154808
Książka
W koszyku
1.Historia terapii zajęciowej - Anna Misiorek 1.1.Terapia zajęciowa na świecie 1.2.1.Leczenie moralne - Ruch Morał Treatment (MT) 1.2.2.Ruch artystyczny sztuki i rzemiosła - Arts and Crafts Movement 1.2.3.Pionierzy terapii zajęciowej, Narodowe Towarzystwo Promocji Terapii Zajęciowej - National Society for the Promotion of Occupational Therapy (NSPOT) 1.2.4.Rozwój terapii zajęciowej podczas I wojny światowej, pomocnicy rekonstrukcji - Roconstruction Aides 1.2.5.Czasy powojenne 1.2.6.II wojna światowa 1.2.7.Powrót do korzeni - rozwój współczesnej terapii zajęciowej 1.3.Terapia zajęciowa w Polsce 1.3.1.Początki terapii zajęciowej w Polsce 1.3.2.Pionierzy polskiej rehabilitacji i terapii zajęciowej 1.3.3.Aktualna sytuacja polskiej terapii zajęciowej 2.Współczesne pojęcia, definicje i koncepcje w terapii zajęciowej - Anna Misiorek 2.1.Podstawowe idee, pojęcia i definicje używane w terapii zajęciowej 2.2.1.Zajęcie jest podstawową ludzką potrzebą, zajęcia nadają życiu sens 2.2.2.Umożliwianie (enablement) 2.2.3.Wykonywanie zajęć i zaangażowanie w zajęcia (occupationalperformance, occupational engagement) 2.2.4.Zastosowanie koncepcji wykonywania zajęć i zaangażowania w zajęcia w praktyce 2.2.5.Uczestniczenie w zajęciach (occupationalparticipatiori) oraz deprywacja zajęciowa (occupational deprivation) 2.2.6.Teoria przepływu (Flow theory) 2.2.7.Równowaga zajęciowa i brak równowagi zajęciowej (occupational balance, occupational imbalance) 2.2.8.Alienacja zajęciowa (occupational alienatioń) 2.2.9.Sprawiedliwość zajęciowa (occupational justice) 2.2.10.Czynniki ryzyka związane z zajęciowością ludzką (occupational riskfactors) 3.Robienie, bycie, stawanie się i przynależenie - istota zajęciowości ludzkiej a ochrona i promocja zdrowia - zestawienie wybranych prac - Anna Misiorek 3.1.Robienie, bycie, stawanie się - istotą zajęciowości ludzkiej 3.2.1.Robienie, zajmowanie się - doing 3.2.2.Bycie -being 3.2.3.Stawanie się - becoming 3.2.4.Przynależenie - belonging 3.2.5.Praktyka terapii zajęciowej i promocja zdrowia w świetle koncepcji Ann Wilcock 3.2.6.Rola terapii zajęciowej w promocji zdrowia 3.3.Wzajemne relacje pomiędzy poszczególnymi elementami teorii Ann Wilcock w badaniach naukowych 3.3.1.Robienie i bycie 3.3.2.Robienie i stawanie się 3.3.3.Robienie i przynależenie 3.3.4.Bycie i stawanie się 3.3.5.Bycie i przynależenie 3.3.6.Stawanie się i przynależenie 4.Umiejętności terapeuty zajęciowego - Edyta Janus 4.1.Nawiązanie relacji terapeutycznej i współpraca z pacjentem 4.2.Zdobywanie informacji niezbędnych do prowadzenia terapii zajęciowej 4.3.Ocena 4.4.Umożliwianie wykonywania zajęć 4.5.Praca w grupie/praca z grupą 5. Modele i klasyfikacje jako ramy odniesienia. Model KAWA - Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj 5.1.Czym są modele (i klasyfikacje) w TZ 5.2.Model KAWA 5.3.1.Proces terapeutyczny z użyciem modelu KAWA/modelu rzeki życia 5.3.2.Stosunek elementów symboliki modelu KAWA do wzajemnych relacji elementów ICF 5.3.3.Relacja jakości życia do elementów modelu rzeki życia 6.Wybrane modele stosowane w terapii zajęciowej - Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj 6.1.Model Person-Environment-Occupation (PEO) jako model transakcyjny, PEO fit 6.2.Canadian Model of Occupational Performance-Engagement (CMOP-E) 6.4.Model of Humań Occupation (MOHO) - Model Zajęć Człowieka 6.4.1. Narzędzia modelu MOHO 6.5.Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) 7.Praktyka skupiona na kliencie i jej kluczowe znaczenie w obszarze terapii zajęciowej - Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz 7.1.Klient czy pacjent? 7.2.Praktyka skupiona na kliencie (cłient-centredpractice - CCP) w terapii zajęciowej 7.4.Praktyka skupiona na rodzinie (family-centredpractice - FCP) 8.Proces terapeutyczny i jego konteksty oraz modele interwencji - Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz 8.1.The Canadian Practice Process Framework (CPPF) 8.2.1. Elementy CPPF 9.Interwencje w terapii zajęciowej - Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj 9.1.Podział interwencji 9.2.1.Interwencje, w których terapeuta zajęciowy zarządza, żeby umożliwić powstanie adaptacji 9.2.2.Interwencje, w których terapeuta zajęciowy uczy, żeby umożliwić uczenie się klienta 9.2.3.Interwencje, w których terapeuta zajęciowy wspiera klienta, żeby umożliwić zdrowienie 9.2.4.Interwencje, w których terapeuta zajęciowy promuje, żeby umożliwić zdrowie i dobrostan 10.Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego - Edyta Janus 10.1.Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego - wybrane aspekty 10.2.Portfolio 10.3.Superwizja 11.Dbanie o własne zdrowie jako warunek konieczny do pełnego i satysfakcjonującego wykonywania obowiązków zawodowych - Edyta Janus 11.1.Rozumienie zdrowia 11.2.Dbanie o zdrowie fizyczne 11.3.Dbanie o zdrowie psychiczne - radzenie sobie ze stresem związanym z pracą
Sygnatura czytelni BMW: VI U 218
Sygnatura czytelni BWF: IV J 73
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148913 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8464 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności