156983
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozpoznanie i analiza potrzeb Rozdział 1. Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (RAPS) Co to jest RAPS? Wstęp do rozpoznania i analizy potrzeb szkoleniowych Po co przeprowadza się RAPS ? Zalety i wady RAPS Kto jest odpowiedzialny za RAPS ? „Kwintet szkoleniowy" Klienci zamawiający RAPS Etapy RAPS Rozdział 2. Zastosowanie rozpoznania i analizy potrzeb szkoleniowych Zastosowanie RAPS w praktyce Sposób określania potrzeb szkoleniowych Kto powinien przeprowadzać RAPS? Metody przeprowadzania analizy Etap 1 - określanie wymagań Etap 2 - planowanie RAPS Etap 3 - ocena istniejących potrzeb Normy kwalifikacji zawodowych Rozdział 3. Rozpoznanie istniejących potrzeb szkoleniowych Etap 4 i 5 - identyfikacja braków w kwalifikacjach pracowników i rozpoznanie potrzeb szkoleniowych Planowanie RAPS Analiza wyników Dalsze działania Etap 6 - określenie celów i treści szkolenia Planowanie i projektowanie programów szkoleniowo-rozwojowych Rozdział 4. Projektowanie programu szkoleniowo-rozwojowego Indywidualne cechy uczącego się Style uczenia się Preferencje dotyczące sposobu uczenia się Wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się Model komunikacji Zastosowanie modeli uczenia się w programach szkoleniowych Cel szkolenia Przeszkody w procesie uczenia się Rozdział 5. Cele szkolenia Określanie celów szkolenia na piśmie Plan osiągania celów Sprawdzanie listy celów Praktyczne zastosowanie listy celów Rozdział 6. Szkolenie w miejscu pracy Planowanie czynności Lista ustalonych celów Grupa uczących się Ustalenie treści programu szkolenia Uwzględnienie norm kwalifikacji w programie Rodzaje metod szkoleniowych Rozdział 7. Szkolenie poza miejscem pracy Planowanie czynności Cele a grupa uczących się Miejsce zorganizowania szkolenia Ograniczenia czasowe Termin rozpoczęcia i zakończenia Zalety i wady szkolenia poza miejscem pracy Ustalenie treści programu szkolenia Formy szkolenia Strategie szkolenia grupowego Szkolenia o sztywnej i elastycznej strukturze Metody szkolenia grupowego Kolejność materiału szkoleniowego Szablon programu szkolenia Planowanie i projektowanie sesji szkoleniowych Rozdział 8. Planowanie sesji szkoleniowych - cz. 1 Cele sesji Metody szkoleniowe Rozdział 9. Planowanie sesji szkoleniowych - cz. II Metody szkoleniowe Opracowanie sesji Rozdział 10. Planowanie sesji ćwiczeniowych Ćwiczenia Obserwacja i podsumowanie Ocena programów szkoleniowo-rozwojowych Rozdział 11. Ogólne zasady oceny programów szkoleniowo-rozwojowych Dlaczego dokonuje się oceny szkolenia? Dlaczego nie dokonuje się oceny szkolenia? Skutki nieprzeprowadzenia oceny Kto przeprowadza ocenę ? Proces oceny Projektowanie procesu oceny Zaangażowanie menedżerów liniowych Rozdział 12. Ocena przed rozpoczęciem, na początku i w trakcie programu Ocena przed rozpoczęciem lub na początku programu Testy sprawdzające poziom wiedzy Ocena wiedzy lub umiejętności Samoocena wiedzy lub umiejętności Ocena w trakcie szkolenia Rozdział 13. Inne formy oceny w czasie trwania szkolenia Podsumowania w kilku słowach Metoda „znaczków" Podsumowanie sesji Podsumowanie w notatnikach szkoleniowych Rozdział 14. Ocena na zakończenie programu szkoleniowego Wskazówki dotyczące oceny przeprowadzanej na końcu programu Rodzaje oceny przeprowadzanej na koniec szkolenia Efektywna ocena Rozdział 15. Ocena po programie szkoleniowym Średnio- i długoterminowe metody oceny Ocena długoterminowa Czy warto przeprowadzać szkolenie? Oszacowanie wartości szkolenia Lista punktów do sprawdzenia przed szkoleniem
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 95
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149077 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Planning and designing training programmes, 1997
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 259-261. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla menedżerów i specjalistów ds. szkoleń, pracowników działów personalnych i trenerów.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności