158710
Książka
W koszyku
(Monografie Politechniki Łódzkiej)
ROZWÓJ DOMÓW TOWAROWYCH W ASPEKCIE HISTORYCZNYM Ewolucja obiektów handlowych od starożytności do początku XXI wieku . Czynniki wpływające na powstanie i rozwój domów towarowych Uwarunkowania techniczne Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne Uwarunkowania wynikające ze specyfiki państwowej: geograficzno-politycznej (Francja, Niemcy, Wielka Brytania, USA) Modele architektoniczne służące za wzorzec dla domów towarowych Zasady funkcjonowania domów towarowych w kontekście społeczno-ekonomicznym Tendencje w kształtowaniu domów towarowych na wybranych przykładach z terenów Francji, Wielkiej Brytanii i USA MIĘDZY PAŁACEM A ŚWIĄTYNIĄ — RÓŻNORODNOŚĆ STYLISTYCZNA OBIEKTÓW NALEŻĄCYCH DO RODZIN TIETZ, WERTHEIM I RUDOLPHA KARSTADTA. UWARUNKOWANIA PROJEKTOWE Różnorodność domów towarowych ze względu na zewnętrzne uwarunkowania stylistyczne architektury Dom towarowy utrzymany w stylistyce „pałacu handlu" opartej na wzorcach europejskich Elewacje z witrynami ograniczonymi do strefy parteru Elewacje z witrynami obejmującymi kilka kondygnacji Dom towarowy w konwencji klasycyzującej z elementami cech narodowych . Elewacje z zastosowaniem szerokiego podziału wertykalnego Elewacje z zastosowaniem gęstego podziału wertykalnego Dom towarowy charakteryzujący się addycyjnością formy Dom towarowy w duchu modernizmu WIZUALNY MERCHANDISING JAKO CZYNNIK KSZTAŁTUJĄCY PRZESTRZEŃ WEWNĘTRZNĄ DOMÓW TOWAROWYCH. UWARUNKOWANIA PROJEKTOWE NIEZALEŻNE OD KONWENCJI STYLISTYCZNEJ ELEWACJI ZEWNĘTRZNYCH Struktura i wyposażenie domów towarowych sieci Tietz, Wertheim i Rudolph Karstadt w latach 1890-1939 Układ konstrukcyjny Organizacja przestrzeni — podział funkcjonalny Wewnętrzny dziedziniec Organizacja ruchu — paradna klatka schodowa i jej ewolucja Detale architektoniczne Wyposażenie przestrzeni handlowej i jego ewolucja — meble, oprawy oświetleniowe itp. Prezentacja towaru na stoiskach Wizualny merchandising oraz sztuka w domach towarowych Witryny sklepowe — projekty, realizacja i elementy rywalizacji między domami towarowymi Przekształcanie wnętrz domów towarowych na potrzeby spektakli, wystaw i wydarzeń promocyjnych Plakaty reklamowe, katalogi wysyłkowe Współczesne narzędzia wizualnego merchandisingu w kontekście metod prezentacji towaru z przełomu XIX i XX wieku
Sygnatura czytelni BWB: VII G 105
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 5432 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 296-321.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności