156719
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rafał Śliwiński Rozdział 1. Współczesny model globalizacji – konsekwencje dla strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym Rafał Śliwiński, Magdalena Śliwińska 1.1. Pojęcie i istota globalizacji 1.1.1. Fazy globalizacji 1.1.2. Teorie globalizacji 1.2. Modele globalizacji 1.2.1. Modelowe ujęcie procesu globalizacji 1.2.2. Model czynników kształtujących proces globalizacji 1.3. Strategiczny wymiar zmian jakościowych procesu globalizacji dla przedsiębiorstw międzynarodowych 1.3.1. Nowe technologie 1.3.2. Rola państwa 1.3.3 Regulatorzy globalizacji 1.3.4. Zmiany demograficzne 1.3.5. Kurczące się zasoby Rozdział 2. Myślenie strategiczne. Strategiczne procesy myślowe liderów przedsiębiorstw międzynarodowych Henryk Mruk 2.1. Istota myślenia strategicznego 2.2. Zdolności wrodzone versus wyuczone 2.3. Pewność siebie a myślenie strategiczne 2.4. Sposoby skupiania się na celu 2.5. Myślenie strategiczne a przedsiębiorczość 2.6. Logika w myśleniu strategicznym 2.7. Skupienie i konsekwencja 2.8. Zarządzanie sobą w czasie 2.9. Pułapki myślenia 2.10. Sposoby myślenia kreatywnego 2.11. Modele mentalne i prognozowanie 2.12. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa a myślenie strategiczne Rozdział 3. Wyzwania przywództwa w dobie postępującej sztucznej inteligencji Grzegorz Sobiecki 3.1. Dynamika rozwoju systemów sztucznej inteligencji 3.2. Podejście strategiczne: określanie zmian w modelu biznesowym w nowej gospodarce 3.3. Podejście operacyjne: wdrażanie modelu biznesowego w nowej gospodarce 3.3.1. Przyczyny porażek wdrożenia strategii cyfrowych 3.3.2. Narzędzia lidera dla wyboru kierunku cyfryzacji firmy w modelu biznesowym 3.3.3 Narzędzia lidera dla wyboru cyfrowego modelu biznesowego 3.3.4. Narzędzia menedżera wdrożenia wybranego cyfrowego modelu biznesowego 3.4. Perspektywy stylu przywództwa. Ciążenie do przywództwa horyzontalnego Rozdział 4. Strategiczne międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi Jerzy Schroeder 4.1. Istota i cele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi 4.2. Strategiczna rola funkcji międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych 4.3. Rozwój koncepcji strategicznego międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi Rozdział 5. Zarządzanie różnorodnością kulturową w przedsiębiorstwach międzynarodowych Małgorzata Bartosik-Purgat 5.1. Różnorodność kulturowa w przedsiębiorstwie – istota oraz znaczenie 5.2. Różnorodność kulturowa w świetle wybranych typologii 5.2.1. Wymiary kulturowe wg Trompenaarsa i Hampden-Turnera 5.2.2. Wymiary kulturowe wg Hofstedego 5.2.3. Wymiary kulturowe wg Halla 5.2.4. Typologia kulturowa wg Lewisa 5.2.5. Wymiary kulturowe wg osiągnięć projektu GLOBE 5.3. Modele i orientacje interakcji kulturowej w przedsiębiorstwach międzynarodowych 5.3.1. Model dominacji kulturowej 5.3.2. Model współistnienia kulturowego 5.3.3. Model współpracy kulturowej 5.4. Zarządzanie różnorodnością – efekty dla przedsiębiorstw Rozdział 6. Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwami rodzinnymi – problem sukcesji Alicja Hadryś-Nowak 6.1. Istota przedsiębiorstw rodzinnych 6.2. Kluczowe elementy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie rodzinnym 6.2.1. Specyfika zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi 6.2.2. Sukcesja w przedsiębiorstwach rodzinnych 6.2.2.1. Obecność kobiet w przywództwie w firmach rodzinnych 6.2.2.2. Menedżerowie zewnętrzni 6.2.2.3. Budowanie marki firmy rodzinnej (branding) Rozdział 7. Strategie zarządzania własnością intelektualną Tomasz Grzegorczyk 7.1. Podstawowe zagadnienia prawa własności intelektualnej 7.2. Istota strategicznego zarządzania własnością intelektualną 7.3. Integracja strategii zarządzania własnością intelektualną 7.4. Strategie przedsiębiorstw – posiadaczy praw własności intelektualnej 7.4.1. Wykorzystanie siły rynkowej 7.4.2. Tajemnica przedsiębiorstwa 7.4.3. Sprzedaż 7.4.4. Licencja 7.4.5. Współpraca 7.4.6. Darowanie 7.5. Strategie przedsiębiorstw niebędących posiadaczami praw własności intelektualnej 7.5.1. Uzyskanie swobody działania na drodze sądowej 7.5.2. Rozwój alternatywnej technologii 7.5.3. Otrzymanie licencji 7.5.4. Odstraszanie
Sygnatura czytelni BMW: VI J 80
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149203 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 200-203.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów ekonomii, zarządzania, międzynarodowych stosunków gospodarczych, biznesu międzynarodowego i zarządzania strategicznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności