158757
Książka
W koszyku
Zwinnie do przodu : poradnik kierownika projektów informatycznych / Piotr Wróblewski. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 380 stron : ilustracje ; 24 cm.
Część I Niezbędnik kierownika projektu Rozdział 1. Pojęcia podstawowe Czym jest, a czym NIE JEST projekt? Realia organizacyjne W stronę organizacji zorientowanej projektowo Portfele i programy Ewolucja project managementu Cykl życia projektu Zróbmy to po swojemu Narzędzia Niełatwa ocena sukcesu projektu Triada projektowa Zgubne dziedzictwo błędów planowania Był sukces czy nie? Zarządzanie i zespół Zastosowanie zarządzania projektami Rozdział 2. Uruchamianie projektu Proste trudnego początki Karta projektu Jak dobrze zainicjować projekt? Plan projektu: budowa i utrzymanie Zakres prac Uczestnicy projektu Struktury pozaprojektowe Procedury Szkolenia Infrastruktura Harmonogram prac Budżet Plan projektu zmienia się w czasie! Rozdział 3. Zespół mitów i zalet Praktyki budowania zespołów projektowych Pozyskiwanie zasobów osobowych Organizacje zorientowane projektowo lub stosujące Agile Organizacje funkcyjne lub gotowe na zarządzanie macierzowe Podsumowanie Razem czy osobno? Utrzymanie zespołu Budowa zgranego zespołu Trudna sztuka motywacji Budowanie autorytetu kierownika Role w zespole, czyli optymalne ludzi dopasowanie Klasyfikacja dr. Belbina Typologia MTR-i Ludzie są różni, czyli model typów osobowości Myers-Briggs Pojęcia podstawowe Typy Myers-Briggs w pigułce Role i typy osobowości konkluzja Zarządzanie konfliktami Rozdział 4. Od WBS do harmonogramu Dualizm projektowy Struktura podziału prac (WBS) Tworzenie WBS Rola WBS w kontroli zakresu projektu Rozdział 5. Zarządzanie zmianami Proces zarządzania zmianami Role w procesie zarządzania zmianami Wpływ zmian na tzw. wydania produktu Rozdział 6. Sztuka zarządzania wymaganiami użytkownika Użytkownicy i udziałowcy Niezrozumienie wymagań użytkownika Środowisko upolitycznione Niestabilne wymagania użytkownika Mapa polityczna projektu Specyfika wymagań informatycznych Typologia wymagań informatycznych Jakość wymagań Skuteczne zbieranie wymagań Standardy i specyfikacje branżowe jako źródło wymagań Identyfikacja uczestników procesu zbierania wymagań Praca z klientem Wizualizacja wymagań Mapa myśli (ang. mind mapping) Diagramy podobieństwa Prototypowanie Modelowanie biznesowe Praca z przyszłymi użytkownikami Wzorce WBS i rejestry produktów Joint Application Design Rozdział 7. Zarządzanie ryzykiem Pojęcia podstawowe Odkrywanie ryzyk projektowych Rodzaje ryzyka Podział według pochodzenia Podział według natury ryzyka Materializacja ryzyka i jego wpływ na projekt Szablon dokumentowania ryzyka Mapa ryzyka Rozdział 8. Harmonogram doskonały, czyli jak planować, aby się udało Planowanie kontra chaos Zależności pomiędzy zadaniami Związek zakończ rozpocznij (ang. Finish-Start) Związek zakończ zakończ (ang. Finish-Finish) Relacja rozpocznij rozpocznij (ang. Start-Start) Relacja rozpocznij zakończ (ang. Start-Finish) Wprowadzanie opóźnień lub przyspieszeń zadań Ścieżka krytyczna Szacowanie pracochłonności i kosztów prac Przypisywanie zasobów zadaniom Planowanie zadań w trybie effort-driven Zadanie typu Fixed Units (stała liczba jednostek) Zadanie typu Fixed Duration (ustalona długość zadania) Zadanie typu Fixed Work (umówiona praca) Planowanie zadań z wyłączonym trybem effort-driven Sztuka wymyślania i układania zadań Optymalizacja obciążenia zasobów projektowych Przekazywanie zadań członkom zespołu Kompresja harmonogramu Rozdział 9. Zarządzanie budżetem w projekcie informatycznym Opłacalność projektu w kontekście organizacji Elementy analizy budżetowej w projekcie Koszty własne w projekcie Koszty zewnętrzne w projekcie Planowanie wykorzystania zasobów Kontrolowanie czy raportowanie czasu pracy? Rozdział 10. Śledzenie postępów i metoda Earned Value Pojęcie wersji bazowej harmonogramu Rejestrowanie danych o postępie prac Uproszczone odznaczanie realizacji zadań Pełna rejestracja stanu realizacji prac Metoda wartości wypracowanej (Earned Value) BAC budżet BCWS planowany koszt planowanej pracy BCWP planowany koszt wykonanej pracy (Earned Value) ACWP rzeczywisty koszt wykonanej pracy EAC przewidywany budżet całkowity Wskaźniki wydajności i realizacji Earned Value na przykładach Porównanie metody klasycznej z Earned Value Praca z harmonogramem Symulowanie postępu prac Rozdział 11. Dokumentacja projektowa w fazie wytwórczej Raportowanie stanu projektu Dziennik projektu Zespół projektowy Produkty Środowisko sprzętowe i programowe Nota wydania (ang. Release notes) Baza wiedzy Lista ryzyk projektowych Sprawy bieżące, problemy Zdarzenia projektowe Historia zmian w wymaganiach Dokumentowanie spotkań Rozdział 12. Skuteczna komunikacja Sztuka sprawnej komunikacji Komunikacja elektroniczna Poufność i ochrona informacji projektowej Wymiana informacji w projektach Spotkania, czyli jak się nie zagadać na śmierć Rozdział 13. Zarządzanie jakością w projekcie informatycznym Normy ISO serii 9001 Model CMM Testowanie oprogramowania Ogólne rodzaje testów Testy niefunkcjonalne Testy z zakresu bezpieczeństwa Organizacja metod testowania Ciągła integracja i kontrola konfiguracji Rozdział 14. Dostawa i zamknięcie projektu Dostawa produktu Strategie wdrażania złożonych systemów informatycznych Szkolenia użytkowników Zamknięcie prac w projekcie Gwarancja i konserwacja Rozdział 15. Podwykonawstwo i używanie darmowego oprogramowania Outsourcing, czyli kupujemy zamiast wytwarzać Proces nabywania usług lub towarów Modele OEM i ODM Zabezpieczenia depozytowe (ang. escrow agreement) Jak się odnaleźć w gąszczu open source Prawa własności intelektualnej Klasyfikacja licencji FOSS Rozdział 16. Certyfikacja project management Certyfikacje PMI PMBOK (Project Management Body of Knowledge) PMP (Project Management Professional) PMI-ACP (PMI Agile Certified Practitioner) Metodyka i certyfikacja PRINCE2 Co wyróżnia PRINCE2? Szkolenia i certyfikacja PRINCE2 PRINCE2 Foundation PRINCE2 Practitioner PRINCE2 Agile Foundation PRINCE2 Agile Practitioner AgilePM (Agile Project Management) AgilePM Foundation AgilePM Practitioner Część II Zwinne rewolucje i praktyki PM Rozdział 17. W kierunku zwinnych metod wytwórczych Proces ex machina, czyli próby uporządkowania rzeczywistości Radosna twórczość Normy i standardy Nowoczesne praktyki zarządzania A może zróbmy to inaczej? Crystal Clear Programowanie ekstremalne (XP) Feature-Driven Development (FDD) Rozdział 18. Usprawnić produkcję! Lean Manufacturing, czyli eliminacja strat Lean Software Development Odwzorowanie pojęć Lean Manufacturing Zasady Lean czy zasady Agile? Praktyczne zasady Lean Software Development Eliminuj straty Kładź nacisk na wiedzę Podejmuj (niektóre) decyzje tak późno, jak to możliwe Dostarczaj jak najszybciej Wzmocnij decyzyjnie zespół Wbuduj integralność Patrz na całość Cykl Deminga (PDCA) Rozdział 19. Kanban, czyli zrozumieć i ujarzmić flow Kanban w systemach produkcji klasycznej Tablice Kanban Struktura tablicy Kanban Limity WIP Kanban w Agile Rozdział 20. Od iteracji do Agile Zaplanujmy lepsze jutro! (Nieco) lepszy rodzaj planowania 35 lat minęło jak jeden dzień Złożone systemy adaptacyjne Manifest Agile, czyli przykazania ogólne Zasady Agile, czyli katechizm na co dzień Rodzina metodyk Agile Rozdział 21. Agile w wydaniu DSDM Geneza DSDM Cykl życia projektu w DSDM Zespół i role w DSDM MoSCoW, czyli zarządzanie priorytetami Demonstracja wykonanej pracy Komunikacja Umiejętności miękkie Nienadużywanie komunikacji elektronicznej Praktyka wymiany informacji Tablica projektu (ang. team board) Codzienne spotkania stand-up Sztuka definiowania wymagań Rola Kierownika Projektu w DSDM Planowanie i śledzenie postępu Rozdział 22. Scrum w pigułce Zasady gry Scrum Flow sterowany wymaganiami Organizacja pracy Spotkania w Scrumie Planowanie sprintu Codzienny Scrum, czyli tzw. daily scrum Backlog grooming Przegląd sprintu Retrospekcja sprintu Postęp prac w Scrumie Rozdział 23. Porównanie Agile z metodami tradycyjnymi Triada projektowa raz jeszcze Według planu czy na luzie? Dokumentacja i zarządzanie wiedzą Metody szacowania Agile A może nie szacujmy? Planning Poker Rozdział 24. Jak raportować postęp projektu zwinnego? Kanban w Agile Rejestr Sprintu Wykresy spalania Kumulacyjny diagram przepływu Earned Value w Agile Rozdział 25. Wdrażanie Agile Pierwsze koty za płoty Wymagania użytkownika Historyjki użytkownika, czyli eliminacja rzeczy zbędnych Mapowanie historyjek użytkownika, czyli punkt widzenia użytkownika Użycie WBS w metodach zwinnych? Jaki Agile? SAFe, czyli skalowalny Agile Large-scale Scrum (LeSS) Disciplined Agile Delivery (DAD) Nexus Część III Darmowe oprogramowanie do zarządzania projektami Rozdział 26. Przegląd darmowego oprogramowania do zarządzania projektami Projekty pominięte w książce dotproject Maven Odoo Planner RT: Request Tracker Trac Wekan ZenTao Rozdział 27. GanttProject, czyli proste harmonogramowanie Rozpoczynamy nowy projekt WBS Szybkie wprowadzanie parametrów zadań Praca przy użyciu myszy Zależności i inne atrybuty zadań Zaawansowane atrybuty zadań Zasoby Wygląd wykresu Analiza projektu Zaawansowane opcje programu Rozdział 28. ProjectLibre, czyli prawie jak Microsoft Project Rozpoczynamy nowy projekt WBS Tworzenie i edycja parametrów zadań Zależności i inne atrybuty zadań Zasoby Wygląd wykresu Widoki Kalendarze niestandardowe Analiza i raportowanie projektu
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149410 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [367]-380.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla kierowników i członków zespołów projektowych.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności