158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie łańcuchami dostaw w warunkach globalizacji 1.1. Łańcuch dostaw w ujęciu procesowym i podmiotowym 1.2. Uwarunkowania rozwoju łańcuchów dostaw 1.3. Kierunki ewolucji międzynarodowych łańcuchów dostaw 1.3.1. Zrównoważone, społecznie odpowiedzialne i zielone łańcuchy dostaw 1.3.2. Orientacja na wzrost wartości i jakość obsługi klientów 1.3.3. Znaczenie technologii teleinformatycznych 2. Koopetycja przedsiębiorstw w zarządzaniu globalnymi łańcuchami dostaw 2.1. Podstawowe decyzje i doskonalenie procesów w zarządzaniu międzynarodowymi łańcuchami dostaw 2.2. Współdziałanie i konkurencja firm japońskich w ramach struktur Keiretsu i innych organizacji gospodarczych 2.3. Społeczna odpowiedzialność globalnych łańcuchów dostaw 2.3.1. Społecznie odpowiedzialny łańcuch dostaw 2.3.2. Przegląd badań na temat społecznie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw w Polsce, Wielkiej Brytanii i Japonii 3. Zewnętrzne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania japońskich łańcuchów dostaw w Europie 3.1. Japońskie inwestycje zagraniczne w Europie 3.2. Stagnacja gospodarcza a zmiany w zarządzaniu i lokalizacji japońskich przedsiębiorstw 3.3. Uwarunkowania kulturowe w zarządzaniu japońskimi łańcuchami dostaw w Polsce i Wielkiej Brytanii 3.3.1. Kultura narodowa jako zmienna zewnętrzna efektywności przedsiębiorstw 3.3.2. Wymiary kultur narodowych z perspektywy łańcuchów dostaw 3.3.3. Strategie łańcuchów dostaw a wymiary kultur narodowych 3.3.4. Analiza wymiarów kultur narodowych Polski, Japonii i Wielkiej Brytanii 3.4. Analiza porównawcza kapitału społecznego w badanych krajach 3.4.1. Kapitał społeczny jako uwarunkowanie funkcjonowania łańcuchów dostaw 3.4.2. Składowe kapitału społecznego 3.4.3. Pomiar kapitału społecznego 3.4.4. Poziom zaufania jako składowej kapitału społecznego w Polsce, Japonii i Wielkiej Brytanii 3.4.5. Kapitał społeczny Polski jako uwarunkowanie zewnętrzne funkcjonowania japońskich łańcuchów dostaw 3.4.6. Wyniki badań japońskich łańcuchów dostaw w Polsce dotyczące kapitału społecznego 3.5. Infrastrukturalne uwarunkowania zarządzania łańcuchami dostaw w Polsce, Wielkiej Brytanii i Japonii 3.5.1. Infrastrukturalne uwarunkowania związane z transportem, magazynowaniem i intermodalnością 3.5.2. Rozwój infrastruktury logistycznej w kontekście uwarunkowań polityczno-prawnych 3.6. Współpraca japońskich inwestorów z samorządami lokalnymi w Polsce 3.6.1. Istota i obszary współpracy samorządu lokalnego z zagranicznymi inwestorami 3.6.2. Wyniki badań przeprowadzonych na Dolnym Śląsku 4. Planowanie, organizowanie i kontrola w zarządzaniu japońskimi łańcuchami dostaw w Europie 4.1. Europejska struktura podmiotowo-organizacyjna łańcuchów dostaw wybranych grup Keiretsu 4.1.1. Japońskie łańcuchy dostaw w sektorze motoryzacyjnym 4.1.2. Rozwój i dezinwestycje w japońskich łańcuchach dostaw w sektorze elektrotechnicznym 4.1.3. Udział firmy logistycznej w kształtowaniu i funkcjonowaniu japońskich łańcuchów dostaw 4.2. Doskonalenie struktur i procesów w łańcuchach dostaw - studia przypadków firm japońskich 4.2.1. Zespoły projektowe w doskonaleniu japońskich łańcuchów dostaw 4.2.2. Kaizen jako koncepcja doskonalenia procesów 4.2.3. Rozwój nowych produktów 4.2.4. Narzędzia teleinformatyczne w japońskich łańcuchach dostaw 4.3. Dobre praktyki w japońskich łańcuchach dostaw automotive w Europie - przypadek Bridgestone Europe 5. Metody, narzędzia i dobre praktyki zarządzania logistycznego w japońskich łańcuchach dostaw - wyniki badań empirycznych 5.1. Transport i magazynowanie 5.2. Zakupy i zarządzanie zapasami 5.3. Just-in-time w logistyce produkcji 5.4. Logistyczna obsługa klientów 5.4.1. Istota i znaczenie logistycznej obsługi klienta 5.4.2. Strategia logistycznej obsługi klienta 5.4.3. Obsługa klienta w łańcuchu dostaw 5.4.4. Wyniki badań dotyczące logistycznej obsługi klienta 5.5. Ekologistyka 5.5.1. Istota i cele ekologistyki 5.5.2. Racjonalna gospodarka pozostałościami 5.5.3. Ekologistyka w zarządzaniu łańcuchem dostaw 5.5.4. Ekologistyka w modelu SCOR 5.5.5. Wyniki badań w zakresie ekologistyki 6. Bariery i stymulatory rozwoju japońskich łańcuchów dostaw w Europie 6.1. Przyszłość japońskich FDI w Europie i scenariusze rozwoju ich łańcuchów dostaw 6.1.1. Zakres badania 6.1.2. Dane statystyczne 6.1.3. Etapy badań oraz wykorzystane narzędzia analizy 6.1.4. Wyniki badań i analiz 6.1.5. Wpływ czynników społecznych na rozwój japońskich łańcuchów dostaw w Europie 6.2. Warunki dyfuzji japońskich praktyk w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw w Europie 6.2.1. Pożądane kierunki rozwoju kapitału ludzkiego 6.2.2. Obniżenie kosztów transakcyjnych przez wzrost poziomu zaufania
Sygnatura czytelni BMW: VIII F 26 @
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5871 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 293-308.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla menedżerów logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw dużych korporacji międzynarodowych, przedstawicieli władz lokalnych, którzy dążą do pozyskiwania japońskich inwestorów, a także wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych i technicznych specjalizujących się w logistyce oraz międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja dofinansowana ze środków projektu badawczego NCN nr rej. 2013/09/B/HS4/01260 pt. Metody zarządzania w japońskich łańcuchach dostaw w Polsce i w Wielkiej Brytanii.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności