Borys Tadeusz
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(7)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(7)
E-booki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Biblioteka WEiZ
(2)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Borys Tadeusz
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(12)
angielski
(1)
Temat
Rozwój zrównoważony
(5)
Ochrona środowiska
(2)
Best Available Technique (technika)
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekonomia
(1)
Filozofia ekologiczna
(1)
Globalizacja
(1)
Handel emisjami zanieczyszczeń
(1)
ISO 14000 (norma)
(1)
ISO 19011 (norma)
(1)
ISO 9000 (norma)
(1)
ISO 9001 (norma)
(1)
ISO 9004 (norma)
(1)
KLASYFIKACJA JAKOŚCI
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Ochrona przyrody
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
STANY JAKOŚCI
(1)
Samorząd lokalny
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Systemy zarządzania jakością
(1)
Szczyt Ziemi (1992 ; Rio de Janeiro)
(1)
Szczyt Ziemi (2002 ; Johannesburg)
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
TEORIA JAKOŚCI
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Studium przypadku (case study)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Ochrona środowiska
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 376-393. Indeks.
Chapter 1. The economy, society and the environment 1.1.The dependence of the economy and society on the environment Tool 1.T1. Non-market valuation methods 1.3.External effects Tool 1.T2. Internalisation of external costs 1.4.Ignorance 1.5.Institutions and social capital Tool 1.T3. Social participation Case study 1.C1. What is the Białowieża Forest worth? Case study 1.C2. Cod fishing in the Baltic Case study 1.C3. A chipboard factory, a local community and the environmen Chapter 2. Systems thinking 2.1.Systems practice 2.2.Causal loop diagrams 2.3.Simulation and role-playing games Case study 2.C1. Sustainable development in the Barycz Valley Case study 2.C2. Envisioning management alternatives for the Tisza river valley Chapter 3. Basic theory of sustainable development 3.1.Attempts at operationalisation 3.2.Formalised approaches to intergenerational equity 3.3.Indicators of sustainable development 3.4.The concept of welfare in economics 3.5.Greening the conventional GDP 3.6.Sustainability and the scale of actions Part II. Business Chapter 4. Sustainability management system 4.1.The preparation phase 4.2.Vision 4.3.The sustainability programme 4.4.Implementation 4.5.Evaluation 4.6.The process of innovation 4.7.Stakeholder dialogue 4.8.The sustainability report 4.10. Summary and conclusions Case study 4.C1. The use of GRI Sustainability Reporting Guidelines at the BRE Bank Case study 4.C2. Setting up the 'Sustainable development and corporate social responsibility strategy of the PGNiG Group' Chapter 5. Sustainable production 5.1.Introduction: 'let's make the most of every piece of raw material' 5.2.Eco-efficiency Tool 5.T1. Life Cycle Assessment (LCA) Tool 5.T2. Eco-design 5.3.Industrial ecology Case study 5.C1. LCA as a tool supporting eco-design Chapter 6. Construction and architecture 6.1.Energy Tool 6.T1. Thermo-modernisation and improvement of heating efficiency 6.3.Raw materials and water 6.4.Indoor air and environmental quality 6.5.Building construction methods 6.6.Architectural design Tool 6.T2. Building certification Case study 6.C1. Sustainable renovation of the Turzyn Neighbourhood in Szczecin Case study 6.C2. The straw bale house in Przelomka Chapter 7. Supply chain management 7.1.From environmental management systems to sustainable supply chain management Tool 7.T1. The supplier audit 7.3.The buyer who dictates delivery conditions Tool 7.T2. Green public procurement Tool 7.T3. Eco labelling Case study 7.C1. IKEA: 'low prices, but not at any price' Chapter 8. Replacing products with services 8.1.An economy based on functionality 8.2.Product-service systems (PSS) Case study 8.C1. Public libraries in Poland Part III. Local authorities Chapter 9. Sustainable development strategies and indicators 9.1.Introduction: sustainable development as a strategic objective 9.2.Strategic documents 9.3.Integration of the measurement of sustainable development and quality of life Tool 9.T1. Local Agenda 21 audit Case study 9.C1. Local Agenda 21 in Poland Case study 9.C2. The standard of the UNDP Umbrella Project Chapter 10. Urbanism 10.1.Introduction: urbanisation challenges 10.2.Evolving concepts of the city 10.3.Conditions for spatial planning in Poland Tool 10.T1. Development planning and programming 10.4.The principles of sustainable spatial development Tool 10.T2. Spatial management Tool 10.T3. Social participation in spatial planning Tool 10.T4. Certification 10.5.Summary and conclusions Case study 10.C1. 'Old' Nowa Huta Case study 10.C2. Siewierz eco-town Chapter 11. Urban transport 11.1.Sustainable mobility — the birth of an idea Tool 11.T1. A public bicycle Tool 11.T2. Restricting car traffic 11.3.Transport as an integrated system Tool 11.T3. Integrated transfer junctions 11.4.Sustainable mobility as a process Case study 11.C1. The transport system of Krakow Case study 11.CS. The Śląsko-Dąbrowski Bridge in Warsaw Chapter 12. Municipal management 12.1.Municipal waste management 12.2.Water and wastewater management Tool 12.T1. Separating toilets Tool 12.T2. Constructed wetlands 12.4.Energy management 12.5.Social participation 12.6.Summary and conclusions Case study 12.C1. Wastewater treatment plant for Dziewin Chapter 13. Public-private partnership 13.1.PPP as a way to better public service performance 13.2.Preparation of a good partnership Case study 13.C1. Termy Warmińskie: an example of a partnership creation Part IV. Consumers and citizens Chapter 14. Sustainable consumption 14.1.The tyranny of small decisions 14.2.Responsibility Tool 14.T1. Evaluation of corporate messages 14.4.Reason Tool 14.T2. Eco-teams Case study 14.C1. Consumer education by NGOs in Poland Case study 14.C2. The fair trade sector in Poland Chapter 15. Citizen activity networks 15.1.Just believe: the world is changeable! 15.2.The importance of social capital and mutual trust 15.3.The character of the citizen sector in Poland Tool 15.T1. The internet and social actions 15.5.Social entrepreneurship, postmaterial values and creativity Case study 15.C1. A Group of Certain People (GPO) Case study 15.CS. Thematic villages List of figures 1.1.The economy and the environment 1.2.External costs of passenger transport and freight transport 1.3.Limiting resource extraction as a waste and pollution prevention strategy 1.4.Sustainable development pyramid 1.5.Cod catches in the Baltic, 1921—2008 2.1.Causal loop diagram illustrating vicious circle of global warming 2.2.Basic systems concepts 2.3.System structure as a determinant of its behaviour 2.4.Decisions, strategies and policies in complex systems 2.5.Participatory model building 2.6.Steps in the systems practice learning cycle 2.7.The principles for creating causal loop diagrams 2.8.Baltic cod, an example of a causal loop diagram 2.9.Simulation and role-playing games 2.10.Sustainability operationalised through systems thinking 2.11.Variables and causal links in the Barycz regional sustainability model 2.12.An artist's interpretation of the different landscape mosaic patterns in the Tisza river floodplain 2.13.Processes represented by causal loops supporting either the conventional or the alternative paradigms to river management in the Tisza river basin Challenges and opportunities for companies undertaking activities in the area of sustainable development 4.1.Continuous improvement with the PDCA cycle 4.2.Sustainability management system (SMS) structure 4.3.Johnson & Johnson Credo 4.4.Classification of stakeholders according to their proximity to the company 4.5.Exemplary classification system 4.6.Stakeholder dialogue at Vattenfall 4.7.CSR and business value curve 4.8.GRI indicators included in the BRE Bank's reports for 2007 and 2008 4.9.PGNiG Group's sustainable development goals 4.10.PGNiG Group's sustainable development management structure 5.1.Product life cycle from the perspective of environmental management 5.2.Rebound effect 5.3.General framework for the analysis of material flows 5.4.Fridge freezer under study 5.5.Life cycle impact assessment results for the fridge freezer analysed 6.1.Passive systems of heating, ventilation and heat recuperation 6.2.Commerzbank Tower, Frankfurt 6.3.Bioclimatic skyscraper New National Library Building, Singapore 6.4.Conceptual project of the Sanctuary of God's Providence in Warsaw 6.5.Map of Szczecin city centre 6.6.Three levels of renovation in the Turzyn Neighbourhood 6.7.The Turzyn Neighbourhood, a bird's eye view 6.8.Straw bale house in Przelomka 7.1.Tools used to promote sustainable development in a supply chain 7.2.Examples of eco-labels 7.3.The 'staircase model' applied by IKEA while purchasing wood 8.1.Types of innovation and the related eco-efficiency level 8.2.'More than one life' of products in Xerox 8.3.Library users by employment status 2008 8.4.Opinions about libraries expressed by residents of small towns in Poland (2008) 9.1.The structure of objectives in sustainable development planning 9.2.Most important documents for local development 9.3.The levels of indicator-based analysis of sustainable development in a community 9.4.LA-21 audit procedure 9.5.Strategies in local planning for sustainable development 10.1.Areas of the highest density located around transportation nodes marked by clear boundaries of urbanisation 10.2.From neighbourhood to city: the basic social-life ingredients 10.3.Three types of development, the same density 10.4.Gravel on footpaths improves water management and microclimate 10.5.One of the main streets in Poundbury 10.6.The local landscape in Poundbury 10.7.BedZED, Beddington, Surrey, United Kingdom 10.8.BedZED architecture 10.9.Siewierz eco-town: visualisation of the project 10.10.The central square of Siewierz 10.11.A street of the newly-designed town 11.1.Downward spiral of mass transportation 11.2.Means of urban transport — external costs versus the intended priority in traffic 11.3.Bicycle parking area by the buildings of the University of Joensuu (Finland) in the wintertime 11.4.Modal split of journeys made in selected cities 11.5.Components of a hypothetical travel by public transport and exemplary possibilities for reducing travel times 11.6.Mainz (Germany) — a transfer from a feeder bus into the tramway which takes place within a single roofed platform 11.7.Zurich, Bellevue — one of the few integrated transfer junctions in the city centre area 11.8.A roofed transfer point in an elegant pedestrian precinct in the Strasburg city centre 11.9.Helsinki where the platform for the tram stop can be reached easily by flat crossing points leading to both ends of the platform 11.10.Transport services in the housing district of Retkinia (Lodz, Poland) 11.11.Model of traffic organisation in the centre of Krakow 12.1.Selective collection and composting within the stream of municipal waste in the United Kingdom 12.2.Municipal water consumption per capita in chosen European countries 12.3.Water Park in Enkôping (Sweden) fed with stormwater from the housing area 12.4.The example of a separating toilet 12.5.The scheme of the separating system 12.6.Percentage of nutrients in different fractions of domestic sewage and their volume 12.7.Constructed wetland bed with subsurface, horizontal flow 12.8.The hybrid wastewater treatment plant EkoPAN in Łąka near Pszczyna 12.9.Constructed wetlands at the Research Station of Wrocław University in Karpacz 12.10.Constructed wetlands in Oxelôsund 12.11.Enkôping, willow plantation for energy production 12.12.Public debate in Dziewin 12.13.A map representing the conclusions to the second workshop 13.1.Forms of PPP and their relation to ownership and public infrastructure management 13.2.PPP step by step 13.3.Public-private cooperation forms in Polish legislation 14.1.Purchasing motives of Polish consumers regarding food products and household appliances 14.2.The increase of the number of ways 'green' consumers can act more responsibly presented at the turn of the 1980s and 1990s 14.3.Sales of fair trade products in Poland 15.1. Areas of activity of NGOs in Poland (2008) Photograph credits Par Aronsson, SLU (12.3); Bo Bjórkdahl (12.11); Marek Budzyński (6.4); Tomasz Bużałek (11.3, 11.6, 11.8, 11.9); Tom Chance (10.7); Jakub Damurski (12.12); Andrzej Dunajski (12.9); Gizmo23 (6.2); Sabina Jaromin (12.10); Tomasz Jeleński (6.3, 10.4, 10.5, 10.6); Tymoteusz Lekler (photographs opening the parts of the book); Bobby Bogdan Mrozowski, Dubbletten (12.4); Maciej Mycielski (10.9, 10.10, 10.11); Andrea Rota (10.8); Paulina Wojciechowska, www.ehah.org (6.8). List of tables 1.1.Ecosystem services 1.2.Institutional classification of failures and their environmental implications 2.1.Systems practice methodology 2.2.Guidelines for reading causal loop diagrams 2.3.Key variables and the indicators that describe them Reasons for which activities aiming at sustainable development can also fail 4.1.Example of a sustainability programme structure 4.2.Areas subject to evaluation within Danone Way Fundamentals 5.1.Concepts of more efficient use of the environment in production 5.2.Dematerialisation strategies that can be introduced at different stages of the product life cycle 5.3.'Design for X' and design for environment 5.4.LCI data regarding elements used in manufacture 5.5.LCI data regarding the exploitation stage 5.6.LCI data regarding the final disposal stage 5.7.The structure of the environmental impacts 5.8.The results of the LCA and LCC analyses 5.9.Eco-design tasks as potential directions for the improvement for the fridge freezer analysed 5.10.The LCA and LCC results for the selected eco-design variants 6.1.Differences between the assumptions and the reality of waste treatment in the Turzyn Neighbourhood renovation project 6.2.Comparison of profiles of 'ecological' straw bale houses against a regular single-family house 7.1. IWAY's basic requirements 9.1.The structure of Urban Audit programme 9.2.The structure of sustainable development SAS indicators' model 9.3.Structure of sustainable development audit report 12.1.Comparison of water consumption by the different types of toilets 12.2.The share of renewable and primary energy sources' utilisation 12.3.Financial analysis of the construction and exploitation costs for constructed wetlands and connection to a collective wastewater treatment plant in Scinawa 12.4.The pros and cons of the possible solutions to the sewage problem in Dziewin 13.1. Examples of risk sharing in PPP projects in Europe 13.2. Types of public-private cooperation and private partner selection procedures according to Polish legislation 14.1.Electricity use caused by appliances in stand-by mode and the related costs for the average Polish household and for the country as a whole 14.2.Basic criteria to determine the validity of green marketing
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148253 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera mat. z VI Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Edukacja dla zrównoważonego rozwoju", Piechowice k. Szklarskiej Poręby, 19-21 października 2005 r.
Bibliogr. przy ref.
Sygnatura czytelni BMW: II G 54 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 10051 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementy teorii jakości / Tadeusz Borys. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1980. - 197, [1] s. : rys., schem., tab., wykr., err. ; 21 cm.
Bibliogr.s. 185 - 191
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61452 L, 61451, 66019 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 117564 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 6021 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2034 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109239, M 8199, 109449, 109072 L (4 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1739 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [307]-309.
Na s. red. błędnie przypisany książce ISBN.
Bibliogr. przy niektórych pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 128112, 128111 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Orientacja na wyniki jest jedną z ośmiu zasad zarządzania jakością sformułowanych przez EFQM 1. Chociaż zasada ta jest intuicyjnie zrozumiała, to jej szczegółowa interpretacja, a zwłaszcza praktyczna realizacja, przysparza nadal wielu trudności. Celem tej książki jest przedstawienie różnych propozycji rozwiązań oraz wyników badań odnoszących się właśnie do tej zasady. Zaprezentowane w książce rozważania koncentrują się na trzech problemach. Dotyczą one: • rozpoznania symptomów orientacji na wyniki na poziomie organizacji; z treści wielu artykułów zawartych w tym zeszycie wynika, że tymi symptomami – niejako przejawami doskonałości – są to przede wszystkim: skuteczność, efektywność, sprawność, dojrzałość organizacji (jakościowa, procesowa), ciągłość działania, integralność, kreatywność/innowacyjność oraz satysfakcja interesariuszy; • metod pomiaru wyników organizacji z wykorzystaniem ciągle rosnącego instrumentarium kwantyfikacji wyników, w tym m.in. zrównoważonej karty wyników, benchmarkingu wewnętrznego, pomiaru satysfakcji różnych grup interesariuszy, pomiaru wpływu różnych systemów zarządzania (jakości, środowiskowego itp.) na wyniki organizacji; • rozstrzygnięcia ważnego dylematu: czy orientacja na wyniki jest tylko jedną z zasad zarządzania jakością i różnych modeli doskonałości, czy też występuje w roli szczególnej zasady – reprezentując wszystkie kryteria (symptomy doskonałości) i zasady zarządzania, czyli jako ich nośnik informacji i syntetyczny obraz. Opracowanie zawiera poglądy Autorów reprezentujących różne ośrodki akademickie oraz instytucje (przedsiębiorstwa, lokalną administrację publiczną), mających bogate doświadczenia w praktyce. Różnorodność i szeroki przekrój tych poglądów i doświadczeń pozwalają mieć nadzieję, że każdy Czytelnik znajdzie w tej książce coś interesującego i inspirującego do prowadzenia własnych badań i do pogłębionej refleksji. Należy podkreślić, że niniejszy zbiór artykułów podlegał nie tylko wnikliwemu procesowi recenzowania, ale także dodatkowej weryfikacji naukowej podczas dyskusji na konferencji „Orientacja na wyniki jako kryterium doskonałości”, która odbyła się w czerwcu 2012 roku w Piechowicach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W literaturze dotyczącej zarządzania dużo miejsca poświęca się różnym orientacjom organizacji – jako dominującemu ukierunkowaniu jej systemów zarządzania na określoną wartość lub zbiór wartości. W tym sensie posługujemy się w organizacji takimi orientacjami, jak: produkcyjna, na klienta1, na interesariuszy itp. Jedną z nich jest orientacja na wyniki, która z pewnością zajmuje szczególne miejsce w zbiorze możliwych orientacji organizacji. Jednocześnie orientacja na wyniki, mimo swej ważnej roli w zarządzaniu organizacją, jest też podejściem czy zasadą w sensie logicznym, prakseologicznym czy zdroworozsądkowym najbardziej oczywistą. Każde bowiem przemyślane działanie powinno być nastawione na wyniki lub efekty. W książce tej jej Autorzy próbują odpowiedzieć na trzy kluczowe pytania: • czym jest zasada orientacji na wyniki, jaki ma sens i rangę w praktyce zarządzania? • czy i jak zasada ta jest urzeczywistniana w organizacji? • w jakim stopniu profil organizacji wpływa na sposób realizacji zasady orientacji na wyniki? Głównym zadaniem Autorów było zaprezentowanie oraz poddanie krytycznej analizie stosowanych w praktyce rozwiązań dotyczących realizacji zasady orientacji na wyniki. Dlatego w poszczególnych artykułach omówiono doświadczenia różnych organizacji, w tym m.in. uczelni, urzędów miast, szpitali, a także przedsiębiorstw z sektora energetycznego, transportowego oraz spożywczego. Dodatkowo zwrócono uwagę na związki zachodzące pomiędzy omawianą zasadą a stosowanymi już w praktyce rozwiązaniami, takimi jak przeglądy zarządzania, ekotesty, zrównoważona karta wyników oraz zarządzanie ryzykiem. Różnorodność i szeroki przekrój prezentowanych w tej pracy poglądów i doświadczeń pozwalają mieć nadzieję, że każdy Czytelnik znajdzie w niej coś interesującego, inspirującego i skłaniającego do prowadzenia własnych badań. Należy podkreślić, że niniejszy zbiór artykułów podlegał nie tylko wnikliwemu procesowi recenzowania, ale także dodatkowej weryfikacji naukowej podczas konferencji „Orientacja na wyniki jako kryterium doskonałości”, która odbyła się w czerwcu 2012 roku w Piechowicach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W miarę narastania współczesnych globalnych problemów społecznych, ekologicznych i ekonomicznych koncepcja społecznej odpowiedzialności wszystkich podmiotów społeczno-gospodarczych staje się coraz bardziej powszechna. Dotyczy ona nie tylko przedsiębiorstw, ale również podmiotów pozostałych sektorów gospodarki oraz poszczególnych obywateli. Kierowanie się w działalności zasadami społecznej odpowiedzialności (CSR) powinno stanowić imperatyw zarówno dla organizacji, jak i dla jednostek, z nadrzędnym celem, jakim jest poprawa jakości życia obecnych i przyszłych pokoleń. W ostatnich latach można zauważyć wyraźne związki pomiędzy ideą społecznej odpowiedzialności a ideą zrównoważonego rozwoju. Zrównoważony rozwój jest koncepcją o charakterze nowego paradygmatu, integrującą trzy główne obszary funkcjonowania społeczeństw, tj. ekologiczny, ekonomiczny i społeczny, a społeczna odpowiedzialność zintegrowana z innymi rodzajami odpowiedzialności staje się jednym z podstawowych narzędzi implementacji nowego paradygmatu rozwoju na poziomie organizacji. Przekazywana Czytelnikowi publikacja zawiera przegląd aktualnych badań dotyczących społecznej odpowiedzialności w kontekście zrównoważonego rozwoju. W publikacji wyróżniono trzy względnie jednorodne moduły tematyczne, poświęcone głównym kategoriom odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju. Koncentrują się one kolejno na: • roli i znaczeniu społecznej odpowiedzialności w realizacji zrównoważonego rozwoju i podnoszeniu poziomu jakości życia, głównie w aspekcie regionalnym przy uwzględnieniu następujących kontekstów: demografii, regionalnego kapitału społecznego i produktu turystycznego czy specyfiki obszarów wiejskich; • zagadnieniach społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwie; zawarte w tej części artykuły mają charakter zarówno przeglądowy, jak i empiryczny; ich lektura pozwoli Czytelnikowi prześledzić ewolucję koncepcji CSR, zapoznać się z jej wymiarem implementacyjnym oraz zidentyfikować związki pomiędzy CSR a ideą zrównoważonego rozwoju; • odpowiedzialności społecznej w szeroko rozumianych organizacjach non-profit; w tej części pracy poruszono m.in. zagadnienia odpowiedzialności jednostek administracji publicznej, podmiotów systemu zdrowotnego oraz uczelni i organizacji pozarządowych. Projekty artykułów zamieszczonych w tej publikacji były przedmiotem dyskusji naukowych podczas V Ogólnopolskiej Konferencji pn. Zrównoważony rozwój organizacji, która odbyła się w dniach 16-18 czerwca 2014 r. w Karpaczu. Redaktorzy tej publikacji wyrażają wdzięczność uczestnikom konferencji za możliwość twórczej wymiany poglądów, recenzentom za inspirujące i krytyczne uwagi oraz autorom za przygotowanie artykułów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Od lat w środowiskach naukowych i wśród praktyków toczą się dyskusje nad koncepcją zrównoważonego rozwoju. Liczne kontrowersje występujące w tych dyskusjach związane są przede wszystkim z: • po pierwsze: występującym nadal w teorii i w praktyce zbyt wąskim traktowaniem tej koncepcji niemal wyłącznie w kategoriach ochrony środowiska oraz z coraz śmielszymi próbami ujmowania zrównoważonego rozwoju jako pełnowartościowego paradygmatu rozwoju, który oparty jest na równoważeniu jego aspektów ekonomicznych, społecznych i środowiskowych przy wyraźnym artykułowaniu fundamentów aksjologicznych; • po drugie: relatywnie słabym rozpoznaniem koncepcji zrównoważonego rozwoju na poziomie mikroekonomicznym, na poziomie organizacji. Zrównoważony rozwój organizacji coraz częściej wiązany jest z problematyką jej odpowiedzialności przejawiającej się w różnych obszarach działalności: ekonomiczno-finansowym, prawnym, środowiskowym i społecznym, dla których wspólną płaszczyzną powinna być etyka i moralność. Obecnie odpowiedzialne zarządzanie jest fundamentalną kategorią wspomagającą podstawowe funkcje i cele organizacji. Jest także przejawem dojrzałości organizacji w sensie aksjologicznym. Odpowiedzialność organizacji nie może przejawiać się tylko w wizerunku organizacji, często PR-owskim i sztucznym, ale powinna wyrażać się w trwałym i konsekwentnym działaniu zarówno zarządzających, jak i poszczególnych pracowników na rzecz budowania prawidłowych relacji ze wszystkimi kluczowymi interesariuszami. Podejście to nabiera szczególnego znaczenia w kontekście: • pojawienia się konsumentów coraz częściej zwracających uwagę w swoich decyzjach zakupowych na kwestie etyczne w zakresie środowiska przyrodniczego, praw człowieka, czy praw pracowniczych, • konieczności budowania pozytywnych, etycznych i autentycznych relacji z interesariuszami organizacji, • wzrostu świadomości konsumentów co do ich praw, a także sposobów korzystania przez nich z nabytych uprawnień, • powstawania nowych regulacji prawnych w zakresie ochrony praw pracowników i konsumentów, • coraz sprawniejszego przepływu informacji o nieetycznych zachowaniach organizacji wobec pracowników, klientów i pozostałych interesariuszy. Proces budowania odpowiedzialnego zarządzania wymaga od zarządzających organizacją przyjęcia określonej, aktywnej postawy, przyczyniającej się do dobra społecznego, przyrodniczego, ekonomicznego i instytucjonalnego. Jest to więc obywatelska postawa prowadząca do autentycznego harmonizowania celów organizacji z aksjologicznymi i etycznymi aspektami. Autorzy tej publikacji podjęli trud zaprezentowania wybranych aspektów związanych z odpowiedzialnym zarządzaniem organizacji w kontekście szerszej idei rozwoju zrównoważonego. Opracowanie składa się z trzech względnie jednorodnych modułów tematycznych, w których zamieszczono artykuły powiązane z główną problematyką tej książki. Dotyczą one kolejno: • różnych aspektów zrównoważonego rozwoju organizacji, w tym zintegrowanej odpowiedzialności, tworzenia doskonałości organizacyjnej, zrównoważonego marketingu czy roli kategorii ryzyka w równoważeniu rozwoju, • roli odpowiedzialności w procesach budowania relacji z interesariuszami, w tym problemów doboru partnerów, badania satysfakcji klientów czy orientacji na zaufanie i lojalność klienta, • doskonalenia zarządzania jakością jako przejawu odpowiedzialności organizacji, w tym dojrzałości procesowej, samooceny czy relacji między zarządzaniem jakością a teorią interesariuszy. Różnorodność prezentowanych treści i koncepcji pozwala redaktorom tej publikacji mieć nadzieję, że czytelnicy znajdą w niej myśli inspirujące do wdrażania w życie zasad odpowiedzialnego zarządzania, a przez to do implementacji koncepcji zrównoważonego rozwoju na poziomie organizacji. Projekty artykułów zamieszczone w tej publikacji były przedmiotem dyskusji naukowych podczas V Ogólnopolskiej Konferencji pn. Zrównoważony rozwój organizacji, która odbyła się w dniach 16-18 czerwca 2014 r. w Karpaczu. Redaktorzy tego zeszytu wyrażają wdzięczność uczestnikom konferencji za możliwość twórczej wymiany poglądów, recenzentom za inspirujące i krytyczne uwagi oraz autorom za przygotowanie artykułów tworzących ten zbiór.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Odpowiedzialność środowiskowa organizacji wiąże się z podejmowaniem działań mających na celu zdiagnozowanie wzajemnych relacji organizacji i środowiska przyrodniczego, a także działań przyczyniających się do ograniczania niekorzystnego oddziaływania różnych podmiotów na środowisko przyrodnicze. Zmniejszeniu skali wykorzystania zasobów naturalnych, ilości zanieczyszczeń wprowadzanych do środowiska, a także ryzyka dla organizacji i jej otoczenia służą zmiany w produktach, usługach i procesach produkcyjnych. Zmiany te mogą być źródłem korzyści nie tylko ekologicznych, ale również społecznych czy gospodarczych – zarówno dla samej organizacji, jak i w obszarze jej oddziaływania. Oddają w ten sposób istotę koncepcji zrównoważonego rozwoju organizacji. Osiąganiu celów wynikających z tej koncepcji rozwoju służą również polityka państwa i stosowane w jej ramach instrumenty. Odpowiednie działania podejmowane przez władze motywują i wspierają organizacje w implementowaniu nowego paradygmatu rozwoju. Autorzy niniejszej publikacji podjęli trud zaprezentowania środowiskowych aspektów idei rozwoju zrównoważonego. Publikacja składa się z trzech względnie jednorodnych modułów tematycznych, w których zamieszczono artykuły powiązane z główną problematyką tej pracy. Dotyczą one kolejno: • narzędzi zarządzania środowiskowego, w tym systemów zarządzania środowiskowego i oceny cyklu życia, • pozostałych aspektów odpowiedzialności środowiskowej organizacji, • stymulowania odpowiedzialności środowiskowej za pomocą instrumentów polityki ekologicznej, a także problematyki odpowiedniego wykorzystania zasobów środowiska przyrodniczego. Różnorodność prezentowanych treści i koncepcji pozwala redaktorom tej publikacji mieć nadzieję, że czytelnicy znajdą w niej inspirujące myśli do wdrażania w życie koncepcji zrównoważonego rozwoju. Zamieszczone w tej książce projekty artykułów były przedmiotem dyskusji naukowych podczas V Ogólnopolskiej Konferencji pn. Zrównoważony rozwój organizacji, która odbyła się 16-18 czerwca 2014 r. w Karpaczu. Redaktorzy niniejszej publikacji wyrażają wdzięczność uczestnikom konferencji za możliwość twórczej wymiany poglądów, recenzentom za inspirujące i krytyczne uwagi oraz autorom za przygotowanie artykułów tworzących tę książkę.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy podjęli trud przedstawienia różnych aspektów związanych z jedną z najważniejszych obecnie orientacji biznesowych – orientacją na klienta. Różnorodność prezentowanych poglądów, doświadczeń, koncepcji pozwala nam mieć nadzieję, że każdy znajdzie w tej pracy coś interesującego i przydatnego dla siebie. Treść tej książki dotyczy m.in. tak ważnych problemów, jak: istota orientacji na klienta, jej miejsce w systemach zarządzania i w marketingu partnerskim, zarządzanie relacjami z klientem, w tym modelami zachowań klienta, jego lojalnością, celami i narzędziami badania satysfakcji, oraz miejsce klienta w łańcuchu wartości. Należy podkreślić, że artykuły prezentowane w niniejszej publikacji podlegały nie tylko procesowi recenzowania, ale ich ostateczna postać została w dużej mierze ukształtowana także dzięki dyskusjom naukowym prowadzonym podczas konferencji „Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości”, która odbyła się w październiku 2010 r. w Piechowicach. Przy tej okazji wyrażamy wdzięczność wszystkim uczestnikom konferencji za ciekawą i twórczą wymianę poglądów, a Autorom za przygotowanie artykułów, które współtworzą treść tej książki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności