158660
No cover
Book
In basket
1. ZNACZENIE KONKURENCYJNOŚCI GOSPODARKI NARODOWEJ W BUDOWANIU POTENCJAŁU PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM 1.1. Istota międzynarodowej konkurencyjności gospodarki 1.2. Klasyczne i neoklasyczne przesłanki rozwoju handlu oraz źródła osiągania przewagi konkurencyjnej państwa 1.3. Współczesne ujęcie konkurencyjności międzynarodowej poprzez uczestnictwo w handlu międzynarodowym 1.4. Uwarunkowania konkurencyjności gospodarki 1.5. Miary międzynarodowej pozycji oraz zdolności konkurencyjnej gospodarek narodowych 1.6. Wpływ stabilności makroekonomicznej na międzynarodową konkurencyjność gospodarki narodowej 2. DETERMINANTY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W PROCESIE EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ 2.1. Istota, przestanki i formy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw 2.2. Elementy systemu konkurencyjności podmiotów gospodarczych 2.3. Uwarunkowania konkurencyjności podmiotów gospodarczych 2.4. Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 2.5. Strategie konkurencji według M.E. Portera 2.6. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw w otoczeniu rynku międzynarodowego 3. KSZTAŁTOWANIE RELACJI KONKURENCYJNYCH POMIĘDZY UCZESTNIKAMI RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Z ZASTOSOWANIEM ZWYCZAJÓW HANDLOWYCH 3.1. Rynek jako otoczenie ekonomiczne wymiany handlowej z zagranicą 3.2. Pojęcie i znaczenie zwyczajów handlowych w praktyce wymiany międzynarodowej 3.3. Zwyczaje handlowe jako podstawa kształtowania warunków kontraktowych 3.4. Zagospodarowanie ryzyka transakcyjnego przy zastosowaniu zwyczajowych metod kształtowania relacji ekonomicznych z partnerami zagranicznymi 3.5. Zastosowanie zwyczajowych warunków ubezpieczenia w przebiegu transakcji handlowych 4. ASPEKTY MARKETINGOWE ROZWIJANIA DZIAŁALNOŚCI PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH 4.1. Strategie internacjonalizacji podmiotów gospodarczych 4.2. Zarządzanie produktami adresowanymi na rynki zagraniczne 4.3. Polityka marki w handlu zagranicznym 4.4. Kształtowanie cen w handlu międzynarodowym 4.5. Uwarunkowania komunikacji marketingowej przedsiębiorstw w ujęciu międzynarodowym 5. ZNACZENIE INNOWACYJNOŚCI W PROCESIE KREOWANIA POZYCJI RYNKOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM 5.1. Innowacyjność wybranych krajów na tle ich pozycji konkurencyjnej 5.2. Istota innowacyjności jako podstawy kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 5.3. Rodzaje i charakter innowacji 5.4. Cechy innowacyjnego przedsiębiorstwa 5.5. Determinanty aktywności przedsiębiorstw w zakresie podejmowania przedsięwzięć innowacyjnych 5.6. Pomiar i kryteria oceny aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw 5.7. Wpływ innowacyjności na pozycję rynkową przedsiębiorstwa w otoczeniu międzynarodowym
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 154770 N, 154771 N (2 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 185-200.
Funding information note
Finansowanie: Prorektor ds. Badań Naukowych Uniwersytetu Gdańskiego, Wydział Ekonomiczny (Uniwersytet Gdański)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności