158660
Book
In basket
OD PRACY DO KAPITAŁU LUDZKIEGO Transformacja pracy i funkcji personalnej (Henryk Król) Istota pracy Transformacja pracy Czy zmierzch pracy? Nowe zjawiska w obszarze pracy Ewolucja funkcji personalnej Istota funkcji personalnej Modele funkcji personalnej Fazy rozwoju funkcji personalnej Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi (Henryk Król) Istota zarządzania zasobami ludzkimi Istota i znaczenie pojęcia zasoby ludzkie organizacji Co rozumie się przez zarządzanie zasobami ludzkimi? Rodzaje zarządzania zasobami ludzkimi Modelowe ujęcia ZZL Podejście „twarde" i „miękkie" w ZZL Zastrzeżenia wobec koncepcji ZZL Istota, zasady i modele polityki personalnej O istocie polityki personalnej Nowa treść pojęcia polityka personalna/kadrowa Ogólne zasady polityki personalnej Szczegółowe zasady polityki personalnej Modele polityki personalnej Specyficzne podejścia w ZZL Kapitał ludzki organizacji (Henryk Król) Istota i pomiar kapitału intelektualnego organizacji Mierzenie kapitału intelektualnego organizacji Nowa propozycja bilansu przedsiębiorstwa Pozafinansowe mierniki kapitału intelektualnego organizacji Pojęcie i rodzaje kapitału ludzkiego Kapitał ludzki w skali makro Indywidualny kapitał ludzki Kapitał ludzki zespołu Kapitał ludzki organizacji Kapitał ludzki jako metafora Od zasobów ludzkich do kapitału ludzkiego Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi (Henryk Król) Wewnętrzne uwarunkowania ZZL Strategiczny aspekt ZZL Kultura organizacyjna a ZZL Struktura organizacyjna a ZZL Zewnętrzne uwarunkowania ZZL Globalizacja Integracja europejska PLANOWANIE I ALOKACJA ZASOBÓW LUDZKICH Analiza pracy i planowanie zatrudnienia (Antoni Ludwiczyński) Istota i rodzaje analizy pracy Proces analizy pracy Opis stanowiska pracy i jego wykorzystanie Istota planowania i rodzaje planów zasobów ludzkich Metody planowania zatrudnienia i jego wykorzystanie Budowa społecznego planu restrukturyzacji Alokacja zasobów ludzkich organizacji (Antoni Ludwiczyński) Istota i determinanty alokacji zasobów ludzkich Pozyskiwanie pracowników Rekrutacja Selekcja Adaptacja Alokacja pracowników wewnątrz organizacji Odejścia pracowników OCENA PRACY I PRACOWNIKÓW Wartościowanie pracy (Antoni Ludwiczyński) Istota i rozwój wartościowania pracy Metody wartościowania pracy Proces wartościowania pracy i jego uwarunkowania Wykorzystanie wyników wartościowania pracy Ocenianie pracowników (Antoni Ludwiczyński) Istota i rodzaje oceny pracowników Projektowanie okresowych ocen pracowniczych Cele oceniania Zasady oceniania Kryteria oceniania Metody oceniania Procedura oceniania Wdrażanie ocen pracowniczych Wykorzystanie ocen pracowniczych SYSTEMY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW Motywacja i motywowanie (Stanisława Borkowska) Istota motywacji. Krótki rys podstawowych teorii Motywowanie do pracy Narzędzia motywowania Ewolucja motywowania Warunki i zasady skutecznego motywowania Wynagradzanie (Stanisława Borkowska) Istota wynagrodzeń. Kwestie terminologiczne Funkcje wynagrodzeń Determinanty wynagrodzeń Kształtowanie strategii wynagrodzeń Tabele płac i zasady podwyższania stawek płac Dziewięć zasad budowy tabel płac Podstawowe problemy budowy tabel płac Zasady podwyższania stawek płac Formy wynagrodzeń Cztery podstawowe formy wynagrodzeń Inne formy wynagradzania O zasadach skutecznego premiowania Wynagrodzenia długoterminowe Akcje i opcje na akcje Systemy odroczonych udziałów w zysku Warunki powodzenia Świadczenia dodatkowe Mierniki efektów Analiza i usprawnianie systemu wynagrodzeń; o zarządzaniu systemem wynagrodzeń ROZWÓJ KAPITAŁU LUDZKIEGO ORGANIZACJI Istota rozwoju kapitału ludzkiego organizacji (Henryk Król) Transformacja zasobów ludzkich w kapitał ludzki Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji Modele polityki personalnej Stawka na najlepszych Główne czynniki rozwoju kapitału ludzkiego organizacji Szkolenia pracowników Realokacja pracowników Restrukturyzacja wykonywanej pracy Działania w zakresie ochrony zdrowia i obsługi socjalnej Pozostałe czynniki rozwoju kapitału ludzkiego Wpływ kultury organizacyjnej Równowaga między pracą zawodową a życiem osobistym Rola zarządzania wiedzą Podmioty rozwoju kapitału ludzkiego Proces szkolenia pracowników (Henryk Król) Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych Plan szkolenia pracowników i jego realizacja Metody szkoleniowe Wybrane metody szkolenia na stanowisku pracy Wybrane metody szkolenia poza stanowiskiem pracy Zabezpieczenie materialne przedsięwzięć szkoleniowych Ocena przebiegu i efektów przedsięwzięć szkoleniowych Kształtowanie karier w organizacji (Alicja Miś) Istota kariery zawodowej Teorie rozwoju kariery - wymiar indywidualny Organizacyjny aspekt kariery zawodowej. Zarządzanie karierą Subprocesy zarządzania karierą w organizacji Instrumenty zarządzania karierą Zarządzanie karierą - wyzwania i przyszłe tendencje ORGANIZACJA PROCESÓW PERSONALNYCH Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi (Aleksy Pocztowski) Podmioty zarządzania zasobami ludzkimi Role i kompetencje pracowników działu zasobów ludzkich Rozwiązania organizacyjne w obszarze funkcji personalnej Outsourcing zadań personalnych Doradztwo personalne Informatyczne systemy wspomagania ZZL (Jerzy Kisielnicki) System zarządzania - system informacyjny - system informatyczny System informatyczny i jego elementy System informatyczny i jego użyteczność w ZZL Oferta - użyteczność systemów informatycznych we wspomaganiu rutynowej pracy menedżera personalnego i pracowników działu ZZL Wirtualizacja i jej rola w zarządzaniu zasobami ludzkimi Uwagi o zastosowaniu systemów informatycznych do wspomagania funkcjonowania ZZL - rola Internetu PARTNERSTWO SPOŁECZNE W BUDOWANIU KAPITAŁU LUDZKIEGO ORGANIZACJI Partnerstwo w zarządzaniu kapitałem ludzkim organizacji (Stanisława Borkowska) Partnerstwo i jego formy - kwestie terminologiczne Trzy modele zarządzania zasobami ludzkimi w ujęciu szerokim Model amerykański Model zachodnioeuropejski Model japoński Partnerstwo w ZZL w Polsce Dialog społeczny - rola państwa Partnerzy społeczni Partnerstwo zakładowe - relacje pomiędzy pracodawcą (kierownictwem) i pra¬cownikami W poszukiwaniu nowej drogi (Stanisława Borkowska) Ewolucja modelu unijnego (korporacyjnego) Dialog społeczny ZZL w organizacjach a relacje: pracodawca (kierownictwo)-pracownicy (ich przed¬stawicielstwa) Elastyczność zakładowego ZZL Rodzaje artykulacji interesów pracowniczych w organizacji Co z korporatyzmem? Wzrost roli działu ZZL ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W RÓŻNYCH ORGANIZACJACH ZZL w matych i średnich przedsiębiorstwach (Marcin Karwiński) Charakterystyka zatrudnienia w MSP Uwarunkowania ZZL w MSP Organizacja (struktura, podmioty, zadania) Strategie i metody ZZL Wyzwania, problemy do rozwiązania ZZL w jednostkach administracji publicznej (Tomasz Sapeta) Charakterystyka zatrudnienia w jednostkach administracji publicznej Uwarunkowania i ograniczenia ZZL Organizacja funkcjonowania instytucji administracji publicznej Strategie i metody ZZL Przewidywane zmiany w realizacji funkcji personalnej ZZL w jednostkach badawczo-rozwojowych (Joanna Purgat-Popiela) Charakterystyka zatrudnienia w JBR Uwarunkowania ZZL w JBR Organizacja ZZL w JBR Strategie i narzędzia ZZL ZZL w jednostkach sektora usług medycznych (Beata Buchelt-Nawara) Charakterystyka zatrudnienia Uwarunkowania ZZL w ZOZ-ach Organizacja funkcji personalnej w SP ZOZ-ach Strategie i metody ZZL w szpitalach
Sygnatura czytelni BMW: IX C 58 @
Media files:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 146391 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 145216 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach [665]-679 i przy rozdziałach. Indeks.
Target audience note
Dla studentów różnych typów studiów, jak i dla pracowników naukowych oraz praktyków.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności