Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Bibliotekarze
(1)
Dyrektorzy bibliotek
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Bibliotekarstwo
(4)
Biblioteki
(3)
Zarządzanie
(3)
Usługi biblioteczne
(2)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Gospodarka
(1)
Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową (Gdańsk)
(1)
Marketing
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Technologie mobilne
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Bibliografie
(1)
Czasopismo bibliotekarskie
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Encyklopedia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Zarządzanie i marketing
(4)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 143841
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147226 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Mariusz Balcerek: Informacja naukowa w Wojewódzkich Bibliotekach Publicznych – studium porównawcze Lidia Szczygłowska: SciVal – nowe narzędzie bibliometryczne do analizy dorobku naukowego Urszula Szybowska: Twitter jako narzędzie wspierające działania promocyjne szkół wyższych. Przykład Biblioteki Politechniki Gdańskiej Agata Olkowska: Funkcjonalność i użyteczność wybranych bibliograficznych baz dziedzinowych Anna Dodot, Monika Theus: Elektroniczne czasopisma w sieci: analiza wykorzystania na przykładzie repozytorium AMUR i platformy PRESSto Danuta Sroka: Bałtycka Biblioteka Cyfrowa jako warsztat informacyjny bibliotekarza Lilianna Nalewajska: Biblioteczne portale dziedzinowe agregatorami otwartej wiedzy – na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie Karol Ebertowski: Strony internetowe i bazy danych jako źródła informacji o działalności towarzystw genealogicznych Piotr Chmielewski: Wybrane narzędzia i usługi internetowe wspomagające uzyskiwanie dostępu do informacji Przemysław Krysiński: Obecność innowacyjnych rozwiązań wdrażanych w różnych obszarach przestrzeni informacyjnej wpisujących się w założenia koncepcji smart city Elżbieta Pieróg: Księgozbiór Wydziału Zbiorów Historii Społecznej Biblioteki Sejmowej jako narzędzie pracy i źródło informacji o historii życia społecznego w Polsce Kornelia Choryńska, Katarzyna Michalska: „Nauka dla wszystkich”. Rola bibliotek pedagogicznych i naukowych w Polsce – zarys zagadnienia Monika Simonjetz: Kultura, nauka, edukacja. Uniwersalność bibliotek publicznych. Nowe formy i techniki pracy z użytkownikiem Maja Wojciechowska, Monika Orzoł: Mobilne czytelnie i wypożyczalnie jako przykład elastycznych i innowacyjnych usług bibliotecznych Maja Wilczewska: Magia słowa i obrazu – rola papierowego teatru kamishibai w animacji czytelniczej Magdalena Skrejko przy współpracy Marii Masternak: „Światłoryt” – jako forma pracy z widzem i czytelnikiem, czyli o sposobie czytania fotografii przez osoby niewidome i niedowidzące. Z doświadczeń współpracy muzealnej Biblioteki i Działu Upowszechniania Muzeum Fotografii w Krakowie Katarzyna Žák-Caplot: Strategia wdrażania innowacji edukacyjnych w Bibliotece Muzeum Warszawy. Przykład muzealnych projektów językowych Violetta Perzyńska: Reaktywacja Koła Dramatycznego jako odpowiedź na potrzeby kulturalne użytkowników Biblioteki Głównej im. Jędrzeja Śniadeckiego AWF w Warszawie Mariola Nawrocka, Iwona Piwońska: Usługi informacyjno-komunikacyjne w bibliotekach szkół wyższych. Doświadczenia Biblioteki Głównej WAT w związku z wdrażaniem platformy „Zapytaj bibliotekarza” Magdalena Rowińska, Maria Truszkowska: Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego w trybie bezobsługowym Mariola Augustyniak: Współczesne metody i narzędzia pracy bibliotekarzy i ich wpływ na realizację procesów bibliotecznych. Przykład Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego Katarzyna Pawluk: Doświadczenia Miejskiej Biblioteki Publicznej w Opolu w zakresie wprowadzania innowacyjnych form pracy z użytkownikiem Dorota Kolenda: Nowe technologie w pracy bibliotekarza na przykładzie Miejskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu Sławomir Sobczyk: Baza Gromadzenie i jej rola w funkcjonowaniu Biblioteki Głównej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie Bernadetta Gągulska: Selekcja wydawnictw ciągłych na przykładzie Biblioteki Głównej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Izabela Migocz: Mobilność współczesnych bibliotek publicznych wymogiem cywilizacji! Przykład współpracy ze środowiskiem zewnętrznym Miejskiej Biblioteki Publicznej w Kędzierzynie-Koźlu Renata Lewińska, Anna Gawryluk: Powiedz nam Czego pragniesz? Badania potrzeb użytkowników Biblioteki Głównej Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie Monika Rząsa: Dzielenie się pasją, czyli działalność pracowników Biblioteki Głównej Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie na rzecz uczelni i środowiska Patrycja Mynarek: Młodzież w przestrzeni interdyscyplinarnej. „Studnia Otwarta Kultura” jako miejsce spotkań z pasjami
Sygnatura czytelni BMW: VI Y 108 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150591 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 103)
Bibliografie, netografie przy pracach.
CZĘŚĆ I. USŁUGI I TECHNOLOGIE MOBILNE W BIBLIOTEKACH 1. Stanisława Kurek-Kokocińska – Podążając za czytelnikiem. Mobilność w udostępnianiu księgozbiorów bibliotek publicznych – analiza wybranych form usług ruchomych 2. Karina Fedynyszyn – Rola mobilnych form komunikacji w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów z czytelnikami oraz promocji usług bibliotecznych 3. Agata Walczak-Niewiadomska – Technologie mobilne w bibliotece dla dzieci najmłodszych 4. Aleksander Gniot – Czytelnia w drodze – oryginalny sposób reklamowania kolekcji bibliotecznej na przykładzie Obwoźnej Czytelni Komiksów Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu 5. Natalia Pamuła-Cieślak, Daria Chrześcijańska – Elementy architektury informacji wybranych serwisów zakładkowych CZĘŚĆ II. BIBLIOTEKI AKADEMICKIE I ICH UŻYTKOWNICY W DOBIE ROZWIĄZAŃ MOBILNYCH 6. Grażyna Piotrowicz – Modele bibliotek akademickich w drodze do mobilności. Studium przypadku rozwiązań mobilnych 7. Iwona Fryzowska-Chrobot, Wojciech Giermaziak – Usługi zdalne świadczone przez biblioteki naukowe na przykładzie Głównej Biblioteki Lekarskiej w Warszawie 8. Magdalena Seta – Wykorzystanie urządzeń mobilnych w dostępie do usług bibliotecznych na przykładzie Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego 9. Mariola Nawrocka, Magdalena Wiederek-McRobb – Zdalne formy świadczenia usług bibliotecznych na przykładzie wybranych bibliotek szkół wyższych Resortu Obrony Narodowej w Polsce 10. Justyna Sobocha-Stanuch „Biblioteka w smartfonie” – dostosowanie witryn bibliotek uczelni akademickich do projekcji na urządzeniach mobilnych. Przykład placówek krakowskich 11. Joanna Gomoliszek – Mobilność Biblioteki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w ocenie wybranej grupy użytkowników 12. Sławomir Sobczyk – Być albo nie być… mobilnym studentem ASP – analiza badań przeprowadzonych wśród studentów Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie 13. Lilianna Nalewajska – Warsztaty biblioteczne jako forma aktywizacji licealistów przez biblioteki uniwersyteckie – przykład BUW CZĘŚĆ III. ORGANIZACJA I PRACA W BIBLIOTEKACH 14. Marcin Karwowski – Struktura współczesnej wojewódzkiej biblioteki publicznej – analiza istniejących struktur i propozycja modelu organizacyjnego 15. Kinga Żmigrodzka-Ryszczyk – Narzędzia obsługujące rejestrację wymiany i darów w bibliotekach prolibowych, ze szczególnym uwzględnieniem modułu WiD jako przykład otwartości w pozyskiwaniu zasobów bibliotecznych 16. Karina Olesiak – Model biznesowy Canvas efektywną metodą planowania i realizacji przedsięwzięć naukowo-kulturalnych w bibliotece akademickiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie 17. Zofia Jakóbczak – Biblioteki archiwów państwowych w przededniu rewolucji katalogowej 18. Monika Cieniewska, Anna Nobis-Fechner – Biblioteka w domu każdego niewidomego – 10 lat Serwisu Wypożyczeń On-line Działu Zbiorów dla Niewidomych CZĘŚĆ IV. POLITYKA OTWARTOŚCI. OFERTY BIBLIOTEK DLA CZYTELNIKÓW I ICH PROMOCJA 19. Barbara Chmielewska – E-rozproszenie. Publikacje w otwartym dostępie a biblioteki 20. Maja Wojciechowska – Rozwój oferty usługowej bibliotek i usługi kreatywne jako próba zwiększania konkurencyjności. Przykład makerspace 21. Marzena Błach – Udostępnianie materiałów własnych przez Bibliotekę Główną Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie w ramach wypożyczeń międzybibliotecznych 22. Marta Stąporek, Krystyna Wiatr – Chatbot – narzędzie wspomagające kształtowanie wizerunku biblioteki i promowanie jej oferty 23. Magdalena Kokosińska – Usługa book a librarian w bibliotekach polskich i zagranicznych CZĘŚĆ V. WIELOZADANIOWOŚĆ ORAZ KOMPETENCJE BIBLIOTEKARZY I CZYTELNIKÓW 24. Katarzyna Jarczewska-Walendziak, Julita Niedźwiecka-Ambroziak – Bibliotekarz wielozadaniowy – analiza ofert pracy dla absolwentów studiów bibliotekoznawczych 25. Katarzyna Pełka-Smętek, Wojciech Morek – Wykorzystanie urządzeń i aplikacji mobilnych przez użytkowników i pracowników Biblioteki Politechniki Lubelskiej w świetle badań ankietowych 26. Urszula Szybowska – Wartość dodana akademickiej biblioteki „mobilnej” w kontekście programu Erasmus+ na przykładzie Biblioteki Politechniki Gdańskiej 27. Rafał Mielczarek, Witold Pokrop – Propaganda czy chaos informacyjny? Opinie przedstawicieli kultury książki o wiarygodności treści publikowanych w prasie drukowanej i elektronicznej oraz na portalach internetowych 28. Marta Deńca – Czytelnik niepełnosprawny w bibliotece – możliwości i ograniczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149765 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 97)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część I. Analizy Maria Bosacka Światy wirtualne w kształceniu kompetencji informacyjnych: teoria i praktyka Kamil Banaszewski, Katarzyna Bartosiak MULTIedukacja w bibliotekach akademickich - nowe metody i narzędzia szkoleń użytkowników Maja Wojciechowska Nowe role kadry kierowniczej bibliotek wobec zmieniających się warunków i oczekiwań społecznych w świetle ogłoszeń konkursowych na stanowiska dyrektorów bibliotek Marcin Karwowski Profil kompetencyjny bibliotekarza XXI wieku w świetle monitoringu rynku pracy Monika Curyło Czytelnik jako prosument - niebezpieczeństwo czy ratunek dla bibliotek? Monika Cieniewska, Anna Nobis-Fechner Multimedia w pracy z użytkownikami niepełnosprawnymi wzrokowo. Przykład Głównej Biblioteki Pracy i Zabezpieczenia Społecznego Agnieszka Dec-Michalska Oblicza historii. Filmoteka Śląskich Portretów Mówionych Biblioteki Śląskiej w Katowicach Mariola Augustyniak Katalog jako narzędzie informacji o zasobach biblioteki naukowej. Z doświadczeń Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego Aleksandra Skiba Obiekty cyfrowe w zasobach Sekcji Rękopisów Książnicy Pomorskiej: pozyskiwanie, opracowanie i udostępnianie Lidia Królak, Magdalena Seta Nie tylko nauka - preferencje czytelnicze użytkowników Wypożyczalni Beletrystycznej Biblioteki Głównej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie Sławomir Sobczyk Pasje, zainteresowania i aktywność pozazawodowa bibliotekarzy Akademii Sztuk Pięknych w Polsce w świetle badań ankietowych Część II. Aplikacje Katarzyna Błaszkowska Kluby Obcokrajowca jako pomoc w integracji imigrantów. Przykład Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku Wojciech Giermaziak, Iwona Fryzowska Chrobot Wielowymiarowość usług biblioteczno-informacyjnych świadczonych przez Główną Bibliotekę Lekarską w Warszawie Karina Olesiak, Bartłomiej Duda Wrota do świata wiedzy i kultury, czyli biblioteczne projekty edukacyjno-kulturalne oraz dydaktyczno-organizacyjne w Bibliotece Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie Justyna Długosz Biblioteka Muzeum Śląskiego w Katowicach - współczesna biblioteka muzealna w nowoczesnej instytucji kultury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146670 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeksy.
CZĘŚĆ I. ZARZĄDZANIE BIBLIOTEKĄ - ZAGADNIENIA PODSTAWOWE Rozdział 1. Misja współczesnej biblioteki 1.1. Misja biblioteki – historia, definicje, deklaracje 1.2. Misja biblioteki narodowej 1.3. Misja biblioteki naukowej 1.4. Misja biblioteki publicznej 1.5. Misja biblioteki szkolnej Rozdział 2. Otoczenie biblioteki 2. 1. Otoczenie i jego elementy 2.2. Otoczenie ogólne 2.3. Otoczenie zadaniowe 2.4. Środowisko wewnętrzne 2.5. Dopasowanie biblioteki do otoczenia 2.6. Odpowiedzialność społeczna Rozdział 3. Marka i kształtowanie wizerunku biblioteki 3.1. Pojęcie marki i wizerunku 3.2. Struktura, funkcje i rodzaje marek 3.3. Metody budowania marki i kształtowania wizerunku biblioteki – przegląd i przykłady dobrych praktyk 3.4. Kształtowanie marki i wizerunku – kluczowe elementy Rozdział 4. Zasoby materialne i niematerialne w bibliotekach 4.1. Zasoby organizacyjne – definicje i rodzaje 4.2. Materialne i niematerialne zasoby organizacyjne 4.3. Zasoby organizacyjne bibliotek 4.4. Zasoby materialne bibliotek (rzeczowe i finansowe) 4.5. Zasoby niematerialne bibliotek Rozdział 5. Innowacyjność i zarządzanie zmianami w pracy bibliotek 5.1. Istota zmian i innowacji 5.2. Rodzaje zmian i innowacji 5.3. Procesy wdrażania zmian i innowacji 5.4. Zmiany i innowacje w perspektywie bibliotecznej 5.5. Rodzaje zmian i innowacji bibliotecznych 5.6. Zarządzanie zmianami w bibliotece Rozdział 6. Etyka bibliotekarska a etyka informacyjna 6.1. Rozważania terminologiczne 6.2. Etyka bibliotekarska – etyka biblioteczna 6.3. Etyka komputerowa – netykieta – globalna etyka informacyjna 6.4. Etyka informacyjna 6.5. Kodeksy etyczne CZĘŚĆ II. STRUKTURA I ORGANIZACJA BIBLIOTEKI Rozdział 7. Proces zarządzania w bibliotekach 7.1. Zarządzanie a kierowanie. Problemy definicyjne 7.2. Kadra kierownicza w procesie zarządzania 7.3. Planowanie 7.4. Organizowanie 7.5. Motywowanie i przywództwo 7.6. Kontrolowanie 7.7. Decydowanie Rozdział 8. Rozwiązania strukturalne współczesnych bibliotek 8.1. Definicje struktury organizacyjnej 8.2. Klasyczne struktury organizacyjne 8.3. Nowoczesne rozwiązania strukturalne Rozdział 9. Kultura organizacyjna w bibliotece 9.1. Czym jest kultura organizacyjna? 9.2. Modele kultury organizacyjnej i ich elementy składowe 9.3. Wymiary kultury organizacyjnej 9.4. Rola kultury organizacyjnej w przystosowywaniu się bibliotek do zmian w ich otoczeniu Rozdział 10. Metody i narzędzia zarządzania stosowane w bibliotekach 10.1. Metody zarządzania – definicje i obszary 10.2. Metody zarządzania relacjami biblioteki z otoczeniem 10.3. Struktura organizacyjna biblioteki i jej przekształcenia 10.4. Metody zarządzania procesem pracy 10.5. Metody zarządzania relacjami personalnymi 10.6. Wybrane metody zarządzania zmianami w organizacji biblioteki 10.7. Nowe metody zarządzania instytucją biblioteczną Rozdział 11. Zarządzanie strategiczne w bibliotece 11.1. Definicja i geneza zarządzania strategicznego 11.2. Misja i wizja biblioteki 11.3. Analiza strategiczna biblioteki 11.4. Ocena pozycji strategicznej biblioteki 11.5. Strategia biblioteki 11.6. Planowanie strategiczne 11.7. Implementacja strategii biblioteki 11.8. Kontrola strategiczna Rozdział 12. Zarządzanie informacją i wiedzą w strategii biblioteki 12.1. Wprowadzenie do zarządzania informacją i wiedzą w bibliotece 12.2. Funkcje informacji 12.3. Strumienie informacji w bibliotece 12.4. Zarządzanie informacją a potrzeby i zachowania informacyjne biblioteki i użytkowników indywidualnych 12.5. Strategia zarządzania informacją 12.6. Wiedza organizacyjna biblioteki oraz podstawy zarządzania wiedzą 12.7. Biblioteka jako inteligentna i ucząca się organizacja 12.8. Narzędzia zarządzania informacją i wiedzą w bibliotekach Rozdział 13. Źródła finansowania bibliotek 13.1. Podstawy finansowania bibliotek. Wysokość dotacji budżetowych 13.2. Programy wspierające rozwój bibliotek 13.3. Ogólne zalecenia dotyczące aplikowania o fundusze Rozdział 14. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie biblioteką 14.1. Technologia informacyjna w zarządzaniu bibliotek 14.2. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie zasobami bibliotecznymi 14.3. Systemy informatyczne wspierające zarządzania wiedzą i informacją 14.4. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie personelem, komunikację i zarządzanie wiedzą w organizacji 14.5. Systemy informatyczne wspierające monitoring, prowadzenie badań oraz statystyki działalności bibliotecznej 14.6. Systemy informatyczne wspierające szkolenia dla użytkowników 14.7. Systemy informatyczne wspierające marketing i kontakty z użytkownikami 14.8. Technologia informacyjna w innych obszarach zarządzania CZĘŚĆ III. KIEROWANIE PERSONELEM BIBLIOTEKI Rozdział 15. Przywództwo i role menedżerskie 15.1. Definicje i geneza przywództwa 15.2. Paradygmaty przywództwa 15.3. Style przywództwa 15.4. Kompetencje kierownicze 15.5. Typy kadry kierowniczej 15.6. Role menedżerskie Rozdział 16. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Polityka kadrowa 16.1. Istota i treść zarządzania zasobami ludzkimi 16.2. Analiza pracy 16.3. Planowanie zasobów ludzkich 16.4. Pozyskiwanie pracowników 16.5. Adaptacja pracownicza 16.6. Ocenianie pracowników 16.7. Rozwój zawodowy pracowników 16.8. Motywowanie i wynagradzanie pracowników 16.9. Odejścia pracowników Rozdział 17. Komunikacja i stosunki interpersonalne 17.1. Istota i poziomy komunikacji 17.2. Model procesu komunikowania w bibliotece 17.3. Cele, zasady i bariery komunikowania się w bibliotece 17.4. Psychologiczne aspekty komunikacji i stosunków interpersonalnych 17.5. Komunikowanie się z nietypowym lub trudnym użytkownikiem Rozdział 18. Zarządzanie zespołami 18.1. Tło organizowania zespołów zadaniowych 18.2. Zespoły zadaniowe – definicja i rodzaje 18.3. Budowa zespołów zadaniowych 18.4. Zarządzanie procesem i zasobami ludzkimi w zespole Rozdział 19. Zarządzanie jakością w pracy biblioteki 19. 1. Początki zarządzania jakością w działalności bibliotecznej 19.2. Nurty zarządzania jakością w bibliotekach 19.3. Obszary i metody badań jakości bibliotek Rozdział 20. Controlling w bibliotekach 20.1. Definicje i geneza controllingu 20.2. Kryteria podziału controllingu 20.3. Rola controllera 20.4. Wdrażanie controllingu 20.5. Cele i zadania controllingu w bibliotece 20.6. Controlling w zarządzaniu biblioteką Rozdział 21. Stres i patologie w zawodzie bibliotekarza 21.1. Patologie w zawodzie bibliotekarza 21.2. Patologie w procesie rekrutacji i selekcji 21.3. Patologie na etapie zatrudniania i podczas codziennej pracy 21.4. Patologie w obszarze rozwoju i motywacji 21.5. Stres, jego przyczyny i wpływ Rozdział 22. Nowe specjalności w zawodzie bibliotekarza 22.1. Praca, zawód, specjalność zawodowa 22.2. Profesjonalizacja i deprofesjonalizacja zawodu bibliotekarza 22.3. Charakterystyka zawodu bibliotekarza i specjalisty informacji 22.4. Tradycyjne i nowe specjalności i kryteria ich wyodrębniania 22.5. Nowe specjalności bibliotekarskie CZĘŚĆ IV. BIBLIOTEKA A ŚRODOWISKO ZEWNĘTRZNE Rozdział 23. Klienci bibliotek 23.1. Rodzaje klientów 23.2. Badania potrzeb klientów 23.3. Strategia obsługi klienta 23.4. Prosumenci Rozdział 24. Marketing biblioteczny 24.1. Zagadnienie marketingu 24.2. Koncepcja marketingu mix 24.3. Elementy promocji biblioteki 24.4. Marketing biblioteczny w literaturze przedmiotu Rozdział 25. Promocja biblioteki i public relations 25.1. Promocja – definicje i narzędzia 25.2. Public relations i kształtowanie wizerunku biblioteki 25.3. Organizowanie działalności promocyjnej – case study Rozdział 26. Biblioteki a kapitał społeczny 26.1. Pojęcie kapitału społecznego 26.2. Biblioteki jako miejsca budowania kapitału społecznego 26.3. Biblioteki jako miejsca spotkań 26.4. Biblioteki jako miejsca włączenia społecznego 26.5. Biblioteki współtworzące wspólnoty lokalne 26.6. Warunki do tworzenia kapitału społecznego – przestrzeń i pracownicy Rozdział 27. Rola stowarzyszeń bibliotekarskich w rozwoju bibliotek i społeczeństwa 27.1. Stowarzyszenia i inne organizacje bibliotekarskie – definicje, geneza 27.2. Działalność międzynarodowa organizacji bibliotekarskich – przykład IFLA 27.3. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich 27.4. Wypływ stowarzyszeń bibliotekarskich na użytkowników bibliotek na przykładzie działań w zakresie edukacji informacyjnej 27.5. Działania organizacji niebibliotekarskich na rzecz bibliotek – studium przypadku Programu Rozwoju Bibliotek Rozdział 28. Lobbing na rzecz bibliotek 28.1. Lobbing – wybrane zagadnienia teoretyczne 28.2. Metody lobbingowe 28.3. Lobbing biblioteczny 28.4. Działalność lobbingowa na rzecz bibliotek w Polsce
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 376 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147966 N (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Rocznik
2012, nr 4-.
Od 2013, nr 1 wydawca: Instytut Filologii Polskiej Uniwersytetu Gdańskiego : Oficyna Wydawnicza Edward Mitek.
Zawartość zasobu Magazyn P 3271 udostępniany w BWEiZ
2012 nr 1=nr 4
2020 nr 1=12
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 94.)
Bibliografia, netografia przy pracach.
REKOMENDACJE Katarzyna Materska Przyczynek do jakości zarządzania informacją i wiedzą w bibliotece akademickiej drugiej dekady XXI wieku Ewa Głowacka Badania społecznego i ekonomicznego oddziaływania bibliotek akademickich. Obszary, projekty, metody Lidia Szczygłowska Modele oceny jakości bibliotek cyfrowych Małgorzata Kowalska Narzędzia zapewniania i oceny jakości kształcenia profesjonalistów informacji Natalia Pamuła-Cieślak Badanie jakości otwartości polskich czasopism o otwartym dostępie w kontekście nowych wytycznych Directory of Open Access Journal Agnieszka Jezierska, Andrzej Koziara Bezpieczeństwo informacji a jakość zarządzania. Normy prawne i organizacyjne dla bibliotek i firm współpracujących Małgorzata Dąbrowicz Zarządzanie jakością poprzez wzmacnianie systemu wartości w bibliotece Jacek Radwan Rola przywódcy w procesie doskonalenia jakości funkcjonowania biblioteki Edyta Strzelczyk Jakość postrzegana jako satysfakcja użytkowników. Zagadnienia metodologiczne ANALIZY Anna Łach Jakość usług bibliotecznych w planowaniu marketingowym. Wyniki analizy SWOT dla wybranych bibliotek województw: dolnośląskiego, wielkopolskiego, lubuskiego i opolskiego Agnieszka Adamiec, Ewa Urbanowska Najlepsze praktyki w tworzeniu stron www bibliotek wyższych uczelni niepaństwowych Zbigniew Gruszka Kryterium dostępności jako wskaźnik jakości. Model rozproszony bibliotekarstwa publicznego na przykładzie bibliotek łódzkich Katarzyna Bartosiak, Kamil Banaszewski Doskonalenie jakości usług biblioteki w obszarze kompetencji informacyjnych jej użytkowników. Wyniki badań pilotażowych przeprowadzonych wśród studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego Julita Niedźwiecka-Ambroziak Otwartość na wdrażanie nowoczesnych technologii a nowe formy zbiorów w bibliotekach Wyższych Szkół Bankowych (wyniki badań ankietowych) Maja Wojciechowska Kształtowanie jakości usług bibliotecznych poprzez wsparcie profesjonalnych organizacji bibliotekarskich. Na przykładzie IFLA Urszula Knop Jakość usług biblioteczno-informacyjnych w bibliotece akademickiej w okresie rozwoju zasobów Open Access - wybrane zagadnienia STUDIA PRZYPADKÓW Ewa Rudnicka, Katarzyna Rzempołuch-Pallasch Opis stanowiska pracy jako wyraz dbałości o jakość kadr bibliotecznych. Przykład Biblioteki Uniwersyteckiej UWM w Olsztynie Mariola Augustyniak Zintegrowany system biblioteczny jako narzędzie wspomagające zarządzanie jakością w bibliotece akademickiej. Przykład Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego Renata Borońska, Jadwiga Grabarska Wybrane problemy zarządzania książkami elektronicznymi w bibliotece akademickiej na przykładzie Biblioteki Głównej Uniwersytetu Techniczno--Przyrodniczego w Bydgoszczy Mariola Nawrocka, Magdalena Wiederek System oceny pracowników w Bibliotece Głównej Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie Marzena Błach Jakość usługi wypożyczeń międzybibliotecznych w Bibliotece Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie Urszula Kulczycka, Beata Roszkowska-Paszuk Katalog online biblioteki narzędziem komunikacji z czytelnikiem. Analiza funkcjonalności katalogu Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego w oparciu o przeprowadzone badania Sławomir Sobczyk Wpływ zmian w strukturze i przestrzeni organizacji biblioteki na jakość usług. Przykład Wypożyczalni Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie Iwona Osmulska, Dorota Janik Jakość usług bibliotecznych Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu Artur Jazdon Projakościowe zarządzanie kadrami w Bibliotece Uniwersyteckiej w Poznaniu Aurelia Krzemińska, Dorota Padzik Wpływ zmian organizacji działów merytorycznych Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego na jakość ich pracy Magdalena Seta Zaspokajanie potrzeb użytkowników małej biblioteki wydziałowej w świetle badań ankietowych. Przykład Biblioteki Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie Wioletta Borowa-Surowiec Zarządzanie zbiorami Biblioteki NIFC w przestrzeni wirtualnej XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina wobec potrzeb użytkowników Emilia Lepkowska, Anna Szymczak Techniki motywowania dwóch pokoleń bibliotekarzy oraz ich znaczenie dla nowo czesnego zarządzania biblioteką akademicką. Przykład Biblioteki Politechniki Poznańskiej Tatiana Andrzejewska, Bożena Hakuć Wewnętrzny system zapewnienia jakości w Bibliotece Uczelnianej Politechniki Gdańskiej Sławomir Sobczyk Konfrontacja artysty z katalogiem bibliotecznym - na przykładzie badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 142953 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności