156772
Brak okładki
Książka
W koszyku
Istota procesu zarządzania Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 1.1. Tożsamość nauk o zarządzaniu 1.2. Pojęcie i cechy procesu zarządzania 1.3. Funkcje i płaszczyzny zarządzania 1.5. Ćwiczenie w formie dyskusji: Kodeks dobrych zasad zarządzania 2. Organizacja i jej miejsce w otoczeniu Anna Adamik, Marek Matejun 2.1. Istota i cechy organizacji 2.2. Typy organizacji w teorii i praktyce gospodarczej 2.3. Otoczenie organizacji 2.5. Ćwiczenie w formie studium przypadku: Analiza form organizacji 3. Ewolucja nauk o zarządzaniu Stefan Lachiewicz, Marek Matejun 3.1. Klasyczne teorie zarządzania 3.2. Podejścia integrujące dorobek klasyczny - kierunek systemowy i sytuacyjny 3.3. Wybrane współczesne koncepcje zarządzania 4. Role i kompetencje menedżerskie Stefan Lachiewicz, Anna Walecka 4.1. Cechy i formy pracy kierowników we współczesnych organizacjach 4.2. Role i zadania kierownicze 4.3. Kompetencje kadry kierowniczej 4.5. Ćwiczenie w formie gry i testu samooceny: Odgrywanie ról i ocena predyspozycji kierowniczych 5. Planowanie w organizacji Katarzyna Szymańska 5.1. Istota i funkcje planowania w organizacji 5.2. Etapy i zasady planowania 5.3. Rodzaje planów w organizacji 5.4. Pytania i polecenia 5.5. Ćwiczenie w formie studium przypadku: Błędy w procesie planowania 6. Strategia przedsiębiorstwa Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 6.1. Pojęcie, poziomy i rodzaje strategii 6.2. Podstawy analizy strategicznej 6.3. Opracowywanie i realizacja strategii 6.5. Ćwiczenie w formie studium przypadku: Analiza SWOT 7. Podejmowanie decyzji Anna Adamik, Michał Nowicki 7.1. Istota procesu decyzyjnego 7.2. Rodzaje decyzji 7.3. Techniki podejmowania decyzji 7.4. Pytania i polecenia 7.5. Ćwiczenie w formie mapy myśli: Podejmij właściwą decyzję 8. Organizowanie działalności przedsiębiorstwa Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 8.1. Pojęcie, elementy i funkcje struktury organizacyjnej 8.2. Zasady budowy i cechy struktur organizacyjnych 8.3. Czynniki strukturotwórcze 8.5. Ćwiczenie w formie projektu: Budowanie struktury organizacyjnej 9. Typy struktur organizacyjnych Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 9.1. Kryteria różnicowania struktur organizacyjnych 9.2. Klasyczne struktury organizacyjne 9.3. Podstawowe i nowoczesne struktury organizacyjne 9.5. Ćwiczenie w formie studium przypadku: Ocena struktury organizacyjnej firmy Morning Star Company 10. Podstawy motywowania pracowników Anna Walecka 10.1. Istota motywacji i motywowania pracowników 10.2. Teorie motywacji i motywowania 10.3. Proces motywowania pracowników i jego elementy 10.5. Ćwiczenie w formie testu samooceny: Ocena motywacji do osiągnięć 11. Metody i narzędzia motywowania personelu Anna Adamik, Michał Nowicki 11.1. Metody motywowania pracowników 11.2. Materialne narzędzia motywowania 11.3. Niematerialne narzędzia motywowania 11.5. Ćwiczenie w formie projektu: Projektowanie systemu kafeteryjnego 12. Przywództwo i style kierowania Stefan Lachiewicz, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 12.1. Źródła władzy i zasady jej sprawowania 12.2. Przywództwo i cechy przywódców 12.3. Style kierowania i sytuacyjne modele przywództwa 12.4. Pytania i polecenia 12.5. Ćwiczenie w formie gry: Przywództwo i praca w zespole 13. Kontrola w organizacji Sylwia Flaszewska, Katarzyna Szymańska 13.1. Istota i funkcje kontroli w organizacji 13.2. Rodzaje i fazy kontroli 13.3. Efektywność i skuteczność kontroli 13.5. Ćwiczenie w formie posteru: Zasady i metody kontroli 14. Komunikacja w zarządzaniu Anna Walecka 14.1. Istota i modele procesu komunikowania się 14.2. Komunikacja werbalna i niewerbalna 14.3. Komunikacja wewnętrzna organizacji 14.5. Ćwiczenie w formie scenki: Percepcja i bariery w procesie komunikacji 15. Kulturowy kontekst zarządzania Katarzyna Szymańska 15.1. Pojęcie, składniki i funkcje kultury organizacyjnej 15.2. Rodzaje kultury organizacyjnej 15.3. Czynniki kształtujące kulturę organizacyjną 15.5. Ćwiczenie w formie dyskusji: Analiza kultury organizacyjnej różnych typów organizacji 16. Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu Anna Adamik, Michał Nowicki 16.1. Etyka w procesach zarządzania 16.2. Podstawy koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 16.3. Narzędzia realizacji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 16.5. Ćwiczenie w formie dyskusji: Świadomość i rozpoznawalność kampanii z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu E 6145 (PWN)
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 394
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149397 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149254 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy pracach i na stronach 545-560. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności