158722
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA 19 Rozdział 1. Pierwszy kontakt ze środowiskiem Visual Studio 2019 i językiem C# 21 Projekt aplikacji konsolowej 22 Skróty klawiszowe Visual Studio 25 Podpowiadanie kodu (IntelliSense) 27 Strumienie wyjścia i wejścia 28 Wszystkiego po trochu 29 Pytania 32 Rozdział 2. NET Framework, .NET Core i .NET Standard 33 Pytania 36 Rozdział 3. Podstawowe typy danych 37 Deklaracja i zmiana wartości zmiennej 37 Typy liczbowe oraz typ znakowy 39 Określanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var) 41 Operatory 42 Konwersje typów 45 Łańcuchy 46 String kontra StringBuilder 48 [Dla dociekliwych] Formatowanie łańcuchów 50 Typ wyliczeniowy 51 Ćwiczenia 52 Średnia arytmetyczna 52 Równanie kwadratowe 55 Łańcuchy 57 Pytania 57 Zadanie 58 Rozdział 4. Metody 59 Parametry metody. Przeciążanie metod 60 Domyślne wartości argumentów metod - argumenty opcjonalne 61 Argumenty nazwane 62 Wartości zwracane przez metody 62 Zwracanie wartości przez argument metody 63 [Dla dociekliwych] Zagadnienia zaawansowane 65 [Dla dociekliwych] Delegacje 65 [Dla dociekliwych] Wyrażenia lambda 66 [Dla dociekliwych] Delegacje Action, Func i Predicate 68 [Dla dociekliwych] Caller Information 69 Ćwiczenia 71 Średnia arytmetyczna 71 Parzystość 71 Zamiana parametrów 72 [Dla dociekliwych] Metoda ogólna 73 Równanie kwadratowe 74 [Dla dociekliwych] Pochodne 75 Pytania 77 Rozdział 5. Sterowanie przepływem 79 Wybór 79 Instrukcja warunkowa if..else 79 Konstrukcja if..else..if 80 Instrukcja wyboru switch 81 [Dla dociekliwych] Nowa składnia switch 82 Powtarzanie 83 Pętla for 84 Pętla while 86 Przerywanie iteracji i pętli 88 Wyjątki 88 Przechwytywanie wyjątków 89 [Dla dociekliwych] Filtrowanie wyjątków 89 [Dla dociekliwych] Sekcja finally 90 Zgłaszanie wyjątków 91 [Dla dociekliwych] Dyrektywy preprocesora 92 Kompilacja warunkowa 92 Definiowanie stałych preprocesora 94 Bloki 95 [Dla dociekliwych] Atrybuty 96 Ćwiczenia 96 Pętla for 96 Liczba Eulera 98 Pytaj aż do skutku 101 Pytania 103 Zadania 104 Rozdział 6. Wiele hałasu o null 107 Typy wartościowe i referencyjne 107 Zwalnianie obiektów z pamięci 110 Nullable 114 [Dla dociekliwych] Leniwe inicjowanie zmiennych 116 Pudełkowanie 116 Operatory is i as 117 [Dla dociekliwych] Typy dynamiczne 118 Ćwiczenie 119 Pytania 120 Rozdział 7. Tablice, pętle i pliki 121 Tablice 121 Pętla foreach 123 Wybór elementów z tablicy 123 Tablica jako argument metody 124 Podstawy 124 [Dla dociekliwych] Dwie ciekawostki 125 Sortowanie 126 Liczby losowe 126 Pliki tekstowe 128 Tablice dla typów referencyjnych 132 Inicjacja elementów tablicy 132 Pętla foreach 133 Sortowanie 133 Płytkie i głębokie kopiowanie 134 Ćwiczenia 135 Zabawa dwiema kostkami 135 Agregacja danych 136 Przeszukiwanie zbioru 138 [Dla dociekliwych] Zapowiedź LINQ 140 Sortowanie i mediana 141 [Dla dociekliwych] Histogram 143 Pytania 146 Zadania 146 Rozdział 8. Tropienie błędów 149 Program z błędem logicznym - pole do popisu dla debuggera 149 Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual Studio 150 Śledzenie wykonywania programu krok po kroku (F10 i F11) 150 Run to Cursor (Ctrl+F10) 152 Punkt przerwania (F9) 152 Okna Automatyczne, Lokalne i Wyrażenie kontrolne 153 Stan wyjątkowy 156 Zgłaszanie wyjątków 156 Przechwytywanie wyjątków w konstrukcji try..catch 158 Wymuszenie kontroli zakresu zmiennych 159 Rozdział 9. Kolekcje i krotki 161 Kolekcje 161 Lista 161 Słowniki 164 Kolejka i stos 165 [Dla dociekliwych] Iterator 166 [Dla dociekliwych] Słowo kluczowe yield 168 Krotki 169 Ćwiczenia 170 Równania kwadratowe 170 Filtrowanie liczb parzystych 172 Tłumaczenie 174 Pytania 177 Zadania 177 [Dla dociekliwych] Rozdział 10. Maszyna Turinga 179 Maszyna Turinga 179 Dodawanie plików tekstowych do projektu 181 Analiza zapisu taśmy 182 Wczytywanie i parsowanie kodu programu 183 Wykonywanie programu 184 Argumenty linii komend 187 Dystrybucja programów 188 Zadania 189 CZĘŚĆ II. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE 191 Rozdział 11. Definiowanie typów 193 Po co definiować własne typy? 193 Pojęcia programowania obiektowego 195 Pola i metody 196 Konstruktor 197 Własności 197 Modyfikatory dostępu 198 Modyfikatory const i readonly 199 Klasa czy struktura? 200 Ćwiczenia 200 Przygotowywanie projektu 201 Konstruktor i statyczne pola 202 Pierwsze testy 204 Konwersje na łańcuch (metoda ToString) i na typ double 205 Nadpisywanie i przeciążanie metod 206 Metoda upraszczająca ułamek 206 Właściwości 208 Domyślnie implementowane właściwości 210 Operatory arytmetyczne 211 Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode 213 Operatory konwersji 215 [Dla dociekliwych] Różne sposoby definiowania metod 216 [Dla dociekliwych] Operator potęgowania 217 Implementacja interfejsu IComparable 218 Pytania 221 Zadania 221 Rozdział 12. Biblioteki DLL 225 Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL 226 Dodawanie do aplikacji referencji do biblioteki DLL 229 [Dla dociekliwych] Dynamiczne ładowanie typów 230 [Dla dociekliwych] Pakiet NuGet 231 Pytania 233 Rozdział 13. Testy jednostkowe 235 Projekt testów jednostkowych 236 Przygotowania do tworzenia testów 237 Pierwszy test jednostkowy 237 Uruchamianie testów 239 Dostęp do prywatnych pól testowanej klasy 240 Testowanie wyjątków 242 Kolejne testy weryfikujące otrzymane wartości 243 Test ze złożoną weryfikacją 244 Wielokrotnie powtarzane testy losowe 245 Niepowodzenie testu 246 Nieuniknione błędy 249 Pytania 252 Zadania 253 Rozdział 14. Przykłady I 255 Rozwiązywanie równań kwadratowych 255 Wariant 1. 256 Wariant 2. 259 Wariant 3. 260 Dodatkowa optymalizacja 262 [Dla dociekliwych] Maszyna Turinga 2.0 264 Dwójka 264 Czwórka 266 Program 267 Stan 268 Maszyna 271 Rozruch 272 Wezwanie do refaktoryzacji 274 Statystyka 274 Biblioteka. Interfejs IEnumerable 275 Aplikacja 278 Zbiór parametrów statystycznych 280 Zadania 282 Rozdział 15. Miscellanea 283 Rozszerzenia 283 Singleton 285 Klasa statyczna 285 Ukryty konstruktor 286 Leniwa inicjacja 288 Dopasowywanie wzorca 289 [Dla dociekliwych] Zdarzenia 290 [Dla dociekliwych] Typy anonimowe 293 [Dla dociekliwych] Uwaga na temat zwalniania pamięci w klasach 295 Ćwiczenia 298 Rozszerzenia. Dopełnienie imitacji LINQ 298 [Dla dociekliwych] Zdarzenia. Śledzenie zmian 300 Singleton. Rejestrowanie zdarzeń w aplikacji 302 Pytania 305 Zadania 305 [Dla dociekliwych] Rozdział 16. Typy ogólne 307 Definiowanie typów ogólnych 308 Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry 309 Implementacja interfejsów przez typ ogólny 310 Definiowanie aliasów 312 Typy ogólne z wieloma parametrami 312 Kowariancja i kontrawariancja typów 314 Pytania 318 Rozdział 17. Dziedziczenie i polimorfizm 319 Dziedziczenie 319 Klasy bazowe i klasy potomne 319 Kolejność wywoływania konstruktorów 322 Konwersja referencji do klasy bazowej 323 Nadpisywanie a przesłanianie metod 324 Polimorfizm 327 Klasy abstrakcyjne 327 Metody i własności wirtualne 330 Polimorfizm 332 Konstruktory a dziedziczenie raz jeszcze 334 Ćwiczenia 337 Relacje "jest" i "ma" 337 Nadpisywanie i przeciążanie metod 339 Zakres chroniony 340 Pytania 342 Zadania 342 Rozdział 18. Interfejsy 345 Interfejsy jako "wspólny mianownik" 345 Interfejsy a klasy abstrakcyjne 347 Przykład 349 Interfejsy ogólne 350 Pytania 352 Zadania 352 Rozdział 19. Klasa do klasy 353 SOLID 353 Zasada jednej odpowiedzialności 354 Zasada otwarte-zamknięte 357 Zasada podstawienia Liskov 359 Zasada segregacji interfejsów 363 Zasada odwrócenia zależności 365 Krótki komentarz na temat odwrócenia kontroli 368 Programowanie kontraktowe 369 GRASP 369 Zapachy kodu 371 Rozdział 20. Przykłady II 373 Oprogramowanie dla działu kadr 373 Pracownik (liść) 373 Kierownik (gałąź) 374 Cykle 376 Odwiedzający 377 Wyświetlanie 380 Głębokość 381 Rozwiązanie problemu cykli 383 Spłaszczanie drzewa do listy 386 Zalety wzorców projektowych 387 Rozszerzenie parametrów statystycznych 388 Zadania 389 CZĘŚĆ III. DANE W APLIKACJI 391 Rozdział 21. Wzorzec MVC 393 Model 394 Kontroler 397 Widok 404 Stosowanie i wycofywanie zmian 405 Przerost formy nad treścią? 408 Zadania 409 Rozdział 22. Przechowywanie danych w plikach XML 411 Podstawy języka XML 411 Deklaracja 411 Elementy 412 Atrybuty 413 Komentarze 413 LINQ to XML 413 Tworzenie pliku XML za pomocą klas XDocument i XElement 413 Pobieranie wartości z elementów o znanej pozycji w drzewie 417 Pobieranie danych do kolekcji 418 Drzewo i rekurencja 424 Wyświetlanie drzewa w konsoli 426 Zadania 427 Rozdział 23. LINQ 429 Operatory LINQ 429 Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie) 431 Analiza pobranych danych 433 Wybór elementu 433 Weryfikowanie danych 433 Prezentacja w grupach 434 Łączenie zbiorów danych 434 Łączenie danych z różnych źródeł (operator join) 435 Możliwość modyfikacji danych źródła 436 Zapisywanie danych z kolekcji do pliku XML 437 Zadania 439 Rozdział 24. Serializacja do XML i JSON 441 XML 441 JSON 445 Zadanie 450 Rozdział 25. CSV 451 Zapis kolekcji do pliku CSV 451 Kwestia przecinka 453 Odczytywanie danych 454 Uogólnienie 455 Zadania 458 Rozdział 26. OpenXML (.docx) 461 Pakiet NuGet 461 Formatowania 462 Tekst 465 Tworzenie dokumentu 466 Rysunek 471 Tabela 476 Strumień w pamięci 480 Rozdział 27. Entity Framework Core i SQLite 481 Instalacja pakietów NuGet 481 Klasy encji i relacje 482 Baza danych i tabele 484 Dodawanie rekordów do tabeli 486 Wyświetlanie rekordów 488 Usuwanie rekordów 491 Zmienianie danych w rekordzie 494 Pominięte zagadnienia 495 Inne scenariusze 496 Zadania 497 DODATKI 499 Dodatek A. Informacje o systemie 501 Informacje o środowisku aplikacji 501 Podstawowe informacje o systemie i profilu użytkownika 501 Katalogi specjalne zdefiniowane w bieżącym profilu użytkownika 502 Odczytywanie zmiennych środowiskowych 503 Lista dysków logicznych 504 Dodatek B. Elementy programowania współbieżnego 507 Równoległa pętla for 507 Przerywanie pętli 509 Programowanie asynchroniczne. Modyfikator async i operator await 510 Zadania 517 Dodatek C. Git. Wersjonowanie i kopie bezpieczeństwa kodu źródłowego 519 Systemy kontroli wersji kodu źródłowego 519 Serwisy Git 521 Tworzenie projektu 523 Tworzenie nowej gałęzi 529 Wprowadzanie zmian w projekcie 529 Zatwierdzanie zmian 531 Wypychanie do repozytorium 531 Klonowanie projektu 533 Rozwiązywanie konfliktów (scalanie) 535 Scalanie gałęzi 541 Przywracanie wcześniejszej wersji projektu 544 O czym nie musimy wiedzieć, korzystając z Git w Visual Studio? 547 Dodatek D. Co nowego w C# 9.0? 549 Nowa inicjacja własności 549 Rekordy 553 Zmiany w instrukcji switch 558 Polecenia najwyższego poziomu 559
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 197
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150117 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności