Swift (język programowania)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Biblioteka WEAiI
(4)
Autor
Górczyński Robert
(4)
Atanasov Emil
(1)
Gallagher John (programista)
(1)
Hoffman Jon
(1)
Mathias Matthew
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Swift (język programowania)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1013)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Piłka nożna
(699)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(614)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(585)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(516)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(491)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Learn Swift by building applications : explore Swift programming trough iOS development.
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Rozdział 1. Podstawy Swifta - zmienne i funkcje 13 Zmienna 14 Typ opcjonalny 18 Typ wyliczeniowy 19 Podstawowe konstrukcje przepływu sposobu działania programu 20 Konstrukcja if 20 Pętla 21 Pętla while 22 Konstrukcja switch 23 Funkcja 24 Czym jest krotka? 26 Czym jest konstrukcja guard? 28 Jak radzić sobie z dużymi problemami? 28 Rozdział 2. Xcode i projekt typu playground 31 Instalowanie Xcode 31 Przedstawiam Ci Xcode 33 Co znajduje się na ekranie? 35 Projekt typu playground 47 Czym jest projekt typu playground? 47 Dodawanie kodu do projektu 48 Dodawanie pliku pomocniczego do projektu 52 Dodawanie zasobu do projektu 53 Konwertowanie projektu typu playground na przestrzeń roboczą 54 Kod znaczników w projekcie typu playground 55 Rozdział 3. Tworzenie minimalnej aplikacji mobilnej 61 Pierwsza aplikacja iOS 61 Struktura projektu 73 System kontroli wersji Git 78 Rozdział 4. Struktury, klasy i dziedziczenie 83 Struktury i klasy 83 Rozszerzenie 89 Metoda deinit() 91 Właściwości i metody typu 92 Dodawanie niestandardowych typów danych do projektu typu playground 93 Dziedziczenie 97 Klasa bazowa 97 Architektura MVC 100 Rozdział 5. Dodawanie interaktywności do pierwszej aplikacji 105 Plik Storyboard 105 Wybrane kontrolki interfejsu użytkownika 107 Dodawanie elementów do pliku Storyboard 111 Połączenie interfejsu użytkownika z kodem 114 Ogólna analiza 126 Rozdział 6. Używanie struktur danych, programowania zorientowanego obiektowo i protokołów 129 Podstawowe typy kolekcji 130 Typ generyczny 130 Tablica 131 Zbiór 133 Słownik 136 Wybór najlepszego typu kolekcji 138 Lista elementów w projekcie typu playground 139 UICollectionView 139 UICollectionViewCell 141 Ponowne używanie komórek 144 Układy 146 Widok tabeli w aplikacji iOS 149 Model listy miast 151 Wyświetlenie wszystkich miast 152 Implementacja wyszukiwania 156 Protokół 158 Protokół i dziedziczenie 160 Rozdział 7. Tworzenie prostej aplikacji prognozy pogody 165 Definiowanie ekranów aplikacji 165 Ekran główny aplikacji 170 Ekran ulubionych lokalizacji 173 Ograniczenia 175 Ekran wyboru lokalizacji 176 Model 179 Lokalizacje 186 Kontrolery i przejścia 191 Dalsze usprawnienia aplikacji 197 Rozdział 8. Wprowadzenie do CocoaPods i zależności projektu 199 Tworzenie oprogramowania w nowoczesny sposób 200 Ruby i CocoaPods 201 Użyteczne polecenia CocoaPods 205 Carthage 206 Swift Package Manager 207 Użyteczne polecenia SPM 208 Popularne biblioteki opracowane przez podmioty zewnętrzne 214 Alamofire 215 Texture 216 RxSwift 217 Rozdział 9. Usprawnianie aplikacji prognozy pogody 219 API prognozy pogody 219 Co to jest API? 220 Lista wybranych żądań API 221 Utworzenie nowych modeli 223 Czyste żądania sieciowe 226 Implementowanie Alamofire 231 Usprawnienia za pomocą bibliotek opracowanych przez podmioty zewnętrzne 234 Lepsza obsługa błędów 234 Ekran informacji dodatkowych 238 Rozdział 10. Tworzenie aplikacji przypominającej Instagram 243 Projekt aplikacji opartej na kartach 243 Firebase 244 Ekran logowania 246 Pozostałe ekrany aplikacji 253 Niestandardowe przyciski na pasku kart 254 Utworzenie postu 257 Modele 262 Firebase 263 Filtry 268 Rozdział 11. Ciąg dalszy pracy nad aplikacją przypominającą Instagram 271 Ekran główny 271 Ekran profilu 276 Ekran wyszukiwania 284 Ekran ulubionych 287 Dopracowanie ekranu głównego 289 Dodatek A. Udział w projekcie typu open source 299 Konto w serwisie GitHub 299 Tworzenie odgałęzienia repozytorium 300 Udział w pracy nad projektem 301 Przygotowanie zgłoszenia 303
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 138
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148065 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Swift 4 : koduj jak mistrz / Jon Hoffman ; tłumaczenie Robert Górczyński. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 341 stron : ilustracje ; 24 cm.
Oznaczenie wydania na stronie tytułowej i okładce wynika z dosłownego przekładu oryginału.
Tytuł oryginału: Mastering Swift 4.
Wydanie 4. odnosi się do oryginału.
Indeks.
Rozdział 1. Pierwsze kroki w języku Swift (17) Czym jest Swift? (18) Funkcje języka Swift (19) Plik typu playground (21) Rozpoczęcie pracy z plikiem typu playground (21) Typ pliku playground (24) Wyświetlanie obrazu w pliku playground (25) Tworzenie i wyświetlanie wykresu w pliku playground (28) Czym nie jest plik typu playground? (29) Składnia języka Swift (29) Komentarze (30) Średniki (32) Nawiasy okrągłe (33) Nawiasy klamrowe (33) Operator przypisania nie zwraca wartości (34) Białe znaki w konstrukcjach warunkowych i poleceniach przypisania są opcjonalne (35) Program wyświetlający komunikat Witaj, świecie! (35) Rozdział 2. Zmienne, stałe, ciągi tekstowe i operatory (39) Zmienne i stałe (40) Definiowanie zmiennych i stałych (41) Bezpieczeństwo typu (42) Inferencja typu (43) Jawne określenie typu (43) Typy liczbowe (44) Wartości boolowskie (48) Ciąg tekstowy (48) Zmienne typu opcjonalnego (52) Dołączanie wartości typu opcjonalnego (54) Łączenie wartości typu opcjonalnego (55) Typy wyliczeniowe (57) Operatory (61) Operator przypisania (61) Operatory porównania (61) Operatory arytmetyczne (62) Operator reszty z dzielenia (62) Złożone operatory przypisania (63) Trójargumentowy operator warunkowy (63) Operator logiczny NOT (63) Operator logiczny AND (64) Operator logiczny OR (64) Rozdział 3. Krotki i kolekcje (67) Typy kolekcji w Swifcie (67) Modyfikowalność (68) Tablica (68) Tworzenie oraz inicjalizacja tablicy (69) Uzyskanie dostępu do elementu tablicy (70) Zliczanie elementów tablicy (71) Czy tablica jest pusta? (72) Dodawanie elementu do tablicy (72) Wstawienie wartości do tablicy (73) Zastępowanie elementu tablicy (73) Usunięcie elementu z tablicy (73) Połączenie dwóch tablic (74) Pobranie podtablicy z tablicy (74) Wprowadzenie wielu zmian w tablicy (75) Algorytmy dla tablic (75) Iteracja przez tablicę (78) Słownik (79) Utworzenie oraz inicjalizacja słownika (79) Uzyskanie dostępu do wartości słownika (80) Zliczanie kluczy lub wartości w słowniku (80) Czy słownik jest pusty? (80) Uaktualnienie wartości klucza (81) Dodanie pary klucz-wartość (81) Usunięcie pary klucz-wartość (82) Zbiór (82) Inicjalizacja zbioru (82) Wstawianie elementów do zbioru (83) Określenie liczby elementów w zbiorze (83) Sprawdzenie, czy zbiór zawiera dany element (84) Iteracja przez zbiór (84) Usunięcie elementu zbioru (84) Operacje na zbiorze (84) Krotka (86) Rozdział 4. Funkcje programu i sterowanie przebiegiem ich działania (89) Czego nauczyłeś się dotąd z książki? (90) Nawias klamrowy (90) Nawias okrągły (90) Sterowanie przebiegiem działania programu (91) Konstrukcje warunkowe (91) Pętla for-in (94) Pętla while (96) Konstrukcja switch (97) Używanie bloków case i klauzul where w konstrukcjach warunkowych (101) Polecenia transferu kontroli (105) Funkcje (107) Funkcja z pojedynczym parametrem (107) Funkcja z wieloma parametrami (109) Zdefiniowanie wartości domyślnych parametrów (109) Zwrot wielu wartości przez funkcję (110) Zwrot wartości typu opcjonalnego (111) Dodawanie zewnętrznych nazw parametrów (112) Używanie parametrów wariadycznych (113) Parametr inout (114) Zebranie wszystkiego w całość (114) Rozdział 5. Klasy i struktury (117) Czym są klasy i struktury? (118) Podobieństwa między klasami i strukturami (118) Różnice między klasami i strukturami (118) Przekazywanie przez wartość kontra przez referencję (119) Utworzenie klasy lub struktury (120) Właściwość (120) Właściwość przechowywana (120) Właściwość obliczana (122) Obserwator właściwości (125) Metoda (126) Własna metoda inicjalizacyjna (128) Wewnętrzne i zewnętrzne nazwy parametru metody inicjalizacyjnej (130) Metoda inicjalizacyjna, której działanie może zakończyć się niepowodzeniem (130) Kontrola dostępu (132) Dziedziczenie (133) Nadpisanie metody lub właściwości (135) Nadpisywanie metody (136) Nadpisywanie właściwości (137) Uniemożliwianie nadpisywania (138) Protokoły (138) Składnia protokołu (139) Wymagania właściwości (139) Wymagania metody (140) Rozszerzenie (142) Zarządzanie pamięcią (143) Sposób działania mechanizmu ARC (143) Cykl silnych odwołań (145) Rozdział 6. Protokoły i rozszerzenia protokołów (151) Protokół jako typ danych (152) Polimorfizm za pomocą protokołów (154) Rzutowanie typu i protokół (154) Rozszerzenie protokołu (156) Czy trzeba używać protokołów? (163) Biblioteka standardowa Swifta (164) Rozdział 7. Projekt oparty na protokołach (167) Wymagania (168) Projekt zorientowany obiektowo (168) Projekt zorientowany na protokoły (174) Dziedziczenie protokołu (174) Kompozycja protokołu (175) Programowanie zorientowane na protokoły (176) Używanie klauzuli where z protokołem (179) Struktura kontra klasa (180) Struktura tablicy (181) Rozdział 8. Tworzenie bezpiecznego kodu za pomocą atrybutu available i obsługi błędów (183) Natywna obsługa błędów (184) Przedstawienie błędu (184) Zgłaszanie błędu (185) Przechwytywanie błędu (187) Atrybut available (191) Rozdział 9. Niestandardowe indeksy (193) Wprowadzenie do indeksów (194) Indeks w tablicy Swifta (194) Tworzenie i używanie niestandardowego indeksu (195) Niestandardowy indeks tylko do odczytu (196) Indeks obliczany (197) Wartość indeksu (197) Nazwa zewnętrzna dla indeksu (198) Indeks wielowymiarowy (198) Kiedy nie należy używać niestandardowego indeksu? (201) Rozdział 10. Typy opcjonalne (203) Wprowadzenie do typu opcjonalnego (203) Potrzeba istnienia typów opcjonalnych w Swifcie (205) Definiowanie wartości typu opcjonalnego (206) Używanie wartości typu opcjonalnego (206) Łączenie wartości typu opcjonalnego (211) Operator koalescencji nil (213) Rozdział 11. Typy generyczne (215) Wprowadzenie do typu generycznego (215) Funkcja generyczna (216) Typ generyczny (220) Indeks generyczny (223) Typ powiązany (224) Rozdział 12. Domknięcia (227) Wprowadzenie do domknięcia (227) Proste domknięcia (228) Skrócona składnia domknięcia (230) Używanie domknięcia wraz z algorytmem tablicy Swifta (233) Samodzielne domknięcia i wskazówki dotyczące dobrego stylu (237) Zmiana funkcjonalności (239) Wybór domknięcia na podstawie wyniku (242) Utworzenie cyklu silnych odwołań za pomocą domknięć (244) Rozdział 13. Połączenie Swifta i Objective-C (249) Połączenie Swifta i Objective-C (249) Kiedy łączyć kod Swifta i Objective-C? (250) Użycie Swifta i Objective-C w tym samym projekcie (251) Utworzenie projektu (251) Dodawanie pliku Swifta do projektu Objective-C (253) Plik Objective-C Bridging Header - część 1. (255) Dodawanie pliku Objective-C do projektu (256) Klasa Objective-C Messages (258) Plik Objective-C Bridging Header - część 2. (259) Klasa Swifta MessageBuilder - dostęp do kodu Objective-C z poziomu Swifta (259) Klasa Objective-C - dostęp do kodu Swifta z poziomu Objective-C (260) Rozdział 14. Programowanie równoległe i współbieżność (263) Równoległość i współbieżność (264) Grand Central Dispatch (265) Typ DoCalculations (266) Użycie typów Operation i OperationQueue (272) Rozdział 15. Formatowanie kodu Swifta i przewodnik po jego stylu (279) Czym jest styl programowania? (280) Twój styl programowania (281) Nie używaj średnika na końcu polecenia (281) Nie używaj nawiasu w konstrukcji warunkowej (281) Konwencja nazw (282) Komentarze (283) Użycie słowa kluczowego self (284) Stałe i zmienne (285) Typy opcjonalne (285) Użycie inferencji typu (286) Użycie skróconych deklaracji kolekcji (287) Użycie konstrukcji switch zamiast wielu poleceń if (287) Nie pozostawiaj w aplikacji kodu umieszczonego w komentarzu (287) Rozdział 16. Podstawowe biblioteki Swifta (289) System wczytywania adresów URL (290) URLSession (291) URLSessionConfiguration (291) URLSessionTask (291) URL (292) URLRequest (292) HTTPURLResponse (292) Usługa sieciowa typu REST (292) Wykonywanie żądania HTTP GET (293) Wykonywanie żądania HTTP POST (296) Formatter (298) DateFormatter (298) NumberFormatter (300) FileManager (301) Kodowanie i dekodowanie danych JSON (304) Użycie JSONEncoder (305) Użycie JSONDecoder (306) Rozdział 17. Wzorce projektowe w Swifcie (309) Czym są wzorce projektowe? (310) Wzorce konstrukcyjne (311) Wzorzec singleton (312) Wzorzec budowniczego (315) Wzorce strukturalne (320) Wzorzec mostu (320) Wzorzec fasady (324) Wzorzec pełnomocnika (327) Wzorce operacyjne (330) Wzorzec polecenia (330) Wzorzec strategii (333)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 114
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146789 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Poznawanie języka Swift (13) Dokąd zmierza Objective-C? (13) Rozpoczęcie pracy (21) Rozpoczęcie pracy z Xcode (21) Praca z plikiem typu playground (23) Zmienne i wyświetlanie danych w konsoli (25) Jesteś na dobrej drodze! (27) Typy, stałe i zmienne (29) Typy (29) Stała kontra zmienna (31) Interpolacja ciągu tekstowego (32) Konstrukcje warunkowe (37) Konstrukcja if-else (37) Operator trójargumentowy (40) Zagnieżdżone konstrukcje if (41) Konstrukcja else if (42) Liczby (45) Liczby całkowite (45) Tworzenie egzemplarza liczby całkowitej (47) Operacje na liczbach całkowitych (49) Dzielenie liczb całkowitych (50) Skróty operatorów (50) Operatory przepełnienia (51) Konwersja między typami liczb całkowitych (53) Liczby zmiennoprzecinkowe (54) Konstrukcja switch (57) Czym jest konstrukcja switch? (57) Zaczynamy pracę z konstrukcją switch (58) Zakres (61) Dołączanie wartości (62) Klauzula where (64) Krotka i dopasowanie wzorca (65) Konstrukcja switch kontra if-else (68) Pętle (71) Pętle for-in (71) Pętla for case (74) Krótka uwaga dotycząca inferencji typu (75) Pętla for (76) Pętla while (77) Pętla repeat-while (78) Polecenia transferu kontroli (ponownie) (78) Zadanie na brązowy medal (81) Ciągi tekstowe (83) Praca z ciągami tekstowymi (83) Unicode (85) Skalary Unicode (85) Odpowiednik kanoniczny (88) Zadanie na srebrny medal (91) Typ Optional (93) Typy Optional (93) Dołączanie typu Optional (95) Niejawne rozpakowanie typu Optional (98) Łączenie typów Optional (99) Modyfikacja typu Optional w miejscu (100) Operator koalescencji (100) Tablice (105) Tworzenie tablicy (105) Uzyskanie dostępu do tablicy i jej modyfikacja (107) Porównywanie tablic (113) Tablice niemodyfikowalne (115) Dokumentacja (116) Słowniki (119) Utworzenie słownika (119) Zapełnienie słownika (120) Uzyskanie dostępu do słownika i jego modyfikacja (121) Dodawanie i usuwanie wartości (123) Użycie pętli wraz ze słownikiem (125) Słowniki niemodyfikowalne (126) Konwersja słownika na tablicę (126) Zbiory (129) Czym jest zbiór? (129) Utworzenie zbioru (130) Praca ze zbiorami (131) Unie (131) Część wspólna zbiorów (133) Te same elementy w zbiorach (134) Funkcje (137) Prosta funkcja (137) Parametry funkcji (138) Nazwy parametrów (139) Parametry wariadyczne (140) Wartość domyślna parametru (141) Parametry in-out (142) Zwrot wartości przez funkcję (144) Funkcje zagnieżdżone i zasięg (144) Zwrot wielu wartości (145) Wartość zwrotna typu Optional (147) Wcześniejsze zakończenie wykonywania funkcji (148) Typy funkcji (149) Domknięcia (151) Składnia domknięcia (151) Składnia wyrażenia domknięcia (153) Funkcja jako typ wartości zwrotnej (155) Funkcja jako argument (157) Wartości przechwytywane przez domknięcie (159) Domknięcie jako typ odwołania (161) Programowanie funkcyjne (162) Funkcje wyższego rzędu (163) Zadanie na złoty medal (165) Typy wyliczeniowe (169) Podstawowe typy wyliczeniowe (169) Wartości pierwotne w typie wyliczeniowym (173) Metody (176) Powiązane wartości (179) Rekurencyjny typ wyliczeniowy (182) Struktury i klasy (187) Nowy projekt (187) Struktury (192) Metody egzemplarza (195) Mutowanie metod (196) Klasy (197) Klasa Monster (197) Dziedziczenie (199) Nazwy parametrów metody (203) Której konstrukcji użyć? (204) Dla bardziej dociekliwych - metody typu (204) Dla bardziej dociekliwych - rozwijanie funkcji (205) Podstawowe właściwości składowane (213) Typy zagnieżdżone (214) Opóźnione właściwości składowane (215) Właściwości obliczane (218) Metody getter i setter (219) Obserwatorzy właściwości (221) Właściwości typu (222) Kontrola dostępu (226) Kontrola dostępu metod getter i setter (227) Inicjalizacja (231) Składnia metody inicjalizacyjnej (231) Inicjalizacja struktury (232) Domyślna metoda inicjalizacyjna dla struktury (232) Niestandardowa metoda inicjalizacyjna dla struktury (233) Inicjalizacja klasy (238) Domyślne metody inicjalizacyjne klas (238) Inicjalizacja i dziedziczenie klasy (238) Wymagane metody inicjalizacyjne dla klasy (245) Deinicjalizacja (246) Metody inicjalizacyjne, których działanie może zakończyć się niepowodzeniem (248) Metoda inicjalizacyjna klasy Town, która może zakończyć działanie niepowodzeniem (248) Metody inicjalizacyjne, których działanie może zakończyć się niepowodzeniem w klasach (251) Inicjalizacja w przyszłości (252) Dla bardziej dociekliwych - parametry metody inicjalizacyjnej (253) Typy wartości kontra typy odwołania (255) Semantyka wartości (255) Semantyka odwołania (258) Wartość stałej i typ odwołania (260) Użycie typów wartości i odwołania razem (263) Niemodyfikowalne typy odwołania (264) Kopiowanie (264) Identyczność kontra równość (267) Którego rozwiązania powinieneś używać? (267) Protokoły (271) Formatowanie tabeli danych (271) Protokoły (276) Zgodność z protokołem (280) Dziedziczenie protokołu (282) Kompozycja protokołu (283) Mutowanie metod (284) Obsługa błędów (287) Klasy błędów (287) Analiza leksykalna danych wejściowych (288) Przechwytywanie błędów (296) Przetwarzanie tablicy tokenów (297) Obsługa błędów przez chowanie głowy w piasku (302) Filozofia obsługi błędów w języku Swift (305) Rozszerzenia (309) Rozbudowa istniejącego typu (309) Rozszerzanie własnego typu (311) Użycie rozszerzenia w celu zapewnienia zgodności z protokołem (312) Dodanie metody inicjalizacyjnej w rozszerzeniu (313) Zagnieżdżone typy i rozszerzenia (314) Rozszerzenia wraz z funkcjami (315) Pierwsze zadanie na brązowy medal (317) Drugie zadanie na brązowy medal (317) Generyki (319) Struktury danych generyków (319) Funkcje i metody generyków (322) Ograniczenia typu (324) Powiązane typy protokołów (325) Ograniczenia typu i klauzule where (329) Dla bardziej dociekliwych - lepsze zrozumienie typu Optional (331) Dla bardziej dociekliwych - polimorfizm parametryczny (332) Rozszerzenia protokołu (333) Modelowanie ćwiczenia fizycznego (333) Rozszerzenie protokołu ExerciseType (335) Rozszerzenie protokołu wraz z klauzulą where (336) Domyślne implementacje rozszerzeń protokołu (338) Nadawanie nazw - opowieść ku przestrodze (340) Zarządzanie pamięcią i ARC (343) Alokacja pamięci (343) Cykle silnych odwołań (344) Cykle odwołań w domknięciach (350) Zadanie na brązowy medal (354) Zadanie na srebrny medal (354) Dla bardziej dociekliwych. Czy można pobierać licznik odwołań egzemplarza? (354) Równość i porównywalność (357) Zgodność z protokołem Equatable (357) Zgodność z protokołem Comparable (360) Dziedziczenie logiki porównania (363) Dla bardziej dociekliwych - własne operatory (365) Pierwsza aplikacja Cocoa (371) Rozpoczęcie pracy nad aplikacją VocalTextEdit (372) Architektura MVC (373) Przygotowanie kontrolera widoku (374) Przygotowanie widoków w module Interface Builder (377) Dodanie przycisków rozpoczynających i kończących odczyt treści (378) Dodanie widoku tekstowego (379) System Auto Layout (382) Utworzenie połączeń (384) Zdefiniowanie par cel-akcja dla przycisków programu VocalTextEdit (384) Połączenie outletu widoku tekstowego (385) Wydobycie głosu przez VocalTextEdit (387) Zapisywanie i wczytywanie dokumentów (389) Rzutowanie typu (391) Zapis dokumentów (392) Wczytywanie dokumentów (394) Uporządkowanie kodu zgodnie z architekturą MVC (397) Pierwsza aplikacja iOS (401) Rozpoczęcie pracy nad aplikacją iTahDoodle (402) Przygotowanie interfejsu użytkownika (402) Połączenie ze sobą elementów interfejsu użytkownika (410) Modelowanie listy rzeczy do zrobienia (412) Przygotowanie egzemplarza UITableView (416) Zapisywanie i wczytywanie listy rzeczy do zrobienia (419) Zapisywanie listy rzeczy do zrobienia (419) Wczytywanie listy rzeczy do zrobienia (421) Współdziałanie języków Swift i Objective-C (425) Projekt w Objective-C (425) Utworzenie aplikacji (427) Dodanie kodu w języku Swift do projektu Objective-C (435) Dodawanie osób (438) Dodanie klasy Objective-C (447)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 154
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144837 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: iOS 12 Programming Fundamentals with Swift.
Wydanie 5. odnosi się do oryginału.
Na stronie tytułowej również informacje o miejscach wydania i wydawcy oryginału - O'Reilly
Na książce także ISBN oryginału: 9781492044550.
Indeks.
1. Architektura Swifta 23 Zaczynamy 23 Czy wszystko jest obiektem? 24 Trzy odmiany obiektu typu 25 Zmienna 26 Funkcja 27 Struktura pliku Swifta 28 Zasięg i cykl życiowy 31 Elementy składowe obiektu 32 Przestrzeń nazw 32 Moduł 33 Egzemplarz 34 Dlaczego egzemplarz? 36 Słowo kluczowe self 38 Prywatność 39 Projekt 41 Obiekt typu i API 42 Tworzenie, zasięg i cykl życiowy egzemplarzy 44 2. Funkcje 47 Parametry funkcji i jej wartość zwrotna 47 Typ wartości zwrotnej i typ parametrów 50 Sygnatura funkcji 51 Zewnętrzne nazwy parametrów 52 Przeciążanie 53 Wartość domyślna parametru 54 Parametr wariadyczny 55 Parametr ignorowany 55 Parametr modyfikowalny 56 Funkcja w funkcji 59 Rekurencja 61 Funkcja jako wartość 61 Funkcja anonimowa 64 Technika zdefiniuj i wywołaj 69 Domknięcie 70 Jak domknięcie pomaga usprawnić kod? 72 Funkcja zwracająca funkcję 73 Domknięcie przypisujące wartość przechwyconej zmiennej 75 Domknięcie zachowujące przechwycone środowisko 76 Dekorator @escaping 77 Rozwijanie funkcji 78 Selektory i odwołania funkcji 79 Zasięg odwołania funkcji 81 Selektor 82 3. Zmienne i typy proste 85 Cykl życiowy i zasięg zmiennej 85 Deklaracja zmiennej 87 Obliczana wartość początkowa 90 Zmienna obliczana 91 Obserwator funkcji setter 94 Inicjalizacja opóźniona 96 Wbudowane typy proste 98 Bool 98 Liczby 100 Ciąg tekstowy 107 Znak i indeks ciągu tekstowego 111 Zakres 116 Krotka 118 Typ opcjonalny 120 4. Obiekt typu 133 Funkcje i deklaracje obiektu typu 133 Metoda inicjalizacyjna 135 Właściwość 141 Metoda 144 Indeks 146 Obiekt typu zagnieżdżonego 148 Odwołanie do egzemplarza 148 Wyliczenie 150 Czysta wartość 151 Wartość powiązana 153 Iteracja przez bloki case typu wyliczeniowego 155 Metoda inicjalizacyjna typu wyliczeniowego 155 Właściwości typu wyliczeniowego 157 Metody typu wyliczeniowego 157 Dlaczego typ wyliczeniowy? 158 Struktura 159 Metoda inicjalizacyjna struktury oraz właściwości i metody 160 Struktura jako przestrzeń nazw 161 Klasa 162 Typ przekazywany przez wartość i referencję 162 Podklasa i superklasa 168 Metoda inicjalizacyjna klasy 173 Metoda dealokująca klasy 181 Metody i właściwości klasy 182 Polimorfizm 184 Rzutowanie 187 Rzutowanie w dół 187 Sprawdzanie typu i bezpieczne rzutowanie w dół 188 Sprawdzanie typu i rzutowanie wartości typu opcjonalnego 189 Połączenie z Objective-C 190 Odwołanie do typu 191 Od egzemplarza do typu 191 Typ jako wartość 192 Słowo kluczowe Self 194 Porównywanie typów 196 Podsumowanie terminologii związanej z typami 196 Protokół 197 Dlaczego protokół? 198 Rzutowanie i sprawdzanie typu protokołu 200 Deklarowanie protokołu 201 Łączenie protokołów 202 Opcjonalne elementy składowe protokołu 203 Klasa protokołu 204 Niejawnie wymagana metoda inicjalizacyjna 205 Łatwe do adaptacji literały 207 Generyki 208 Deklaracje generyka 210 Sprzeczna specjalizacja 212 Ograniczenia typu 213 Jawna specjalizacja 215 Inwariancja generyka 217 Łańcuch typów powiązanych 218 Klauzula where 220 Rozszerzenie 223 Rozszerzanie obiektu typu 223 Rozszerzanie protokołu 225 Rozszerzanie generyka 227 Typ parasola 228 Any 229 AnyObject 230 AnyClass 233 Typy kolekcji 233 Tablica 233 Słownik 249 Zbiór 255 5. Sterowanie przepływem sposobu działania programu i nie tylko 261 Sterowanie przepływem sposobu działania programu 261 Odgałęzienie 262 Pętla 273 Przejście do innego fragmentu kodu 278 Prywatność 292 Poziomy prywatności private i fileprivate 293 Poziomy prywatności public i open 295 Reguły prywatności 295 Introspekcja 296 Operatory 297 Implementacje protokołu syntezowanego 300 Ścieżki kluczy 303 Dynamiczne wyszukiwanie elementów składowych 305 Zarządzanie pamięcią 306 Zarządzanie pamięcią typu przekazywanego przez referencję 306 Dostęp na wyłączność do typu przekazywanego przez wartość 312 CZĘŚĆ II. ŚRODOWISKO IDE 6. Anatomia projektu Xcode 317 Nowy projekt 317 Okno projektu 319 Panel nawigatora 320 Panel narzędziowy 325 Edytor 327 Pliki projektu i ich zależności 329 Co się znajduje w katalogu projektu? 329 Grupy 330 Cel 331 Opcje Build Phases 332 Opcje Build Settings 333 Konfiguracje 334 Schemat 336 Od projektu do skompilowanej aplikacji 339 Ustawienia kompilacji 341 Ustawienia property list 341 Plik nib 342 Zasoby dodatkowe 343 Pliki kodu źródłowego 346 Frameworki i SDK 346 Proces uruchamiania aplikacji 348 Punkt wejścia aplikacji 348 Funkcja UIApplicationMain() 349 Aplikacja bez pliku storyboard 351 Zmiana nazw elementów projektu 352 7. Zarządzanie plikami nib 355 Edytor interfejsu nib 356 Lista Document Outline 357 Płótno 360 Karty inspektorów i bibliotek 362 Wczytywanie pliku nib 363 Kiedy jest wczytywany plik nib? 364 Ręczne wczytywanie pliku nib 365 Połączenie 367 Outlet 367 Właściciel pliku nib 368 Automatycznie konfigurowany plik nib 372 Błędna konfiguracja outletu 373 Usunięcie outletu 374 Więcej sposobów na utworzenie outletów 375 Kolekcja outletu 378 Akcja połączenia 378 Więcej sposobów na utworzenie akcji 380 Błędnie skonfigurowana akcja 382 Połączenia między plikami nib 382 Konfiguracja dodatkowa na podstawie egzemplarzy pochodzących z pliku nib 383 8. Dokumentacja 387 Okno dokumentacji 387 Strona dokumentacji klasy 388 Dokumentacja Quick Help 392 Deklaracja symbolu 393 Plik nagłówkowy 395 Przykładowy kod źródłowy 395 Zasoby w internecie 396 9. Cykl życiowy projektu 397 Zależności środowiskowe 397 Dozwolone środowisko uruchomieniowe 398 Zapewnienie wstecznej zgodności 398 Typ urządzenia 400 Argumenty i zmienne środowiskowe 401 Kompilacja warunkowa 402 Kontrola wersji 403 Edytowanie kodu źródłowego i poruszanie się po nim 407 Automatyczne uzupełnianie kodu 408 Fragmenty kodu 410 Funkcja Fix-it i sprawdzanie składni na bieżąco 411 Nawigacja 412 Wyszukiwanie 414 Refaktoryzacja 415 Uruchamianie w symulatorze 416 Debugowanie 417 Debugowanie techniką jaskiniowca 417 Debugger Xcode 420 Testowanie 426 Test jednostkowy 428 Testy interfejsu 430 Czyszczenie 432 Uruchamianie aplikacji w urządzeniu 433 Uczestnictwo w płatnym programie dla programistów 433 Podpisywanie aplikacji 434 Podpisywanie automatyczne 435 Podpisywanie ręczne 438 Uruchomienie aplikacji 440 Zarządzanie urządzeniami i certyfikatami programistycznymi 441 Profilowanie 442 Liczniki 442 Usuwanie problemów związanych z pamięcią 442 Aplikacja Instruments 444 Lokalizacja 448 Dystrybucja 452 Utworzenie archiwum 452 Certyfikat dystrybucyjny 453 Profil dystrybucyjny 455 Dystrybucja na potrzeby testów 455 Przygotowywanie ostatecznej aplikacji 457 Zrzuty ekranu i klip wideo 460 Ustawienia property list 461 Przekazanie aplikacji do sklepu App Store 462 CZĘŚĆ III. COCOA 10. Klasy Cocoa 467 Podklasa 467 Kategoria i rozszerzenie 470 W jaki sposób Swift używa rozszerzeń? 470 W jaki sposób programista używa rozszerzeń? 470 W jaki sposób Cocoa używa kategorii? 471 Protokół 472 Protokół nieformalny 474 Metoda opcjonalna 475 Wybrane klasy frameworka Foundation 477 NSRange i NSNotFound 478 NSString i przyjaciele 480 NSDate i przyjaciele 482 NSNumber 484 NSValue 486 NSData 486 NSMeasurement i przyjaciele 487 Równość, wartość hash i porównywanie 488 NSArray i NSMutableArray 490 NSDictionary i NSMutableDictionary 492 NSSet i przyjaciele 492 NSIndexSet 493 NSNull 494 Niemodyfikowalne i modyfikowalne 494 property list 495 Protokół Codable 496 Akcesory, właściwości i kodowanie klucz-wartość 499 Akcesory Swifta 501 Kodowanie klucz-wartość 502 Używanie kodowania klucz-wartość 504 KVC i outlet 505 Ścieżka klucza w Cocoa 505 Tajne życie obiektu NSObject 506 11. Zdarzenia Cocoa 509 Powód istnienia zdarzeń 509 Tworzenie podklasy 510 Powiadomienie 511 Otrzymywanie powiadomienia 512 Wyrejestrowanie obserwatora 514 Publikowanie powiadomienia 516 Licznik czasu 517 Delegowanie 518 Mechanizm delegowania w Cocoa 519 Implementowanie mechanizmu delegowania 520 Źródło danych 522 Akcja 523 Łańcuch respondera 525 Przekazanie odpowiedzialności 526 Akcja skierowana do nil 527 Obserwacja klucz-wartość 528 Rejestracja i powiadamianie 529 Wyrejestrowanie obserwatora 529 Przykład obserwacji klucz-wartość 530 Zalew zdarzeń 532 Opóźnione wykonanie operacji 535 12. Zarządzanie pamięcią 537 Zasady zarządzania pamięcią przez Cocoa 537 Reguły zarządzania pamięcią w Cocoa 539 Co to jest mechanizm ARC i na czym polega jego działanie? 540 Jak Cocoa zarządza pamięcią obiektu? 540 Automatycznie zwalniana pula 541 Zarządzanie pamięcią właściwości egzemplarza 543 Cykl przytrzymania i odwołanie słabe 544 Nietypowe sytuacje związane z zarządzaniem pamięcią 546 Obserwator powiadomień 546 Obserwator KVO 547 Licznik czasu 548 Pozostałe nietypowe sytuacje 549 Wczytywanie pliku nib i zarządzanie pamięcią 550 Zarządzanie pamięcią obiektów CFTypeRef 551 Polityka zarządzania pamięcią właściwości 552 Debugowanie i błędy popełniane podczas zarządzania pamięcią 555 13. Komunikacja między obiektami 557 Widoczność poprzez utworzenie egzemplarza 558 Widoczność według związku 560 Widoczność globalna 561 Powiadomienia i obserwacja klucz-wartość 562 Architektura MVC 563 A. Języki C, Objective-C i Swift 569
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII R 2
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148504 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności