.NET
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Biblioteka WEAiI
(9)
Autor
Piwko Łukasz
(2)
Rychlicki-Kicior Krzysztof
(2)
Weisfeld Matt
(2)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Berntson Craig
(1)
Drożdż Paweł
(1)
Dudziak Paweł
(1)
Duffy Joe (1980- )
(1)
Gońka Krzysztof
(1)
Kamiński Bogdan
(1)
Kawalerowicz Marcin
(1)
Khan Ovais Mehboob Ahmed
(1)
Kresak Piotr
(1)
Lachowski Lech
(1)
Löwy Juval
(1)
Magennis Troy
(1)
Matulewski Jacek (1972- )
(1)
Platt Davis S
(1)
Schmidt Łukasz
(1)
Szczepaniak Mikołaj
(1)
Troelsen Andrew W
(1)
Utley Craig
(1)
Werner Grzegorz
(1)
Zimarev Alexey
(1)
Łabaj Weronika
(1)
Świder Łukasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(13)
Stany Zjednoczone
(2)
Język
polski
(13)
angielski
(2)
Odbiorca
Programiści
(3)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Budownictwo
(2413)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
.NET
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1177)
Wytrzymałość materiałów
(1158)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1013)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(809)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(792)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(724)
Prawo pracy
(712)
Piłka nożna
(710)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(668)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(621)
Naprężenia i odkształcenia
(615)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Programy komputerowe
(586)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(523)
Sterowanie
(520)
Materiałoznawstwo
(519)
Produkcja
(518)
Komputery
(517)
Symulacja
(516)
Inwestycje
(508)
Praca
(504)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(494)
Energia elektryczna
(491)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(484)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(433)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(430)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(379)
BHP
(377)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Inżynieria i technika
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Programuj z .NET : praktyka ponad teorią / Paweł Dróżdż. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2020. - 279 stron : ilustracje ; 24 cm.
Dla osób posiadających podstawową wiedzę programistyczną dotyczącą dowolnego języka obiektowego C++, Java, C#, a najlepiej programowania w technologii .NET.
Rozdział 1. Serwis usprawniający proces produkcyjny 9 Załóżmy, że... 9 Dokumentacja 9 Mapa możliwości tego projektu 10 Trochę teorii dotyczącej projektu 11 Konfiguracja środowiska do pracy 12 Plan bazy danych 12 Implementacja bazy danych 13 Koncepcja oraz implementacja interfejsów dla serwisów 17 Implementacja serwisów 19 Implementacja kontrolerów 30 Wstępne testy przy użyciu narzędzi dedykowanych 36 Rozdział 2. Manager rachunków 39 Część backendowa 42 Trochę teorii dotyczącej projektu 42 Konfiguracja środowiska do pracy 44 Plan bazy danych 44 Implementacja bazy danych 45 Koncepcja oraz implementacja interfejsów 51 Implementacja serwisów 55 Implementacja kontrolerów 61 Wstępne testy przy użyciu narzędzi dedykowanych 68 Podsumowanie projektu 69 Część frontendowa 69 Omówienie koncepcji projektu 70 Konfiguracja 70 Logowanie 70 Rozdział 3. Manager rachunków w wersji desktopowej 101 Trochę teorii dotyczącej projektu 102 Plan bazy danych 103 Implementacja bazy danych 103 Serwis do bazy danych 105 Podpięcie serwisów do widoków 110 Rozdział 4. Serwis usprawniający managera rachunków 131 Burza mózgów 132 Trochę teorii dotyczącej projektu 133 Nasz wizja WCF 133 Tworzenie nowego projektu WCF 134 Podłączenie do istniejącego serwisu 135 Rozdział 5. Asystent managera sklepu 139 Trochę teorii dotyczącej projektu 141 SCRUM 141 Planowanie backlogu 142 Tworzenie backlogu 142 Sprint 1. 145 Sprint 2. 152 Sprint 3. 160 Sprint 4. 165 Sprint 5. 170 Testowanie 174 Rozdział 6. Asystent managera sklepu w wersji desktopowej 177 Mapa możliwości tego projektu 178 Trochę teorii dotyczącej projektu 179 Tworzenie backlogu 179 Sprint 1. 182 Sprint 2. 190 Sprint 3. 197 Sprint 4. 199 Sprint 5. 204 Testowanie 208 Rozdział 7. Serwis usprawniający asystenta managera sklepu 213 Trochę teorii dotyczącej projektu 214 Tworzenie backlogu 215 Podsumowanie projektu 223 Rozdział 8. Elektroniczny podpis przy użyciu technologii blockchain 225 Trochę teorii dotyczącej projektu 227 Tworzenie tablicy canbanowej 228 Rozpoczynamy pracę 228 1. Projekt bazy danych 228 2. Skrypt do bazy danych 229 3. Konfiguracja projektu 229 4. Migracja bazy danych 229 5. Przygotowanie oraz skompilowanie projektu w języku Solidity 230 6. Serwis do obsługi użytkowników 231 7. Kontroler do obsługi użytkowników 233 8. Serwis do obsługi BC 233 9. Kontroler do obsługi BC 240 10. Swagger 240 Testy manualne 242 Rozdział 9. Chmurowy serwis magazynujący i agregujący dane 243 Trochę teorii dotyczącej projektu 245 Tworzenie tablicy canbanowej 246 Rozpoczynamy pracę 246 1. Stworzenie modeli bazy danych 246 2. Konfiguracja serwera SQL w chmurze i migracja modeli do bazy chmurowej 248 3. Stworzenie API do obsługiwania użytkowników 252 4. Konfiguracja bazy BLOB oraz dopisanie serwisu umieszczającego pliki w chmurze 256 5. Konfiguracja NRD w chmurze Azure i dopisanie serwisu umieszczającego w bazie informacje o dodaniu plików 261 6. Funkcja do generowania raportu 265 7. WebJob do sprawdzania, czy pracownik umieścił jakiś plik na serwerze 268 8. Testowanie 270 Rozdział 10. Serwis do zarządzania plikami w wersji AWS 273 Trochę teorii dotyczącej projektu 274 Tworzenie tablicy canbanowej 275 Rozpoczynamy pracę 275 1. Przyjrzenie się pracy z bazami danych w AWS 275 2. Dostosowanie API do AWS-owych standardów 276 3. Wersja beta kodu zastępującego azurową funkcję przez odpowiedniki z AWS 277 4. Wersja beta kodu zastępującego zadanie WebJob przez odpowiedniki z AWS 278
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Z 142
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149321 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Programmer to Programmer)
U dołu okładki: Przegląd funkcji i możliwości .NET Framewerk 2.0 oraz środowiska CLR 2.0 dla zaawansowanych.
Bibliografia przy rozdziale. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118214 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dod. do tyt. z okł.
Bibliogr. s. [155].
Dla profesjonalistów elektroników i informatyków.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 84
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143860 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z 8435 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: C# 7 and .NET Core 2.0 High Performance : build multi threaded and concurrent applications using C# 7 and .Net Core 2.0.
Na okładce nazwa wydawnictwa oryginalnego Packt.
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Książka jest przeznaczona dla programistów .NET
Rozdział 1. Co nowego w .NET Core 2 i C# 7? 13 Rozwój frameworka .NET 13 Nowości w .NET Core 2.0 15 Poprawki wydajności 15 Uproszczony system pakietów 17 Ścieżka aktualizacji z .NET Core 1.x do 2.0 17 1. Instalacja .NET Core 2.0 17 2. Zaktualizowanie TargetFramework 17 3. Aktualizacja wersji .NET Core SDK 18 4. Aktualizacja .NET Core CLI 18 Zmiany w ASP.NET Core Identity 18 Odkrywanie .NET Core CLI i szablonów nowych projektów 18 .NET Standard 22 Wersjonowanie .NET Standard 24 Nowości w .NET Standard 2.0 25 Tworzenie biblioteki .NET Standard 27 Co nowego w ASP.NET Core 2.0? 27 ASP.NET Core Razor Pages 27 Uproszczona konfiguracja Application Insights 28 Pule połączeń w Entity Framework Core 2.0 29 Nowe funkcje w C# 7.0 29 Krotki 30 Wzorce 31 Zwracanie referencji 32 Rozszerzone wyrażenia typu expression bodied member 32 Tworzenie lokalnych funkcji 33 Zmienne wyjściowe 33 Asynchroniczna metoda Main 34 Pisanie kodu wysokiej jakości 35 Rozdział 2. Mechanizmy wewnętrzne .NET Core i mierzenie wydajności 39 Mechanizmy wewnętrzne .NET Core 40 CoreFX 40 CoreCLR 40 Działanie MSIL, CLI, CTS i CLS 41 Jak działa CLR? 42 Od kompilacji do wykonania - pod maską 42 Mechanizm odzyskiwania pamięci (ang. garbage collection) 43 .NET Native i kompilacja JIT 46 Wykorzystywanie wielu rdzeni CPU dla większej wydajności 46 Jak kompilacje w trybie wydania zwiększają wydajność 48 Testy porównawcze aplikacji .NET Core 2.0 49 Poznawanie BenchmarkDotNet 49 Jak to działa 51 Ustawianie parametrów 51 Diagnostyka pamięci z użyciem BenchmarkDotNet 53 Dodawanie konfiguracji 53 Rozdział 3. Wielowątkowość i programowanie asynchroniczne w .NET Core 57 Wielowątkowość kontra programowanie asynchroniczne 58 Wielowątkowość w .NET Core 60 Zastrzeżenia w wielowątkowości 60 Wątki w .NET Core 61 Synchronizacja wątków 64 Task parallel library (TPL) 70 Wzorce projektowe programowania równoległego 77 Rozdział 4. Struktury danych i pisanie zoptymalizowanego kodu C# 85 Czym są struktury danych? 86 Notacja wielkiego O do mierzenia wydajności i złożoności algorytmu 88 Logarytmy 90 Wybieranie odpowiedniej struktury danych do optymalizacji wydajności 91 Tablice 91 Listy 92 Stosy 93 Kolejka 94 Listy łączone 95 Słowniki, tablice haszujące i zbiory haszujące 96 Listy generyczne 96 Najlepsze praktyki pisania zoptymalizowanego kodu C# 97 Narzut pakowania i rozpakowywania 98 Konkatenacja łańcuchów znaków 100 Obsługa wyjątków 101 For i foreach 102 Delegaty 103 Rozdział 5. Wytyczne projektowania wydajnych aplikacji .NET Core 105 Zasady kodowania 106 Konwencje nazewnicze 106 Komentarze 107 Jedna klasa na plik 107 Jedna logika na metodę 107 Zasady projektowania 108 KISS (Keep It Simple, Stupid) 108 YAGNI (You Aren't Gonna Need It) 109 DRY (Don't Repeat Yourself) 109 Podział odpowiedzialności 109 Zasady SOLID 110 Buforowanie 121 Struktury danych 122 Komunikacja 122 Zarządzanie zasobami 123 Współbieżność 124 Rozdział 6. Techniki zarządzania pamięcią w .NET Core 127 Przegląd zarządzania alokacją pamięci 128 Analizowanie mechanizmów wewnętrznych CLR przez debuger SOS w .NET Core 128 Fragmentacja pamięci 132 Unikanie destruktorów 133 Najlepsze praktyki zwalniania obiektów w .NET Core 135 Wstęp do interfejsu IDisposable 135 Czym są niezarządzane zasoby? 135 Wykorzystywanie IDisposable 136 Kiedy implementować interfejs IDisposable? 137 Destruktor i Dispose 138 Rozdział 7. Stosowanie zabezpieczeń i implementowanie odporności na błędy w aplikacjach .NET Core 141 Wprowadzenie do aplikacji odpornych na błędy 142 Polityki odporności 142 Przechowywanie danych wrażliwych z wykorzystaniem Application Secrets 158 Zabezpieczanie API w ASP.NET Core 161 SSL (ang. Secure Socket Layer) 161 Zapobieganie atakom CSRF (ang. Cross-Site Request Forgery) 163 Wzmacnianie nagłówków bezpieczeństwa 163 Uwierzytelnianie i autoryzacja 168 Uwierzytelnianie 169 Autoryzacja 169 Implementacja uwierzytelniania i autoryzacji z użyciem frameworka ASP.NET Core Identity 169 Rozdział 8. Architektura mikrousług 175 Architektura mikrousług 176 Zalety architektury mikrousług 177 Standardowe praktyki podczas tworzenia mikrousług 178 Typy mikrousług 179 DDD 179 Manipulowanie danymi w mikrousługach 179 Spójność w różnych scenariuszach biznesowych 180 Komunikacja z mikrousługami 181 Architektura baz danych w mikrousługach 182 Czym jest kompozycja API? 183 CQRS 184 Tworzenie architektury mikrousług w .NET Core 185 Tworzenie przykładowej aplikacji w .NET Core z wykorzystaniem architektury mikrousług 185 Wdrażanie mikrousług w kontenerach Docker 210 Czym jest Docker? 211 Korzystanie z Dockera w .NET Core 212 Uruchamianie obrazów Dockera 214 Rozdział 9. Monitorowanie wydajności aplikacji z wykorzystaniem narzędzi 215 Kluczowe wskaźniki wydajności aplikacji 216 Średni czas odpowiedzi 216 Apdex 216 Odsetek błędów 216 Liczba żądań 216 Przepustowość/punkty końcowe 217 Wykorzystanie procesora i pamięci 217 Narzędzia i techniki monitorowania wydajności 217 Wstęp do App Metrics 217 Konfigurowanie App Metrics w ASP.NET Core 217 Śledzące oprogramowanie pośredniczące 218 Dodawanie raportów graficznych 220
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 4
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148047 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(O'Reilly)
U góry okł.: Poznaj technologię WCF i wykorzystaj potencjał Microsoft Azure AppFabric Service Bus.
Na s. tyt. i okł.: Wyd. 3 - dotyczy wyd. oryg.
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 63
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 134244 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Co zyskasz, jeśli będziesz korzystać z LINQ? Jak tworzyć zapytania w postaci równoległej? Jak przygotować własne rozszerzenia do LINQ?
Bibliogr., netogr. przy niektórych rozdz. Indeks.
Dla programistów piszących aplikacje w C#.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 60
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 133113 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 132995 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA 19 Rozdział 1. Pierwszy kontakt ze środowiskiem Visual Studio 2019 i językiem C# 21 Projekt aplikacji konsolowej 22 Skróty klawiszowe Visual Studio 25 Podpowiadanie kodu (IntelliSense) 27 Strumienie wyjścia i wejścia 28 Wszystkiego po trochu 29 Pytania 32 Rozdział 2. NET Framework, .NET Core i .NET Standard 33 Pytania 36 Rozdział 3. Podstawowe typy danych 37 Deklaracja i zmiana wartości zmiennej 37 Typy liczbowe oraz typ znakowy 39 Określanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var) 41 Operatory 42 Konwersje typów 45 Łańcuchy 46 String kontra StringBuilder 48 [Dla dociekliwych] Formatowanie łańcuchów 50 Typ wyliczeniowy 51 Ćwiczenia 52 Średnia arytmetyczna 52 Równanie kwadratowe 55 Łańcuchy 57 Pytania 57 Zadanie 58 Rozdział 4. Metody 59 Parametry metody. Przeciążanie metod 60 Domyślne wartości argumentów metod - argumenty opcjonalne 61 Argumenty nazwane 62 Wartości zwracane przez metody 62 Zwracanie wartości przez argument metody 63 [Dla dociekliwych] Zagadnienia zaawansowane 65 [Dla dociekliwych] Delegacje 65 [Dla dociekliwych] Wyrażenia lambda 66 [Dla dociekliwych] Delegacje Action, Func i Predicate 68 [Dla dociekliwych] Caller Information 69 Ćwiczenia 71 Średnia arytmetyczna 71 Parzystość 71 Zamiana parametrów 72 [Dla dociekliwych] Metoda ogólna 73 Równanie kwadratowe 74 [Dla dociekliwych] Pochodne 75 Pytania 77 Rozdział 5. Sterowanie przepływem 79 Wybór 79 Instrukcja warunkowa if..else 79 Konstrukcja if..else..if 80 Instrukcja wyboru switch 81 [Dla dociekliwych] Nowa składnia switch 82 Powtarzanie 83 Pętla for 84 Pętla while 86 Przerywanie iteracji i pętli 88 Wyjątki 88 Przechwytywanie wyjątków 89 [Dla dociekliwych] Filtrowanie wyjątków 89 [Dla dociekliwych] Sekcja finally 90 Zgłaszanie wyjątków 91 [Dla dociekliwych] Dyrektywy preprocesora 92 Kompilacja warunkowa 92 Definiowanie stałych preprocesora 94 Bloki 95 [Dla dociekliwych] Atrybuty 96 Ćwiczenia 96 Pętla for 96 Liczba Eulera 98 Pytaj aż do skutku 101 Pytania 103 Zadania 104 Rozdział 6. Wiele hałasu o null 107 Typy wartościowe i referencyjne 107 Zwalnianie obiektów z pamięci 110 Nullable 114 [Dla dociekliwych] Leniwe inicjowanie zmiennych 116 Pudełkowanie 116 Operatory is i as 117 [Dla dociekliwych] Typy dynamiczne 118 Ćwiczenie 119 Pytania 120 Rozdział 7. Tablice, pętle i pliki 121 Tablice 121 Pętla foreach 123 Wybór elementów z tablicy 123 Tablica jako argument metody 124 Podstawy 124 [Dla dociekliwych] Dwie ciekawostki 125 Sortowanie 126 Liczby losowe 126 Pliki tekstowe 128 Tablice dla typów referencyjnych 132 Inicjacja elementów tablicy 132 Pętla foreach 133 Sortowanie 133 Płytkie i głębokie kopiowanie 134 Ćwiczenia 135 Zabawa dwiema kostkami 135 Agregacja danych 136 Przeszukiwanie zbioru 138 [Dla dociekliwych] Zapowiedź LINQ 140 Sortowanie i mediana 141 [Dla dociekliwych] Histogram 143 Pytania 146 Zadania 146 Rozdział 8. Tropienie błędów 149 Program z błędem logicznym - pole do popisu dla debuggera 149 Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual Studio 150 Śledzenie wykonywania programu krok po kroku (F10 i F11) 150 Run to Cursor (Ctrl+F10) 152 Punkt przerwania (F9) 152 Okna Automatyczne, Lokalne i Wyrażenie kontrolne 153 Stan wyjątkowy 156 Zgłaszanie wyjątków 156 Przechwytywanie wyjątków w konstrukcji try..catch 158 Wymuszenie kontroli zakresu zmiennych 159 Rozdział 9. Kolekcje i krotki 161 Kolekcje 161 Lista 161 Słowniki 164 Kolejka i stos 165 [Dla dociekliwych] Iterator 166 [Dla dociekliwych] Słowo kluczowe yield 168 Krotki 169 Ćwiczenia 170 Równania kwadratowe 170 Filtrowanie liczb parzystych 172 Tłumaczenie 174 Pytania 177 Zadania 177 [Dla dociekliwych] Rozdział 10. Maszyna Turinga 179 Maszyna Turinga 179 Dodawanie plików tekstowych do projektu 181 Analiza zapisu taśmy 182 Wczytywanie i parsowanie kodu programu 183 Wykonywanie programu 184 Argumenty linii komend 187 Dystrybucja programów 188 Zadania 189 CZĘŚĆ II. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE 191 Rozdział 11. Definiowanie typów 193 Po co definiować własne typy? 193 Pojęcia programowania obiektowego 195 Pola i metody 196 Konstruktor 197 Własności 197 Modyfikatory dostępu 198 Modyfikatory const i readonly 199 Klasa czy struktura? 200 Ćwiczenia 200 Przygotowywanie projektu 201 Konstruktor i statyczne pola 202 Pierwsze testy 204 Konwersje na łańcuch (metoda ToString) i na typ double 205 Nadpisywanie i przeciążanie metod 206 Metoda upraszczająca ułamek 206 Właściwości 208 Domyślnie implementowane właściwości 210 Operatory arytmetyczne 211 Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode 213 Operatory konwersji 215 [Dla dociekliwych] Różne sposoby definiowania metod 216 [Dla dociekliwych] Operator potęgowania 217 Implementacja interfejsu IComparable 218 Pytania 221 Zadania 221 Rozdział 12. Biblioteki DLL 225 Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL 226 Dodawanie do aplikacji referencji do biblioteki DLL 229 [Dla dociekliwych] Dynamiczne ładowanie typów 230 [Dla dociekliwych] Pakiet NuGet 231 Pytania 233 Rozdział 13. Testy jednostkowe 235 Projekt testów jednostkowych 236 Przygotowania do tworzenia testów 237 Pierwszy test jednostkowy 237 Uruchamianie testów 239 Dostęp do prywatnych pól testowanej klasy 240 Testowanie wyjątków 242 Kolejne testy weryfikujące otrzymane wartości 243 Test ze złożoną weryfikacją 244 Wielokrotnie powtarzane testy losowe 245 Niepowodzenie testu 246 Nieuniknione błędy 249 Pytania 252 Zadania 253 Rozdział 14. Przykłady I 255 Rozwiązywanie równań kwadratowych 255 Wariant 1. 256 Wariant 2. 259 Wariant 3. 260 Dodatkowa optymalizacja 262 [Dla dociekliwych] Maszyna Turinga 2.0 264 Dwójka 264 Czwórka 266 Program 267 Stan 268 Maszyna 271 Rozruch 272 Wezwanie do refaktoryzacji 274 Statystyka 274 Biblioteka. Interfejs IEnumerable 275 Aplikacja 278 Zbiór parametrów statystycznych 280 Zadania 282 Rozdział 15. Miscellanea 283 Rozszerzenia 283 Singleton 285 Klasa statyczna 285 Ukryty konstruktor 286 Leniwa inicjacja 288 Dopasowywanie wzorca 289 [Dla dociekliwych] Zdarzenia 290 [Dla dociekliwych] Typy anonimowe 293 [Dla dociekliwych] Uwaga na temat zwalniania pamięci w klasach 295 Ćwiczenia 298 Rozszerzenia. Dopełnienie imitacji LINQ 298 [Dla dociekliwych] Zdarzenia. Śledzenie zmian 300 Singleton. Rejestrowanie zdarzeń w aplikacji 302 Pytania 305 Zadania 305 [Dla dociekliwych] Rozdział 16. Typy ogólne 307 Definiowanie typów ogólnych 308 Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry 309 Implementacja interfejsów przez typ ogólny 310 Definiowanie aliasów 312 Typy ogólne z wieloma parametrami 312 Kowariancja i kontrawariancja typów 314 Pytania 318 Rozdział 17. Dziedziczenie i polimorfizm 319 Dziedziczenie 319 Klasy bazowe i klasy potomne 319 Kolejność wywoływania konstruktorów 322 Konwersja referencji do klasy bazowej 323 Nadpisywanie a przesłanianie metod 324 Polimorfizm 327 Klasy abstrakcyjne 327 Metody i własności wirtualne 330 Polimorfizm 332 Konstruktory a dziedziczenie raz jeszcze 334 Ćwiczenia 337 Relacje "jest" i "ma" 337 Nadpisywanie i przeciążanie metod 339 Zakres chroniony 340 Pytania 342 Zadania 342 Rozdział 18. Interfejsy 345 Interfejsy jako "wspólny mianownik" 345 Interfejsy a klasy abstrakcyjne 347 Przykład 349 Interfejsy ogólne 350 Pytania 352 Zadania 352 Rozdział 19. Klasa do klasy 353 SOLID 353 Zasada jednej odpowiedzialności 354 Zasada otwarte-zamknięte 357 Zasada podstawienia Liskov 359 Zasada segregacji interfejsów 363 Zasada odwrócenia zależności 365 Krótki komentarz na temat odwrócenia kontroli 368 Programowanie kontraktowe 369 GRASP 369 Zapachy kodu 371 Rozdział 20. Przykłady II 373 Oprogramowanie dla działu kadr 373 Pracownik (liść) 373 Kierownik (gałąź) 374 Cykle 376 Odwiedzający 377 Wyświetlanie 380 Głębokość 381 Rozwiązanie problemu cykli 383 Spłaszczanie drzewa do listy 386 Zalety wzorców projektowych 387 Rozszerzenie parametrów statystycznych 388 Zadania 389 CZĘŚĆ III. DANE W APLIKACJI 391 Rozdział 21. Wzorzec MVC 393 Model 394 Kontroler 397 Widok 404 Stosowanie i wycofywanie zmian 405 Przerost formy nad treścią? 408 Zadania 409 Rozdział 22. Przechowywanie danych w plikach XML 411 Podstawy języka XML 411 Deklaracja 411 Elementy 412 Atrybuty 413 Komentarze 413 LINQ to XML 413 Tworzenie pliku XML za pomocą klas XDocument i XElement 413 Pobieranie wartości z elementów o znanej pozycji w drzewie 417 Pobieranie danych do kolekcji 418 Drzewo i rekurencja 424 Wyświetlanie drzewa w konsoli 426 Zadania 427 Rozdział 23. LINQ 429 Operatory LINQ 429 Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie) 431 Analiza pobranych danych 433 Wybór elementu 433 Weryfikowanie danych 433 Prezentacja w grupach 434 Łączenie zbiorów danych 434 Łączenie danych z różnych źródeł (operator join) 435 Możliwość modyfikacji danych źródła 436 Zapisywanie danych z kolekcji do pliku XML 437 Zadania 439 Rozdział 24. Serializacja do XML i JSON 441 XML 441 JSON 445 Zadanie 450 Rozdział 25. CSV 451 Zapis kolekcji do pliku CSV 451 Kwestia przecinka 453 Odczytywanie danych 454 Uogólnienie 455 Zadania 458 Rozdział 26. OpenXML (.docx) 461 Pakiet NuGet 461 Formatowania 462 Tekst 465 Tworzenie dokumentu 466 Rysunek 471 Tabela 476 Strumień w pamięci 480 Rozdział 27. Entity Framework Core i SQLite 481 Instalacja pakietów NuGet 481 Klasy encji i relacje 482 Baza danych i tabele 484 Dodawanie rekordów do tabeli 486 Wyświetlanie rekordów 488 Usuwanie rekordów 491 Zmienianie danych w rekordzie 494 Pominięte zagadnienia 495 Inne scenariusze 496 Zadania 497 DODATKI 499 Dodatek A. Informacje o systemie 501 Informacje o środowisku aplikacji 501 Podstawowe informacje o systemie i profilu użytkownika 501 Katalogi specjalne zdefiniowane w bieżącym profilu użytkownika 502 Odczytywanie zmiennych środowiskowych 503 Lista dysków logicznych 504 Dodatek B. Elementy programowania współbieżnego 507 Równoległa pętla for 507 Przerywanie pętli 509 Programowanie asynchroniczne. Modyfikator async i operator await 510 Zadania 517 Dodatek C. Git. Wersjonowanie i kopie bezpieczeństwa kodu źródłowego 519 Systemy kontroli wersji kodu źródłowego 519 Serwisy Git 521 Tworzenie projektu 523 Tworzenie nowej gałęzi 529 Wprowadzanie zmian w projekcie 529 Zatwierdzanie zmian 531 Wypychanie do repozytorium 531 Klonowanie projektu 533 Rozwiązywanie konfliktów (scalanie) 535 Scalanie gałęzi 541 Przywracanie wcześniejszej wersji projektu 544 O czym nie musimy wiedzieć, korzystając z Git w Visual Studio? 547 Dodatek D. Co nowego w C# 9.0? 549 Nowa inicjacja własności 549 Rekordy 553 Zmiany w instrukcji switch 558 Polecenia najwyższego poziomu 559
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 197
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150117 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : Introducing Microsoft .NET.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 122839, 108529 (2 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu strony tytułowej i okładki: Poznaj techniki budowania interfejsów użytkownika dla aplikacji Windows. Opanuj język C# i wykorzystaj możliwości programowania obiektowego. Zaprojektuj interfejs użytkownika, wykorzystując język XAML. Zaimplementuj mechanizmy obsługi plików i wymiany danych.
Bibliografia strona [283]. Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 18
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 118222 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 131461, 130944 N (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z 7951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej, okładce: Wydanie 3 - odnosi się do wydania oryginału.
U góry strony tytułowej, okładce logo wydawcy oryginału: Addison Wesley.
Na okładce: Przestaw się na myślenie obiektowe i otwórz oprogramowanie wysokiej jakości. Jak zaprojektować mechanizm obsługi błędów w klasie? Jak tworzyć obiekty, aby nadawały się do kooperacji? Jak wykorzystywać dziedziczenie i kompozycję?
Bibliografia przy rozdziale. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 124764 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt., okł.: Wyd. 4 - dotyczy wyd. oryg.
Na s. tyt., okł.: Poznaj świat programowania obiektowego!
Kody źródłowe wybranych przykładów dostępne są pod adresem internet. wydaw. podanym w książce.
Bibliogr. przy niektórych rozdz. Indeks.
Dla programistów chcących w 100% wykorzystać potencjał programowania obiektowego.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 74
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 138692 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138185 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału.
Bibliografie, netografie przy niektórych rozdziałach.
Rozdział 1. Dlaczego projektowanie dziedzinowe? 19 Zrozumieć problem 20 Przestrzeń problemu i przestrzeń rozwiązania 20 Co poszło nie tak z wymaganiami? 22 Jak radzić sobie ze złożonością? 23 Rodzaje złożoności 23 Klasyfikowanie złożoności 26 Podejmowanie decyzji i błędy poznawcze 29 Wiedza 32 Wiedza dziedzinowa 32 Unikanie ignorancji 34 Rozdział 2. Język i kontekst 37 Język wszechobecny 37 Język dziedzinowy 38 Wyraźne określanie rzeczy dorozumianych 41 Język i kontekst 47 Rozdział 3. EventStorming 53 EventStorming 54 Język modelowania 55 Wizualizacja 57 Porady dotyczące organizowania warsztatów EventStorming 58 Kogo zaprosić? 58 Przygotowanie przestrzeni 59 Warsztaty 61 Nasz pierwszy model 68 Rozdział 4. Projektowanie modelu 75 Model dziedziny 75 Co reprezentuje model? 76 Anemiczny model dziedziny 77 Co należy uwzględnić w modelu dziedziny? 78 EventStorming na poziomie projektu 82 Poszerzanie wiedzy 82 Przygotowanie do warsztatów 83 Notacja rozszerzona 83 Modelowanie dziedziny referencyjnej 88 Rozdział 5. Implementacja modelu 93 Wymagania techniczne 93 Rozpoczęcie implementacji 94 Tworzenie projektów 94 Framework 95 Przełożenie modelu na kod 96 Encje 97 Dodawanie zachowania 100 Zapewnianie poprawności 101 Ograniczenia dla wartości wejściowych 102 Obiekty wartości 103 Zdarzenia dziedzinowe w kodzie 127 Zdarzenia dziedzinowe jako obiekty 128 Generowanie zdarzeń 131 Zdarzenia zmieniają stan 134 Rozdział 6. Działanie za pomocą poleceń 141 Wymagania techniczne 141 Otoczenie modelu dziedziny 142 Udostępnianie internetowego interfejsu API 142 Warstwa aplikacji 149 Obsługa poleceń 152 Wzorzec procedury obsługi poleceń 152 Usługa aplikacji 156 Rozdział 7. Granica spójności 167 Wymagania techniczne 167 Spójność modelu dziedziny 168 Granice transakcji 168 Wzorzec Agregat 173 Ochrona niezmienników 181 Analiza ograniczeń dla polecenia 182 Egzekwowanie reguł 189 Encje wewnątrz agregatu 192 Rozdział 8. Utrwalanie agregatów 203 Wymagania techniczne 203 Utrwalanie agregatów 204 Repozytorium i jednostki pracy 204 Implementacja dla RavenDB 206 Implementacja Entity Framework Core 221 Rozdział 9. CQRS - strona odczytu 233 Wymagania techniczne 234 Dodawanie profilów użytkowników 234 Zagadnienia dotyczące dziedziny profilu użytkownika 235 Strona aplikacji dla profilu użytkownika 242 Strona zapytań 250 CQRS i konflikt między odczytami a zapisami 250 Zapytania i modele odczytu 252 Implementowanie zapytań 254 API zapytań 254 Implementacja zapytań dla RavenDB 257 Implementacja zapytań dla frameworku encji 264 Rozdział 10. Event Sourcing 271 Wymagania techniczne 272 Dlaczego Event Sourcing 273 Problemy z utrwalaniem stanu 273 Czym jest Event Sourcing? 277 Event Sourcing wokół nas 278 Agregaty pozyskiwane ze zdarzeń 279 Strumienie zdarzeń 279 Magazyny zdarzeń 281 Utrwalanie oparte na zdarzeniach 283 Rozdział 11. Rzutowania i kwerendy 303 Zdarzenia i zapytania 304 Budowanie modeli odczytu na podstawie zdarzeń 305 Rzutowania 306 Subskrypcje 308 Implementacja rzutowań 311 Subskrypcje nadganiające 311 Rzutowania międzyagregatowe 320 Rzutowanie zdarzeń z dwóch agregatów 321 Wzbogacanie modeli odczytu 331 Kwerendowanie w rzutowaniach 332 Konwertowanie zdarzeń 335 Magazyn trwały 340 Punkty kontrolne 340 Utrwalanie modeli odczytu 344 Rozdział 12. Kontekst ograniczony 355 Pułapka pojedynczego modelu 356 Zaczynaj od rzeczy małych 356 Znowu złożoność 357 Wielka kula błota 359 Konstruowanie systemów 363 Granice językowe 364 Autonomia zespołu 369 Rozdział 13. Podział systemu 375 Kiedy, co i jak? 375 Kiedy dzielić? 376 Co dzielić? 378 Jak podzielić? 380 Różne spojrzenia na projektowanie systemów 382 Proces projektowania 383 Dzielenie encji 387 Budowa systemu modułowego 387 Moduły wewnątrz jednego rozwiązania 389 Struktura modułu 392 Budowanie systemu 403 Podłączanie modułów do aplikacji 404 Integracja 405 Interfejs użytkownika 412 Interfejs użytkownika ponad granicami 413 Mikrousługi 417 Kiedy nie stosować systemów rozproszonych 418 Jak stosować systemy rozproszone 419
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII L 48
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151437 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151436 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności