158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Analiza teoretyczna pracy jako podstawowej formy aktywności człowieka 1.1. Praca ludzka w literaturze przedmiotu 1.2. Praca jako kategoria antropologiczna 1.3. Praca jako przedmiot badań pedagogiki pracy 1.4. Znaczenie pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym Rozdział 2. Zatrudnienie wspomagane jako obszar działalności trenera pracy 2.1. Określenie pojęcia i przejawy wykluczenia społecznego 2.2. Kategorie grup zagrożonych marginalizacją i obszary wykluczenia społecznego 2.3. Niepełnosprawni jako kategoria osób zagrożonych wykluczeniem społecznym 2.4. Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu 2.5. Zatrudnienie wspomagane jako współczesna strategia społeczeństwa włączającego 2.5.1. Geneza i beneficjenci zatrudnienia wspomaganego 2.5.2. Społeczno-ekonomiczne przesłanki zatrudnienia wspomaganego Rozdział 3. Trener pracy jako kluczowy element w systemie zatrudnienia wspomaganego 3.1. Trener pracy w systemie zatrudnienia wspomaganego 3.2. Zadania zawodowe trenera pracy 3.3. Pedagogiczne aspekty działalności trenera pracy/Trener pracy jako zawód pedagogiczny 3.4. Organizacja działalności trenera pracy 3.5. System przygotowania trenera pracy 3.5.1. Założenia dotyczące szkolenia trenerów pracy 3.5.2. Profil kompetencyjny trenera pracy Rozdział 4. Niepełnosprawni jako podopieczni trenera pracy 4.1. Osoby niepełnosprawne i ich postrzeganie 4.1.1. International Classification of Functioning, Disability and Health – ICF jako narzędzie opisu 4.1.2. Niepełnosprawni w ujęciu statystycznym 4.1.3. Postrzeganie niepełnosprawności 4.1.4. Osoba niepełnosprawna w otoczeniu społecznym 4.1.5. Charakterystyka osób z niepełnosprawnością intelektualną 4.1.6. Przygotowanie zawodowe osób niepełnosprawnych intelektualnie 4.2. Kompetencje komunikacyjne 4.2.1. Kompetencje komunikacyjne – analiza pojęcia 4.2.2. Model Shannona-Weavera 4.2.3. Kompetencje komunikacyjne osób niepełnosprawnych intelektualnie 4.2.4. Model komunikacji – przesłanki kształtowania kompetencji komunikacyjnych osób niepełnosprawnych intelektualnie w środowisku pracy 4.2.5. Kompetencje komunikacyjne trenera pracy 4.3. Niepełnosprawni na rynku pracy 4.3.1 Regulacje prawne dotyczące rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych 4.3.2. Aktywność zawodowa osób niepełnosprawnych 4.3.3. Niepełnosprawni intelektualnie na rynku pracy Rozdział 5. Metodologiczne podstawy badań własnych 5.1. Przedmiot badań, cele i problemy badawcze 5.2. Metody techniki i narzędzia badawcze Rozdział 6. Środowisko pracy jako obszar aktywności zawodowej trenera pracy – wyniki badań własnych 6.1. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych w literaturze przedmiotu 6.2. Niepełnosprawni intelektualnie w środowisku pracy 6.2.1. Charakterystyka terenu badań 6.2.2. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb beneficjentów zatrudnienia wspomaganego 6.2.3. Ciągi komunikacyjne 6.2.4. Rozwiązania specjalne w zakresie organizacji pracy 6.3. Badania fokusowe 6.4. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych intelektualnie na podstawie badań własnych Rozdział 7. Wytyczne dla trenerów pracy i listy kontrolne dotyczące dostosowania środowiska pracy do potrzeb osób upośledzonych intelektualnie 7.1. Wytyczne dotyczące dostosowania środowiska pracy do potrzeb pracowników upośledzonych intelektualnie 7.2. Listy kontrolne 7.2.1. Lista kontrolna dotycząca przystosowania stanowisk i organizacji pracy do potrzeb i możliwości osób niepełnosprawnych intelektualnie 7.2.2. Lista kontrolna dotycząca przystosowania zakładowych ciągów komunikacyjnych do potrzeb i możliwości pracowników niepełnosprawnych intelektualnie 7.2.3. Lista kontrolna dotycząca relacji pracownika niepełnosprawnego intelektualnie w środowisku społecznym zakładu pracy 7.3. Przystosowanie stanowisk pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych intelektualnie 7.3.1. Obciążenie pracą niepełnosprawnych pracowników Rozdział 8. Przygotowanie trenerów pracy do zatrudnienia wspomaganego na tle przeprowadzonych badań 8.1. Zakres szkolenia trenerów pracy w zakresie przystosowania środowiska pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych intelektualnie/beneficjentów zatrudnienia wspomaganego 8.2. Formy przygotowania trenerów pracy do wykonywania zadań zawodowych Rozdział 9. Podsumowanie badań i rekomendacje dotyczące przystosowania środowiska pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem osób upośledzonych intelektualnie
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149776 N, 149800 N (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 243-256.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla kreatorów polityki społecznej, pracowników służb zatrudnienia, instytucji dialogu społecznego i partnerstwa lokalnego, pracowników naukowych i studentów kierunków pedagogicznych, zarządzania w służbach społecznych oraz instytucji szkoleniowych.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja dofinansowana przez Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności