne diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego według LucyJ. Miller Zaburzenia samoregulacji według Klasyfikacji diagnostycznej zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dziecińtwa DC: 0-3 R Reaktywność, aktywność i progipobudzenia neuronalnego . . Przestymulowanie Model czterech kwadrantów Winnie Dunn Dynamiczny model procesów sensorycznych i pasmo optymalnego zaangażowania w ocenie pacjentów z zaburzeniami modulacji Model STEP-SI jako próba rozumowania klinicznego w zaburzeniach modulacji Zabawa jako prymarna terapia Model STEP-SI - całościowe rozumowaniekliniczne Dieta sensoryczna (DS) Cele diety sensorycznej Składowe diety sensorycznej Programy aktywności sensorycznych (PAS) Krótka charakterystyka wybranych zaburzeń integracji sensorycznej Diagnoza w kierunku ustalenia diety sensorycznej - poznanie profilu sensorycznego pacjenta 55 Praktyczne sugestie odnośnie do stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Hiperreaktywność i hiporeaktywność Cechy pacjentów hiperreaktywnych i hiporeaktywnych Cele terapii pacjentów hiperreaktywnych i hiporeaktywnych . . Dieta sensoryczna a zachowania trudne Obraz i przyczyny zachowań trudnych Pojęcie zacienienia diagnostycznego Obserwacja i ocena zachowań trudnych Stosowane interwencje Perspektywa zachowań trudnych w integracji sensorycznej... Strukturalizacja czasu i przestrzeni, komunikacja alternatywna oraz programy czujności Proponowane wytyczne do pracy nad zachowaniami trudnymi z osobami z niepełnosprawnością intelektualną Programy aktywności sensorycznych w ramach diety sensorycznej a współpraca z rodzicami i specjalistami Efektywność stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Wspierające środowisko sensoryczne a samoreguiacja Jak uczyć świadomości własnych stanów behawioralnych i kształtować zdolność do autoregulacji Programy czujności - strategie interwencyjne wspomagające procesy modulacji Nisza sensoryczna - strefa ciszy i komfortu Jakie warunki powinna spełniać nisza sensoryczna? Praktyczne rozwiązania podczas stosowania programów aktywnośdsensorycznych i diety sensorycznej w domu oraz w placówce Warunki domowe Warunki placówki Konstruowanie programów aktywności sensorycznych i diet sensorycznych dla grup uczniów (grupy przedszkolne i klasy szkolne) Program DS i PAS dla uczniów klasy IV szkoły podstawowej specjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch uczniów z rozpoznaniem zespołu kruchego chromosomu X (FraX) Programy DS i PAS dla pacjentów z różnymi rozpoznaniami Sensoryczne przerwy 5 na 5 Aktywności posturalne z wykorzystaniem krzesła Sensoryczne sety Pomoc doraźna Aktywności proprioceptywne (ciężka praca mięśni) Aktywności wyciszające Interwencja terapeutyczna w przypadku pacjentów dorosłych . Programy domowe zgodne ze zidentyfikowanym profilem sensorycznym Zaburzenia posturalne Zaburzenia modulacji Sprzęt oraz drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację programów aktywności sensorycznych oraz diety sensorycznej Wybrany sprzęt ułatwiający realizację DS i PAS dla niemowląt Drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację DS i PAS dla dzieci, młodzieży i dorosłych Problemy codzienne i propozycje rozwiązań Jak realizować programy aktywności sensorycznych i dietę sensoryczną w codziennych czynnościach Przykład diagnozy oraz propozycja interwencji
Sygnatura czytelni BWF: IV B 1
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8802 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności