158660
Book
In basket
Terapia zajęciowa dzieci / Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Małgorzata Szmurło, Beata Batorowicz. - Wydanie 1. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2019. - XIV, 196 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Podstawy terapii zajęciowej u dzieci Podejście robić-być-stawać się (doing-being-becoming Teoria motywacji Terapia skupiona na dziecku i rodzinie Zespół terapeutyczny Proces terapii zajęciowej Proces terapii według AOTA (American Occupational Therapy Intervention) Proces terapii według CAOT (Canadian Association of Occupational Therapy Niepełnosprawność wieku rozwojowego Niepełnosprawność ruchowa Niepełnosprawność intelektualna Kryteria diagnostyczne niepełnosprawności intelektualnej Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej Zaburzenia ze spektrum autyzmu Niepełnosprawność wzrokowa Niepełnosprawność słuchowa Niepełnosprawność sprzężona Rozwój funkcjonalny dziecka Teorie i koncepcje rozwojowe Teorie rozwoju poznawczego Teorie rozwoju ruchowego Percepcja i działanie Etapy uczenia motorycznego Rozwój społeczno-emocjonalny Regulacja emocji Rozwój zajęciowy Wywiad Badanie w zakresie struktury i funkcji organizmu Pomiary liniowe i kątowe Badanie napięcia mięśniowego Klasyfikacja Zancolliego Klasyfikacja House’a Ocena chwytów Ocena czucia Testy i klasyfikacje funkcjonalne System klasyfikacji funkcji motoryki dużej Manual Ability Classification System Melbourne Assessment Quality of Upper Extremity Skills Test Kids-Assisting Hand Assessment ABILHAND-Kids ABILOCO-Kids Ocena poziomu uczestnictwa Canadian Occupational Performance Measure Pediatric Evaluation of Disability Inventory, Pediatric Evaluation of Disability Inventory Computer Adaptive Test Child Occupational Self Assessment Children’s Assessment of Participation and Enjoyment and Preferences for Activities for Children Self-reported Experiences of Activity Settings Measure of Environmental Qualities of Activity Settings Pediatryczny Kwestionariusz Jakości Życia Goal Attainment Scaling Skala Barthel Obszary interwencji Kontrola motoryczna Podnoszenie i kontrolowanie głowy Obracanie się Siedzenie Pełzanie i raczkowanie Stanie i chodzenie Bieganie Skakanie Umiejętności manualne Czynności życia codziennego (Activities o f Daily Living - ADL) Obszary interwencji w zakresie podstawowych czynności życia codziennego Złożone czynności życia codziennego (IA D L Uczestnictwo w życiu społecznym Wzrok, słuch Integracja sensoryczna Podstawowe wzorce zaburzeń przetwarzania sensorycznego {sensory processing disorder - SPD) Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego Narzędzia diagnostyczne zaburzeń przetwarzania sensorycznego Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego Fakty oparte na badaniach naukowych dotyczących zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD Zabawa i zajęcia w czasie wolnym Zabawa Zajęcia w czasie wolnym Wpływ niepełnosprawności na zabawę i zajęcia czasu wolnego Rola terapeuty zajęciowego Ocena Interwencja Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się w terapii zajęciowej Komunikacja w życiu dziecka Brak mowy i niepełnosprawność u dzieci Komunikacja wspomagająca i alternatywna {augmentative and alternative communication - AAC) Terminologia i pojęcia kluczowe Grupy dzieci używających AAC Charakterystyka porozumiewania się przy użyciu AAC Kompleksowość Strategie wspomagające interakcje Rola terapeuty zajęciowego Rodzaje i przykłady interwencji Grafomotoryka i pisanie Przykłady interwencji terapeutycznych u wybranych dzieci Studium przypadku - Małgosia Studium przypadku - Bartek Studium przypadku - Kasia Studium przypadku - Szymek
Sygnatura czytelni BWF: X H 253
Media files:
Availability:
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 8373 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności