158660
Book
In basket
Mobbing, dyskryminacja, molestowanie : przeciwdziałanie w praktyce / Jarosław Marciniak. - Wydanie 3. Stan prawny na 1 marca 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 308 stron : ilustracje ; 21 cm.
Przejawy mobbingu w zakładzie pracy 1.1. Definicje mobbingu a praktyka 1.2. Zjawisko mobbingu – próba uchwycenia kluczowych elementów 1.3. Tendencje w postrzeganiu zjawiska mobbingu 1.4. Tendencje w prawie pracy 1.5. Mobbing a stalking Mobbing a dyskryminacja 2.1. Charakterystyka pojęcia dyskryminacji 2.2. Walka z dyskryminacją w UE 2.3. Przepisy dotyczące dyskryminacji podstawowymi zasadami prawa pracy 2.4. Zmiany przepisów – konkretyzacja i uszczegółowienie 2.5. Ciężar dowodu w sprawach o dyskryminację 2.6. Prawo a praktyka 2.6.2. Dyskryminacja w wynagradzaniu 2.6.3. Dyskryminacja w dostępie do szkoleń Dyskryminacja a molestowanie 3.1. Definicja molestowania 3.2. Czym jest, a czym nie jest molestowanie seksualne? 3.3. Czy wszystko może być molestowaniem? 3.4. Co to oznacza dla ofiary? 3.5. Dynamika i formy molestowania 3.6. Cechy molestowania seksualnego i specyficzne zachowania sprawcy 3.7. Podejście pracodawców 3.8. Rady dla molestowanego pracownika Jak może dojść do mobbingu i innych patologii? 4.1. Konflikty podłożem problemów interpersonalnych i patologii w firmie 4.2. Ewolucja od konfliktu do mobbingu 4.3. Etapy narastania zjawisk 4.4. Kiedy na pewno mamy do czynienia z mobbingiem, a kiedy z dyskryminacją? Czynniki sprzyjające powstawaniu niepożądanych zjawisk 5.1. Organizacja i struktura 5.2. Zarządzanie firmą 5.3. Pracownicy i zespoły – kto może być mobberem? 5.4. Kto może zostać ofiarą? 5.5. Czynniki zewnętrzne Konsekwencje mobbingu, dyskryminacji, molestowania dla zakładu pracy 6.1. Konsekwencje prawne 6.2. Praktyka sądowa – tendencje w orzecznictwie i przykłady orzeczeń 6.3. Konsekwencje zarządcze 6.4. Konsekwencje społeczne 6.5. Konsekwencje indywidualne Prawdopodobieństwo zagrożenia mobbingiem, dyskryminacją i molestowaniem 7.1. Rzeczywista skala zjawiska w Polsce 7.2. Na co powinni zwracać uwagę pracodawcy? Istota przeciwdziałania patologiom 8.1. Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania – 15 lat polityki antymobbingowej w Polsce 8.2. Wytyczne Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy dotyczące działań antymobbingowych 8.3. Zakres działań wynikający z obowiązku pracodawcy 8.4. Czy w ogóle można przeciwdziałać mobbingowi? Przeciwdziałanie w praktyce 9.1. Punkt wyjścia – deklaracja woli pracodawcy 9.2. Działania diagnostyczne 9.3. Przykład ankiety antymobbingowej 9.4. Działania informacyjne oraz uświadamiające 9.4.2. Przykład informacji podstawowej 9.4.3. Przykład zawartości biuletynu dotyczącego zjawiska mobbingu przeznaczonego dla pracowników 9.4.4. Przykładowy program szkolenia dotyczącego przeciwdziałania mobbingowi 9.5. Rozwiązania systemowe – procedury i polityki antymobbingowe 9.5.2. Treść procedury i jej szczegółowość 9.5.3. Przygotowanie tekstu i zakres konsultacji 9.5.4. Jak wdrożyć procedurę antymobbingową (antydyskryminacyjną) 9.5.5. Sankcje wobec sprawców – czy je stosować i w jakim zakresie? 9.6. Inne rozwiązania systemowe – oceny pracowników, szkolenia 9.7. Szczegółowe rekomendacje dotyczące obszaru rekrutacji 9.8. Kryteria merytoryczne i wymagania osobowościowe 9.9. Ustalenie zakresu i treści informacji dla kandydatów 9.10. Inne działania – rozwiązania indywidualne 9.11. Pomoc psychologiczna ofiarom mobbingu Przykłady dokumentów wewnątrzorganizacyjnych 10.1. Przykład regulacji wewnętrznej (1) 10.5. Regulacja dotycząca molestowania seksualnego
Sygnatura czytelni BMW: IX D 148 @
Media files:
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. E 6121 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronie [305].
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności