158660
Book
In basket
(Przemysł 4.0 Ryszard Knosala Poleca)
CYKL ŻYCIA PRODUKTU Pojęcia produktu, wyrobu i usługi Fazy cyklu życia produktu Rozwój nowego produktu Modele procesu rozwoju nowego produktu Zarządzanie rozwojem nowego produkt METODY I TECHNIKI PROJEKTOWANIA PRODUKTÓW Ewolucja pojęcia i rozwój metodyk projektowania Współczesne podejścia i koncepcje projektowania w technice Kategorie procesu projektowo-konstrukcyjnego Metody i techniki zapewnienia jakości w rozwoju nowych produktów Projektowanie wspomagające doskonałość (DfX) SYSTEMY PRODUCT LIFECYCLE MANAGEMENT (PLM) I ICH MODELE INFORMACYJNE Podejście systemowe w rozwoju nowych produktów Modele struktury produktu Standardy w systemach PLM Architektury systemów wspomagających realizację rozwoju wyrobów Standardy wymiany informacji w realizacji faz rozwojowych Metody i narzędzia wspomagające realizację etapów cyklu życia produktu. Ogólna charakterystyka metod wspomagających rozwój produktu Etap przygotowania produkcji Etap produkcji Etap użytkowania Etap wycofania i utylizacji Modele i narzędzia wspomagające zarządzanie rozwojem produktów ZARZĄDZANIE PROCESAMI BIZNESOWYMI Wprowadzenie do zarządzania procesami biznesowymi w środowisku PLM Współpraca w rozwoju nowego produktu Zarządzanie procesami rozwoju produktów w systemach PLM Zarządzanie wymaganiami Zarządzanie konfiguracją produktu Zarządzanie opcjami i wariantami produktu Zarządzanie procesem zmiany technicznej Badanie i testowanie produktów Przykłady realizacji zarządzania procesami w systemach PLM Proces zatwierdzania dokumentacji technicznej w systemie klasy PLM Realizacja procesu zmiany technicznej w systemie klasy PLM METODY I NARZĘDZIA PRZEMYSŁU 4.0 W ROZWOJU NOWYCH PRODUKTÓW Zasady wprowadzania rozwiązań Przemysłu 4.0 Wirtualne wytwarzanie jako podstawowy paradygmat Przemysłu 4.0 Rozwój w kierunku systemów inteligentnych wspomagających realizację faz rozwojowych wyrobów Zastosowanie technik AR i VR Zarządzanie cyklem życia produktu i wbudowane urządzenia pomiarowe INTELIGENTNE PRODUKTY Cyfrowy bliźniak produktu Koncepcja zarządzania informacjami skoncentrowana na instancji produktu Zarządzanie danymi o produkcie z użyciem awatara produktu. Obiektowy model awatara produktu Koncepcja cyfrowego wątku Rola cyfrowego wątku w cyklu życia produktu WDRAŻANIE SYSTEMU PLM W PRZEDSIĘBIORSTWIE PRODUKCYJNYM Analiza przedwdrożeniowa i działania przygotowawcze Określenie zakresu oraz planu wdrożenia Zespół wdrożeniowy Infrastruktura systemowo-sprzętowa Realizacja procesu wdrożenia Przykład realizacji procesu wdrożenia systemu PLM w przedsiębiorstwie produkcyjnym ASPEKTY ORGANIZACYJNO-EKONOMICZNE STOSOWANIA SYSTEMÓW PLM Efekty wdrażania systemów PLM Rachunek kosztów produktu w systemach PLM Rachunek kosztów docelowych Ocena całkowitych kosztów cyklu życia produktu Korzyści wynikające z wdrożenia systemu PLM w przedsiębiorstwie produkcyjnym Efekty wdrożenia systemu PLM na stanowisku pracy konstruktora Efekty wdrożenia systemu PLM w dziale konstrukcyjno-technologicznym (przygotowania produkcji) Proces sprawdzania, zatwierdzania oraz wydawania dokumentacji konstrukcyjnej Zapewnienie ciągłości pracy nad projektem nowego produktu Efekty stosowania systemów PLM w skali międzyorganizacyjnej (łańcucha dostaw) USŁUGI I SYSTEMY PRODUKTOWO-USŁUGOWE Rola usług w gospodarce narodowej Wyroby materialne i towarzyszące im usługi Usługi wspomagające produkcję i eksploatację produktów Systemy zarządzania cyklem życia usług Systemy wspomagające obsługę eksploatacyjną maszyn Systemy wspomagające obsługę narzędziową Systemy wspomagające użytkownika produktów Systemy produktowo-usługowe Produkcja jako usługa ŻYCIE PRODUKTU PO ZAKOŃCZENIU PRODUKCJI Aspekty zrównoważonego rozwoju w cyklu życia produktów Ocena oddziaływania procesów produkcji i eksploatacji na środowisko Rozszerzony cykl życia produktu Projektowanie produktów przyjaznych środowisku Biologizacja produkcji KIERUNKI ROZWOJU SYSTEMÓW PLM
Sygnatura czytelni BMW: VII E 25 @
Media files:
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. E 6521 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 282-297. Indeks.
Target audience note
Dla studentów kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji, mechaniki i budowy maszyn, doktorantów, a także praktyków z przedsiębiorstw pracujących w działach przygotowania produkcji (konstrukcyjnych i technologicznych).
Funding information note
Publikacja dofinansowana przez Polskie Towarzystwo Zarządzania Produkcją.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności