158660
Książka
W koszyku
ZWINNE WYTWARZANIE OPROGRAMOWANIA Praktyki agile Agile Alliance Manifest Agile Alliance Zasady Przegląd informacji o programowaniu ekstremalnym Praktyki programowania ekstremalnego Klient jest członkiem zespołu Historyjki użytkowników Krótkie cykle Testy akceptacyjne Programowanie parami Programowanie sterowane testami Wspólna własność Ciągła integracja Równomierne tempo Otwarta przestrzeń robocza Gra w planowanie Prosty projekt Refaktoryzacja Metafora Planowanie Początkowa eksploracja Tworzenie prototypów, dzielenie i szybkość Planowanie wersji dystrybucyjnych Planowanie iteracji Planowanie zadań Półmetek Przebieg iteracji Testowanie Programowanie sterowane testami Przykład projektu w stylu "najpierw test" Izolacja testu Nieoczekiwane wyeliminowanie sprzężeń Testy akceptacyjne Przykład testów akceptacyjnych Architektura "przy okazji" Refaktoryzacja Generowanie liczb pierwszych - prosty przykład refaktoryzacji Ostateczny przegląd Epizod programowania Gra w kręgle PROJEKT AGILE Symptomy złego projektu Zasady Zapachy a zasady Co to jest projekt agile? Co złego dzieje się z oprogramowaniem? Zapachy projektu - woń psującego się oprogramowania Co stymuluje oprogramowanie do psucia się? Zespoły agile nie pozwalają psuć się oprogramowaniu Program Copy Przykład programu Copy wykonanego zgodnie z metodyką agile Skąd deweloperzy agile wiedzieli, co należy zrobić? Utrzymywanie projektu w jak najlepszej postaci SRP - zasada pojedynczej odpowiedzialności SRP - zasada pojedynczej odpowiedzialności Czym jest odpowiedzialność? Rozdzielanie sprzężonych odpowiedzialności Trwałość OCP - zasada otwarte-zamknięte OCP - zasada otwarte-zamknięte Opis Kluczem jest abstrakcja Aplikacja Shape Naruszenie zasady OCP Zachowanie zgodności z zasadą OCP Przyznaję się. Kłamałem Przewidywanie i "naturalna" struktura Umieszczanie "haczyków" Stosowanie abstrakcji w celu uzyskania jawnego domknięcia Zastosowanie podejścia "sterowania danymi" w celu uzyskania domknięcia LSP - zasada podstawiania Liskov LSP - zasada podstawiania Liskov Prosty przykład naruszenia zasady LSP Kwadraty i prostokąty - bardziej subtelne naruszenie zasady LSP Prawdziwy problem Poprawność nie jest wrodzona Relacja IS-A dotyczy zachowania Projektowanie według kontraktu Specyfikowanie kontraktów w testach jednostkowych Realny przykład Motywacja Problem Rozwiązanie niezgodne z zasadą LSP Rozwiązanie zgodne z zasadą LSP Wydzielanie zamiast dziedziczenia Heurystyki i konwencje Zdegenerowane funkcje w klasach pochodnych Zgłaszanie wyjątków z klas pochodnych DIP - zasada odwracania zależności DIP - zasada odwracania zależności Podział na warstwy Odwrócenie własności Zależność od abstrakcji Prosty przykład Wyszukiwanie potrzebnych abstrakcji Przykład programu Furnace Polimorfizm dynamiczny i statyczny ISP - zasada segregacji interfejsów Zaśmiecanie interfejsów Odrębne klienty oznaczają odrębne interfejsy Siła oddziaływania klientów na interfejsy ISP - zasada segregacji interfejsów Interfejsy klas a interfejsy obiektów Separacja przez delegację Separacja przez wielokrotne dziedziczenie Przykład interfejsu użytkownika bankomatu Poliady i monady STUDIUM PRZYPADKU: SYSTEM PŁACOWY Szczątkowa specyfikacja systemu płacowego Przypadek użycia nr 1: dodawanie nowego pracownika Przypadek użycia nr 2: usuwanie pracownika Przypadek użycia nr 3: dostarczenie karty pracy Przypadek użycia nr 4: dostarczenie raportu sprzedaży Przypadek użycia nr 5: dostarczenie informacji o opłacie na rzecz związku zawodowego Przypadek użycia nr 6: zmiana danych pracownika Przypadek użycia nr 7: wygenerowanie listy płac na dzień Wzorce projektowe Polecenie i Aktywny obiekt Proste polecenia Transakcje Fizyczny i czasowy podział kodu Czasowy podział kodu Metoda Undo Aktywny obiekt Metoda szablonowa i Strategia: dziedziczenie a delegacja Metoda szablonowa Nadużywanie wzorca Sortowanie bąbelkowe Strategia Sortowanie jeszcze raz Wzorce projektowe Fasada i Mediator Fasada Mediator Wniosek Wzorce projektowe Singleton i Monostate Singleton Korzyści ze stosowania wzorca Singleton Koszty stosowania wzorca Singleton Wzorzec projektowy Singleton w praktyce Monostate Korzyści ze stosowania wzorca Monostate Koszty stosowania wzorca Monostate Wzorzec projektowy Monostate w praktyce Wzorzec projektowy Obiekt Null Studium przypadku: system płacowy. Pierwsza iteracja Specyfikacja Analiza według przypadków użycia Dodawanie pracowników Usuwanie pracowników Dostarczenie karty pracy Dostarczenie raportów sprzedaży Dostarczenie informacji o opłacie na rzecz związku zawodowego Zmiana danych pracownika Wypłaty Refleksja: czego się nauczyliśmy? Wyszukiwanie potrzebnych abstrakcji Abstrakcja harmonogramu Sposoby wypłaty Przynależność do związków zawodowych Studium przypadku: system płacowy. Implementacja Dodawanie pracowników Baza danych systemu płacowego Zastosowanie wzorca Metoda szablonowa do dodawania pracowników Usuwanie pracowników Zmienne globalne Karty pracy, raporty sprzedaży i składki Zmiana danych pracowników Zmiana klasyfikacji Co ja paliłem? Realizacja wypłat Czy chcemy, aby deweloperzy podejmowali decyzje biznesowe? Realizacja wypłat dla pracowników ze stałą pensją Realizacja wypłat dla pracowników zatrudnionych w systemie godzinowym Okresy rozliczeniowe: problem projektowy Program główny Baza danych Podsumowanie projektu systemu płacowego Historia Zasoby PODZIAŁ SYSTEMU PŁACOWEGO NA PAKIETY Zasady projektowania pakietów Projektowanie z wykorzystaniem pakietów? Ziarnistość: zasady spójności pakietów Zasada równoważności wielokrotnego wykorzystania kodu i dystrybucji (REP) Zasada zbiorowego wielokrotnego użytku (CRP) Zasada zbiorowego zamykania (CCP) Podsumowanie tematyki spójności pakietów Stabilność: zasady sprzęgania pakietów Zasada acyklicznych zależności (ADP) Cotygodniowe kompilacje Eliminowanie cykli zależności Skutki istnienia cykli w grafie zależności między pakietami Przerywanie cykli Odchylenia Projekt góra-dół Zasada stabilnych zależności (SDP) Stabilność Metryki stabilności Nie wszystkie pakiety muszą być stabilne Gdzie powinna się znaleźć implementacja projektu wysokiego poziomu? Zasada stabilnych abstrakcji (SAP) Mierzenie abstrakcji Ciąg główny Odległość od ciągu głównego Wzorzec projektowy Fabryka Cykl zależności Fabryki wymienne Wykorzystanie wzorca Fabryka do tworzenia zestawów testowych Znaczenie korzystania z fabryk Studium przypadku: system płacowy (część 2.) Struktura pakietów i notacja Zastosowanie zasady zbiorowego domykania (CCP) Zastosowanie zasady równoważności wielokrotnego wykorzystania kodu i dystrybucji (REP) Sprzężenia i hermetyzacja Metryki Zastosowanie wskaźników do aplikacji płacowej Fabryki obiektów Fabryka obiektów dla pakietu TransactionImplementation Inicjowanie fabryk Przebudowa granic spójności Ostateczna struktura pakietów STUDIUM PRZYPADKU: STACJA POGODOWA Wzorzec projektowy Kompozyt Przykład: polecenia kompozytowe Wielokrotność czy brak wielokrotności Obserwator - ewolucja kodu do wzorca Zegar cyfrowy Wzorzec projektowy Obserwator Zarządzanie zasadami projektu obiektowego dla wzorca projektowego Obserwator Wzorce projektowe Serwer abstrakcyjny i Most Wzorzec projektowy Serwer abstrakcyjny Kto jest właścicielem interfejsu? Wzorzec projektowy Adapter Wzorzec projektowy Adapter w formie klasy Problem modemu. Adaptery i zasada LSP Wzorzec projektowy Most Wzorce projektowe Pełnomocnik i Schody do nieba - zarządzanie zewnętrznymi interfejsami API Wzorzec projektowy Pełnomocnik Implementacja wzorca projektowego Pełnomocnik w aplikacji koszyka na zakupy Podsumowanie wiadomości o wzorcu projektowym Pełnomocnik Obsługa baz danych, oprogramowania middleware oraz zewnętrznych interfejsów API Schody do nieba Przykład zastosowania wzorca Schody do nieba Inne wzorce projektowe, które można wykorzystywać z bazami danych Analiza przypadku: stacja pogodowa Firma Chmura Oprogramowanie WMS-LC Wybór języka Projekt oprogramowania systemu Nimbus-LC Historia 24-godzinna i utrwalanie Implementacja algorytmów HiLo Przegląd wymagań dla oprogramowania Nimbus-LC Wymagania użytkowe Historia 24-godzinna Konfiguracja użytkownika Wymagania administracyjne Przypadki użycia systemu Nimbus-LC Aktorzy Przypadki użycia Historia pomiarów Konfiguracja Administracja Plan publikacji wersji dystrybucyjnych systemu Nimbus-LC Wydanie I Zagrożenia Produkty projektu Wydanie II Zaimplementowane przypadki użycia Zagrożenia Produkty projektu Wydanie III Zaimplementowane przypadki użycia Zagrożenia Produkty projektu STUDIUM PRZYPADKU: ETS Wzorzec projektowy Wizytator Rodzina wzorców projektowych Wizytator Wizytator Wzorzec projektowy Wizytator działa jak macierz Wzorzec projektowy Acykliczny wizytator Wzorzec projektowy Wizytator działa jak macierz rzadka Wykorzystanie wzorca projektowego Wizytator w generatorach raportów Inne zastosowania wzorca projektowego Wizytator Wzorzec projektowy Dekorator Wiele dekoratorów Wzorzec projektowy Obiekt rozszerzenia Wzorzec projektowy Stan Przegląd informacji o automatach stanów skończonych Techniki implementacji Zagnieżdżone instrukcje Switch/Case Interpretacja tabeli przejść Wzorzec projektowy Stan SMC - kompilator maszyny stanów Kiedy należy korzystać z maszyn stanów? Wysokopoziomowe strategie obsługi GUI Kontrolery interakcji z GUI Przetwarzanie rozproszone Wniosek Listingi Implementacja klasy Turnstile.java z wykorzystaniem interpretacji tabeli przejść Klasa Turnstile.java wygenerowana przez kompilator SMC oraz inne pliki pomocnicze Framework ETS Przegląd informacji o projekcie Wczesny okres 1993 - 1994 Framework? Framework Zespół z roku 1994 Termin Strategia Wyniki Projekt frameworka Wspólne wymagania dla aplikacji oceniających Projekt frameworka do wyznaczania ocen Przypadek zastosowania wzorca Metoda szablonowa Napisać pętlę raz Wspólne wymagania dla aplikacji zdawania Projekt frameworka do zdawania Architektura menedżera zadań Notacja UML. Część I: Przykład CGI System rejestrowania kursów: opis problemu Aktorzy Przypadki użycia Model dziedziny Architektura Klasy abstrakcyjne i interfejsy na diagramach sekwencji Notacja UML. Część II: STATMUX Definicja statystycznego multipleksera Środowisko oprogramowania Ograniczenia czasu rzeczywistego Procedury obsługi przerwań wejścia Procedury obsługi przerwań wyjścia Protokoły komunikacji Satyra na dwa przedsiębiorstwa Rufus! Inc. Project Kickoff Rupert Industries Projekt Alpha Kod źródłowy jest projektem Czym jest projekt oprogramowania?
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII J 72
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145625 N (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145286 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Agile software development, principles, patterns and practices, 2003
Uwaga ogólna
Na stronie tytułowej i okładce: Poznaj nowoczesne sposoby wytwarzania oprogramowania!.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności