158660
Książka
W koszyku
Swift 4 : koduj jak mistrz / Jon Hoffman ; tłumaczenie Robert Górczyński. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 341 stron : ilustracje ; 24 cm.
Rozdział 1. Pierwsze kroki w języku Swift (17) Czym jest Swift? (18) Funkcje języka Swift (19) Plik typu playground (21) Rozpoczęcie pracy z plikiem typu playground (21) Typ pliku playground (24) Wyświetlanie obrazu w pliku playground (25) Tworzenie i wyświetlanie wykresu w pliku playground (28) Czym nie jest plik typu playground? (29) Składnia języka Swift (29) Komentarze (30) Średniki (32) Nawiasy okrągłe (33) Nawiasy klamrowe (33) Operator przypisania nie zwraca wartości (34) Białe znaki w konstrukcjach warunkowych i poleceniach przypisania są opcjonalne (35) Program wyświetlający komunikat Witaj, świecie! (35) Rozdział 2. Zmienne, stałe, ciągi tekstowe i operatory (39) Zmienne i stałe (40) Definiowanie zmiennych i stałych (41) Bezpieczeństwo typu (42) Inferencja typu (43) Jawne określenie typu (43) Typy liczbowe (44) Wartości boolowskie (48) Ciąg tekstowy (48) Zmienne typu opcjonalnego (52) Dołączanie wartości typu opcjonalnego (54) Łączenie wartości typu opcjonalnego (55) Typy wyliczeniowe (57) Operatory (61) Operator przypisania (61) Operatory porównania (61) Operatory arytmetyczne (62) Operator reszty z dzielenia (62) Złożone operatory przypisania (63) Trójargumentowy operator warunkowy (63) Operator logiczny NOT (63) Operator logiczny AND (64) Operator logiczny OR (64) Rozdział 3. Krotki i kolekcje (67) Typy kolekcji w Swifcie (67) Modyfikowalność (68) Tablica (68) Tworzenie oraz inicjalizacja tablicy (69) Uzyskanie dostępu do elementu tablicy (70) Zliczanie elementów tablicy (71) Czy tablica jest pusta? (72) Dodawanie elementu do tablicy (72) Wstawienie wartości do tablicy (73) Zastępowanie elementu tablicy (73) Usunięcie elementu z tablicy (73) Połączenie dwóch tablic (74) Pobranie podtablicy z tablicy (74) Wprowadzenie wielu zmian w tablicy (75) Algorytmy dla tablic (75) Iteracja przez tablicę (78) Słownik (79) Utworzenie oraz inicjalizacja słownika (79) Uzyskanie dostępu do wartości słownika (80) Zliczanie kluczy lub wartości w słowniku (80) Czy słownik jest pusty? (80) Uaktualnienie wartości klucza (81) Dodanie pary klucz-wartość (81) Usunięcie pary klucz-wartość (82) Zbiór (82) Inicjalizacja zbioru (82) Wstawianie elementów do zbioru (83) Określenie liczby elementów w zbiorze (83) Sprawdzenie, czy zbiór zawiera dany element (84) Iteracja przez zbiór (84) Usunięcie elementu zbioru (84) Operacje na zbiorze (84) Krotka (86) Rozdział 4. Funkcje programu i sterowanie przebiegiem ich działania (89) Czego nauczyłeś się dotąd z książki? (90) Nawias klamrowy (90) Nawias okrągły (90) Sterowanie przebiegiem działania programu (91) Konstrukcje warunkowe (91) Pętla for-in (94) Pętla while (96) Konstrukcja switch (97) Używanie bloków case i klauzul where w konstrukcjach warunkowych (101) Polecenia transferu kontroli (105) Funkcje (107) Funkcja z pojedynczym parametrem (107) Funkcja z wieloma parametrami (109) Zdefiniowanie wartości domyślnych parametrów (109) Zwrot wielu wartości przez funkcję (110) Zwrot wartości typu opcjonalnego (111) Dodawanie zewnętrznych nazw parametrów (112) Używanie parametrów wariadycznych (113) Parametr inout (114) Zebranie wszystkiego w całość (114) Rozdział 5. Klasy i struktury (117) Czym są klasy i struktury? (118) Podobieństwa między klasami i strukturami (118) Różnice między klasami i strukturami (118) Przekazywanie przez wartość kontra przez referencję (119) Utworzenie klasy lub struktury (120) Właściwość (120) Właściwość przechowywana (120) Właściwość obliczana (122) Obserwator właściwości (125) Metoda (126) Własna metoda inicjalizacyjna (128) Wewnętrzne i zewnętrzne nazwy parametru metody inicjalizacyjnej (130) Metoda inicjalizacyjna, której działanie może zakończyć się niepowodzeniem (130) Kontrola dostępu (132) Dziedziczenie (133) Nadpisanie metody lub właściwości (135) Nadpisywanie metody (136) Nadpisywanie właściwości (137) Uniemożliwianie nadpisywania (138) Protokoły (138) Składnia protokołu (139) Wymagania właściwości (139) Wymagania metody (140) Rozszerzenie (142) Zarządzanie pamięcią (143) Sposób działania mechanizmu ARC (143) Cykl silnych odwołań (145) Rozdział 6. Protokoły i rozszerzenia protokołów (151) Protokół jako typ danych (152) Polimorfizm za pomocą protokołów (154) Rzutowanie typu i protokół (154) Rozszerzenie protokołu (156) Czy trzeba używać protokołów? (163) Biblioteka standardowa Swifta (164) Rozdział 7. Projekt oparty na protokołach (167) Wymagania (168) Projekt zorientowany obiektowo (168) Projekt zorientowany na protokoły (174) Dziedziczenie protokołu (174) Kompozycja protokołu (175) Programowanie zorientowane na protokoły (176) Używanie klauzuli where z protokołem (179) Struktura kontra klasa (180) Struktura tablicy (181) Rozdział 8. Tworzenie bezpiecznego kodu za pomocą atrybutu available i obsługi błędów (183) Natywna obsługa błędów (184) Przedstawienie błędu (184) Zgłaszanie błędu (185) Przechwytywanie błędu (187) Atrybut available (191) Rozdział 9. Niestandardowe indeksy (193) Wprowadzenie do indeksów (194) Indeks w tablicy Swifta (194) Tworzenie i używanie niestandardowego indeksu (195) Niestandardowy indeks tylko do odczytu (196) Indeks obliczany (197) Wartość indeksu (197) Nazwa zewnętrzna dla indeksu (198) Indeks wielowymiarowy (198) Kiedy nie należy używać niestandardowego indeksu? (201) Rozdział 10. Typy opcjonalne (203) Wprowadzenie do typu opcjonalnego (203) Potrzeba istnienia typów opcjonalnych w Swifcie (205) Definiowanie wartości typu opcjonalnego (206) Używanie wartości typu opcjonalnego (206) Łączenie wartości typu opcjonalnego (211) Operator koalescencji nil (213) Rozdział 11. Typy generyczne (215) Wprowadzenie do typu generycznego (215) Funkcja generyczna (216) Typ generyczny (220) Indeks generyczny (223) Typ powiązany (224) Rozdział 12. Domknięcia (227) Wprowadzenie do domknięcia (227) Proste domknięcia (228) Skrócona składnia domknięcia (230) Używanie domknięcia wraz z algorytmem tablicy Swifta (233) Samodzielne domknięcia i wskazówki dotyczące dobrego stylu (237) Zmiana funkcjonalności (239) Wybór domknięcia na podstawie wyniku (242) Utworzenie cyklu silnych odwołań za pomocą domknięć (244) Rozdział 13. Połączenie Swifta i Objective-C (249) Połączenie Swifta i Objective-C (249) Kiedy łączyć kod Swifta i Objective-C? (250) Użycie Swifta i Objective-C w tym samym projekcie (251) Utworzenie projektu (251) Dodawanie pliku Swifta do projektu Objective-C (253) Plik Objective-C Bridging Header - część 1. (255) Dodawanie pliku Objective-C do projektu (256) Klasa Objective-C Messages (258) Plik Objective-C Bridging Header - część 2. (259) Klasa Swifta MessageBuilder - dostęp do kodu Objective-C z poziomu Swifta (259) Klasa Objective-C - dostęp do kodu Swifta z poziomu Objective-C (260) Rozdział 14. Programowanie równoległe i współbieżność (263) Równoległość i współbieżność (264) Grand Central Dispatch (265) Typ DoCalculations (266) Użycie typów Operation i OperationQueue (272) Rozdział 15. Formatowanie kodu Swifta i przewodnik po jego stylu (279) Czym jest styl programowania? (280) Twój styl programowania (281) Nie używaj średnika na końcu polecenia (281) Nie używaj nawiasu w konstrukcji warunkowej (281) Konwencja nazw (282) Komentarze (283) Użycie słowa kluczowego self (284) Stałe i zmienne (285) Typy opcjonalne (285) Użycie inferencji typu (286) Użycie skróconych deklaracji kolekcji (287) Użycie konstrukcji switch zamiast wielu poleceń if (287) Nie pozostawiaj w aplikacji kodu umieszczonego w komentarzu (287) Rozdział 16. Podstawowe biblioteki Swifta (289) System wczytywania adresów URL (290) URLSession (291) URLSessionConfiguration (291) URLSessionTask (291) URL (292) URLRequest (292) HTTPURLResponse (292) Usługa sieciowa typu REST (292) Wykonywanie żądania HTTP GET (293) Wykonywanie żądania HTTP POST (296) Formatter (298) DateFormatter (298) NumberFormatter (300) FileManager (301) Kodowanie i dekodowanie danych JSON (304) Użycie JSONEncoder (305) Użycie JSONDecoder (306) Rozdział 17. Wzorce projektowe w Swifcie (309) Czym są wzorce projektowe? (310) Wzorce konstrukcyjne (311) Wzorzec singleton (312) Wzorzec budowniczego (315) Wzorce strukturalne (320) Wzorzec mostu (320) Wzorzec fasady (324) Wzorzec pełnomocnika (327) Wzorce operacyjne (330) Wzorzec polecenia (330) Wzorzec strategii (333)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 114
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146789 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Mastering Swift 4
Uwaga ogólna
Oznaczenie wydania na stronie tytułowej i okładce wynika z dosłownego przekładu oryginału.
Tytuł oryginału: Mastering Swift 4.
Wydanie 4. odnosi się do oryginału.
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności