Bibliotekarze
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Autor
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
(1)
Wojciechowski Jacek (1938- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1864)
Menedżerowie
(246)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(105)
Fizjoterapeuci
(100)
Bibliotekarze
(-)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(74)
Lekarze
(57)
Technikum
(49)
Nauczyciele
(43)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Specjaliści ds. marketingu
(25)
Architekci
(23)
Ekonomiści
(23)
Pracodawcy
(20)
Biegli rewidenci
(19)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Ortopedzi
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Adwokaci
(13)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Radcy prawni
(13)
Rodzice
(13)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Pedagodzy
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Dyrektorzy HR
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Pracownicy banków
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Temat
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeksy.
CZĘŚĆ I. ZARZĄDZANIE BIBLIOTEKĄ - ZAGADNIENIA PODSTAWOWE Rozdział 1. Misja współczesnej biblioteki 1.1. Misja biblioteki – historia, definicje, deklaracje 1.2. Misja biblioteki narodowej 1.3. Misja biblioteki naukowej 1.4. Misja biblioteki publicznej 1.5. Misja biblioteki szkolnej Rozdział 2. Otoczenie biblioteki 2. 1. Otoczenie i jego elementy 2.2. Otoczenie ogólne 2.3. Otoczenie zadaniowe 2.4. Środowisko wewnętrzne 2.5. Dopasowanie biblioteki do otoczenia 2.6. Odpowiedzialność społeczna Rozdział 3. Marka i kształtowanie wizerunku biblioteki 3.1. Pojęcie marki i wizerunku 3.2. Struktura, funkcje i rodzaje marek 3.3. Metody budowania marki i kształtowania wizerunku biblioteki – przegląd i przykłady dobrych praktyk 3.4. Kształtowanie marki i wizerunku – kluczowe elementy Rozdział 4. Zasoby materialne i niematerialne w bibliotekach 4.1. Zasoby organizacyjne – definicje i rodzaje 4.2. Materialne i niematerialne zasoby organizacyjne 4.3. Zasoby organizacyjne bibliotek 4.4. Zasoby materialne bibliotek (rzeczowe i finansowe) 4.5. Zasoby niematerialne bibliotek Rozdział 5. Innowacyjność i zarządzanie zmianami w pracy bibliotek 5.1. Istota zmian i innowacji 5.2. Rodzaje zmian i innowacji 5.3. Procesy wdrażania zmian i innowacji 5.4. Zmiany i innowacje w perspektywie bibliotecznej 5.5. Rodzaje zmian i innowacji bibliotecznych 5.6. Zarządzanie zmianami w bibliotece Rozdział 6. Etyka bibliotekarska a etyka informacyjna 6.1. Rozważania terminologiczne 6.2. Etyka bibliotekarska – etyka biblioteczna 6.3. Etyka komputerowa – netykieta – globalna etyka informacyjna 6.4. Etyka informacyjna 6.5. Kodeksy etyczne CZĘŚĆ II. STRUKTURA I ORGANIZACJA BIBLIOTEKI Rozdział 7. Proces zarządzania w bibliotekach 7.1. Zarządzanie a kierowanie. Problemy definicyjne 7.2. Kadra kierownicza w procesie zarządzania 7.3. Planowanie 7.4. Organizowanie 7.5. Motywowanie i przywództwo 7.6. Kontrolowanie 7.7. Decydowanie Rozdział 8. Rozwiązania strukturalne współczesnych bibliotek 8.1. Definicje struktury organizacyjnej 8.2. Klasyczne struktury organizacyjne 8.3. Nowoczesne rozwiązania strukturalne Rozdział 9. Kultura organizacyjna w bibliotece 9.1. Czym jest kultura organizacyjna? 9.2. Modele kultury organizacyjnej i ich elementy składowe 9.3. Wymiary kultury organizacyjnej 9.4. Rola kultury organizacyjnej w przystosowywaniu się bibliotek do zmian w ich otoczeniu Rozdział 10. Metody i narzędzia zarządzania stosowane w bibliotekach 10.1. Metody zarządzania – definicje i obszary 10.2. Metody zarządzania relacjami biblioteki z otoczeniem 10.3. Struktura organizacyjna biblioteki i jej przekształcenia 10.4. Metody zarządzania procesem pracy 10.5. Metody zarządzania relacjami personalnymi 10.6. Wybrane metody zarządzania zmianami w organizacji biblioteki 10.7. Nowe metody zarządzania instytucją biblioteczną Rozdział 11. Zarządzanie strategiczne w bibliotece 11.1. Definicja i geneza zarządzania strategicznego 11.2. Misja i wizja biblioteki 11.3. Analiza strategiczna biblioteki 11.4. Ocena pozycji strategicznej biblioteki 11.5. Strategia biblioteki 11.6. Planowanie strategiczne 11.7. Implementacja strategii biblioteki 11.8. Kontrola strategiczna Rozdział 12. Zarządzanie informacją i wiedzą w strategii biblioteki 12.1. Wprowadzenie do zarządzania informacją i wiedzą w bibliotece 12.2. Funkcje informacji 12.3. Strumienie informacji w bibliotece 12.4. Zarządzanie informacją a potrzeby i zachowania informacyjne biblioteki i użytkowników indywidualnych 12.5. Strategia zarządzania informacją 12.6. Wiedza organizacyjna biblioteki oraz podstawy zarządzania wiedzą 12.7. Biblioteka jako inteligentna i ucząca się organizacja 12.8. Narzędzia zarządzania informacją i wiedzą w bibliotekach Rozdział 13. Źródła finansowania bibliotek 13.1. Podstawy finansowania bibliotek. Wysokość dotacji budżetowych 13.2. Programy wspierające rozwój bibliotek 13.3. Ogólne zalecenia dotyczące aplikowania o fundusze Rozdział 14. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie biblioteką 14.1. Technologia informacyjna w zarządzaniu bibliotek 14.2. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie zasobami bibliotecznymi 14.3. Systemy informatyczne wspierające zarządzania wiedzą i informacją 14.4. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie personelem, komunikację i zarządzanie wiedzą w organizacji 14.5. Systemy informatyczne wspierające monitoring, prowadzenie badań oraz statystyki działalności bibliotecznej 14.6. Systemy informatyczne wspierające szkolenia dla użytkowników 14.7. Systemy informatyczne wspierające marketing i kontakty z użytkownikami 14.8. Technologia informacyjna w innych obszarach zarządzania CZĘŚĆ III. KIEROWANIE PERSONELEM BIBLIOTEKI Rozdział 15. Przywództwo i role menedżerskie 15.1. Definicje i geneza przywództwa 15.2. Paradygmaty przywództwa 15.3. Style przywództwa 15.4. Kompetencje kierownicze 15.5. Typy kadry kierowniczej 15.6. Role menedżerskie Rozdział 16. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Polityka kadrowa 16.1. Istota i treść zarządzania zasobami ludzkimi 16.2. Analiza pracy 16.3. Planowanie zasobów ludzkich 16.4. Pozyskiwanie pracowników 16.5. Adaptacja pracownicza 16.6. Ocenianie pracowników 16.7. Rozwój zawodowy pracowników 16.8. Motywowanie i wynagradzanie pracowników 16.9. Odejścia pracowników Rozdział 17. Komunikacja i stosunki interpersonalne 17.1. Istota i poziomy komunikacji 17.2. Model procesu komunikowania w bibliotece 17.3. Cele, zasady i bariery komunikowania się w bibliotece 17.4. Psychologiczne aspekty komunikacji i stosunków interpersonalnych 17.5. Komunikowanie się z nietypowym lub trudnym użytkownikiem Rozdział 18. Zarządzanie zespołami 18.1. Tło organizowania zespołów zadaniowych 18.2. Zespoły zadaniowe – definicja i rodzaje 18.3. Budowa zespołów zadaniowych 18.4. Zarządzanie procesem i zasobami ludzkimi w zespole Rozdział 19. Zarządzanie jakością w pracy biblioteki 19. 1. Początki zarządzania jakością w działalności bibliotecznej 19.2. Nurty zarządzania jakością w bibliotekach 19.3. Obszary i metody badań jakości bibliotek Rozdział 20. Controlling w bibliotekach 20.1. Definicje i geneza controllingu 20.2. Kryteria podziału controllingu 20.3. Rola controllera 20.4. Wdrażanie controllingu 20.5. Cele i zadania controllingu w bibliotece 20.6. Controlling w zarządzaniu biblioteką Rozdział 21. Stres i patologie w zawodzie bibliotekarza 21.1. Patologie w zawodzie bibliotekarza 21.2. Patologie w procesie rekrutacji i selekcji 21.3. Patologie na etapie zatrudniania i podczas codziennej pracy 21.4. Patologie w obszarze rozwoju i motywacji 21.5. Stres, jego przyczyny i wpływ Rozdział 22. Nowe specjalności w zawodzie bibliotekarza 22.1. Praca, zawód, specjalność zawodowa 22.2. Profesjonalizacja i deprofesjonalizacja zawodu bibliotekarza 22.3. Charakterystyka zawodu bibliotekarza i specjalisty informacji 22.4. Tradycyjne i nowe specjalności i kryteria ich wyodrębniania 22.5. Nowe specjalności bibliotekarskie CZĘŚĆ IV. BIBLIOTEKA A ŚRODOWISKO ZEWNĘTRZNE Rozdział 23. Klienci bibliotek 23.1. Rodzaje klientów 23.2. Badania potrzeb klientów 23.3. Strategia obsługi klienta 23.4. Prosumenci Rozdział 24. Marketing biblioteczny 24.1. Zagadnienie marketingu 24.2. Koncepcja marketingu mix 24.3. Elementy promocji biblioteki 24.4. Marketing biblioteczny w literaturze przedmiotu Rozdział 25. Promocja biblioteki i public relations 25.1. Promocja – definicje i narzędzia 25.2. Public relations i kształtowanie wizerunku biblioteki 25.3. Organizowanie działalności promocyjnej – case study Rozdział 26. Biblioteki a kapitał społeczny 26.1. Pojęcie kapitału społecznego 26.2. Biblioteki jako miejsca budowania kapitału społecznego 26.3. Biblioteki jako miejsca spotkań 26.4. Biblioteki jako miejsca włączenia społecznego 26.5. Biblioteki współtworzące wspólnoty lokalne 26.6. Warunki do tworzenia kapitału społecznego – przestrzeń i pracownicy Rozdział 27. Rola stowarzyszeń bibliotekarskich w rozwoju bibliotek i społeczeństwa 27.1. Stowarzyszenia i inne organizacje bibliotekarskie – definicje, geneza 27.2. Działalność międzynarodowa organizacji bibliotekarskich – przykład IFLA 27.3. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich 27.4. Wypływ stowarzyszeń bibliotekarskich na użytkowników bibliotek na przykładzie działań w zakresie edukacji informacyjnej 27.5. Działania organizacji niebibliotekarskich na rzecz bibliotek – studium przypadku Programu Rozwoju Bibliotek Rozdział 28. Lobbing na rzecz bibliotek 28.1. Lobbing – wybrane zagadnienia teoretyczne 28.2. Metody lobbingowe 28.3. Lobbing biblioteczny 28.4. Działalność lobbingowa na rzecz bibliotek w Polsce
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 376 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147966 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziale.
Dla pracowników bibliotek oraz studentów bibliotekoznawstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97961 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności