Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(38)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Artykuły
(22)
Książki
(15)
E-booki
(5)
Proza
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Biblioteka WB
(2)
Biblioteka WEiZ
(1)
Autor
G. P
(4)
Grabowska Małgorzata (tłumacz)
(3)
Grabowski Andrzej (tłumacz)
(3)
Nicholl Charles (1950- )
(3)
Kwietowicz Marcin
(2)
Maruchin Wojciech
(2)
Motyl Tomasz
(2)
Adamczyk Witold
(1)
Barber Lionel (1955- )
(1)
Borawski Zygmunt
(1)
Carter Michaela (1967- )
(1)
Czechowska Justyna (1979- )
(1)
Dobrzańska Anna
(1)
Ferguson James (1953- )
(1)
Gaynor Hazel
(1)
Gmerski Marek
(1)
Iniesta Andres
(1)
Jagodzińska Katarzyna
(1)
Jasiołek Katarzyna (1982- )
(1)
Kaczor Katarzyna
(1)
Kapołka Maciej
(1)
Knopp Aneta
(1)
Kostyk-Konik Marta (1988- )
(1)
Kowalska Bożena
(1)
Kulawik Marta
(1)
Longoni Angelo (1956- )
(1)
López Marcos
(1)
Morton Kate (1976- )
(1)
Mróz-Bajon Marzena
(1)
Noszczak Dariusz
(1)
Orlewicz Adam
(1)
Pawłowska-Chłystowska Jadwiga
(1)
Pańków Julia
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Pleijel Agneta (1940- )
(1)
Rasmus-Zgorzelska Agnieszka
(1)
Rutecka Agnieszka
(1)
Siewior-Kuś Alina
(1)
Wysocki Marcin Michał
(1)
Zientek Sylwia (1974- )
(1)
Łojewska-Krawczyk Maria
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Łyś Waldemar
(1)
Świątek Włodzimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(42)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Artyści
(9)
Artyści włoscy
(4)
Artysta
(3)
Artyści polscy
(3)
Leonardo da Vinci (1452-1519)
(3)
Nauka
(3)
Twórcy
(3)
Dom jednorodzinny Kraków
(2)
Podróże
(2)
Pracownia artysty Warszawa-Wesoła
(2)
Sztuka
(2)
Sztuka polska
(2)
Abakanowicz, Magdalena (1930-2017)
(1)
Anto, Maria (1938-2007)
(1)
Antropolodzy
(1)
Archiwiści
(1)
Artyści niemieccy
(1)
Artyści plastycy polscy
(1)
Artyści tkaniny polscy
(1)
Atelier artysty Warszawa
(1)
Baumann Jerichau, Elisabeth (1819-1881)
(1)
Bilińska, Anna (1854-1893)
(1)
Boznańska, Olga (1865-1940)
(1)
Carrington, Leonora (1917-2011)
(1)
Celebryci
(1)
Demokracja
(1)
Dom (antropologia)
(1)
Dom artysty Chile
(1)
Dom artysty Czarnów
(1)
Dom artysty Londyn
(1)
Dom artysty Los Angeles
(1)
Dom artysty Poznań
(1)
Dom artysty Teksas
(1)
Dom artysty Warszawa
(1)
Domy artystów
(1)
Działalność artystyczna
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Działalność sportowa
(1)
Emerytura
(1)
Etyka
(1)
Intelektualiści
(1)
Kierownik projektu
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kobro, Katarzyna (1898-1951)
(1)
Latarnicy
(1)
Lempicka, Tamara de (1898-1980)
(1)
Ludobójstwo
(1)
Ludzie sukcesu
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Malarze angielscy
(1)
Malinowski, Bronisław (1884-1942)
(1)
Masson, Elsie Rosaline (1890-1935)
(1)
Matki i synowie
(1)
Modigliani, Amadeo (1884-1920)
(1)
Muter, Mela (1876-1967)
(1)
Niepełnosprawność
(1)
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
(1)
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ARTYSTY
(1)
Ojcowie i córki
(1)
Papa Rostkowska, Maria (1923-2008)
(1)
Pinińska-Bereś, Maria (1931-1999)
(1)
Pisarze
(1)
Podatek VAT
(1)
Podatki
(1)
Podwójne opodatkowanie
(1)
Politycy
(1)
Pracownia architektoniczna Architectura Club
(1)
Pracownia artysty Kraków
(1)
Pracownia artysty Warszawa
(1)
Pracownia artystów Kraków
(1)
Pracownia rzeźbiarska Warszawa
(1)
Prawa autorskie
(1)
Proces twórczy
(1)
Projektanci tkanin
(1)
Projektowanie tkanin
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przyjaźń
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia
(1)
Płeć
(1)
Rajecka, Anna (około 1760-1832)
(1)
Rasizm
(1)
Relacja romantyczna
(1)
Rosenstein, Erna (1913-2004)
(1)
Rzemiosło artystyczne
(1)
Rzeźba polska
(1)
Siedziby i pracownie artystów
(1)
Sponsor
(1)
Sportowiec
(1)
Stryjeńska, Zofia (1891-1976)
(1)
Szapocznikow, Alina (1926-1973)
(1)
Sztuka włókna
(1)
Sztuki projektowe
(1)
Szymanowska, Zofia (1898-1946)
(1)
Tajemnica
(1)
Technokraci
(1)
Tkaniny artystyczne
(1)
Transgresja (nauki społeczne)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(9)
2001-
(5)
1801-1900
(4)
1918-1939
(3)
101-200
(1)
1401-1500
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Aleksandria (Egipt)
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Australia
(1)
Bolzano (Włochy, region Trydent-Górna Adyga)
(1)
Europa
(1)
Florencja (Włochy)
(1)
Francja
(1)
Irlandia
(1)
Kalkuta (Indie)
(1)
Livorno (Włochy)
(1)
Morze Koralowe
(1)
Northumberland (Wielka Brytania)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Petersburg (Rosja)
(1)
Rhode Island (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tokio (Japonia)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Biografia
(4)
Opracowanie
(2)
Powieść biograficzna
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Antologia
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Architektura i Budownictwo
(14)
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(7)
Kultura Fizyczna
(1)
43 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 08.05.2024
Forma i typ
„Baku, Moskwa, Warszawa”, to powieść obyczajowa; historia życia młodego Azera, artysty plastyka, który kierując się w życiu dwiema najważniejszymi dla siebie wartościami: potrzebą wolności oraz pragnieniem miłości, staje się wiecznym imigrantem. Jego losy są opowiedziane z perspektywy osoby dorosłej, sześćdziesięcioparoletniej, przytaczającej najważniejsze zdarzenia ze swojego życia, pod kątem tych dwóch imperatywów, które nim kierowały. W ten sposób zaznajamiamy się ze skróconą historią Azerbejdżanu i kulturą tego egzotycznego kraju, także kulinarną; codziennym życiem w powojennym Baku, jak również losami chłopców z różnych republik radzieckich, wcielanych siłą do Armii Czerwonej. Zasmakujemy studenckiej rzeczywistości w Moskwie lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku oraz poznamy obraz ówczesnej bohemy, prezentującej swoje prace na stołecznym Arbacie. Sadiq, bo tak ma na imię główny bohater i narrator tej opowieści, przechodzi różne perypetie życiowe, które wiodą go ostatecznie do wymarzonej Polski, w której osiada w okresie przemian ustrojowych Bloku Wschodniego. Recenzja Katarzyna Englot: "Mam nadzieję, że jeszcze nie znudziły Wam się moje tegoroczne odkrycia literackie, bo dziś mowa będzie o kolejnym debiucie. W połowie kwietnia bieżącego roku nakładem QES Agency ukazała się powieść „Baku, Moskwa, Warszawa” autorstwa Marcina Michała Wysockiego. Książka ta jest historią ukazującą prawdziwe losy Sadika Aszurowa, artysty plastyka azerskiego pochodzenia, który w swoim życiu kierował się dwoma największymi, a zarazem najważniejszymi dla niego pragnieniami – miłości i wolności. Dzięki opowieści głównego bohatera, a zarazem narratora, poznajemy nie tylko jego życiowe perypetie, ale również realia codziennego życia, kulturę oraz wszelaką obyczajowość rejonów Azerbejdżanu. Sadik (org. Sadiq) wpuszcza czytelnika do swojego świata odsłaniając przed nim krok po kroku, rozpoczynając od najmłodszych lat swoją życiową ścieżkę, która jak przekonacie się sami zaglądając na karty tej opowieści wiodła go w sposób często bardzo meandryczny w różne zaułki egzystencji oraz różne miejsca na świecie. Bohater sporo miejsca poświęcił swojemu pobytowi w wojsku i temu, jaki wpływ na jego późniejsze życie miały doświadczenia z tamtego okresu. Równie ważną częścią jego opowieści jest także czas studiów na Uniwersytecie w Moskwie, gdzie dostanie się w opisywanych czasach było karkołomnym wyczynem. „Baku, Moskwa, Warszawa” to subtelna, a zarazem mocna i wymowna proza dotykająca tematów takich, jak przyjaźń, miłość, wolność, spełnianie marzeń, czy odkrywanie samego siebie w nie zawsze sprzyjających okolicznościach. Postać Sadika to także obraz tego, jak pozostawać wiernym sobie, własnym marzeniom i pragnieniem, chociaż czasem mamy w życiu mocno pod górkę. Na uwagę zasługuje także tło historyczne oraz społeczno – polityczne, które także otrzymują swój donośnie wybrzmiewający w powieści ton. Nadaje to niniejszej książce jeszcze bardziej wyrazisty charakter. Język, którym bardzo umiejętnie posługuje się autor nie jest ani zbyt płytki, ani przesadnie patetyczny, co sprawia, że czytany tekst staje się jeszcze bardziej autentyczny. Całości zaś dopełnia bardzo prosta w kontekście graficznym, a jednocześnie ogromnie czytelna okładka, która z jednej strony jest jak czytamy o tym w książce m.in. odzwierciedleniem kolejnych etapów wewnętrznego rozwoju, zgodnie z kolorami kolejnych czakramów – poziomów dochodzenia do duchowego oświecenia, z drugiej natomiast bardzo dosadnie ukazuje dążenie Sadika do kariery plastycznej, które od zawsze tkwiło w jego głowie. Jeśli zatem macie ochotę na lekturę nieśpiesznie toczącej się opowieści, która jednocześnie niesie w sobie bardzo wiele odcieni ludzkiego losu, a przy okazji chcecie popodróżować nieco w wyobraźni w różne rejony świata to zapraszam Was do sięgnięcia po „Baku, Moskwa, Warszawa”. Stwórzcie dla tej historii swoją własną perspektywę." https://ksiazkowoczyta.blogspot.com/2020/05/to-co-widzisz-to-nie-rzeczywistosc.html?m=1&fbclid=IwAR3JR9nx5Cc-qX2JRizBoT_mjUwZHtKMBUHtSzSKLnekLyaq9LQc5iSg5S4 Recenzja Jarosław Czechowicz: "Książka Marcina Michała Wysockiego to dowód na to, że literacka inspiracja kryje się wszędzie, a czasami w relacji z drugim człowiekiem. Wystarczy wówczas uważnie słuchać, a potem dopisać to, co być może nie zostało powiedziane. Prosty sposób i w gruncie rzeczy prosta w swym wyrazie opowieść. Ale napisana jednak nietuzinkowo. W „Baku, Moskwa, Warszawa” najważniejsze to podkreślenie wagi oraz istoty stwierdzenia „mój czas”. Opowiedziana jest niespiesznie historia, w której nie ma też jakichś dramatycznych zwrotów akcji, choć dramaty – społeczne i polityczne – rozgrywają się w czytelnie zarysowanym tle. To budująca narracja o tym, że konsekwencja w działaniu pozwala spełnić marzenia, ale również rzecz pokazująca, jak te marzenia konfrontują się z nieprzewidywalną prozą życia. Wysocki napisał o istocie ludzkiej tożsamości i o różnych strategiach buntu. Wskazuje w tej książce, że to, co w nas najlepsze, bardzo często rodzi się jako reakcja opozycyjna wobec niesprzyjającej nam rzeczywistości. Jest w tej narracji też dużo nostalgicznej refleksji o tym, czym jest emigracja. Ale również wskazanie, że życiowa podróż może być celem samym w sobie, choć często generuje sytuacje niebezpieczne i niepokojące. Sadiq z tej powieści jest takim wschodnim Odyseuszem, który nie spodziewa się jednak tego, do jakiej Itaki dotrze. Czyta się to bardzo dobrze i z przekonaniem, że ta fikcja literacka to rzeczywiście treść czyjegoś życia. A fikcyjny bohater pochodzi z wieloetnicznego i wielokulturowego Baku, w którym jednak widoczne są animozje wynikające z tego, kto i gdzie się urodził. Azerbejdżan tych kilku dekad minionego stulecia zmienia się na równi z bohaterem. To chyba najciekawsza część tej opowieści: historia tego, skąd Sadiq Aszurow wyruszył w swoją życiową drogę. Bo najważniejsze przed tym wyruszeniem jest przecież to, co zabieramy w sercu w świat. Sielanka rodzinnych wspomnień przełamana jest akcentowaniem tego, co było trudne, bo to świadectwo dorastania pośród miłości, ale także wielu na początku niezrozumiałych antagonizmów. Baku to miejsce, z którego Aszurow wziął to, co do życia najlepsze, lecz również miasto, które z różnych powodów trzeba było opuścić. Po to, by wracać tam jako inny człowiek. Wciąż tak samo zakochany w lokalnym kolorycie. W różnych przejawach emigranckiego życia, które czasem było słodkie jak azerskie figi, ale niekiedy też dokuczliwie w swej słodkości. Najpierw interesował się kuzynką, potem sąsiadką. Przyszedł czas, że Sadiq zdecydował o życiowej fascynacji. Teatr, film, szeroko pojęta sztuka. A wraz z tym otwarcie na różnorodność ludzkiego istnienia. Baku zachowało się w pamięci jako miejsce, w którym stygmatyzowało się Ormian i gdzie władza radziecka wciąż na nowo dociskała swój ciężki but przy mniejszym lub większym rozlewie krwi. Tymczasem Wysocki pokazuje, w jaki sposób jego bohater nawiązał przyjaźnie z Ormianinem czy Rosjaninem, kwestionując jednocześnie podziały, jakie tworzą się w głowach, by pozornie porządkować rzeczywistość, a tak naprawdę tworzyć iluzję obcości, wobec której trzeba trzymać gardę. „Baku, Moskwa, Warszawa” to opowieść o tolerancji, otwartości umysłu i zbliżeniach z ludźmi, którzy niosą ze sobą te same uniwersalne historie. Spotkania i portretowane relacje burzą uprzedzenia oraz krzywdzące stereotypy. Ta książka jest trochę o odkrywaniu samego siebie w kimś, kto jest inny i pozornie daleki. Pokazuje ważność każdej relacji i dzięki temu wszyscy bohaterowie drugiego planu są tu zarysowani wyraźną kreską. To też opowieść o tym, jak wyglądają doświadczenia miłości w życiu, które tej miłości oczekuje, ale nie jest gotowe na kompromisy czyniące z uczucia zobowiązanie. Bohater książki bardzo długo szuka kobiety, która zaakceptowałaby go i która przede wszystkim tak jak on poszukiwałaby w miłości uwolnienia, a nie kojarzyła ją z szeregiem ustaleń, oczywistym planem na życie, ponurym poczuciem wygaszania uczucia na rzecz funkcjonowania w ustalonym rytmie i porządku. Dlatego też miłość nie przychodzi do Sadiqa od razu, ale Wysocki portretuje kilka interesujących relacji. Po to, by pokazać, że odwzajemnienie przywiązania musi się odbywać na pewnych uniwersalnych warunkach. Wtedy gdy ludzie chcą z uczuciem podarować sobie wolność. Bo przecież cała ta książka będzie również historią poszukiwania życiowej wolności. W każdym wymiarze, choć bez definiowania i określania. Marcin Michał Wysocki proponuje nam czytelnicze obcowanie z takim rodzajem bohatera, którego nie można nie polubić. Poczciwość i pewna ugodowość światopoglądowa idą w parze z zauważalnym spokojem Sadiqa. Dzięki zdystansowaniu do najtrudniejszych nawet doświadczeń życiowych otrzymujemy także wyjątkowo stonowaną narrację, w której bolesne momenty życia opowiadane są w taki sposób, że z każdego gorzkiego doświadczenia wynika jakaś nauka dla bohatera. Czasem odnosi się wrażenie, że ta jego poczciwość prowadzi donikąd. Że przydarzą mu się tylko ograniczone okoliczności życiowe. Że w tym buncie i wędrówce nie ma jakiejś dynamiki, wszystko dzieje się bardzo ewolucyjnie. Ale to nie jest opowieść o tym, jak tożsamość wydobywa się z walki. Raczej o mądrości akceptowania tego, na co nie ma się wpływu, przy jednoczesnej czujności, pamiętaniu, by bacznie się rozglądać. Zmiana życiowego azymutu może się kryć w przypadkowo poznanej osobie. Nie trzeba tej zmiany wymuszać przez walkę, spalanie się, emocjonalną wojnę o siebie i świat. „Baku, Moskwa, Warszawa” to również książka o życiowej pasji. Bohater słyszy z ust swoich rozmówców różne definicje sztuki. Od samego początku chce jednak stworzyć swoją. Sztuka ma być dla niego nie tyle wartością, ile przede wszystkim pojęciem, w którym odnajdzie się egzystencjalny sens. Idziemy drogą twórcy, który poszukuje. Czasem zarzuca sobie zbytnią zachowawczość, ale ostatecznie podąża ku chłopięcemu celowi – ku byciu artystą. W tym znaczeniu możemy obserwować na kartach tej książki, że opowiadana rzeczywistość chce być oddana bardzo plastycznie. Dziełem sztuki w opisie może stać się prozaiczna czynność, spotkanie czy nawiązana relacja. Wysocki opowiada nam historię człowieka, który chce znaleźć uniwersalny wyraz dla wszystkich, najbardziej nawet bolesnych życiowych doświadczeń. I w narracji widać te próby. Całość tworzy zatem wrażenie pamiętnika z czasu doświadczania sztuki oraz artyzmu życia. Bo choć potrafi opowiedzieć o okrucieństwie i ludzkiej podłości, jest to jednak książka mająca dawać nadzieję. Tę prostą, ale również nadzieję, że każdy z nas może odnaleźć życiową drogę, jakkolwiek nieprzychylne byłyby mu okoliczności. Autor nie opisuje tego dydaktycznie, za co jestem mu wdzięczny. Rzadko zdarza się czytać opowieść tak pogodną i tak jednocześnie czułą na to, że owa pogoda ducha to nie przejaw nieodpowiedzialnego optymizmu. Bardzo budująca książka. " https://krytycznymokiem.blogspot.com/2020/04/baku-moskwa-warszawa-marcin-micha.html Recenzja Tomasz Kosik "W poszukiwaniu wolności i miłości Poczucie wolności i miłości to jedne z najważniejszych wartości w życiu człowieka. To one dla wielu z nas są sensem życia. Również dla Sadiqa Aszurowa bohatera oraz narratora powieści obyczajowej „Baku, Moskwa, Warszawa” autorstwa Marcina Michała Wysockiego. Już w maju nakładem QES Agency pojawi się książka oparta na prawdziwych wydarzeniach. E-book dostępny jest już na stronie https://dobry-audiobook.pl/baku-moskwa-warszawa-p-986.html. Dlaczego warto poznać tę historię? Powodów jest wiele. Jak choćby ten, że dzięki niej docenić możemy to, że będąc ludźmi wolnymi, możemy pełną piersią czerpać radość z miłości wokół nas. To, co ujęło mnie w tej książce to historia człowieka – emigranta, który odbywając życiową podróż niesie ze sobą bagaż jakże ważnych doświadczeń, które kształtują jego osobowość. Jak sam Autor przyznaje, książka ta nie jest dokumentem, ani reportażem. Jest prawdziwym obrazem życiowej drogi Ajdyna Łazimowa. Autor książki skrupulatnie opisuje nam wydarzenia, jakich doświadczył bohater. Jego losy poznajemy z perspektywy osoby dorosłej. To jej oczami zobaczyć możemy ową drogę, która choć nie łatwa, uświadamia nam, jak bardzo pragnienie miłości i wolności określa kierunki naszych działań. Poznajemy Sadiqa Aszurowa, który już od młodzieńczych lat fascynował się teatrem i rysowaniem. Również książki były w jego życiu nieodłącznym elementem. Sadiq pochodzi z małej wsi nieopodal Baku. I to właśnie od stolicy Azerbejdżanu rozpoczynamy tę niezwykłą podróż po życiu artysty. Na kartach tej powieści poznajemy obyczaje, kulturę oraz historię kraju. Możemy z bliska przyjrzeć się powojennym realiom, jakich doświadczył bohater tej powieści. Poznajemy również burzliwe losy młodych chłopaków, przymusem wcielanych do Armii Czerwonej. Wojsko również dla Sadiqa okazało się przerwaniem marzeń o rozwijaniu swojego plastycznego talentu. Jednak miłość Artysty do rozwoju swojej pasji pokierowała jego losy ku scenografii. Podejmując pracę w wytwórni filmowej mógł rozwijać swój warsztat, dzięki czemu trafił na studia do Moskwy, która okazała się kolejnym przystankiem na życiowej mapie Azera. Poznaje wówczas życie moskiewskiej społeczności lat osiemdziesiątych XX wieku. To właśnie tutaj doświadcza pierwszej miłości, a także „wykorzystując” swój plastyczny talent podejmuje się rysowania portretów ludzi. To tutaj również poznaje Grażynę, miłość swojego życia, która rzuci jego losy do Polski okresu przemian ustrojowych. Warszawa okazuje się jego ostatnim przystankiem. Czy miasto to będzie dla niego bezpiecznym azylem? Czy będzie mu dane w tym mieście w pełni cieszyć się poczuciem wolności i miłości? Warto sięgnąć po tę powieść i poznać historię człowieka, który odbywając niezwykłą podróż kierował się maksymą „tam dom Twój, gdzie serce Twoje”. To, co równie ważne, to nauka płynąca z historii Sadiqa Aszurowa. Często narzekamy, nie doceniamy tego, co mamy wokół siebie. Lecz jak się okazuje nie raz jest to marzeniem wielu, którzy oddaliby wiele, by czerpać radość z poczucia wolności i miłości. Warto sięgnąć po tę powieść, dzięki której dokonać możemy wewnętrznego rachunku. Zdecydowanie polecam." http://www.czyt-nik.pl/recenzje/w-poszukiwaniu-wolnosci-i-milosci/ Recenzja asiaczytasia: "Rok 2020 już mogę okrzyknąć rokiem bardzo dobrych książek. Żywica, Uczeń Nekromanty czy Dziewczyny znikąd to tytuły, która zagwarantowały mi ucztę czytelniczą. Do tego grona dołączyła kolejna powieść - Baku, Moskwa, Warszawa. Fabuła Bohaterem książki jest Azer Sadiq. Podróż przez jego życie zaczynamy w powojennym Baku. Będziemy mieli okazję liznąć trochę historii, kultury, a także kuchni tego miejsca. Trafimy w etniczny kocioł, gdzie narodowość i rodzinne uprzedzenia determinują stosunek do sąsiada. Będziemy mogli poczuć zimno i potaplać się w błocie z rekrutami Armii Czerwonej. Sadiq po odsłużeniu w wojsku ukończył liceum plastyczne w Baku i podjął pracę w lokalnej wytwórni filmowej. Znalazł zajęcie, które pokochał i do którego miał talent. Udało mu się dostać do szkoły filmowej w Moskwie. Tutaj rozpoczyna się studenckie życie - kluby, spotkania towarzyskie, zawoalowane dyskusje i pogoń za funduszami na to przesiąknięte winem i wódką życie. Przy okazji możemy zobaczyć Moskwę czasów pierestrojki. W końcu Sadiq ląduje w Polsce. Z jego perspektywy na Zachodzie. W kraju butnych ludzi, którzy nie dali się stłamsić Imperium Zła. Baku, Moskwa, Warszawa to historia człowieka. Ludzie zwracają uwagę na różne wartości. Dla Sadiq'a najważniejsze są miłość i wolność. Te dwa rzeczowniki są myślami przewodnimi tej historii. Kiedy zastanowić się głębiej dochodzę do wniosku, że są atrybutami człowieczeństwa, chociaż ich definicje mogę być dla każdego nieco inne. Narratorem w książce jest Sadiq. Z perspektywy dorosłego człowieka opowiada o tym co przeżył, o miejscach w których mieszkał i ludziach, których poznał. Podkreślić muszę, że jest postać fikcyjna, ale Marcin Michał Wysocki pisząc tą powieść zainspirował się życiem znajomego scenografa i malarza pochodzącego z Baku. Ile w tej historii jest jego życie, to wie tylko autor i zainteresowany. Postać fikcyjna, a jednak podczas czytania książki się o tym zapomina. Pierwszoosobowa narracja zbliża czytelnika do Sadiq'a dając mu realne wymiary. Ja wręcz złapałam się na tym, że myślałam, że czytam pamiętnik. Niesamowite wrażenie. Kolejna sprawa, która zachwyciła mnie w tej książce to odmalowanie miejsc, po których tułał się bohater. Nie wiem czy przyczyniła się do tego wiedza autora, research czy człowiek, który zainspirował go do napisania tej książki. Przypuszczam, że wszystko po trochu. Najważniejsze, że efekt końcowy jest świetny. To nie jest tylko spisanie historii, regionu narodu, człowieka. Marcin Michał Wysocki pokazał sposób myślenia i emocje tych ludzi. Mój ulubiony fragment to reakcje mieszkańców Baku na poczynania Regana i nakręcającą się spiralę zbrojeń. Oni nie rozumieją politycznych rozgrywek, nie czują o co tyle halo z określeniem Imperium Zła. Żyją lokalnie, a nie globalnie. Podsumowanie W bibliotece miejskiej była kiedyś półka Historie ludzi różnych kultur. Lubiłam przeglądać pozycje, które na niej stały. Książki, pozornie bez żadnej myśli przewodniej, po prostu o ludziach i ich życiu. Dla mnie były to książki, które otwierały oczy i pozwalały spojrzeć na świat z szerszej perspektyw, chociaż opowiadały o malutkich enklawach. Były krokiem za własny płot. Taką książką jest Baku, Moskwa, Warszawa. Wydarzenia historyczne są tłem dla życia bohatera. Przedstawia i interpretuje je po swojemu. Jednak najważniejszy jest on sam, jego życie, wybory i wartości, które reprezentuje. Urodzony i wychowany w zamkniętej uciskanej społeczności, a jednak obywatel świata niestrudzenie goniący za marzeniami. " https://www.asiaczytasia.pl/2020/05/baku-moskwa-warszawa-marcin-micha.html?fbclid=IwAR0_LAQozkSPEkpICd1l3i_x3Yp6Vjj3cYrz41vDwWm7RN57v6p5z8H69YU Recenzja Blog Powieścidło: "Baku, Moskwa, Warszawa" jest pierwszą pozycją wydawnictwa QES Agency wydawaną w formie papierowej. Jest debiutem, jednak bardzo udanym. Marcin Michał Wysocki, autor publikacji naukowych i historycznych, przelał na karty powieści obyczajowej historię życia Sadiqa, artysty plastyka, którego to los połączony jest z trzema wymienionymi w tytule miastami: Baku, Moskwą i Warszawą. Jego postać zainspirowana jest prawdziwymi wydarzeniami z życia azarskiego scenografa filmowego i portrecisty, Ajdyna Łazimowa.Dla głównego bohatera, a zarazem narratora książki, najważniejszymi wartościami, których poszukiwał w tych krajach i które to były dla niego życiowym celem była wolność i miłość. To te cechy od najmłodszych chwil życia protagonisty przewijają się na kartach tej powieści. Podobała mi się autentyczność, z jaką przedstawiane zostały losy Sadiqa. Historie, które przeżywał ukazane zostały w wiarygodny sposób, trudności, z jakimi się wzmagał były przyziemne, ludzkie, lecz ciekawe i wciągające, a narracja prowadzona przez niego toczyła się płynnie. Podział na części był logiczny i uporządkowany, rozdziały zamknięte zostały w odpowiednio długich ramach stronicowych, dlatego też nie napotkałam się podczas lektury na chwile, kiedy mogłam się gdzieś pogubić czy zastanawiać, dlaczego coś odbywa się tak, a nie inaczej. Może to tylko moje odczucie, jednak podczas lektury wydawało mi się, iż autor dostosował język, w jakim pisał to dzieło do wieku bohatera: inaczej tworzone były zdania oraz użyte zostało inne słownictwo za czasów młodości, a inaczej już w dojrzalszym wieku postaci. Dodatkowo prawdziwość wzmacnia tło historyczne i kulturowe wydarzeń: mamy możliwość poznania multikulturowego świata Azerbejdżanu, komunistycznej Rosji i ostatecznie wolnej Polski. Mogę śmiało stwierdzić, iż jest to na pewno wyjątkowa pozycja, po którą można śmiało sięgnąć. Zaryzykowałabym nawet stwierdzeniem, iż jest to jedna z lepszych książek, która ma swoją premierę w tym roku. Serdecznie polecam!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 08.05.2024
„Ludzie wpisują moje nazwisko w Google i myślą, że wiedzą o mnie wszystko. Ale to nieprawda. Nic z tych rzeczy. Są epizody, których nie ujawniono, są takie, które wolałbym wyjaśnić, są też wydarzenia, które chciałbym uporządkować. To wielka radość, że mogę zobaczyć swoją prawdziwą historię odbitą w tej książce, w mojej autobiografii. Byłbym szczęśliwy, gdyby ta opowieść spodobała się czytelnikowi tak jak moja gra. W jej napisanie włożyłem tyle samo determinacji i uwagi, ile wkładam w występy w pięknej koszulce Barçy czy reprezentacji Hiszpanii. Taki był mój cel.” Andrés Iniesta Oficjalna książka kapitana FC Barcelony! Miał 12 lat, gdy skauci FC Barcelony zaprosili go do słynnej akademii La Masia. Niedługo później Pep Guardiola powiedział: „On wyśle nas wszystkich na emeryturę”. Nie pomylił się ani trochę… Andrés Iniesta błyskawicznie stał się kluczowym piłkarzem Barçy, prowadząc klub do ośmiu zwycięstw w La Liga i czterech w Lidze Mistrzów. Z reprezentacją Hiszpanii dwukrotnie zdobył mistrzostwo Europy, raz mistrzostwo świata – w finale mundialu w 2010 roku strzelając zwycięską bramkę. Kibiców na całym świecie fascynuje nie tylko liczba trofeów Iniesty, ale też styl, w jakim wszystko osiągnął, oraz to, jakim jest człowiekiem. Bo za pełnymi wdzięku podaniami i boiskowymi ruchami, a także za licznymi nagrodami i trofeami, które zdobył, stoi inteligentny i rozważny facet. Człowiek, który do teraz przemawiał do kibiców wyłącznie swoją grą. W tej książce hiszpański maestro obrazowo maluje portret samego siebie – własnymi słowami, ale także głosami trenerów, kolegów z boiska, rywali, przyjaciół i rodziny. Rezultat jest niezwykle intrygujący… O autorze Andrés Iniesta jest powszechnie uważany za jednego z najlepszych piłkarzy swojego pokolenia. Po latach spędzonych w La Masii, legendarnej akademii piłkarskiej FC Barcelony, zadebiutował w pierwszej drużynie w 2002 roku, w wieku 18 lat. Podstawowym piłkarzem Barçy stał się w sezonie 2004/05 i do dziś trudno sobie wyobrazić wyjściową jedenastkę bez niego. Dziś jest kapitanem klubu i symbolem futbolu, który podbił planetę. W reprezentacji narodowej wystąpił ponad sto razy, dwukrotnie zdobywając z nią mistrzostwo Europy. W 2010 roku strzelił bramkę w finale mundialu, która przesądziła o pierwszym w historii mistrzostwie świata dla Hiszpanii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 22.03.2024
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 16.02.2024
Książę Modigliani / Angelo Longoni ; tłumaczyła Marta Kostyk. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2023. - 517, [2] strony ; 24 cm.
Powieść, której bohaterem jest jeden z najbardziej oryginalnych artystów XX wieku – Amedeo Modigliani. Doskonale nam znane obrazy tego włoskiego twórcy żydowskiego pochodzenia wypełniają charakterystyczne postaci kobiece o pociągłych twarzach i nadnaturalnie długich szyjach. Jednak zanim dorobek wielkiego Modì zdobył należne mu uznanie, musiały minąć lata. Za życia artysty popyt na jego obrazy był niewielki, do czego przyczynił się jego na wskroś indywidualny styl, doceniony dopiero z czasem. Niezrozumienie otoczenia, wyjątkowa wrażliwość, choroba, która nękała go od dzieciństwa i aura skandalu, jaka stale go otaczała, ukształtowały postać wyjątkowego artysty, walczącego o przetrwanie przez całe swoje krótkie życie. Angelo Longoni, który jest także reżyserem teatralnym i filmowym, w powieści o Modiglianim zachwyca scenografią i wartkimi dialogami, pozwalając nam wczuć się w skomplikowaną naturę i niezwykły świat artysty nieustannie walczącego ze swoimi demonami, wrażliwego, nieśmiałego, nieprzeniknionego, ale zawsze potrafiącego znaleźć odwagę, by żyć pełnią życia. To fascynujący portret oparty na rzetelnej dokumentacji i rygorystycznie wierny prawdzie historycznej. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 155067 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 12.12.2023
Bibliografia na stronach [600]-623.
Kobiety są przywódczyniami krajów, architektkami, pracują naukowo, prowadzą ciężarówki i latają w kosmos. Jednak ich dzieła stanowią ledwie ułamek zbiorów najważniejszych muzeów. Tymczasem kobiety zajmują się sztuką co najmniej od antyku. Od początku było ich znacznie mniej niż artystów mężczyzn, deprecjonowano ich działalność, prawo kazało im podporządkować się ojcu czy mężowi. Ale tworzyły równolegle z mężczyznami. Przełom nastąpił pod koniec XIX wieku, gdy kobietom dano dostęp do edukacji artystycznej. Do dziś każda musi utorować sobie drogę w zdominowanym przez mężczyzn świecie. Ich upór i wytrwałość mogą być inspiracją dla innych. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154559 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.09.2023
(Seria Literacka)
Tytuł oryginału: Lord Nevermore.
Bronisław – pełen wdzięku, refleksyjny, acz niepozbawiony próżności antropolog. Staś – niespokojny artysta, w którym "chłód bezustannie miesza się z żarem”. Obaj wierzą, że chaos świata skrywa jakiś porządek i że to oni będą jego odkrywcami. Bronio i Staś. Co łączy tych dwóch mężczyzn? Wieloletnia przyjaźń, wzajemna fascynacja – a może coś jeszcze? Wspólna wyprawa na wyspy Pacyfiku odciśnie osobliwe piętno na ich relacji. Jego tajemnica będzie nurtować trzecią bohaterkę – Ellie Rose, żonę Bronisława, która pragnie zrozumieć mapę męskości i kobiecości. W monumentalnej powieści Agnety Pleijel wątki przyjaźni, miłości i zagadki płci splatają się z refleksją o poszukiwaniu tożsamości, odkrywaniu nieznanego, pamięci i umieraniu. Śledząc fascynujące losy bohaterów, przenosimy się z Zakopanego do Melbourne i na Wyspy Koralowe, z Adelajdy do Petersburga, Londynu i Warszawy. Z perspektywy trzech pełnokrwistych postaci przyglądamy się najważniejszym wydarzeniom i sporom pierwszych dekad XX wieku – od wojen po debaty dotyczące literatury, sztuki, psychologii i filozofii. I choć z góry znamy zakończenie, dajemy się porwać nurtowi tej wspaniałej, mieniącej się tysiącem barw powieści. Nowy przekład pozwala w pełni docenić jej literacką maestrię i egzystencjalną głębię. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154168 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.01.2023
Surrealistka / Michaela Carter ; przełożył Waldemar Łyś. - Wydanie I. - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2021. - 426, [3] strony ; 22 cm.
Londyn 1937. Dwudziestoletnia Leonora, początkująca malarka, wdaje się w burzliwy romans z Maksem Ernstem, żonatym dojrzałym artystą. Wyzwala się spod wpływu rodziny i wyjeżdża za nim do Paryża, gdzie wpada w wir ekscytującego świata wizjonerów surrealizmu – Mana Raya, Bretona, Picassa i Dalego. Zainspirowana ich poczuciem wolności Leonora eksperymentuje ze swoimi pracami, kształtując własną tożsamość artystyczną i zdobywając uznanie. Tymczasem na Europę pada cień wojny, a nagłówki gazet zaczynają piętnować Ernsta i jego otoczenie jako „degeneratów”. Zmuszeni do ucieczki z Francji Leonora i Max zostają rozdzieleni. Dla Carrington będzie to początek wyjątkowej podróży, która uczyni ją jedną z najbardziej wpływowych kobiet naszych czasów. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151908 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 29.12.2022
Na stronie tytułowej: Legendarna rubryka "Financial Timesa" pierwszy raz po polsku. Na okładce nadtytuł: Financial Times zaprasza na.
Z kim spośród wszystkich ludzi na świecie chciałbyś pójść na lunch? Spotkaj się z największymi osobistościami ze świata sztuki, biznesu, mody, polityki i sportu. To niepowtarzalna okazja, żeby się dowiedzieć, na czym polega tajemnica ich sukcesu. Dlaczego Jeff Bezos pracuje przy zwykłym tanim biurku? Jak wygląda lunch w „standardzie Ryanaira” z dyrektorem generalnym Michaelem O’Learym? Jak to możliwe, że szef największego towarzystwa ubezpieczeniowego uprawia jeden z najbardziej ekstremalnych sportów na świecie? Jak George Soros zarobił miliard funtów w ciągu jednego dnia? Co wspólnego z gwiazdą rocka ma Steve Wozniak? Dlaczego Dolce i Gabbana nie sprzedają ubrań za gotówkę, a założycielka marki Jimmy Choo osobiście farbuje buty celebrytom? „Financial Times” zaprasza na Lunch z ludźmi sukcesu – gość wybiera restaurację, a wydawca reguluje rachunek. Rozmówcy rozluźniają się przy obiedzie i butelce wina, pozwalając sobie na otwartość, autentyczność, a nawet niedyskrecję. Jakie sekrety zdradzili? Którą restaurację wybrali? Co zamówili? Wszystko jest jawne. Poznaj wielkie nazwiska od bardziej osobistej strony i zainspiruj się historią ich sukcesu. Kultowa rubryka po raz pierwszy po polsku. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153138 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 02.12.2022
Tytuł oryginału: The lighthouse keeper's daughter.
Rok 1838. Northumberland, Anglia. Grace wraz z ojcem opiekuje się latarnią Longstone na wyspach Farne. Kiedy cudem ratują rozbitków z potwornej burzy, wieść o wyjątkowej odwadze młodej latarniczki obiega cały kraj. Dla Grace znacznie cenniejsza niż sława jest kiełkująca miłość do młodego artysty. George Emmerson obiecał już jednak serce innej… Rok 1938. Newport, Rhode Island. Dziewiętnastoletnia Matilda Emmerson wyrusza z Irlandii do Ameryki w atmosferze hańby i skandalu. Ma urodzić nieślubne dziecko, a potem wrócić do rodziców. Schronienia udziela jej kuzynka Harriet, latarniczka. Pewnego dnia Matilda znajduje na strychu portret tajemniczej nieznajomej. I choć te dwie kobiety dzieli sto lat, łączy je silna więź, wyrosła z odwagi i miłości. "Grace, córka latarnika" to wzruszająca romantyczna opowieść inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 152926 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 27.10.2022
Bibliografia, netografia na stronach 355-379.
KONCEPCJA TRANSGRESYJNA CZŁOWIEKA Istota i definicje transgresji Formy i rodzaje transgresji Transgresja w zderzeniu z kulturą Kultura zachowawcza a kultura transgresyjna TRANSGRESJE PRZECIW RASIZMOWI Afroamerykanki - buntowniczki i liderki. Billie Holiday - głos, którego nie można uciszyć Rosa Parks - symbol walki z segregacją rasową Harriet Tubman - ikona walki o zniesienie niewolnictwa Afroamerykańskie matematyczki z NASA Josephine Baker i jej "tęczowe plemię" Amanda Gorman - transgresyjna poetka i liderka zmian Afroamerykanie-pokonać rasizm i uzyskać wolność Solomon Northup - 12 lat walki o wolność Medgar Evers - ofiara rasistowskiego morderstwa Malcolm X - demaskator rasistów Martin Luther King - pokonać rasizm bez przemocy Nelson Mandela - buntownik, który pokonał apartheid Epitafium dla Jamesa Baldwina TRANSGRESJE PRZECIWKO LUDOBÓJSTWU Misja Jana Karskiego - nadzieja i rozpacz Najważniejsza była moja misja Jan Karski w getcie: wędrówka Dantego przez piekło Po zakończeniu misji: kto pamięta o Janie Karskim? Film o ludobójstwie Ormian - obudzić sumienia i przerwać milczenie Zapomniane ludobójstwo Ormian Turcja neguje ludobójstwo Ormian Ocalić od zapomnienia - dzieło filmowe o ludobójstwie Ormian TRANSGRESJE DLA WOLNOŚCI I POKOJU John Lennon i Yoko Ono - transgresyjni pacyfiści w akcji John i Yoko na celowniku FBI Kampania"BanThe Beatles"- eskalacja agresji i przemocy Transgresyjne akcje twórcze Yoko Ono Make love, not war - protest przeciwko wojnie wWietnamie Nieudana deportacja Johna Lennona z USA Projekt"Nutopia"-transgresyjna komunikacja międzyludzka Witolda Gombrowicza transgresje ku wolności Profesor Pimko jako symbol zniewolenia i władzy Upupianie Józia i dalsze zniewalanie Uwięzienie w Formie, czyli wieczne życie w masce.Jak tracimy wolność, czyli życie w podwójnym klinczu TRANSGRESJE MŁODYCH LIDERÓW W BADANIACH WŁASNYCH Metoda i założenia badawcze Istota i mechanizm zachowań transgresyjnych Rodzaje i formy działań transgresyjnych Start-up jako projekt transgresyjny Transgresje twórcze i innowacyjne na uniwersytetach Lider i zespół w działaniach transgresyjnych DEMOKRACJA JAKO PROJEKT TRANSGRESYJNY Rasizm jako transgresja destruktywna zagrożeniem dla demokracji. Kto jest rasistą? Tylko większość jest rasistowska? Mit tolerancyjnej i otwartej ojczyzny Maska napuszonego samouwielbienia i megalomanii Kto jest prawdziwym Polakiem? Krótka pamięć Polaków Ludzie kultury bronią godności uchodźców i migrantów Ofensywa przeciwko genderstudies i LGBT Dehumanizacja ofiar i odpowiedzialność sprawców Demokratyczny wymiar transgresyjnych działań przywódczych. Maski przywództwa jako zagrożenie dla demokracji Transgresje destruktywne Donalda Trumpa Koniec ery demokracji? Projekty młodych liderów i innowatorów kluczem do sukcesu TRANSGRESJE NIEPOKORNYCH ARTYSTÓW I BUNTOWNIKÓW Georges Bataille - granice są po to, aby je przekraczać Krzysztof Warlikowski - teatr jest zawsze inny niż norma Sebastian Lelio - filmowiec w obronie transgresyjnej kobiety Papusza - transgresyjna poetka z cygańskiego taboru Niech przemówi poezja Papuszy Film fabularny Papusza jako hołd dla transgresyjnej Cyganki Magia narodzin Papuszy Wykluczenie i potępienie przez swoich Ficowski jako mentor Papuszy Jerzy Grotowski - teatr radykalny jako transgresja kulturowa Wstrząs jako istota transgresji twórczych Zdjęcie maski jako punkt zwrotny w procesie transgresji Transgresja jako istota kenozy Apocalypsis cum figuris jako wehikuł do aktu transgresji Epilog - czy Bóg istnieje? W STRONĘ PRZYWÓDZTWA TRANSGRESYJNEGO Wizja lidera jako halucynacja Co mówią badania? Jak wspierać w rozwoju młode talenty? Kreowanie mitu przywództwa i jego konsekwencje Mit przywództwa i fałszywa autentyczność
Sygnatura czytelni BWZ: XII F 92
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 12.01.2022
Domy pisarzy / Marzena Mróz-Bajon. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Marginesy, 2021. - 317, [3] strony : fotografie ; 22 cm.
Bibliografia na stronach 313-317.
W DOLINIE ISSY DOM CZESŁAWA MIŁOSZA ZAKOSZTOWALI WŁAŚNIE ZAKAZANEJ ROZKOSZY DOM KONSTANDINOSA KAWAFISA DROGA DO MACONDO DOM GABRIELA GARCII MARQUEZA CHAOS PEŁEN SPOKOJU DOM RABINDRANATHA TAGOREGO W KRAINIE YOKNAPATAWPHA DOM WILIAMA FAULKNERA PEJZAŻ LEONARDA DOM LEONARDA DA VINCI KAWIOR U TIFFAN’EGO DOM TRUMANA CAPOTE’A NA SADOWEJ Z KOTAMI – NIELZJA! DOM MICHAIŁA BUŁHAKOWA MIŁOŚĆ W WENECJI DOM EZRY POUNDA KONIEC I POCZĄTEK DOM I POKÓJ OSCARA WILDE’A ZAWSZE RUCHOME ŚWIĘTO DOMY ERNESTA HEMINGWAYA DO KAŻDEGO Z NAS MIEJSCA MARKA AURELIUSZA SZCZENIAKI DOM MARIA VARGASA LLOSY TAM, GDZIE NIE ROSNĄ POZIOMKI WYSPA FARO, KTÓRA STAŁA SIĘ DOMEM INGMARA BERGMANA HANZA NAD PACYFIKIEM DOMY TOMASZA MANNA MISTRZ HAIKU MIEJSCA MATSUA BASHO KTO PIERWSZY ZOBACZY MROŻKA DOM SŁAWMOMIRA MROŻKA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151663 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 13.05.2021
Pracownia artystki / Warszawa / Zygmunt Borawski. W: Architektura Murator. ISSN 1213-6372 2021, nr 2, s. 36-42 -. - 2021.
Kartoteka zagadnieniowa: Architektura i Budownictwo
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 28.07.2020
Architektura projektowana na modelu. Atelier Moniki Sosnowskiej / Katarzyna Jagodzińska. W: Architektura & Biznes. ISSN 1230-1817 2020, nr 4, s. 100-123 -. - 2020.
Kartoteka zagadnieniowa: Architektura i Budownictwo
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 09.04.2020
Opodatkowanie VAT usług twórców i artystów / Wojciech Maruchin. W: Prawo Przedsiębiorcy. 2006, nr 51, s.117-121. - Warszawa : INFOR, 2006
MK
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 08.04.2020
Opodatkowanie wynagrodzeń artystów i sportowców / Katarzyna Kaczor. W: Prawo Przedsiębiorcy. 2006, nr 23, s.54-56. - Warszawa : INFOR, 2006
MK
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.04.2020
Świadczenia emerytalne dla przedsiębiorców / Dariusz Noszczak. W: Prawo Przedsiębiorcy. 2005, nr 37, s.82-87. - Warszawa : INFOR, 2005
BB
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.04.2020
Przeniesienie praw autorskich lub prawa do licencji - zwolnienie przedmiotowe / Wojciech Maruchin. W: Prawo Przedsiębiorcy. 2005, nr 28/29, s.89-92. - Warszawa : INFOR, 2005
BB
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 30.03.2020
50 procent dla twórców / Piotr Piwowarczyk. W: Prawo Przedsiębiorcy. 2002, nr 41, s.9-11. - Warszawa, 2002
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 08.01.2020
Dobór kierownika projektu - artyści i technokraci / Marek Gmerski. W: Controlling i Zarządzanie. 2015, nr 4, s. 42-43. - 2015
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności