Projektowanie obiektowe
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka WEAiI
(7)
Autor
Piwko Łukasz
(3)
Shalloway Alan
(2)
Trott James
(2)
Weisfeld Matt
(2)
Wrycza Stanisław (1949- )
(2)
Argila Carl
(1)
Dumnicki Robert
(1)
Grant Keith J
(1)
Kasprzyk Artur
(1)
Kozłowski Mariusz
(1)
Lavin Peter
(1)
Marcinkowski Bartosz
(1)
Pilch Piotr
(1)
Płaczek Bartłomiej
(1)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Senczyk Jaromir
(1)
Subieta Kazimierz
(1)
Subieta Kazimierz (1944- )
(1)
Szadkowska-Rucińska Małgorzata
(1)
Szajkowska Julia
(1)
Weisfeld Matt A
(1)
Wyrzykowski Krzysztof
(1)
Yourdon Edward
(1)
Śmiałek Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Budownictwo
(2413)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Projektowanie obiektowe
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1158)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1013)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(809)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Piłka nożna
(710)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(668)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(621)
Naprężenia i odkształcenia
(615)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(585)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(522)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(516)
Inwestycje
(508)
Praca
(504)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(493)
Energia elektryczna
(490)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(484)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Słownik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Transport i logistyka
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95507 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CSS od podszewki / Keith J. Grant ; tłumaczenie: Piotr Pilch. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 478 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Informatyka w Najlepszym Wydaniu)
Tytuł oryginału: CSS in depth.
Indeks.
CZĘŚĆ I. PRZEGLĄD PODSTAWOWYCH POJĘĆ 23 Rozdział 1. Kaskada, specyficzność i dziedziczenie 25 1.1. Kaskada 26 1.1.1. Źródło arkusza stylów 29 1.1.2. Specyficzność 31 1.1.3. Kolejność źródłowa 36 1.1.4. Dwie praktyczne zasady 39 1.2. Dziedziczenie 40 1.3. Wartości specjalne 42 1.3.1. Użycie słowa kluczowego inherit 42 1.3.2. Użycie słowa kluczowego initial 43 1.4. Właściwości skrócone 44 1.4.1. Uważaj na właściwości skrócone przesłaniające "po cichu" inne style 45 1.4.2. Kolejność wartości skróconych 46 Rozdział 2. Użycie jednostek względnych 49 2.1. Siła jednostek względnych 50 2.1.1. Walka o projekt "idealny co do piksela" 50 2.1.2. Koniec projektów internetowych "idealnych co do piksela" 50 2.2. Jednostki em i rem 52 2.2.1. Użycie wartości z jednostką em do definiowania rozmiaru czcionki 53 2.2.2. Użycie jednostki rem do określania rozmiaru czcionki 57 2.3. Nie myśl w kategoriach pikseli 59 2.3.1. Ustawianie rozsądnego domyślnego rozmiaru czcionki 60 2.3.2. Zapewnianie elastyczności panelu 62 2.3.3. Zmiana wielkości pojedynczego komponentu 63 2.4. Jednostki względne obszaru roboczego 65 2.4.1. Użycie jednostki vw do określenia rozmiaru czcionki 67 2.4.2. Użycie funkcji calc() do określenia rozmiaru czcionki 67 2.5. Liczby bezjednostkowe i właściwość line-height 68 2.6. Właściwości niestandardowe (inaczej - zmienne CSS) 70 2.6.1. Dynamiczne zmienianie właściwości niestandardowych 72 2.6.2. Zmiana właściwości niestandardowych za pomocą kodu JavaScript 74 2.6.3. Eksperymentowanie z właściwościami niestandardowymi 75 Rozdział 3. Opanowanie modelu pudełkowego 77 3.1. Trudności związane z szerokością elementów 78 3.1.1. Unikanie liczb magicznych 81 3.1.2. Dostosowywanie modelu pudełkowego 81 3.1.3. Użycie metody uniwersalnego określania wymiarów dla wartości border-box 83 3.1.4. Dodawanie przerwy między kolumnami 84 3.2. Trudności związane z wysokością elementu 86 3.2.1. Kontrolowanie zachowania przepełnienia 86 3.2.2. Stosowanie alternatywnych rozwiązań dla określania wysokości na podstawie wartości procentowej 87 3.2.3. Użycie właściwości min-height i max-height 92 3.2.4. Środkowanie zawartości w pionie 92 3.3. Marginesy ujemne 94 3.4. Załamywanie marginesów 95 3.4.1. Załamywanie między tekstem 95 3.4.2. Załamywanie wielu marginesów 96 3.4.3. Załamywanie poza obrębem kontenera 97 3.5. Określanie odstępów dla elementów w obrębie kontenera 99 3.5.1. Uwzględnienie zmieniającej się zawartości 101 3.5.2. Tworzenie bardziej ogólnego rozwiązania: selektor "sowy po lobotomii" 102 CZĘŚĆ II. OPANOWANIE UKŁADU 107 Rozdział 4. Użycie elementów pływających 109 4.1. Przeznaczenie elementów pływających 110 4.2. Załamywanie kontenera i technika clearfix 115 4.2.1. Załamywanie kontenera 115 4.2.2. Objaśnienie techniki clearfix 118 4.3. Nieoczekiwane "chwytanie elementu pływającego" 120 4.4. Obiekty mediów i konteksty formatowania bloku 123 4.4.1. Ustanawianie kontekstu formatowania bloku 124 4.4.2. Użycie kontekstu formatowania bloku na potrzeby układów obiektów mediów 126 4.5. Systemy siatki 127 4.5.1. System siatki 128 4.5.2. Budowanie systemu siatki 128 4.5.3. Dodawanie przerw 133 Rozdział 5. Flexbox 139 5.1. Zasady modułu Flexbox 140 5.1.1. Budowanie podstawowego menu opartego na module Flexbox 143 5.1.2. Dodawanie wypełnienia i odstępów 145 5.2. Wymiary elementów elastycznych 147 5.2.1. Użycie właściwości flex-basis 149 5.2.2. Użycie właściwości flex-grow 150 5.2.3. Użycie właściwości flex-shrink 151 5.2.4. Kilka praktycznych zastosowań 152 5.3. Kierunek kontenera elastycznego 153 5.3.1. Zmiana kierunku kontenera elastycznego 155 5.3.2. Określanie stylów formularza logowania 156 5.4. Wyrównanie, odstępy i inne szczegóły 158 5.4.1. Właściwości kontenera elastycznego 161 5.4.2. Właściwości elementów elastycznych 163 5.4.3. Użycie właściwości wyrównywania 164 5.5. Kilka rzeczy, których musisz być świadomy 165 5.5.1. Flexbugs 165 5.5.2. Układ pełnej strony 166 Rozdział 6. Układ siatki 169 6.1. Układ witryny internetowej 170 6.1.1. Budowanie podstawowej siatki 171 6.2. Anatomia siatki 173 6.2.1. Numerowanie linii siatki 178 6.2.2. Korzystanie jednoczesne z modułu Flexbox 180 6.3. Techniki alternatywne 183 6.3.1. Nazwane linie siatki 183 6.3.2. Nadawanie nazw obszarom siatki 185 6.4. Siatka jawna i niejawna 187 6.4.1. Zapewnianie różnorodności 191 6.4.2. Dostosowywanie elementów siatki w celu wypełnienia ścieżki siatki 194 6.5. Zapytania dotyczące właściwości 196 6.6. Wyrównanie 200 Rozdział 7. Pozycjonowanie i konteksty stosu 203 7.1. Pozycjonowanie ustalone 204 7.1.1. Tworzenie modalnego okna dialogowego z pozycjonowaniem ustalonym 204 7.1.2. Kontrolowanie wielkości pozycjonowanych elementów 208 7.2. Pozycjonowanie bezwzględne 208 7.2.1. Pozycjonowanie bezwzględne przycisku Zamknij 209 7.2.2. Pozycjonowanie pseudoelementu 210 7.3. Pozycjonowanie względne 211 7.3.1. Tworzenie menu rozwijanego 212 7.3.2. Tworzenie trójkąta w standardzie CSS 215 7.4. Konteksty stosu i właściwość z-index 217 7.4.1. Proces renderowania i kolejność na stosie 218 7.4.2. Modyfikowanie kolejności na stosie za pomocą właściwości z-index 220 7.4.3. Konteksty stosu 220 7.5. Pozycjonowanie sticky 224 Rozdział 8. Projekt elastyczny 229 8.1. Najpierw urządzenia przenośne 231 8.1.1. Tworzenie menu dla urządzeń przenośnych 237 8.1.2. Dodawanie metaznacznika obszaru roboczego 241 8.2. Zapytania dotyczące mediów 242 8.2.1. Typy zapytania dotyczącego mediów 244 8.2.2. Dodawanie punktów zmian do strony 245 8.2.3. Dodawanie kolumn elastycznych 249 8.3. Układy płynne 252 8.3.1. Dodawanie stylów dla punktu zmian powiązanego z dużymi ekranami 253 8.3.2. Obsługa tabel 254 8.4. Obrazy elastyczne 256 8.4.1. Użycie wielu obrazów pod kątem różnych wielkości obszaru roboczego 256 8.4.2. Zastosowanie atrybutu srcset do udostępniania właściwego obrazu 257 CZĘŚĆ III. UŻYCIE CSS NA DUŻĄ SKALĘ 259 Rozdział 9. Modularny kod CSS 261 9.1. Style podstawowe: przygotowanie fundamentu 263 9.2. Prosty moduł 264 9.2.1. Warianty modułu 265 9.2.2. Moduły z wieloma elementami 269 9.3. Moduły będące częścią większych struktur 272 9.3.1. Rozdzielanie wielu odpowiedzialności między moduły 273 9.3.2. Nadawanie nazw modułom 277 9.4. Klasy narzędziowe 278 9.5. Metody związane ze standardem CSS 279 Rozdział 10. Biblioteki wzorców 283 10.1. Wprowadzenie do narzędzia KSS 284 10.1.1. Konfigurowanie narzędzia KSS 285 10.1.2. Tworzenie dokumentacji narzędzia KSS 287 10.1.3. Dokumentowanie wariantów modułu 291 10.1.4. Tworzenie strony przeglądu 293 10.1.5. Dokumentowanie modułów wymagających kodu JavaScript 294 10.1.6. Organizowanie biblioteki wzorców za pomocą sekcji 296 10.2. Zmiana sposobu tworzenia kodu CSS 298 10.2.1. Użycie metody przepływu zadań "najpierw CSS" 298 10.2.2. Użycie biblioteki wzorców jako interfejsu API 300 CZĘŚĆ IV. ZAGADNIENIA ZAAWANSOWANE 307 Rozdział 11. Tła, cienie i tryby mieszania 309 11.1. Gradienty 310 11.1.1. Użycie wielu "przystanków" kolorów 313 11.1.2. Użycie gradientów promienistych 315 11.2. Cienie 317 11.2.1. Definiowanie głębi za pomocą gradientów i cieni 318 11.2.2. Tworzenie elementów z wykorzystaniem projektowania płaskiego 320 11.2.3. Tworzenie przycisków o nowocześniejszym wyglądzie 321 11.3. Tryby mieszania 322 11.3.1. Kolorowanie obrazu 324 11.3.2. Typy trybu mieszania 325 11.3.3. Dodawanie tekstury do obrazu 326 11.3.4. Użycie właściwości mix-blend-mode 328 Rozdział 12. Kontrast, kolor i odstępy 331 12.1. Kontrast ponad wszystko 332 12.1.1. Definiowanie wzorców 334 12.1.2. Implementowanie projektu 335 12.2. Kolor 336 12.2.1. Notacje kolorów 343 12.2.2. Dodawanie nowych kolorów do palety 347 12.2.3. Uwzględnianie kontrastu w wypadku kolorów czcionek 349 12.3. Odstępy 351 12.3.1. Użycie jednostki em albo jednostki px 351 12.3.2. Uwzględnianie wysokości wierszy 354 12.3.3. Określanie odstępów dla elementów liniowych 357 Rozdział 13. Typografia 361 13.1. Czcionki dla stron internetowych 363 13.2. Czcionki firmy Google 364 13.3. Zasady działania zestawu reguły @font-face 368 13.3.1. Formaty czcionek i warianty zapasowe 369 13.3.2. Wiele wariantów tego samego kroju czcionki 370 13.4. Dostosowywanie odstępów w celu zwiększenia czytelności 371 13.4.1. Odstępy w obrębie treści głównej 372 13.4.2. Nagłówki, niewielkie elementy i odstępy 374 13.5. Budzące postrach zdarzenia FOUT i FOIT 378 13.5.1. Użycie biblioteki Font Face Observer 380 13.5.2. Wariant awaryjny w postaci czcionek systemowych 381 13.5.3. Przygotowanie do użycia właściwości font-display 383 Rozdział 14. Przejścia 387 14.1. Z jednego w drugie 388 14.2. Funkcje synchronizacji czasu 390 14.2.1. Krzywe Béziera 392 14.2.2. Kroki 394 14.3. Właściwości nieumożliwiające użycia animacji 395 14.3.1. Właściwości, które nie mogą być animowane 398 14.3.2. Rozjaśnianie i ściemnianie 399 14.4. Użycie przejścia dla właściwości height o wartości auto 401 Rozdział 15. Transformacje 405 15.1. Obracanie, przesuwanie, skalowanie i wypaczanie 406 15.1.1. Zmiana źródła transformacji 408 15.1.2. Stosowanie wielu transformacji 409 15.2. Transformacje związane z ruchem 410 15.2.1. Skalowanie ikony w górę 415 15.2.2. Tworzenie "przylatujących" etykiet 418 15.2.3. Rozkładanie przejść w czasie 420 15.3. Wydajność animacji 422 15.3.1. Analiza potoku renderowania 422 15.4. Transformacje trójwymiarowe (3D) 424 15.4.1. Kontrolowanie perspektywy 425 15.4.2. Implementowanie zaawansowanych transformacji 3D 428 Rozdział 16. Animacje 431 16.1. Klatki kluczowe 432 16.2. Animowanie transformacji trójwymiarowych 434 16.2.1. Budowanie układu bez animacji 435 16.2.2. Dodawanie animacji do układu 440 16.3. Opóźnienie animacji i tryb wypełniania 442 16.4. Przekazywanie znaczenia za pośrednictwem animacji 444 16.4.1. Reagowanie na interakcję użytkownika 445 16.4.2. Zwracanie uwagi użytkownika 448 16.5. Jeszcze jedna rada 451 Dodatek A. Zestawienie selektorów 453 Dodatek B. Preprocesory 459
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ź 75
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 148050 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116950 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126784 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106502, 106984 N (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 351-357. Indeks.
Sygnatura czytelni BWB: IX B 6
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111818 N (1 egz.)
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 3094 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Współczesnej Nauki. Teoria i Zastosowania. Informatyka)
Zawiera słownik angielsko-polski.
Bibliografia strony 233-234.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96439 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Współczesnej Nauki. Teoria i Zastosowania. Informatyka)
Zawiera Słownik terminologiczny angilsko-polski.
Bibliogr. s. 249-254. Indeks.
Dla studentów i doktorantów specjalności informatycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98861, 95969 L (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
S. tyt., okł.: Usprawnij proces tworzenia oprogramowania stosując modelowanie w języku UML. Poznaj podstawy modelowania obiektowego. Zamodeluj środowisko, wymagania i architekturę systemu. Zaprojektuj system w oparciu o model UML.
Bibliogr. s. [287]-294. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 112864 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej, okładce: Wydanie 3 - odnosi się do wydania oryginału.
U góry strony tytułowej, okładce logo wydawcy oryginału: Addison Wesley.
Na okładce: Przestaw się na myślenie obiektowe i otwórz oprogramowanie wysokiej jakości. Jak zaprojektować mechanizm obsługi błędów w klasie? Jak tworzyć obiekty, aby nadawały się do kooperacji? Jak wykorzystywać dziedziczenie i kompozycję?
Bibliografia przy rozdziale. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 124764 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt., okł.: Wyd. 4 - dotyczy wyd. oryg.
Na s. tyt., okł.: Poznaj świat programowania obiektowego!
Kody źródłowe wybranych przykładów dostępne są pod adresem internet. wydaw. podanym w książce.
Bibliogr. przy niektórych rozdz. Indeks.
Dla programistów chcących w 100% wykorzystać potencjał programowania obiektowego.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 74
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 138692 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138185 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Myślenie obiektowe w programowaniu / Matt Weisfeld ; przekład Łukasz Piwko. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2020. - 202 strony. : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Object-oriented thought process
Wydanie 5. odnosi się do oryginału.
Bibliografia przy rozdziałach.
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla menedżerów biznesowych, programistów, deweloperów, projektantów i kierowników projektów, dla każdego kto chce zdobyć ogólną wiedzę na temat tego, na czym polega obiektowość.
Rozdział 1. Podstawowe pojęcia obiektowości 17 Obiekty a stare systemy 18 Programowanie obiektowe a proceduralne 19 Zamiana podejścia proceduralnego na obiektowe 23 Programowanie proceduralne 23 Programowanie obiektowe 23 Definicja obiektu 24 Dane obiektu 24 Zachowania obiektu 24 Definicja klasy 28 Tworzenie obiektów 28 Atrybuty 30 Metody 30 Komunikaty 30 Modelowanie klas przy użyciu diagramów UML 31 Hermetyzacja i ukrywanie danych 31 Interfejsy 31 Implementacje 32 Realistyczna ilustracja paradygmatu interfejsu i implementacji 33 Model paradygmatu interfejs - implementacja 33 Dziedziczenie 34 Nadklasy i podklasy 35 Abstrakcja 36 Związek typu "jest" 37 Polimorfizm 38 Kompozycja 41 Abstrakcja 41 Związek typu "ma" 41 Podsumowanie 41 Rozdział 2. Myślenie w kategoriach obiektowych 43 Różnica między interfejsem a implementacją 44 Interfejs 46 Implementacja 46 Przykład implementacji i interfejsu 47 Zastosowanie myślenia abstrakcyjnego w projektowaniu interfejsów 51 Minimalizowanie interfejsu 52 Określanie grupy docelowej 53 Zachowania obiektu 54 Ograniczenia środowiska 54 Identyfikowanie publicznych interfejsów 54 Identyfikowanie implementacji 55 Rozdział 3. Inne pojęcia z zakresu obiektowości 57 Konstruktory 57 Kiedy wywoływany jest konstruktor 58 Zawartość konstruktora 58 Konstruktor domyślny 58 Zastosowanie wielu konstruktorów 59 Projektowanie konstruktorów 63 Obsługa błędów 63 Ignorowanie problemu 64 Szukanie błędów i kończenie działania programu 64 Szukanie błędów i próba ich naprawienia 64 Zgłaszanie wyjątków 65 Pojęcie zakresu 67 Atrybuty lokalne 67 Atrybuty obiektowe 68 Atrybuty klasowe 70 Przeciążanie operatorów 71 Wielokrotne dziedziczenie 72 Operacje obiektów 73 Rozdział 4. Anatomia klasy 75 Nazwa klasy 75 Komentarze 77 Atrybuty 77 Konstruktory 78 Metody dostępowe 80 Metody interfejsu publicznego 83 Prywatne metody implementacyjne 83 Rozdział 5. Wytyczne dotyczące projektowania klas 85 Modelowanie systemów świata rzeczywistego 85 Identyfikowanie interfejsów publicznych 86 Minimalizacja interfejsu publicznego 86 Ukrywanie implementacji 87 Projektowanie niezawodnych konstruktorów i destruktorów 88 Projektowanie mechanizmu obsługi błędów w klasie 89 Pisanie dokumentacji i stosowanie komentarzy 89 Tworzenie obiektów nadających się do kooperacji 90 Wielokrotne użycie kodu 90 Rozszerzalność 91 Tworzenie opisowych nazw 91 Wyodrębnianie nieprzenośnego kodu 92 Umożliwianie kopiowania i porównywania obiektów 92 Ograniczanie zakresu 93 Konserwacja kodu 94 Iteracja 94 Testowanie interfejsu 95 Wykorzystanie trwałości obiektów 96 Serializacja i szeregowanie obiektów 97 Rozdział 6. Projektowanie z wykorzystaniem obiektów 99 Wytyczne dotyczące projektowania 99 Wykonanie odpowiedniej analizy 103 Określanie zakresu planowanych prac 103 Gromadzenie wymagań 103 Tworzenie prototypu systemu 104 Identyfikowanie klas 104 Definiowanie wymagań wobec każdej z klas 104 Określenie warunków współpracy między klasami 104 Tworzenie modelu klas opisującego system 104 Tworzenie prototypu interfejsu użytkownika za pomocą kodu 105 Obiekty opakowujące 105 Kod strukturalny 106 Opakowywanie kodu strukturalnego 107 Opakowywanie nieprzenośnego kodu 108 Opakowywanie istniejących klas 109 Rozdział 7. Dziedziczenie i kompozycja 111 Wielokrotne wykorzystywanie obiektów 111 Dziedziczenie 112 Generalizacja i specjalizacja 115 Decyzje projektowe 116 Kompozycja 118 Reprezentowanie kompozycji na diagramach UML 118 Czemu hermetyzacja jest podstawą technologii obiektowej 120 Jak dziedziczenie osłabia hermetyzację 121 Szczegółowy przykład wykorzystania polimorfizmu 123 Odpowiedzialność obiektów 123 Klasy abstrakcyjne, metody wirtualne i protokoły 126 Rozdział 8. Wielokrotne wykorzystanie kodu - interfejsy i klasy abstrakcyjne 129 Wielokrotne wykorzystanie kodu 129 Infrastruktura programistyczna 130 Co to jest kontrakt 132 Klasy abstrakcyjne 133 Interfejsy 135 Wnioski 137 Dowód kompilatora 139 Zawieranie kontraktu 140 Punkty dostępowe do systemu 142 Przykład biznesu elektronicznego 142 Biznes elektroniczny 142 Podejście niezakładające wielokrotnego wykorzystania kodu 143 Rozwiązanie dla aplikacji biznesu elektronicznego 145 Model obiektowy UML 145 Rozdział 9. Tworzenie obiektów i projektowanie obiektowe 149 Relacje kompozycji 149 Podział procesu budowy na etapy 151 Rodzaje kompozycji 153 Agregacja 153 Asocjacja 153 Łączne wykorzystanie asocjacji i agregacji 155 Unikanie zależności 155 Liczność 156 Kilka asocjacji 158 Asocjacje opcjonalne 159 Praktyczny przykład 160 Rozdział 10. Wzorce projektowe 163 Historia wzorców projektowych 164 Wzorzec MVC języka Smalltalk 165 Rodzaje wzorców projektowych 166 Wzorce konstrukcyjne 167 Wzorzec Metoda Fabryczna 168 Wzorce strukturalne 170 Wzorce czynnościowe 172 Antywzorce 174 Rozdział 11. Jak uniknąć zależności i silnych powiązań między klasami 177 Kompozycja a dziedziczenie i wstrzykiwanie zależności 179 1. Dziedziczenie 179 2. Kompozycja 181 Wstrzykiwanie zależności 183 Wstrzykiwanie przez konstruktor 185 Wstrzykiwanie za pomocą metody ustawiającej 185 Rozdział 12. Zasady SOLID projektowania obiektowego 187 Zasady SOLID projektowania obiektowego 188 1. Zasada jednej odpowiedzialności - SRP 188 2. Zasada "otwarty/zamknięty" - OCP 191 3. Zasada podstawiania Liskov - LSP 193 4. Zasada segregacji interfejsów - IPS 195 5. Zasada odwrócenia zależności - DIP 196
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 180
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149900 N (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych / Stanisław Wrycza, Bartosz Marcinkowski, Krzysztof Wyrzykowski. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2005. - 450 s., [1] k. tabl. złoż. luz. : il. ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
U góry s. tyt. i okł.: Poznaj uniwersalne narzędzie projektowania obiektowego.
U dołu s. tyt. i okł.: Diagramy języka UML. Modelowanie biznesowe. Metodyki projektowe oparte na UML. Narzędzia CASE.
Bibliogr. s. [425]-430. Indeks.
Streszczenie: Zawiera opis najnowszej specyfikacji języka UML w kontekście zastosowania go w procesie wytwarzania oprogramowania, omówienie elementów języka oraz zasad projektowania obiektowego. Przedstawia sposoby prezentacji kolejnych etapów projektowania systemu za pomocą diagramów oraz różnice pomiędzy modelowaniem analitycznym i biznesowym, metodykę RUP oraz narzędzia, które można wykorzystać do tworzenia modeli w języku UML.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII J 5
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 117429 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ćwiczenia)
U góry s. tyt. i okł.: Poznaj nowoczesne techniki modelowania systemów informatycznych.
U dołu s. tyt. i okł.: Stwórz diagramy opisujące system. Wykorzystaj narzędzia CASE. Zastosuj język UML w projektach informatycznych.
Bibliogr. s. [239]-243. Netogr. s. 243-244.
Dla studentów kierunków informatycznych i ekonomicznych, a także dla twórców systemów informatycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118542 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 117453 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : Case Studies in Object-Oriented Analy- sis and Design.
Bibliogr. przy rozdz.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII J 60
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98862, 98281, 98282 (3 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 98280 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności