Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(1824)
IBUK Libra
(52)
Forma i typ
Książki
(1323)
Artykuły
(473)
Publikacje naukowe
(256)
Publikacje fachowe
(125)
Publikacje dydaktyczne
(113)
E-booki
(53)
Czasopisma
(24)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1030)
dostępne
(758)
wypożyczone
(69)
nieokreślona
(24)
Placówka
Wypożyczalnia
(818)
Czytelnia Główna
(2)
Biblioteka WB
(10)
Biblioteka Międzywydziałowa
(377)
Biblioteka WEiZ
(588)
Biblioteka WWFiF
(40)
Magazyn
(41)
Biblioteka WEAiI
(5)
Autor
Kozioł Leszek
(16)
Penc Józef (1939-2017)
(14)
Kotapski Roman
(13)
Michalski Dariusz
(11)
Jabłoński Adam
(9)
Jabłoński Marek
(9)
Krzakiewicz Kazimierz
(9)
Bień Witold (1927- )
(8)
Gierszewska Grażyna
(8)
Kostera Monika (1963- )
(8)
Romanowska Maria (1947- )
(8)
Januszewski Arkadiusz
(7)
Ludwiczyński Antoni
(7)
Nahotko Sławomir
(7)
Obłój Krzysztof (1954- )
(7)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(7)
Sałbut Bartosz
(7)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(6)
Cyfert Szymon
(6)
Dudzik-Lewicka Irena
(6)
Fałek Zbigniew
(6)
Guryn Halina
(6)
Howaniec Honorata
(6)
Jaworski Jacek
(6)
Knosala Ryszard (1949- )
(6)
Lichtarski Jan
(6)
Moszkowicz Mieczysław
(6)
Nesterak Janusz
(6)
Waszkielewicz Wiesław
(6)
Śliwa Jan (1928- )
(6)
Barowicz Marek
(5)
Celej Marta
(5)
Ehrlich Andrzej
(5)
Folga Jacek
(5)
Gardziński Wojciech
(5)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(5)
Kassay Štefan (1941- )
(5)
Malara Zbigniew
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Perechuda Kazimierz
(5)
Rumiński Jakub
(5)
Rumiński Krzysztof
(5)
Strużycki Marian (1930- )
(5)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(5)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(5)
Zarzecki Dariusz
(5)
Antonowicz Paweł
(4)
Bańka Waldemar
(4)
Beksiak Janusz (1929- )
(4)
Białasiewicz Maria (1952- )
(4)
Bitkowska Agnieszka
(4)
Blikle Andrzej
(4)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(4)
Borkowska Stanisława (1939- )
(4)
Brigham Eugene F. (1930- )
(4)
Chodyński Andrzej
(4)
Czarnota Jerzy Lech
(4)
Czupiał Jerzy
(4)
Dittmann Paweł (1950- )
(4)
Dresler Zbigniew
(4)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(4)
Durlik Ireneusz
(4)
Dziuba Szymon
(4)
Grudowski Piotr
(4)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(4)
Janasz Krzysztof
(4)
Jones Daniel T
(4)
Kania Krzysztof
(4)
Klimek Jan (1952- )
(4)
Król Henryk (zarządzanie)
(4)
Malara Zbigniew (1951- )
(4)
Michalski Grzegorz (1972- )
(4)
Michna Anna
(4)
Nazarko Joanicjusz
(4)
Penc-Pietrzak Ilona
(4)
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(4)
Polak Andrzej
(4)
Potwora Witold
(4)
Sadowska Beata
(4)
Santarek Krzysztof
(4)
Stach Radosław
(4)
Suszyński Cezary
(4)
Szczepankowski Piotr
(4)
Szołtysek Katarzyna
(4)
Sławińska Maria
(4)
Womack James P
(4)
Śliwczyński Bogusław
(4)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(3)
Antoszkiewicz Jan Daniel
(3)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(3)
Bendkowski Józef (1933- )
(3)
Berliński Lechosław (1944- )
(3)
Biesok Grzegorz (1976- )
(3)
Brzeziński Marek (1949- )
(3)
Cannon James A. (1947- )
(3)
Chodakowska Ewa
(3)
Czaja Izabela
(3)
Czekaj Jan (1950- )
(3)
Czekaj Janusz
(3)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(241)
2010 - 2019
(637)
2000 - 2009
(623)
1990 - 1999
(275)
1980 - 1989
(50)
1970 - 1979
(38)
1960 - 1969
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(424)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(1869)
nieznany (us)
(4)
Stany Zjednoczone
(2)
Kiribati
(1)
Język
polski
(1839)
angielski
(34)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(103)
Menedżerowie
(60)
Przedsiębiorcy
(38)
Pracownicy naukowi
(7)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Logistycy
(5)
Ekonomiści
(4)
Księgowi
(4)
Analitycy ekonomiczni
(3)
Informatycy
(3)
Pracownicy banków
(3)
Specjaliści ds. marketingu
(3)
Urzędnicy
(3)
Doradcy finansowi
(2)
Dyrektorzy HR
(2)
Dyrektorzy finansowi
(2)
Główni księgowi
(2)
Inwestorzy indywidualni
(2)
Menedżerowie produkcji
(2)
Pracodawcy
(2)
Specjaliści ds. finansów
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Specjaliści ds. public relations
(2)
Studenci
(2)
Biegli rewidenci
(1)
Budowlani
(1)
Freelancer
(1)
Inwestorzy
(1)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Maklerzy giełdowi
(1)
Politycy
(1)
Prawnicy
(1)
Prezesi
(1)
Temat
Przedsiębiorstwa
(776)
Zarządzanie
(484)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(244)
Przedsiębiorstwo
(209)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(134)
Zarządzanie strategiczne
(114)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(112)
Innowacje
(88)
Zarządzanie jakością
(81)
Zarządzanie finansami
(67)
Finanse przedsiębiorstwa
(59)
Zarządzanie ryzykiem
(51)
Zarządzanie wiedzą
(50)
Marketing
(46)
Logistyka gospodarcza
(44)
Systemy informatyczne zarządzania
(44)
Controlling
(33)
Kultura organizacyjna
(32)
Zarządzanie innowacjami
(32)
Ochrona środowiska
(31)
Przemysł
(31)
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
(29)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(28)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(28)
Organizacja
(26)
Produkcja
(26)
Zarządzanie projektami
(26)
Przedsiębiorczość (postawa)
(25)
Płynność finansowa
(24)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(23)
Planowanie strategiczne
(23)
Rachunkowość zarządcza
(23)
Inwestycje
(22)
Strategia przedsiębiorstwa
(22)
Systemy informatyczne
(22)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(21)
Rozwój zrównoważony
(21)
Decyzje
(20)
Ekonomia
(20)
Finanse
(20)
Rachunek kosztów działań
(20)
Wycena przedsiębiorstwa
(20)
Globalizacja
(19)
Konkurencja
(19)
Zasoby ludzkie
(19)
Gospodarka
(18)
Model biznesowy
(18)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(18)
Szczupłe zarządzanie
(18)
Zarządzanie kryzysowe
(18)
Zarządzanie procesowe
(18)
Konkurencyjność
(17)
Rachunek kosztów
(17)
Sukces
(17)
Efektywność ekonomiczna
(16)
Menedżerowie
(16)
Zarządzanie kosztami
(16)
Łańcuch dostaw
(16)
Analiza finansowa
(15)
Koszty
(15)
Przedsiębiorstwo budowlane
(15)
Wartość przedsiębiorstwa
(15)
Przedsiębiorstwo usługowe
(14)
Rachunkowość
(14)
Turystyka
(14)
Jakość
(13)
Outsourcing
(13)
Sprawozdawczość finansowa
(13)
Zarządzanie procesami
(13)
BSC
(12)
Business Process Management
(12)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(12)
Gospodarka oparta na wiedzy
(12)
Komunikacja marketingowa
(12)
Przedsiębiorstwa internetowe
(12)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(12)
System zarządzania jakością
(12)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(12)
Zarządzanie zapasami
(12)
Balanced Scorecard
(11)
Banki
(11)
Budżetowanie
(11)
Business Intelligence
(11)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(11)
Logistyka
(11)
Narzędzia informatyczne
(11)
Organizacje
(11)
Praca
(11)
Przedsiębiorstwa handlowe
(11)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(11)
System controllingu
(11)
Wartość ekonomiczna
(11)
Analiza strategiczna
(10)
Benchmarking (metoda)
(10)
Informatyka
(10)
Konsumenci (ekonomia)
(10)
Motywacja pracy
(10)
Otoczenie firmy
(10)
Procesy biznesowe
(10)
Przedsiębiorstwa usługowe
(10)
Temat: czas
2001-
(218)
1901-2000
(27)
1989-2000
(24)
2001-0
(9)
1945-1989
(6)
1901-
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1991
(1)
2000-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(128)
Niemcy
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Województwo śląskie (1999- )
(3)
Dania
(2)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(2)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Belgia
(1)
Brazylia
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia (region)
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Japonia
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska Wschodnia (region)
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(126)
Podręczniki akademickie
(102)
Podręcznik
(101)
Artykuł z czasopisma fachowego
(75)
Opracowanie
(66)
Podręczniki
(49)
Praca zbiorowa
(46)
Materiały pomocnicze
(37)
Poradniki
(33)
Poradnik
(28)
Raport z badań
(28)
Materiały konferencyjne
(25)
Case study (studium przypadku)
(12)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(10)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Słowniki terminologiczne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Encyklopedie
(1)
Normy
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Słowniki polskie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(362)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(174)
Transport i logistyka
(20)
Informatyka i technologie informacyjne
(16)
Inżynieria i technika
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Ochrona środowiska
(7)
Psychologia
(4)
Nauka i badania
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(468)
Niekonwencjonalne Źródła Energii
(2)
Transport, Spedycja, Logistyka
(2)
Unia Europejska
(1)
1876 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Nauki o Zarządzaniu”. Zawiera on zbiór różnorodnych problemowo artykułów, choć dominuje w nim głównie nurt związany z zarządzaniem strategicznym. Tak jest choćby w teoriopoznawczym artykule „Klient w strategiach organizacji biznesowych”. Jego autorzy (E. Stańczyk-Hugiet oraz J. Niemczyk) poszukują głównego wyznacznika strategii organizacji biznesowych. Prowadząc swoją analizę, wskazani badacze przyjmują perspektywę historyczną kształtowania się poszczególnych koncepcji zarządzania strategicznego i w tych perspektywach lokują klienta. Całość rozważań zakończona jest przedstawieniem koncepcji ekosystemu organizacji, w której to klient jest centralnym węzłem wpływającym na strategię zarządzania organizacjami biznesowymi. W artykule „Ewolucja koncepcji przewagi konkurencyjnej – od podejścia planistycznego do zwinnego przedsiębiorstwa” zastosowano metodę analizy krytycznej wybranej literatury z zakresu zarządzania strategicznego. K. Malewska i M. Sajdak opisują ewolucję koncepcji przewagi konkurencyjnej z perspektywy zmian zachodzących w wa-runkach funkcjonowania przedsiębiorstw. Autorki podejmują również próbę sformułowania definicji przewagi konkurencyjnej dla współczesnej koncepcji zwinnego przedsiębiorstwa. Artykuł E. Kanak pt. „Identyfikacja i ocena strategii rynkowych deweloperów na wrocławskim rynku nieruchomości mieszkaniowych” ma charakter empiryczny. Autorka przedstawia w nim wyniki swoich badań przedsiębiorstw deweloperskich realizujących inwestycje związane z budownictwem mieszkaniowym na rynku wrocławskim oraz podejmuje się identyfikacji i oceny misji, celów rynkowych oraz rodzajów strategii rynkowych tych przedsiębiorstw. Z kolei S. Urban oraz M. Michałowska w swoim artykule identyfikują działania podejmowane przez sektor małych i średnich przedsiębiorstw w województwie lubuskim w warunkach koncentracji i integracji w handlu wewnętrznym. Przeprowadzone przez autorów analizy wskazują na wyróżniające sposoby wzmacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora MSP oraz identyfikują kluczowe czynniki sukcesu branży. T. Dyczkowski i J. Dyczkowska, autorzy artykułu pt. „Zarządzanie partycypacyjne a satysfakcja z pracy w małych i średnich przedsiębiorstwach”, prezentują wyniki swoich badań empirycznych dotyczących relacji między stopniem włączenia pracowników przedsiębiorstw sektora MSP w działania zarządcze a strategiami wynagradzania oraz satysfakcją pracowników z wynagrodzeń. W artykule „Zastosowanie koncepcji organizacji uczącej się w procesie zarządzania organizacją pozarządową” E. Gałka na podstawie analizy literatury przedmiotu wskazuje zalecenia dotyczące skutecznego zarządzania organizacją pozarządową z perspektywy koncepcji organizacji uczących się. Z kolei P. Bandurowski w swoim artykule „Polityka migracyjna Unii Europejskiej w kontekście różnic kulturowych na przykładzie Polski” podejmuje problemy związane z kreowaniem polityki migracyjnej. Ta istotna w kontekście zjawiska starzenia się społeczeństw Unii Europejskiej kwestia rozpatrywana jest przez autora z perspektywy różnic kulturowych. W artykule „Ana-liza sieci w badaniach struktury organizacji” A. Zbieg, B. Żak i P. Zaręba przedstawiają metodę prowadzenia badań i analiz sieci społecznych w organizacji. Celem tych badań jest zdefiniowanie relacji pomiędzy pracownikami wewnątrz firmy. Przedstawiona na wybranym przykładzie przez autorkę metoda analizy służyć może określeniu wybranych relacji między uczestnikami organizacji, w tym sposobów przepływu informacji oraz koordynacji w strukturach organizacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejszy numer Management Forum obejmuje szeroki przegląd problemów współczesnego zarządzania – od zagadnień doskonałości i odnowy strategicznej poprzez poszukiwanie źródeł konkurencyjności aż po narzędzia jej budowania. Pierwszy artykuł, autorstwa Katarzyny Bratnickiej, porusza tematykę charakterystyk kontekstualnych ukierunkowujących odnowę strategiczną. Autorka argumentuje, że wielkość i wiek przedsiębiorstwa są ważnymi elementami kontekstu, pozytywnie powiązanymi z odnową strategiczną oraz że wpływają one na wybór dotyczący odnowy strategicznej, tworząc zależność krzywoliniową. Następny artykuł, autorstwa Mikołaja Pindelskiego i Rafała Mrówki, dotyczy zagadnienia big data, czyli dużych zbiorów danych, które można potencjalnie wykorzystywać w tworzeniu przewag konkurencyjnych, rozwijaniu nowych obszarów konkurowania czy zmianie paradygmatów w myśleniu o organizacji i strategii. Zdaniem autorów dynamiczne obrazowanie dużych zbiorów danych może być istotnym wsparciem w zarządzaniu, a zwłaszcza w identyfikacji problemów organizacji oraz w podejmowaniu decyzji. Kolejny artykuł porusza problem niepowodzeń we wdrażaniu projektów organizacyjnych. Jego autor Jan Skalik uważa, że wynikają one z nieznajomości specyfiki projektów organizacyjnych, zasad zarządzania projektami i niedocenianiem roli wymogów jakościowych, które powinny być spełnione w całym procesie zmieniania organizacji. Proponuje on określenie istoty i warunków osiągania doskonałości w zarządzaniu projektami organizacyjnymi oraz jej oceny przy pomocy modelu IPMA Project Excellence. Kolejny artykuł, napisany przez Sylwię Stańczyk, dotyczy zagadnienia rutyn organizacyjnych. Autorka wskazuje w nim zależności między kulturą organizacyjną a rutynami organizacyjnymi, dochodząc do wniosku, że na poziomie artefaktów są one częścią kultury organizacyjnej, a ich przejawy stanowią podzbiór artefaktów kulturowych. W następnym artykule Ewa Stańczyk-Hugiet inwentaryzuje dotychczasowy dorobek badań dotyczących selekcji będącej głównym mechanizmem ewolucyjnym, aby odnaleźć mocne podstawy dla przyjętego założenia, że selekcja nie odnosi się wyłącznie do sił zewnętrznych (selekcja przez otoczenie), ale ma charakter złożony, warunkowany wielopoziomową perspektywą patrzenia na ten mechanizm. Autorka uważa, że rozpoznanie tego mechanizmu na poziomie mikro pozwoli lepiej zrozumieć i wyjaśnić proces ewolucji organizacji. W kolejnym artykule Łukasz Wawrzynek prezentuje koncepcję wykorzystania narzędzia wieloczynnikowej analizy DEMATEL, która może zostać wykorzystana do identyfikowania w sposób wymierny czynników kształtujących przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Autor zauważa, że szczególnym obszarem poszukiwania konkurencyjności staje się dla organizacji czas zmian, zwłaszcza w kontekście odnowy organizacyjnej, która wymaga dodatkowego skupienia się na czynnikach kształtujących przyszłą konkurencyjność. W ostatnim artykule Agnieszka Zakrzewska-Bielawska porusza tematykę koopetycji, czyli jednoczesnej współpracy i konkurencji między tymi samymi organizacjami, która daje im obopólne korzyści. Na podstawie przeprowadzonych badań autorka stwierdza, że skala i rodzaj korzyści uzyskiwanych z koopetycji zależy od jej zakresu i intensywności relacji składowych, proponuje również wzorce relacji koopetycyjnych w odniesieniu do osiąganych korzyści i atrybutów konkurencyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik stanowi kompendium wiedzy na temat narzędzi wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem, jakimi są prognozowanie i symulacja. Omówiono w nim między innymi techniki prognozowania na podstawie modelu ekonometrycznego i analizy szeregów czasowych, a także rolę sieci neuronowych w prognozowaniu oraz technik prognozowania heurystycznego, kombinowanego i hybrydowego. Ponadto przedstawiono metodologię modelowania symulacyjnego oraz gry symulacyjne stosowane w kierowaniu przedsiębiorstwem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Obecnie rośnie świadomość korzyści związanych z kompleksowym i odpowiednim wkomponowaniem logistyki w strukturę i mechanizm zarządzania przedsiębiorstwem oraz w proces współdziałania jego partnerów rynkowych. W niniejszej książce autorzy określają podstawowe wymiary oraz przejawy integracji współczesnej logistyki jako systemowej determinanty zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Rozważane w kolejnych rozdziałach problemy dotyczą identyfikacji zakresu i kierunków oddziaływania podstawowych logistycznych czynników na system zarządzania przedsiębiorstwem. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, menedżerów, przedsiębiorców i logistyków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Człowiek od pierwszych dni swojego rozumnego działania musi dokonywać wyborów między różnymi racjami. Kiedy owe racje są równorzędne – bądź to w ich niedogodności, bądź to w ich atrakcyjności – stają się tym, co encyklopedycznie nazywane jest dylematem. Mając na względzie, że większość dorosłego życia ludzie czynni zawodowo spędzają w organizacjach, przewodnim tematem naszego XIII przedsięwzięcia z cyklu Sukces w zarządzaniu kadrami w edycji z 2016 roku (pierwsza publikacja z tego zakresu pojawiła się w 1993 roku) są Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Dylematy są przez nas traktowane zarówno jako stały element praktyki gospodarczej organizacji, jak i nieodłączny komponent metodycznych i konceptualnych rozważań podejmowanych w pracach badawczych. Tradycyjnie przyjęliśmy zatem, że głównym celem realizowanego projektu jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych, podzielenie się doświadczeniami badawczymi oraz wywodzącymi się z praktyki gospodarczej, podjęcie dyskusji i wymiana myśli oraz wskazanie nowych obszarów badań. Rezultatem przyjętego przez nas przedsięwzięcia badawczego są dwa tomy artykułów. Pierwsza publikacja została poświęcona zagadnieniom zarządczo-ekonomicznym, a druga – zarządczo-psychologicznym. Podział ten odpowiada profilom naukowo-badawczym organizatorów projektu, tj. Katedry Zarządzania Kadrami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, a ukształtował się też w wyniku wieloletniej współpracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia obejmuje 34 opracowania. Zespół autorski składa się z doświadczonych badaczy od lat zajmujących się problematyką nadzoru korporacyjnego. Oprócz tego jest kilku młodych autorów, dla których zamieszczone w monografii rozważania stanowią przyczynek dla przygotowywanych rozpraw doktorskich i habilitacyjnych. Na uwagę zasługuje wielowątkowy i wielowymiarowy charakter rozważań, prowadzonych w poszczególnych opracowaniach. Dominującym tematem jest problematyka kryzysu gospodarczego i wynikających stąd implikacji dla nadzoru korporacyjnego. Temat ten jest przedstawiany w różnych ujęciach: analizy przypadków, oceny istniejącego otoczenia regulacyjnego, proponowanych kierunków reform systemu. Bardzo ważnym wkładem w dyskusję na temat funkcjonowania nadzoru korporacyjnego są prezentowane przez niektórych autorów wyniki własnych badań empirycznych, prowadzonych na różnych próbach badawczych oraz opracowania o charakterze teoretycznym i metodologicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W prezentowanych artykułach przedstawiono wciąż jeszcze słabo rozpoznane i nie najlepiej praktycznie rozwiązywane problemy funkcjonowania przedsiębiorstw ery postindustrialnej. Autorzy przyjęli założenie, że rozwój gospodarki postindustrialnej (w obszarze społecznym określanej jako społeczeństwo informacyjne) wnosi znaczące zmiany niemal w każdym wymiarze zarządzania i organizacji pracy. Powszechne staje się wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych, automatyzacji i robotyzacji w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Wymaga to zastosowania nowych zasad i metod zarządzania oraz aplikacji analizy technicznej, zarządzania przez innowacje, zarządzania projektami innowacyjnymi, współtworzenia wartości z organizacjami zewnętrznymi w zakresie logistyki, wiedzy, wspólnych usług. Jeszcze większe zmiany obserwuje się w obszarze organizacji pracy. Relację człowiek–materia zastępuje relacja człowiek–informacja lub człowiek–człowiek w sektorze usług. Informacja i wiedza stają się zasadniczym czynnikiem wytwórczym i produktem zarazem. Dematerializacja pracy powoduje, że można ją wykonać w różnych miejscach i w różnym czasie. Zmieniające się stosunki i warunki pracy, a w szczególności formy zatrudnienia i czasu pracy, systemy wynagradzania, charakter pracy, wymagają kreatywności, innowacyjności, zaangażowania, stałego uczenia się. Problematyka artykułów składających się na ten Zeszyt koncentruje się wokół kwestii metodycznych, a więc wyceny i prezentacji wartości nieruchomości gruntowych, planowania i wykorzystania nowoczesnych technologii w przedsiębiorstwach, korzystania z ulg podatkowych przez przedsiębiorców, koncepcji zarządzania energią w przedsiębiorstwie, oceny płynności finansowej przedsiębiorstwa na podstawie rachunku przepływów pieniężnych, koncepcji doskonalenia i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie, analizy wpływu fizycznych czynników środowiska pracy na obciążenia pracą pracownika czy sposobu wykorzystania środowiska przyrodniczego przy projektowaniu wnętrz biurowych. Warto podkreślić, że w artykułach uwzględniono rezultaty empirycznych badań własnych Autorów. Z tego powodu mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków, jak i studentów czy praktyków.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ekonomia, a zarządzanie w szczególności, to nauka, której zasadniczym celem i przedmiotem badań jest rozpoznanie przyczyn oraz wartości rzeczy w zjawiskach i procesach gospodarczych. Fundamentalny charakter tych właśnie wartości można uzasadnić dwojako: poprzez wskazanie modelu dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa, gospodarki czy całego społeczeństwa, na którym się on opiera, albo poprzez diagnozowanie tego, jak jest w gospodarce i czego nam brakuje. Mamy tu więc teoretyzowanie i twórcze myślenie z jednej strony oraz badania analityczne ze strony drugiej. Obie czynności są niezbędne, by efektywnie działać. Pierwsza wyznacza kierunek działania, druga określa, czy jesteśmy do niego zdolni. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. (...) W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: analiza skuteczności strategii kontrariańskich inwestowania na rynku kapitałowym, strategia wynagradzania pracowników w różnych typach przedsiębiorstw, czy polityka kształcenia studentów w zakresie rachunkowości i przedsiębiorczości, z uwzględnieniem cyfrowych narzędzi i procesów komunikacyjnych, ocena efektywności instrumentów administracji podatkowej i prowadzonej przez nią polityki w zakresie rozrachunków z pracownikami z tytułu wynagrodzeń, ewaluacja wykorzystania zmiennej zarządzania i wskaźnika produktywności pracy do oceny zagrożenia przedsiębiorstwa upadłością, jak również zastosowanie nowej formuły obliczeniowej badania efektywności spółdzielni mieszkaniowych oraz wykorzystanie instrumentów i narzędzi IT w zarządzaniu relacjami z klientami (CRM). (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesna gospodarka zmienia się w dotychczas niespotykanym tempie, wyznaczanym przez dwa wzajemnie napędzające się zjawiska – usieciowienie i cyfryzację. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem w warunkach cyfrowej gospodarki sieciowej stanowi ogromne wyzwanie dla menedżerów, bowiem wymaga od nich m.in. nowego sposobu myślenia, dostępu do specyficznych zasobów i umiejętności oraz innego postrzegania potencjału strategicznego przedsiębiorstwa w „zdigitalizowanym” świecie. Prezentowana monografia jest próbą przybliżenia czytelnikowi uwarunkowań i mechanizmów zarządzania strategicznego w nowej rzeczywistości współczesnego świata. Obok rozważań teoretycznych przedstawiono w niej wiele praktycznych przykładów cyfrowego myślenia strategicznego, także w organizacjach typu non-profit.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka zawiera materiały do ćwiczeń do przedmiotu – Zarządzanie zasobami ludzkimi – wykładanego na kierunkach: zarządzanie i marketing, socjologia i psychologia społeczna oraz na studiach menedżerskich. Jej treść jest dokładnie dostosowana do podręcznika o tym samym tytule i stanowi doskonałe jego uzupełnienie w procesie dydaktycznym. Zawiera zestawy studiów przypadków oraz ćwiczeń grupowych i indywidualnych. Jej zaletą jest również ukazanie problematyki zarządzania ludźmi z dwóch perspektyw – od strony pracodawcy i służb personalnych oraz od strony kandydatów do pracy i pracowników.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Skrypt rozpoczyna się od zagadnień związanych z celem działalności przedsiębiorstwa i relacji między jego interesariuszami. Następnie omawiane są podstawy dokonania wstępnej oceny sytuacji finansowej podmiotu gospodarczego (podstawy analizy wskaźnikowej). Rozdział 3 dotyczy w całości działalności operacyjnej omawianej przez pryzmat zarządzania kapitałem obrotowym. Można zatem znaleźć tam takie zagadnienia, jak okres konwersji gotówki, zapotrzebowanie na kapitał obrotowy, identyfikację i ocenę stosowanych strategii zarządzania kapitałem obrotowym. Rozdziały 4 i 5 w dużej mierze można scharakteryzować jako przedstawiające narzędzia niezbędne do podejmowania decyzji o sposobie finansowania oraz decyzji inwestycyjnych, gdyż omawiane w nich są odpowiednio: rachunek przepływów pieniężnych (jego konstrukcja i interpretacja) oraz wartość pieniądza w czasie (szacowanie wartości przyszłej, obecnej, przeliczanie stóp procentowych). Rozdział 6, wykorzystujący narzędzia omówione w rozdziale 5, jest poświęcony wycenie obligacji i akcji. Zagadnienie to jest ważne zarówno z perspektywy decyzji inwestycyjnych, jak i dotyczących sposobu finansowania. W rozdziale 7 jest analizowana problematyka kształtowania struktury kapitału oraz kosztu kapitału. Prezentowane są zagadnienia dotyczące dźwigni finansowej, a przede wszystkim omawiane sposoby szacowania kosztu kapitału obcego, własnego oraz średnioważonego kosztu kapitału. Część zadań jest poświęcona marginalnemu kosztowi kapitału oraz optymalnemu preliminarzowi inwestycji. Rozdział 8 to kolejny rozdział, który głównie służy przedstawieniu narzędzia – jakim jest planowanie finansowe – do zarządzania finansami, a w szczególności do planowania opłacalności inwestycji, wyceny przedsiębiorstwa czy planowania płynności finansowej. Rozdział 9 służy temu, by czytelnik nauczył się przeprowadzania oceny opłacalności inwestycji i jest poświęcony zagadnieniu doboru przepływów pieniężnych do oceny opłacalności inwestycji oraz obliczaniu i interpretacji miar opłacalności, takich jak NPV, IRR, MIRR, PI czy okres zwrotu. Rozdział 10 natomiast przedstawia podstawy wyceny przedsiębiorstwa. Główny nacisk położono na metodę zdyskontowanych przepływów pieniężnych. Jak wyżej zaznaczono, zarządzanie finansami wymaga uwzględniania ryzyka podejmowanych decyzji finansowych. Dlatego w rozdziale 11 przedstawiono sposoby pomiaru ryzyka, teorię portfela papierów wartościowych oraz inne elementy związane z procesem zarządzania ryzykiem. Skrypt kończy się rozdziałem 12 pokazującym, w jaki sposób można wykorzystać instrumenty pochodne w wybranych obszarach zarządzania ryzykiem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Nowe wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem kompleksowego podręcznika z dziedziny analizy finansowej przedsiębiorstwa. Autorzy uwzględnili w nim najnowsze osiągnięcia badawcze w tym zakresie oraz stosowane w praktyce standardy, modele i metody pracy. Książka zawiera odniesienia do: • zarządzania wartością, • międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej i ustawy o rachunkowości, • finansowania projektów inwestycyjnych ze środków UE oraz finansowania start-upów. Omówione narzędzia analizy finansowej umożliwiają wielopłaszczyznowe podejście do problemów pojawiających się w praktyce. Przedstawione rozważania są ukierunkowane na przedsiębiorstwa różnej wielkości oraz znajdujące się na różnych etapach rozwoju. Książka została napisana z myślą o studentach wyższych szkół ekonomicznych, uniwersytetów, politechnik i akademii rolniczych jako podręcznik do przedmiotów takich jak: Analiza ekonomiczna, Analiza finansowa, Analiza przedsiębiorstw, Finanse przedsiębiorstw, Analiza sprawozdań finansowych. Jest to również cenne źródło wiedzy dla studentów studiów podyplomowych na kierunkach Analiza finansowa, Kondycja finansowa przedsiębiorstwa, Analityk finansowy. Będzie także wsparciem w codziennych obowiązkach dla praktyków, przedsiębiorców i menedżerów finansowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zaostrzone regulacje prawne (zasada „zanieczyszczający płaci”) i rosnące standardy odpowiedzialności biznesu powodują, że problematyka zapobiegania szkodom w środowisku i ich finansowania przez przedsiębiorstwa jest wciąż niewystarczająco rozpoznana. Monografia stanowi teoretyczno-empiryczne studium w nowatorski sposób rozwijające dyskusję nad trudnym i złożonym zagadnieniem ryzyka środowiskowego oraz metod jego kontroli w przedsiębiorstwach. O oryginalności opracowania przesądza konstruktywistyczne podejście do pojęcia ryzyka służące wypracowaniu nowych praktyk w zakresie środowiska jako dobra wspólnego, jak również badanie empiryczne dotyczące postrzegania ryzyka i wykorzystania ubezpieczeń środowiskowych przez duże przedsiębiorstwa prowadzące działalność w Polsce. W szerszym zakresie tematem monografii jest coraz istotniejsza problematyka ochrony środowiska i odpowiedzialności za jego zanieczyszczenie, a zwłaszcza ubezpieczeniowych metod finansowania realizacji ryzyka środowiskowego wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa obok stosowania fizycznych środków jego kontroli. Autorka rozpoznaje nie tylko stan prawny czy politykę ekologiczną państwa, ale także determinanty postrzegania ryzyka środowiskowego przedsiębiorstwa, wśród których wymienia m.in. wiedzę, posiadane systemy, prezentowane wartości i doświadczenie. Ponadto bada rynek ubezpieczeń, porównując dostępne instrumenty, a także zarysowuje pożądane kierunki edukacji i polityki w tym zakresie. Wnioski mogą pomóc przedsiębiorcom sprostać wymogom odpowiedzialności finansowej za szkody w środowisku i uratować wizerunek, a także wesprzeć na różnych poziomach strategię zrównoważonego rozwoju. Publikacja jest skierowana głównie do akademickich badaczy problematyki zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń, dydaktyków, ekspertów i konsultantów, ubezpieczycieli, przedsiębiorców i polityków mających wpływ na gospodarkę, zwłaszcza zainteresowanych wspieraniem zrównoważonego rozwoju. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia Aspekty ekonomiczne zarządzania firmą odzieżową stanowi kompendium wiedzy na temat światowego, europejskiego oraz polskiego przemysłu odzieżowego. Jest to oryginalny materiał zawierający analizy oraz zestawienia informacji dotyczące potencjału, historii i oceny firm odzieżowych. Obserwacje poparto doskonale udokumentowanym i umiejętnie zaprezentowanym materiałem badawczym z wykorzystaniem programu SPSS IBM IMAGO PRO. Analiza ukierunkowana jest nie tylko na wyniki ekonomiczno-finansowe poszczególnych firm, ale dotyczy również szeroko rozumianego zarządzania w branży mody. Prezentowane wyniki i treść poszczególnych rozdziałów mieści się w dziedzinie nauk ekonomiczno-społecznych, a zastosowane metody statystyczne pozwalają na uogólnianie wiedzy na populację generalną polskich przedsiębiorstw odzieżowych i ocenę potencjału całej branży. Duży nacisk położony został na aspekty ekonomiczne oraz problematykę jakości wyrobów i usług. Dużo uwagi poświęcono zagadnieniu spełniania wymagań Unii Europejskiej przez firmy odzieżowe. Przemysł odzieżowy opisany jest w aspektach sytuacji makroekonomicznej, potencjału i zmian związanych z asortymentem oraz wolumenem produkcji, preferencjami zakupowymi klientów firm odzieżowych, działalnością innowacyjną, a także różnymi sposobami podejścia do zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The efficiency of IT systems and the development of post-industrial economy bring significant changes to almost every dimension of management and organization of work. The use of modern information technologies, expert applications and automation in enterprises and institutions is becoming widespread. This requires application of new management principles and methods, as well as application of technical analysis, management through innovation, project management, co-creation of values with external organizations in the field of logistics, knowledge, and common services. Knowledge of these topics is contained in almost each of the presented articles, making up the fortieth issue of „The Małopolska School of Economics in Tarnów Research Papers Collection”. This time we are focused on the modern topic of IT technology application in the enterprise, as well as the analysis and reconstruction of organization systems in business entities and institutions. Papers that are the result of scientific work carried out as part of basic and implementation research, present a lot of cognitively and practically interesting information. To a large extent, they are devoted to the issue of using e-learning and other IT tools in the process of employee training and organizational improvement, financial management of the company, organization, provision of public services in offices and local government units, estimating energy expenditure of employees in improving work organization, and also automation and digitization of production in the aspect of the Industry 4.0 concept. The second thematic group is the research on the organization and humanization of work, i.e. evaluation of the programme to support students with disabilities in entering labour market, shaping working conditions in the enterprise, as well as evaluating historical hotel management.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt ten jest próbą przedstawienia Czytelnikowi stanowiska autorów w odniesieniu do współczesnej wiedzy o finansach i zarządzaniu organizacjami złożonymi. Celem autorów artykułów jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania: jak te organizacje mogą być skonstruowane, zorganizowane oraz jak mogą funkcjonować w sytuacji, gdy tempo zmian powoduje powstanie nieznanych dotąd zjawisk i procesów, nasuwa nowe problemy, których nie da się rozwiązać bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” jest ukierunkowany na dostosowywanie analizy świata organizacji i finansów do tempa wspomnianych zmian. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują problematykę pomiaru rentowności przedsiębiorstwa, prognozowania stanu aktywności gospodarczej krajów przed-wschodzących, badania finansowej skuteczności działań B+R w przedsiębiorstwie; jak również analizy czynników rozwoju banków spółdzielczych, oceny skuteczności systemu motywowania kadry kierowniczej, działań marketingowych i mediów społecznościowych w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik prezentuje w kompleksowy sposób kluczowe koncepcje i teorie z obszaru organizacji i zarządzania. Uaktualnione i rozszerzone trzecie wydanie Podstaw zarządzania organizacjami jest adresowane do studentów realizujących programy przedmiotów w obszarze zarządzania organizacjami, jak również do menedżerów, którzy otrzymają kompleksową wizję tego, czym jest organizacja, jak nią zarządzać i jak ją doskonalić. Rozdział pierwszy poświęcono ogólnej charakterystyce teorii organizacji i zarządzania. W rozdziale drugim jest przedstawiona ewolucja nauki organizacji i zarządzania. Rozdział trzeci omawia proces planowania w organizacji. Strukturom organizacyjnym oraz procesowi ich budowy i kształtowania poświęcono rozdziały czwarty i piąty. W rozdziale szóstym został omówiony proces motywowania. Treść rozdziału siódmego stanowi realizacja procesu kontroli w organizacji, analizowana zarówno w ujęciu strategicznym, jak i operacyjnym. Rozdział ósmy zawiera charakterystykę znaczenia i roli informacji w procesie zarządzania. W rozdziale dziewiątym przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące podejmowania decyzji kierowniczych. Pracę kierowniczą w organizacji omawia rozdział dziesiąty. W rozdziale jedenastym omówiono założenia koncepcji stylów kierowania i zaprezentowano podstawowe ich modele. Rozdział dwunasty to rekonstrukcja i prezentacja współczesnego stanu wiedzy o zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Ostatni, trzynasty rozdział poświęcono zagadnieniom dotyczącym zarządzania zmianami w organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji zaprezentowano dwuwymiarowe podejście do analizy i oceny zjawiska earnings management w przemysłowych spółkach akcyjnych. Z jednej strony nawiązuje ono do koncepcji księgowego kształtowania wyniku finansowego oraz związanego z nim postulatu twórczej i niestandardowej interpretacji obowiązujących zasad rachunkowości wraz z podniesionymi obawami naruszenia standardów sprawozdawczości finansowej w procesach przetwarzania i prezentacji zdarzeń gospodarczych. Z drugiej strony zaś dotyka ono zagadnień z zakresu problematyki realnego (rzeczowego) zarządzania zyskiem, która znajduje swoje odzwierciedlenie m.in. w ingerencjach w wartość raportowanego wyniku finansowego poprzez przeprowadzanie operacji gospodarczych nakierowanych na ponadprzeciętną akcelerację bądź spowalnianie sprzedaży lub też nienaturalne kształtowanie kosztów produkcyjnych i kosztów uznaniowych. W szerokim spektrum dokonanej analizy znalazły się ponadto kwestie wzajemnych zależności pomiędzy obiema strategiami kreowania wyniku finansowego. Warto dodać, że omawiany segment studiów teoretyczno-empirycznych nie doczekał się dotychczas pełniejszych badań naukowych w Polsce. W świetle skandali księgowych ostatnich lat praktyki zarządzania zyskiem stały się szczególnie istotne z perspektywy dyskusji dotyczących jakości sprawozdań finansowych, transparentności informacji przekazywanych interesariuszom jednostek gospodarczych czy charakteru podejmowanych decyzji w aspekcie wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Monografia adresowana jest zatem przede wszystkim do analityków finansowych, inwestorów giełdowych, audytorów, specjalistów z zakresu rachunkowości i finansów przedsiębiorstw, a także wszystkich osób zainteresowanych problematyką intencjonalnego kształtowania wyniku finansowego podmiotów gospodarczych. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności