152433
Brak okładki
Książka
W koszyku
(NPI Nauka i Praktyka Innowacji)
1. Podstawowe pojęcia i klasyfikacje innowacji 1.1. Rozwój koncepcji innowacji 1.2. Przegląd definicji 1.3. Wynikowe i procesowe ujęcia innowacji 1.4. Typy innowacji i ich znaczenie ekonomiczne 1.4.1. Klasyfikacja innowacji ze względu na kryterium przedmiotowe 1.4.2. Typy innowacji ze względu stopień nowatorstwa i kryterium wiedzy 1.4.3. Nowe typy i rodzaje innowacji 2. Proces innowacyjny w aspekcie zarządzania 2.1. Jak się rodzą innowacje? 2.2. Pojęcie oraz uczestnicy, elementy i cechy procesu innowacji 2.3. Modele procesu innowacyjnego 2.4. Wieloprocesowy model innowacji 2.5. Łańcuch wartości innowacji 3. Organizacyjne aspekty procesów innowacyjnych 3.1. Systemy innowacji: narodowy, regionalny, sektorowy i technologiczny 3.1.1. Narodowy system innowacji 3.1.2. Regionalny system innowacji 3.1.3. Sektorowy system innowacji 3.1.4. Technologiczny system innowacji 3.2. Scena innowacji, wspólnoty wiedzy i innowacji, rynek innowacji 3.2.1. Scena innowacji 3.2.2. Wspólnoty wiedzy i innowacji 3.2.3. Rynek innowacji 3.3. Trzy poziomy zarządzania procesami innowacyjnymi 4. Polityka innowacyjna państwa 4.1. Podstawy współczesnej polityki innowacyjnej 4.2. Instrumenty polityki innowacyjnej 4.3. Polityka innowacyjna w Polsce 5. Zarządzanie rozwojem innowacji w regionie 5.1. Region jako organizm gospodarczy 5.2. Regionalny system innowacji — podstawowe pojęcia i elementy 5.3. Strategia innowacyjna regionu jako narzędzie zarządzania 6. Organizacja i zarządzanie w sektorze B+R 6.1. Pojęcie i struktura sektora badań i rozwoju 6.2. Instrumenty zarządzania sektorem B+R 6.3. Ekonomika działalności jednostek sektora B+R 6.3.1. Składowe działalności podmiotów sektora B+R 6.3.2. Uwarunkowania finansowe sektora B+R 6.4. Sektor B+R a przepływy wiedzy 7. Innowacyjne przedsiębiorstwo i jego działalność 7.1. Efektywność działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa w kontekście jego konkurencyjności 7.1.1. Zależność pomiędzy innowacyjnością a konkurencyjnością 7.1.2. Ocena efektywności działalności innowacyjnej 7.2. Cechy innowacyjnej firmy i determinanty jej działalności 7.2.1. Co wyróżnia innowacyjną firmę? 7.2.2. Co wpływa na działalność innowacyjną firmy? 7.3. Potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa 7.4. Realizacja procesów innowacji w sieciach i klastrach 7.5. Zarządzanie projektami innowacyjnymi 7.6. Strategia innowacyjna przedsiębiorstwa 8. Zarządzanie innowacjami w korporacji 8.1. Wyzwania zarządzania procesami innowacji w korporacji 8.2. Przedsiębiorczość korporacyjna 8.3. Rola menedżerów-liderów w zarządzaniu procesami innowacyjnymi 8.4. Wybrane metody i narzędzia zarządzania innowacjami w korporacji 8.4.1. Planowanie rozwoju technologicznego 8.4.2. Model Stage-Gate w organizacji przebiegu procesu innowacji 9. Zarządzanie małą firmą innowacyjną 9.1. Tworzenie innowacji w ramach małej firmy 9.1.1. Mocne i słabe strony MŚP w obszarze innowacji 9.1.2. Potencjał innowacyjny małych firm 9.1.3. Zróżnicowanie innowacyjności MŚP 9.1.4. Zdolność absorpcji 9.2. Interakcja z otoczeniem podczas budowania potencjału innowacyjnego 9.3. Współpraca z otoczeniem 9.3.1. Dostawcy wiedzy i technologii 9.3.2. Partnerzy rynkowi 9.3.3. Pośrednicy 9.3.4. Narzędzia polityki innowacyjnej 9.4. Nowe firmy powstające na bazie innowacji 10. Innowacje w zakresie modeli biznesowych 10.1. Model biznesowy jako sposób postrzegania działania firmy 10.2. Dylematy konfiguracji modelu biznesowego firmy innowacyjnej 10.3. Modele biznesowe w e-biznesie 10.4. Modele biznesowe w ramach platform rynkowych 11. Wsparcie marketingowe procesów innowacyjnych 11.1. Marketing a procesy innowacyjne 11.2. Założenia marketingu innowacji 11.3. Komercjalizacja innowacji: Podejście marketingowe 12. Wsparcie informatyczne procesów innowacyjnych 12.1. Charakterystyka narzędzi IT wspierających procesy innowacyjne 12.2. Narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie procesami innowacji 12.3. Technologie semantyczne w zarządzaniu innowacjami 12.4. Big Data jako źródło innowacji 13. Praktyka innowacji w Polsce. Studia przypadków 13.1. Sen na Jawie (w warunkach globalizacji) 13.2. Przykład wykorzystania modelu Stage-Gate w organizacji procesów innowacji 13.3. Start nowej firmy — poprawianie innowacji w interakcji z partnerami
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 367 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX B 108
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147352, 147353 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147351 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5967 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [235]-247. Indeks.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja dofinansowana przez Polskie Towarzystwo Zarządzania Produkcją.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności