158664
No cover
Book
In basket
1.Wirtualność i realność - wybrane konteksty 1.1.Wirtualność i realność jako kategorie filozoficzne 1.1.1.Zacieranie granic między wirtualnością a realnością 1.1.2.Wirtualność i realność - problemy definicyjne 1.1.3.Wirtualność i realność - tradycja filozoficzna 1.1.4.Wirtualność i realność a integralność i tożsamość człowieka 1.2.Wirtualność i realność - kontekst informacyjny 1.2.1.Specyfika źródeł tradycyjnych i elektronicznych 1.2.2.Wirtualizacja bibliotek 1.2.3.Wirtualność i realność w usługach bibliotecznych 1.3.Rozszerzona rzeczywistość a wirtualna rzeczywistość - perspektywa technologiczna 1.3.1.Rzeczywistość wirtualna a rzeczywistość rozszerzona - cechy i różnice 1.3.2.Wirtualność i realność w informatyce - zacieranie granic 1.4.Wybrane konteksty analizy wirtualności i realności - podsumowanie 2.Rozszerzona rzeczywistość - różne perspektywy 2.1.Rozszerzona rzeczywistość jako pole badań informatyki 2.1.1.Geneza i stan badań nad rozszerzoną rzeczywistością z perspektywy informatyki 2.1.2.Komercyjne wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w informatyce 2.2.Rozszerzona rzeczywistość jako pole badań nauk społecznych i humanistycznych 2.2.1.Rozszerzona rzeczywistość w psychologii 2.2.2.Rozszerzona rzeczywistość w socjologii 2.2.3.Rozszerzona rzeczywistość w pedagogice 2.2.4.Rozszerzona rzeczywistość w naukach o zarządzaniu 2.2.5.Rozszerzona rzeczywistość w naukach o kulturze 2.3.Rozszerzona rzeczywistość jako obszar działalności praktycznej 2.3.1.Główne obszary wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości 2.3.2.Praktyczne aspekty wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w działalności informacyjnej 2.3.3.Praktyczne aspekty wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w działalności usługowej 2.4.Rozszerzona rzeczywistość jako przedmiot badań bibliologii i informatologii 2.4.1.Stan badań nad rozszerzoną rzeczywistością z perspektywy bibliologii i informatologii 2.4.2.Związki problematyki rozszerzonej rzeczywistości z wybranymi obszarami badań bibliologii i informatologii 2.4.3.Propozycje tematów badawczych 2.4.4.Źródła potencjalnych problemów poznawczych 2.5.Wybrane konteksty analizy rozszerzonej rzeczywistości - podsumowanie 3. Współczesne usługi informacyjne bibliotek - cechy i specyfika 3.1.Usługa j ako kategoria ekonomiczna 3.1.1.Serwicyzacja gospodarki 3.1.2.Usługa a produkt - zacieranie granic 3.1.3.Specyfika e-usług 3.1.4.Jakość usług a ich ekonomiczna wartość 3.1.5.Usługi informacyjne na rynku gospodarczym 3.1.6.Usługa jako element ekonomii doświadczeń (experience economy) 3.1.7.Projektowanie usług (service design) jako element ekonomii doświadczeń 3.1.8.Grywalizacja usług jako element ekonomii doświadczeń 3.2.Cechy współczesnych usług informacyjnych bibliotek 3.2.1.Usługi wirtualne lub hybrydowe 3.2.2.Usługi realizowane przy użyciu nowych technologii 3.2.3.Usługi wspierające samodzielność użytkowników 3.2.4.Usługi dostępne całodobowo 3.2.5.Usługi spersonalizowane 3.2.6.Usługi angażujące użytkowników 3.2.7.Usługi współtworzone przez użytkowników 3.2.8.Usługi synchroniczne 3.2.9.Usługi dostarczane wielokanałowo 3.2.10.Usługi zanurzone w życiu użytkowników 3.2.11.Cechy bibliotecznych usług informacyjnych - podsumowanie 3.3.Współczesne usługi informacyjne bibliotek - próba typologizacji 3.3.1.Typologia usług informacyjnych - stan badań 3.3.2.Typologia usług informacyjnych - propozycja schematu 3.4.Jakość usług bibliotecznych 3.4.1.Rozszerzona rzeczywistość a jakość usług bibliotecznych 3.4.2.Badanie jakości usług świadczonych w środowisku rozszerzonej rzeczywistości 3.4.3.Zarządzanie jakością usług w bibliotece 3.5.Nowe technologie we współczesnych usługach informacyjnych bibliotek - przykłady działań 3.5.1.Usługi świadczone za pomocą serwisu www 3.5.2.Usługi świadczone za pomocą aplikacji mobilnych 3.5.3.Usługi świadczone za pomocą mediów społecznościowych 3.6.Najnowsze technologie informacyjno-komunikacyjne w usługach informacyjnych bibliotek 3.6.1.Przegląd i przykłady wykorzystania najnowszych technologii w usługach informacyjnych bibliotek 3.6.2.Stan obecny i perspektywy wykorzystania najnowszych technologii w usługach informacyjnych bibliotek 3.6.3.Szanse i zagrożenia związane z wykorzystaniem najnowszych technologii w usługach informacyjnych bibliotek 3.7.Cechy i specyfika współczesnych usług informacyjnych - podsumowanie 4. Rozszerzona rzeczywistość w usługach informacyjnych 4.1.Informacja w środowisku rozszerzonej rzeczywistości 4.1.1.Cechy informacji udostępnianej w środowisku rozszerzonej rzeczywistości 4.1.2.Specyfika odbioru i udostępniania informacji przez narzędzia rozszerzające rzeczywistość 4.2.Usługi informacyjne w środowisku rozszerzonej rzeczywistości 4.2.1.Specyfika usług informacyjnych świadczonych w środowisku rozszerzonej rzeczywistości 4.2.2.Obszary zastosowań rozszerzonej rzeczywistości w usługach informacyjnych 4.3.Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości jako elementu procesu projektowania usług informacyjnych w ekonomii doświadczeń 4.3.1.Projektowanie usług a ekonomia doświadczeń – wzajemne relacje 4.3.2.Nowe technologie a projektowanie usług 4.3.3.Rozszerzona rzeczywistość a doświadczenie użytkownika 4.4.Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości jako elementu projektowania innowacyjnych usług informacyjnych 4.4.1.Istota i źródła innowacji 4.4.2.Przykłady innowacyjnych usług informacyjnych 4.4.3.Rozszerzona rzeczywistość w projektowaniu innowacyjnych usług informacyjnych bibliotek - stan obecny i potencjał 4.5.Problemy oceny użyteczności mobilnych usług informacyjnych wykorzystujących technologię rozszerzonej rzeczywistości 4.5.1.Główne metody i techniki oceny użyteczności aplikacji mobilnych i ich zastosowanie w ocenie jakości usług oferowanych w środowisku rozszerzonej rzeczywistości 4.5.2.Główne problemy metodologiczne i techniczne związane z badaniami użyteczności aplikacji mobilnych wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość 4.5.3.Badanie użyteczności aplikacji mobilnych wykorzystujących technologię rozszerzonej rzeczywistości - propozycja podejścia metodologicznego 4.6. Rozszerzona rzeczywistość a usługi informacyjne - podsumowanie 5. Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w usługach informacyjnych bibliotek - propozycja modelu 5.1.Dobre praktyki w zakresie wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w działalności usługowej instytucji kultury 5.1.1.Kryteria doboru dobrych praktyk 5.1.2.Przykłady dobrych praktyk 5.2.Dobre praktyki w zakresie wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w działalności usługowej bibliotek 5.2.1.Kryteria doboru dobrych praktyk 5.2.2.Przykłady dobrych praktyk 5.3.Model wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w usługach informacyjnych bibliotek zgodny z zasadami projektowania usług 5.3.1.Istota i proces modelowania 5.3.2.Istota i etapy procesu projektowania usług informacyjnych na potrzeby ekonomii doświadczeń 5.3.3.Model wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w usługach informacyjnych bibliotek 5.3.4.Przykład praktycznego zastosowania modelu w procesie projektowania bibliotecznych usług informacyjnych 5.4.Rozszerzona rzeczywistość w usługach informacyjnych bibliotek - podsumowanie
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII F 51
Availability:
Biblioteka WEAiI
Copies are only available in the library: sygn. 147357 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach [175]-196. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego ze środków służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności