Hoffman Jon
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka WEAiI
(2)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Hoffman Jon
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Arduino (mikrokontroler)
(1)
Swift (język programowania)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Swift 4 : koduj jak mistrz / Jon Hoffman ; tłumaczenie Robert Górczyński. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 341 stron : ilustracje ; 24 cm.
Oznaczenie wydania na stronie tytułowej i okładce wynika z dosłownego przekładu oryginału.
Tytuł oryginału: Mastering Swift 4.
Wydanie 4. odnosi się do oryginału.
Indeks.
Rozdział 1. Pierwsze kroki w języku Swift (17) Czym jest Swift? (18) Funkcje języka Swift (19) Plik typu playground (21) Rozpoczęcie pracy z plikiem typu playground (21) Typ pliku playground (24) Wyświetlanie obrazu w pliku playground (25) Tworzenie i wyświetlanie wykresu w pliku playground (28) Czym nie jest plik typu playground? (29) Składnia języka Swift (29) Komentarze (30) Średniki (32) Nawiasy okrągłe (33) Nawiasy klamrowe (33) Operator przypisania nie zwraca wartości (34) Białe znaki w konstrukcjach warunkowych i poleceniach przypisania są opcjonalne (35) Program wyświetlający komunikat Witaj, świecie! (35) Rozdział 2. Zmienne, stałe, ciągi tekstowe i operatory (39) Zmienne i stałe (40) Definiowanie zmiennych i stałych (41) Bezpieczeństwo typu (42) Inferencja typu (43) Jawne określenie typu (43) Typy liczbowe (44) Wartości boolowskie (48) Ciąg tekstowy (48) Zmienne typu opcjonalnego (52) Dołączanie wartości typu opcjonalnego (54) Łączenie wartości typu opcjonalnego (55) Typy wyliczeniowe (57) Operatory (61) Operator przypisania (61) Operatory porównania (61) Operatory arytmetyczne (62) Operator reszty z dzielenia (62) Złożone operatory przypisania (63) Trójargumentowy operator warunkowy (63) Operator logiczny NOT (63) Operator logiczny AND (64) Operator logiczny OR (64) Rozdział 3. Krotki i kolekcje (67) Typy kolekcji w Swifcie (67) Modyfikowalność (68) Tablica (68) Tworzenie oraz inicjalizacja tablicy (69) Uzyskanie dostępu do elementu tablicy (70) Zliczanie elementów tablicy (71) Czy tablica jest pusta? (72) Dodawanie elementu do tablicy (72) Wstawienie wartości do tablicy (73) Zastępowanie elementu tablicy (73) Usunięcie elementu z tablicy (73) Połączenie dwóch tablic (74) Pobranie podtablicy z tablicy (74) Wprowadzenie wielu zmian w tablicy (75) Algorytmy dla tablic (75) Iteracja przez tablicę (78) Słownik (79) Utworzenie oraz inicjalizacja słownika (79) Uzyskanie dostępu do wartości słownika (80) Zliczanie kluczy lub wartości w słowniku (80) Czy słownik jest pusty? (80) Uaktualnienie wartości klucza (81) Dodanie pary klucz-wartość (81) Usunięcie pary klucz-wartość (82) Zbiór (82) Inicjalizacja zbioru (82) Wstawianie elementów do zbioru (83) Określenie liczby elementów w zbiorze (83) Sprawdzenie, czy zbiór zawiera dany element (84) Iteracja przez zbiór (84) Usunięcie elementu zbioru (84) Operacje na zbiorze (84) Krotka (86) Rozdział 4. Funkcje programu i sterowanie przebiegiem ich działania (89) Czego nauczyłeś się dotąd z książki? (90) Nawias klamrowy (90) Nawias okrągły (90) Sterowanie przebiegiem działania programu (91) Konstrukcje warunkowe (91) Pętla for-in (94) Pętla while (96) Konstrukcja switch (97) Używanie bloków case i klauzul where w konstrukcjach warunkowych (101) Polecenia transferu kontroli (105) Funkcje (107) Funkcja z pojedynczym parametrem (107) Funkcja z wieloma parametrami (109) Zdefiniowanie wartości domyślnych parametrów (109) Zwrot wielu wartości przez funkcję (110) Zwrot wartości typu opcjonalnego (111) Dodawanie zewnętrznych nazw parametrów (112) Używanie parametrów wariadycznych (113) Parametr inout (114) Zebranie wszystkiego w całość (114) Rozdział 5. Klasy i struktury (117) Czym są klasy i struktury? (118) Podobieństwa między klasami i strukturami (118) Różnice między klasami i strukturami (118) Przekazywanie przez wartość kontra przez referencję (119) Utworzenie klasy lub struktury (120) Właściwość (120) Właściwość przechowywana (120) Właściwość obliczana (122) Obserwator właściwości (125) Metoda (126) Własna metoda inicjalizacyjna (128) Wewnętrzne i zewnętrzne nazwy parametru metody inicjalizacyjnej (130) Metoda inicjalizacyjna, której działanie może zakończyć się niepowodzeniem (130) Kontrola dostępu (132) Dziedziczenie (133) Nadpisanie metody lub właściwości (135) Nadpisywanie metody (136) Nadpisywanie właściwości (137) Uniemożliwianie nadpisywania (138) Protokoły (138) Składnia protokołu (139) Wymagania właściwości (139) Wymagania metody (140) Rozszerzenie (142) Zarządzanie pamięcią (143) Sposób działania mechanizmu ARC (143) Cykl silnych odwołań (145) Rozdział 6. Protokoły i rozszerzenia protokołów (151) Protokół jako typ danych (152) Polimorfizm za pomocą protokołów (154) Rzutowanie typu i protokół (154) Rozszerzenie protokołu (156) Czy trzeba używać protokołów? (163) Biblioteka standardowa Swifta (164) Rozdział 7. Projekt oparty na protokołach (167) Wymagania (168) Projekt zorientowany obiektowo (168) Projekt zorientowany na protokoły (174) Dziedziczenie protokołu (174) Kompozycja protokołu (175) Programowanie zorientowane na protokoły (176) Używanie klauzuli where z protokołem (179) Struktura kontra klasa (180) Struktura tablicy (181) Rozdział 8. Tworzenie bezpiecznego kodu za pomocą atrybutu available i obsługi błędów (183) Natywna obsługa błędów (184) Przedstawienie błędu (184) Zgłaszanie błędu (185) Przechwytywanie błędu (187) Atrybut available (191) Rozdział 9. Niestandardowe indeksy (193) Wprowadzenie do indeksów (194) Indeks w tablicy Swifta (194) Tworzenie i używanie niestandardowego indeksu (195) Niestandardowy indeks tylko do odczytu (196) Indeks obliczany (197) Wartość indeksu (197) Nazwa zewnętrzna dla indeksu (198) Indeks wielowymiarowy (198) Kiedy nie należy używać niestandardowego indeksu? (201) Rozdział 10. Typy opcjonalne (203) Wprowadzenie do typu opcjonalnego (203) Potrzeba istnienia typów opcjonalnych w Swifcie (205) Definiowanie wartości typu opcjonalnego (206) Używanie wartości typu opcjonalnego (206) Łączenie wartości typu opcjonalnego (211) Operator koalescencji nil (213) Rozdział 11. Typy generyczne (215) Wprowadzenie do typu generycznego (215) Funkcja generyczna (216) Typ generyczny (220) Indeks generyczny (223) Typ powiązany (224) Rozdział 12. Domknięcia (227) Wprowadzenie do domknięcia (227) Proste domknięcia (228) Skrócona składnia domknięcia (230) Używanie domknięcia wraz z algorytmem tablicy Swifta (233) Samodzielne domknięcia i wskazówki dotyczące dobrego stylu (237) Zmiana funkcjonalności (239) Wybór domknięcia na podstawie wyniku (242) Utworzenie cyklu silnych odwołań za pomocą domknięć (244) Rozdział 13. Połączenie Swifta i Objective-C (249) Połączenie Swifta i Objective-C (249) Kiedy łączyć kod Swifta i Objective-C? (250) Użycie Swifta i Objective-C w tym samym projekcie (251) Utworzenie projektu (251) Dodawanie pliku Swifta do projektu Objective-C (253) Plik Objective-C Bridging Header - część 1. (255) Dodawanie pliku Objective-C do projektu (256) Klasa Objective-C Messages (258) Plik Objective-C Bridging Header - część 2. (259) Klasa Swifta MessageBuilder - dostęp do kodu Objective-C z poziomu Swifta (259) Klasa Objective-C - dostęp do kodu Swifta z poziomu Objective-C (260) Rozdział 14. Programowanie równoległe i współbieżność (263) Równoległość i współbieżność (264) Grand Central Dispatch (265) Typ DoCalculations (266) Użycie typów Operation i OperationQueue (272) Rozdział 15. Formatowanie kodu Swifta i przewodnik po jego stylu (279) Czym jest styl programowania? (280) Twój styl programowania (281) Nie używaj średnika na końcu polecenia (281) Nie używaj nawiasu w konstrukcji warunkowej (281) Konwencja nazw (282) Komentarze (283) Użycie słowa kluczowego self (284) Stałe i zmienne (285) Typy opcjonalne (285) Użycie inferencji typu (286) Użycie skróconych deklaracji kolekcji (287) Użycie konstrukcji switch zamiast wielu poleceń if (287) Nie pozostawiaj w aplikacji kodu umieszczonego w komentarzu (287) Rozdział 16. Podstawowe biblioteki Swifta (289) System wczytywania adresów URL (290) URLSession (291) URLSessionConfiguration (291) URLSessionTask (291) URL (292) URLRequest (292) HTTPURLResponse (292) Usługa sieciowa typu REST (292) Wykonywanie żądania HTTP GET (293) Wykonywanie żądania HTTP POST (296) Formatter (298) DateFormatter (298) NumberFormatter (300) FileManager (301) Kodowanie i dekodowanie danych JSON (304) Użycie JSONEncoder (305) Użycie JSONDecoder (306) Rozdział 17. Wzorce projektowe w Swifcie (309) Czym są wzorce projektowe? (310) Wzorce konstrukcyjne (311) Wzorzec singleton (312) Wzorzec budowniczego (315) Wzorce strukturalne (320) Wzorzec mostu (320) Wzorzec fasady (324) Wzorzec pełnomocnika (327) Wzorce operacyjne (330) Wzorzec polecenia (330) Wzorzec strategii (333)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 114
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146789 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Mastering Arduino : a project-based approach to electronics, circuits, and programming.
Indeks.
Rozdział 1. Arduino 19 Historia Arduino 20 Czym jest Arduino? 22 Odkrywamy płytkę Arduino UNO R3 22 Zasilanie Arduino 24 Używanie do zasilania Arduino pinów VIN/GND 24 Używanie do zasilania Arduino wejścia zasilania DC 25 Używanie do zasilania Arduino złącza USB 26 Płytki Arduino shield 27 Piny na płytce Arduino 28 Piny cyfrowe 29 Analogowe piny wejściowe 29 Piny PWM 29 Piny zasilania 30 Piny transmisji szeregowej 30 Piny SPI 30 Odmiany płytki Arduino 31 Arduino Micro 31 Arduino Mega 2560 32 Lilypad 32 Arduino Nano 33 Zamienniki płytek Arduino 33 Rozdział 2. Podstawy elektroniki 37 Elektroniczne bloki konstrukcyjne 38 Zasilanie 38 Wejście 39 Wyjście 39 Układ sterujący 39 Multimetr 40 Elementy elektroniczne 43 Rezystor 43 Potencjometr 43 Przełączniki 44 Tranzystor 45 Dioda LED 46 Kondensator 46 Układ scalony 47 Czym jest energia elektryczna? 48 Prąd 49 Napięcie 49 Oporność 50 Prawo Ohma 51 Czym jest moc? 51 Kody kolorów rezystorów 52 Rozdział 3. Schematy obwodów 55 Czym jest obwód? 55 Fritzing 58 Diagramy Fritzing 59 Schematy symboliczne 60 Obwody równoległe i szeregowe 61 Obwody szeregowe 61 Rezystancja 62 Napięcie 62 Prąd 62 Obwody równoległe 62 Rezystancja 63 Napięcie 63 Prąd 63 Spadek napięcia 64 Zapalanie diody LED 64 Rozdział 4. Podstawy prototypowania 67 Tworzenie miejsca do pracy 68 Używanie bezlutowej płytki prototypowej 69 Kable Dupont 73 Prototypowanie 73 Cztery bloki budulcowe projektu elektronicznego 75 Tworzenie schematu 76 Budowa prototypu 76 Pierwszy prototyp 76 Rozdział 5. Arduino IDE 81 Szkic Arduino 81 Arduino IDE 82 Odkrywanie IDE 83 Konfigurowanie Arduino w środowisku IDE 84 Arduino Web Editor 86 Odkrywanie edytora 87 Konfigurowanie Arduino w środowisku Arduino Web Editor 88 Przykłady 88 Biblioteki Arduino 92 Monitor szeregowy 95 Witaj świecie! 98 Echo 99 Rozdział 6. Programowanie Arduino - podstawy 103 Nawiasy klamrowe 104 Średniki 104 Komentarze 104 Zmienne 105 Typy danych 105 Boolean 106 Byte 106 Integer 106 Long 107 Double i float 107 Char 107 Tablice 108 Tablice znaków 110 Stałe 110 Funkcje arytmetyczne 111 Operatory porównania 112 Operatory logiczne 113 Rzutowanie 113 Podejmowanie decyzji 114 Pętle 116 Funkcje 117 Rozdział 7. Programowanie Arduino - więcej niż podstawy 121 Ustawianie trybu pinu cyfrowego 122 Zapis pinów cyfrowych 123 Odczyt pinów cyfrowych 124 Zapis pinów analogowych 125 Odczyt pinów analogowych 126 Struktury 127 Unie 129 Dodawanie zakładek 130 Praca z zakładkami 133 Programowanie obiektowe 134 Biblioteka String 137 Rozdział 8. Czujnik ruchu 141 Potrzebne komponenty 144 Schematy połączeń 144 Kod 146 Uruchamianie projektu 147 Zadanie dodatkowe 147 Rozdział 9. Czujniki środowiskowe 149 Potrzebne komponenty 152 Schematy połączeń 152 Kod 152 Uruchamianie projektu 159 Zadanie dodatkowe 160 Rozdział 10. Unikanie przeszkód i wykrywanie kolizji 161 Czujnik zderzeniowy 162 Czujnik unikania przeszkód 163 Ultradźwiękowy wykrywacz zasięgu 164 Potrzebne komponenty 165 Schematy połączeń 165 Kod 166 Uruchamianie projektu 168 Rozdział 11. Zabawa ze światłem 171 Potrzebne komponenty 173 Schematy połączeń 174 Kod 175 Dioda LED RGB 175 NeoPixel shield 176 Uruchamianie projektu 179 Rozdział 12. Zabawa z dźwiękiem 181 Potrzebne komponenty 183 Schematy połączeń 183 Kod 184 Korzystanie z funkcji tone() 184 Odtwarzanie dzwonka w formacie RTTTL 187 Rozdział 13. Korzystanie z wyświetlaczy LCD 191 Potrzebne komponenty 193 Schematy połączeń 193 Kod 195 Rysowanie linii 196 Wyświetlanie tekstu 196 Obracanie tekstu 198 Podstawowe kształty 198 Figura wypełniona 199 Prostokąt 200 Wypełniony prostokąt 200 Zaokrąglony prostokąt 201 Wypełniony zaokrąglony prostokąt 201 Rozdział 14. Rozpoznawanie mowy i synteza głosu 203 Potrzebne komponenty 206 Schematy połączeń 206 Kod 207 Uruchamianie projektu 209 Rozdział 15. Silniki prądu stałego i ich sterowniki 211 Potrzebne komponenty 215 Schematy połączeń 215 Kod 217 Uruchamianie projektu 218 Rozdział 16. Serwosilniki 221 Potrzebne komponenty 223 Schematy połączeń 223 Kod 224 Rozdział 17. Korzystanie z przekaźników 227 Potrzebne komponenty 230 Schematy połączeń 231 Kod 232 Rozdział 18. Zdalne sterowanie Arduino 235 Potrzebne komponenty 238 Schematy połączeń 239 Kod 239 Rozdział 19. Tworzenie robota 245 Podwozie i ruch 246 Silniki i zasilanie 249 Robot autonomiczny - unikanie przeszkód i wykrywanie kolizji 252 Zdalne sterowanie robotem 255 Udzielanie informacji zwrotnych użytkownikom 255 Ruch obrotowy 256 Projekty nierobotyczne 257 Stacja pogodowa 257 Inteligentny termostat 257 Czujnik zbliżania się 257 Rozdział 20. Bluetooth LE 259 Technologie radiowe Bluetooth LE 261 Topologie sieciowe 263 Profile Bluetooth LE 265 Moduł Bluetooth HM-10 270 Potrzebne komponenty 271 Schematy połączeń 272 Projekt 1. Transmisja szeregowa 273 Polecenie testowe 276 Zapytanie o wersję oprogramowania 276 Przywracanie ustawień fabrycznych 276 Restart modułu 277 Zapytanie o adres MAC (Media Access Control) 277 Ustawianie nazwy 277 Zapytanie o nazwę 277 Ustawianie interwału rozgłaszania 277 Zapytanie o interwał rozgłaszania 278 Ustawianie typu rozgłaszania 278 Zapytanie o typ rozgłaszania 278 Ustawianie szybkości transmisji 278 Zapytanie o szybkość transmisji 279 Ustawianie identyfikatora cechy 279 Ustawianie identyfikatora usługi 279 Zapytanie o identyfikator usługi 279 Ustawianie roli 279 Zapytanie o rolę 279 Wyczyszczenie informacji o ostatnio połączonym urządzeniu 280 Próba nawiązania połączenia z ostatnio połączonym urządzeniem 280 Próba nawiązania połączenia z adresem 280 Ustawianie kodu PIN 280 Zapytanie o kod PIN 281 Ustawianie mocy modułu 281 Zapytanie o moc modułu 281 Ustawianie trybu łączenia 281 Zapytanie o tryb łączenia 281 Ustawianie powiadomień 282 Zapytanie o ustawianie powiadomień 282 Projekt 2. Sterowanie diodą LED 286 Projekt 3. Czujnik środowiskowy 288 Co nowego w Bluetooth 4.1, 4.2 i 5.0? 292 Bluetooth 4.1 292 Bluetooth 4.2 292 Bluetooth 5.0 293 Bluetooth mesh 293 Rozdział 21. Bluetooth Classic 295 Radio Bluetooth 297 Topologia sieci 298 Potrzebne komponenty 299 Schematy połączeń 299 Projekt 1. Konfigurowanie modułów Bluetooth 301 Polecenie testowe 304 Reset urządzenia 304 Zapytanie o oprogramowanie firmware 304 Przywracanie ustawień domyślnych 305 Zapytanie o adres modułu 305 Ustawianie trybu modułu i zapytanie o tryb modułu 305 Ustawianie parametrów UART i zapytanie o te parametry 305 Ustawianie trybu połączenia i zapytanie o ten tryb 306 Ustawianie adresu powiązania i zapytanie o ten adres 306 Projekt 2. Połączenie szeregowe, wysyłanie danych 309 Projekt 3. Zdalne sterowanie joystickiem 312
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII H 6
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148076 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności