152397
Książka
W koszyku
Od obiektowości poprzez wzorce projektowe do prawdziwej obiektowości Od sztucznej inteligencji poprzez wzorce aż do prawdziwej obiektowości Informacje o konwencjach zastosowanych w niniejszej książce Nowości dodane w drugim wydaniu książki Część I Wprowadzenie do programowania obiektowego Rozdział 1. Obiektowość Zanim pojawiły się obiekty: dekompozycja funkcjonalna Problem określenia wymagań Zmiany wymagań a dekompozycja funkcjonalna Postępowanie w sytuacji zmieniających się wymagań Obiektowość Programowanie obiektowe w praktyce Szczególne rodzaje metod Rozdział 2. Język UML Czym jest język UML? Zastosowanie języka UML Diagram klas Diagramy interakcji Obserwacje Interpretacje Opinie i zastosowania Część II Ograniczenia tradycyjnie pojmowanego projektowania obiektowego Rozdział 3. Problem wymagający rozwiązania uniwersalnego Pozyskanie informacji z systemu CAD/CAM Terminologia dziedziny zastosowań Opis problemu Prawdziwe wyzwania i rozwiązania Rozdział 4. Standardowe rozwiązanie obiektowe Rozwiązanie wykorzystujące specjalizację Część III Wzorce projektowe Rozdział 5. Wprowadzenie do wzorców projektowych Wzorce projektowe wywodzą się z architektury i antropologii Wzorce projektowe od architektury do programowania Po co studiować wzorce projektowe? Inne zalety studiowania wzorców projektowych Rozdział 6. Wzorzec fasady Wprowadzenie do fasady Fasada Praktyczne uwagi na temat zastosowania fasady Zastosowanie fasady w rozwiązaniu problemu CAD/CAM Opinie i zastosowania Rozdział 7. Wzorzec adaptera Wprowadzenie do wzorca adaptera Adapter Praktyczne uwagi na temat zastosowania adaptera Zastosowanie adaptera w celu rozwiązania problemu CAD/CAM Rozdział 8. Poszerzamy horyzonty Obiekty w rozumieniu tradycyjnym i nowym Hermetyzacja w rozumieniu tradycyjnym i nowym Określ zmienność i hermetyzuj ją Analiza wspólności i zmienności a klasy abstrakcyjne Cechy programowania inteligentnego Rozdział 9. Wzorzec strategii Omówienie Sposób obsługi nowych wymagań Studium problemu międzynarodowy system do handlu elektronicznego: początkowe wymagania Obsługa nowych wymagań Wzorzec strategii Praktyczne uwagi na temat stosowania wzorca strategii Rozdział 10. Wzorzec mostu Wprowadzenie do wzorca mostu Przykład problemu wymagającego zastosowania mostu Obserwacja dotycząca zastosowań wzorców projektowych Wyprowadzenie wzorca mostu Wzorzec mostu retrospekcja Praktyczne uwagi na temat zastosowań mostu Rozdział 11. Wzorzec fabryki abstrakcyjnej Wprowadzenie do wzorca fabryki abstrakcyjnej Fabryka abstrakcyjna przykład zastosowania Implementacja wzorca fabryki abstrakcyjnej Praktyczne uwagi na temat stosowania fabryki abstrakcyjnej Zastosowanie fabryki abstrakcyjnej w rozwiązaniu problemu CAD/CAM Część IV Projektowanie z wykorzystaniem wzorców Rozdział 12. W jaki sposób projektują eksperci? Tworzenie przez dodawanie wyróżnień Rozdział 13. Rozwiązanie problemu CAD/CAM z wykorzystaniem wzorców projektowych Przypomnienie problemu CAD/CAM Projektowanie z wykorzystaniem wzorców Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etap 1 Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etap 2a Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etap 2b Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etap 2c Projektowanie z wykorzystaniem wzorców powtórzone etapy 2a i 2b (fasada) Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etapy 2a i 2b (adapter) Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etapy 2a i 2b (fabryka abstrakcyjna) Projektowanie z wykorzystaniem wzorców etap 3 Porównanie z poprzednimi wersjami rozwiązania Rozdział 14. Zasady i strategie projektowania z wykorzystaniem wzorców Zasada otwarcia i zamknięcia Zasada projektowania w kontekście Zasada hermetyzacji zmienności Klasy abstrakcyjne a interfejsy Zasada zdrowego sceptycyzmu Rozdział 15. Analiza wspólności i zmienności Analiza wspólności i zmienności a projektowanie aplikacji Rozwiązanie problemu CAD/CAM przy wykorzystaniu analizy wspólności i zmienności Rozdział 16. Macierz analizy Zmienność w świecie rzeczywistym Studium zmienności: międzynarodowy system handlu elektronicznego Rozdział 17. Wzorzec dekoratora Nowe szczegóły Wzorzec dekoratora Zastosowanie dekoratora w omawianym studium problemu Inne zastosowania: operacje wejścia i (lub) wyjścia Praktyczne uwagi na temat stosowania dekoratora Istota wzorca dekoratora Część VI Inne zalety wzorców Rozdział 18. Wzorzec obserwatora Kategorie wzorców Nowe wymagania aplikacji wspomagającej handel elektroniczny Wzorzec obserwatora Zastosowanie wzorca obserwatora Praktyczne uwagi na temat zastosowania obserwatora Rozdział 19. Wzorzec metody szablonu Nowe wymagania Wzorzec metody szablonu Zastosowanie wzorca metody szablonu Zastosowanie wzorca metody szablonu do redukcji nadmiarowości Praktyczne uwagi na temat zastosowania szablonu metody Część VII Fabryki Rozdział 20. Wnioski płynące ze stosowania wzorców projektowych fabryki Fabryki Uniwersalny kontekst raz jeszcze Fabryki działają zgodnie z wytycznymi Ograniczanie wektorów zmian Inny sposób rozumienia Różne zastosowania fabryk Praktyczne uwagi dotyczące fabryk Rozdział 21. Wzorzec singletonu oraz wzorzec blokowania dwufazowego Wprowadzenie do wzorca singletonu Zastosowanie wzorca singletonu Wariant: wzorzec blokowania dwufazowego Reflekcje Praktyczne uwagi na temat zastosowania singletonu i blokowania dwufazowego Rozdział 22. Wzorzec puli obiektów Problem wymagający zarządzania obiektami Dane składowe Metody Wzorzec puli obiektów Obserwacje: tworzenie obiektów nie jest jedynym możliwym zastosowaniem fabryk Rozdział 23. Wzorzec metody fabryki Nowe wymaganie Wzorzec metody fabryki Wzorzec metody fabryki a obiektowe języki programowania Praktyczne uwagi dotyczące zastosowania wzorca metody fabryki Rozdział 24. Fabryki podsumowanie Etapy procesu tworzenia oprogramowania Podobieństwa fabryk i zasad programowania ekstremalnego Skalowanie Rozdział 25. Wzorce projektowe i nowa perspektywa projektowania obiektowego Podsumowanie zasad obiektowości Hermetyzacja implementacji za pomocą wzorców projektowych Analiza wspólności i zmienności a wzorce projektowe Dekompozycja dziedziny problemu poprzez określenie odpowiedzialności Wzorce i projektowanie w kontekście Powiązania wewnątrz wzorców Wzorce projektowe i praktyki programowania inteligentnego
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 75
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148295 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Design patterns explained : a new perspective on object-oriented design, 2002
Uwaga ogólna
Tytuł oryginału: Design patterns explained : a new perspective on object-oriented design.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Na książce także ISBN oryginału: 0321247140.
Na okładce: Zmień podejście do programowania - zastosuj wzorce projektowe: Skorzystaj z metod modelowania obiektowego w języku UML. Poznaj różne typy wzorców projektowych. Wykorzystaj wzorce projektowe w swoich programach.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia i netografia na stronach [351]-357. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności