156728
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Teoria internacjonalizacji Internacjonalizacja i globalizacja – kluczowe pojęcia biznesu międzynarodowego Znaczenie terminu „internacjonalizacja” „Biznes międzynarodowy” i jego definicje. Definicja terminu „globalizacja” i pojęć pokrewnych Makroekonomiczne teorie wymiany międzynarodowej Mikroekonomiczne teorie i modele internacjonalizacji Klasyfikacja teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw Korzyści i ograniczenia dla przedsiębiorstw w świetle mikroekonomicznych teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w świetle literatury przedmiotu Motywy i bariery internacjonalizacji. Motywy internacjonalizacji – ujęcie, klasyfikacja i stosowane terminy Bariery internacjonalizacji Motywy dezinternacjonalizacji Formy wejścia na rynki zagraniczne Stosowane definicje i klasyfikacje Czynniki determinujące wybór i zmianę formy ekspansji zagranicznej Ogólna charakterystyka form internacjonalizacji Pomiar stopnia internacjonalizacji przedsiębiorstwa Wymiary internacjonalizacji i kluczowe aspekty ich pomiaru Sposób konstruowania mierników internacjonalizacji Klasyfikacja i przykłady mierników stopnia internacjonalizacji Wady, zalety i ograniczenia mierników stopnia internacjonalizacji Przegląd badań dotyczących relacji między internacjonalizacją a efektywnością przedsiębiorstw Nurty badań i teorie stosowane w badaniach zagranicznych nad relacją stopień internacjonalizacji–efektywność firm Miary internacjonalizacji w zagranicznych badaniach empirycznych Miary efektywności w zagranicznych badaniach empirycznych Kształt relacji stopień internacjonalizacji–efektywność Przyczyny rozbieżności uzyskiwanych wyników Kluczowe zmienne moderujące i kontrolne Przesłanki do prowadzenia badań na temat związków między internacjonalizacją a efektywnością polskich firm Nurty badań i wykorzystywane koncepcje teoretyczne Czynniki determinujące efektywność internacjonalizacji przedsiębiorstw (polskie badania) Przebieg relacji między internacjonalizacją a efektywnością przedsiębiorstw (polskie badania) Badane firmy i operacjonalizacja zmiennych (polskie badania) Wyniki badań dotyczących wpływu internacjonalizacji na efektywność polskich przedsiębiorstw Wpływ stopnia, form i motywów internacjonalizacji na efektywność przedsiębiorstw w świetle badań własnych Koncepcja i metodyka badań własnych Model teoretyczny – pytania badawcze i cele badania Operacjonalizacja zmiennych. Grupa badanych przedsiębiorstw Procedura gromadzenia danych i przeprowadzenia badania w terenie Charakterystyka próby badawczej Efektywność finansowa badanych przedsiębiorstw Zakres umiędzynarodowienia badanych przedsiębiorstw Formy prowadzenia działalności gospodarczej za granicą Motywy internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw Relacja między stopniem internacjonalizacji a efektywnością finansową badanych przedsiębiorstw. Relacja między motywami internacjonalizacji a efektywnością finansową badanych przedsiębiorstw Relacja między formami internacjonalizacji a efektywnością finansową badanych przedsiębiorstw
Sygnatura czytelni BMW: VI F 164
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E 6298 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150511 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [235]-245. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla pracowników naukowych i studentów oraz kadry kierowniczej polskich przedsiębiorstw.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja dofinansowana przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności