Gospodarek Tadeusz
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Biblioteka WEiZ
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Gospodarek Tadeusz
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(80)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Chemia analityczna
(1)
Enterprise Resource Planning (system)
(1)
Planowanie zasobów przedsiębiorstwa
(1)
Systemy informatyczne zintegrowane
(1)
Zarządzanie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Biała księga zarządzania / Tadeusz Gospodarek. - Wydanie 1. - Warszawa : Difin, 2018. - 486 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia na stronach [467]-486.
1. Kontekst zarządzania 1.1. System społeczny z funkcjonującą wartością 1.1.1. Człowiek w systemie generującym wartość 1.1.2. Zasady etyczne i normy moralne 1.1.3. Zasady optimum działania 1.2. Potrzeby i dobra 1.2.1. Potrzeby 1.2.2. Dobra Cykl życia produktu 1.2.3. Konsumpcja 1.2.3.1. Hipoteza cyklu życia 1.2.3.2. Dochodowa elastyczność popytu 1.2.3.3. Prawo Engela 1.3. Rynek 1.3.1. Konkurencja 1.3.1.1. Raport konkurencyjności 1.3.2. Koniunktura i cykl Kondratiewa 1.3.3. Informacja i wiedza 1.3.3.1. Wiedza ukryta 1.3.3.2. Model SECI 1.3.3.3. Od danych do mądrości 1.3.4. Równowaga makroekonomiczna 1.4. Kapitał jako reprezentacja wartości 1.4.1. O jednostce kapitału 1.4.2. Jak mierzyć kapitał 1.4.2.1. Kapitał uogólniony 1.5. Działalność gospodarcza 1.5.1. Model systemowy działalności gospodarczej 1.5.2. Otoczenie działalności gospodarczej 1.5.3. Przedsiębiorczość 1.5.3.1. Decyzja o podjęciu działalności gospodarczej 1.5.4. Innowacyjność 1.5.4.1. Innowacyjność w skali makro (gospodarki) 2. Podmiot i przedmiot zarządzania 2.1. Organizacja jako system generujący wartość 2.1.1. Definicja systemowa organizacji 2.1.2. Rodzaje organizacji 2.1.3. Podział organizacji ze względu na wielkość 2.1.4. Cykl życia organizacji 2.2. Łańcuch wartości organizacji 2.2.1. Łańcuch dostaw w łańcuchu wartości 2.2.2. Zasoby i kluczowe kompetencje 2.2.2.1. Kluczowe kompetencje 2.2.2.2. Mapa zasobów (model RDF) 2.2.3. Procesy w organizacji i ich znaczenie dla zarządzania 2.2.3.1. Mapa procesów organizacji 2.2.4. Organizacja jako układ warstw logicznych 2.2.4.1. Warstwa front office 2.2.4.2. Warstwa back office 2.2.4.3. Warstwa middle office 2.2.4.4. Warstwa virtual office 2.3. Człowiek w organizacji 2.3.1. Relacje człowieka i organizacji 2.3.2. Model systemowy budowania relacji w organizacji 2.3.3. Pracownik w organizacji 2.3.3.1. Kapitał ludzki 2.3.4. Menedżer i przywódca 2.3.5. Aspekty etyczne 3. Zarządzanie. Zakres, cele, metody 3.1. Zarządzanie jako zagadnienie złożone 3.1.1. Ujęcie cynefin 3.1.2. Stan organizacji 3.1.2.1. Model KPI 3.1.3. Cele stawiane przed zarządzaniem 3.1.4. Niejednoznaczność rezultatu zarządzania 3.1.5. Zarządzanie mikro i makro 3.1.5.1. Równowaga mikro-makro 3.1.5.2. Zrównoważony rozwój 3.1.5.3. Triple bottom line (albo PPP – people, planet, profit) 3.2. Aspekt czasowy zarządzania 3.2.1. Struktura decyzji 3.2.2. Ograniczona racjonalność i heurystyki uproszczone 3.2.3. Aspekt czasowy decyzji 3.2.4. Własność Markowa i zasada Bellmana 3.2.4.1. Zasada Bellmana 3.2.5. Scenariusze i pakiety decyzyjne 3.2.5.1. Pakiety decyzyjne 3.3. Metodologia zarządzania 3.3.1. Dzieło Adama Smitha 3.3.2. Kierunek produktywność 3.3.3. Kierunek niezawodność, efektywność, jakość 3.3.3.1. RCM 3.3.3.2. TPM 3.3.3.3. QRM 3.3.3.4. TOC (teoria barier) 3.3.3.5. TQM (Total Quality Management) 3.3.3.6. Lean 3.3.3.7. Six Sigma 3.3.3.8. Standaryzacja procesowa 3.3.4. Kierunek optymalność funkcjonalna organizacji 3.3.4.1. Sprawność organizacyjna i humanizacja pracy 3.3.4.2. Sprawność administrowania organizacją 3.3.4.3. Koncepcje behawioralne 3.3.4.4. Ujęcia systemowe 3.3.4.5. Ujęcie zasobowe 3.3.4.6. Systemy socjotechniczne (STS) 3.3.4.7. Ujęcie prakseologiczne 3.3.5. Kierunek strategiczny 3.3.5.1. Zarządzanie strategiczne w układzie liniowym 3.3.5.2. Właściwe ukonstytuowanie się zarządzania strategicznego 3.3.5.3. Szkoły strategii 3.3.5.4. Czym jest strategia 3.3.5.5. Jak działa zarządzanie strategią 4. Wybrane aspekty praktycznego korzystania z teorii zarządzania 4.1. Zarządzanie projektem 4.1.1. Studium wykonalności projektu 4.1.2. Zarządzanie zwinne projektami (agile) 4.1.2.1. Model agile w działaniu 4.1.3. Metoda PERT/CPM i harmonogramowanie 4.1.3.1. Logika projektu 4.1.3.2. Przypisania w projekcie i harmonogramowanie 4.1.3.3. Wykres sieciowy i wykres Gantta 4.2. Zmiana w biznesie 4.2.1. Aspekty epistemologii zmiany 4.2.2. Metodologia zmiany 4.2.2.1. Model metodologiczny ADKAR 4.2.2.2. Model Lewina 4.2.2.3. Model Kottera 4.2.2.4. Analiza scenariuszowa zmiany 4.2.2.5. Kluczowe wskaźniki efektywności zmiany 4.2.3. Biznesplan jako projekt zmiany 4.2.3.1. Struktura biznesplanu 4.3. Zarządzanie ryzykiem 4.3.1. Taksonomia ryzyka 4.3.2. Style zarządzania ryzykiem 4.3.3. Model zarządzania ryzykiem w organizacji 4.4. Zarządzanie informacją i wiedzą (ujęcie zasobowe) 4.4.1. Wiedza jako cenny zasób organizacji 4.4.1.1. Globalny zasób informacyjny organizacji 4.4.1.2. Wirtualny zasób informacyjny 4.4.1.3. Operacyjny zasób informacyjny 4.4.1.4. Informacyjny zasób ludzki 4.4.2. Koszty zasobów IT i ich użyteczność 4.4.3. Bezpieczeństwo informacyjne 4.5. Zarządzanie zasobami ludzkimi 4.5.1. Relacje i interakcje w organizacji 4.5.2. Motywacja 4.5.2.1. Model sprawiedliwości 4.5.2.2. Teoria oczekiwań Vrooma 4.5.2.3. Model Skinnera 4.5.3. Coaching i ścieżka kariery 4.5.3.1. Luka zasobowa 4.5.3.2. Dla kogo coaching? 4.5.4. Płace 4.5.4.1. Opodatkowanie płacy 4.5.4.2. Aspekty organizacyjne wynagradzania 4.5.5. Wsparcie komputerowe zarządzania kadrami i płacami 4.5.5.1. Funkcjonalność 4.5.5.2. Kartoteka pracownika 4.5.5.3. Dokumenty kadrowo-płacowe i rejestry 4.5.5.4. Listy płac i kartoteka wynagrodzeń 4.5.5.5. Sprawozdania, raporty, deklaracje 4.6. Marketing i dystrybucja 4.6.1. Budowanie strategii marketingowej 4.6.2. Strategie marketingowe 4.6.2.1. Strategie zorientowane na klienta 4.6.3. Strategie cenowe 4.6.4. Kanały dystrybucji 4.6.5. Marketing bezpośredni 4.6.6. Model etyczny marketingu 4.6.7. Zarządzanie marką 4.6.7.1. Czym znamienna jest marka i jak działa 4.6.7.2. Wizerunek marki 4.6.7.3. Kreowanie marki i zarządzanie operacyjne 4.6.7.4. Aspekty strategiczne marki 4.6.7.5. Pięć imperatywów zarządzania marką 4.7. Aspekty zarządzania finansami 4.7.1. Analiza finansowa projektu biznesowego 4.7.1.1. Przychody, koszty i zyski 4.7.1.2. Próg rentowności 4.7.1.3. Punkt opłacalności oraz wskaźnik bezpieczeństwa 4.7.1.4. Graniczny poziom ceny i jednostkowych kosztów zmiennych 4.7.2. Oszacowania zmian wartości pieniądza w czasie 4.7.2.1. Przyszła wartość pieniądza 4.7.2.2. Rentowność i efektywność inwestycji 4.7.2.3. Piramida Du Ponta 4.7.3. Wybrane aspekty rachunkowości 4.7.3.1. Zasady zapisu księgowego i plan kont 4.7.3.2. Obiegi dokumentów 4.7.3.3. Polityka rachunkowości 4.7.4. Hedging 4.7.5. Kontrakty terminowe 4.7.5.1. Kontrakty futures 4.7.5.2. Kontrakty forward 4.7.6. Opcje 4.7.6.1. Strategie opcyjne 4.7.6.2. Działanie zabezpieczenia opcyjnego 4.7.6.3. Parametry greckie 4.8. Wybrane kwestie zarządzania logistyką 4.8.1. Optymalizacja logistyczna 4.8.1.1. Zasada 7W logistyki 4.8.1.2. Wąż logistyczny (rurociąg logistyczny) 4.8.1.3. Zagadnienia równowagi logistycznej 4.8.2. Zagadnienie magazynowe 4.8.2.1. Zagadnienie gazeciarza 4.8.3. Magazyn jako obiekt logiczny 4.8.3.1. Magazyny dotyczące sprzedaży 4.8.4. Kolejkowanie 4.8.4.1. Kolejka do pojedynczego kanału dostępu 4.8.4.2. Dostęp wielokanałowy 4.8.4.3. Aspekt ekonomiczny systemu kolejkowego 4.8.5. Problem transportowy 4.8.6. Zagadnienie komiwojażera (zadanie chińskiego listonosza) 4.8.7. Strategie logistyczne 4.8.7.1. Definicja i zakres strategii logistycznych 4.8.7.2. Poziomy realizacji strategii logistycznych 4.9. Kontroling 4.9.1. Metoda KPI (Key Performance Indicators) 4.9.2. Aspekty finansowe kontrolingu 4.9.3. Aspekty procesowe 4.9.4. Aspekty struktury informacyjnej kontrolingu 5. Pomiar i ocena w zarządzaniu 5.1. Miara 5.1.1. Skala 5.1.2. Miara integralna w zagadnieniu wielowymiarowym 5.1.3. Dystans do frontiery (ranking benchmarkingowy) 5.2. Wnioskowanie statystyczne i testowanie hipotez 5.2.1. Porównanie grup mierzonych niezależnie 5.2.2.Porównanie więcej niż dwóch zmiennych 5.2.3. Stwierdzenie istnienia związku pomiędzy zmiennymi 5.3. Metody ilościowe w zarządzaniu 5.3.1. Programowanie liniowe 5.3.1.1. Ogólna postać zagadnienia dla dwóch zmiennych 5.3.1.2. Analiza wrażliwości w programowaniu liniowym 5.3.1.3. Metoda Data Envelopment Analysis (DEA) 5.3.2. Optymalizacja nieliniowa 5.3.2.1. Model efektywnego portfolio Markowitza 5.3.2.2. Model adaptacji rynkowej Bassa 5.3.2.3. Metoda 80/20 (Diagram Pareto-Lorentza) 5.3.3. Symulacja 5.3.3.1. Zarządzanie kontraktami terminowymi 5.3.4. Analiza What if 5.3.5. Elementy teorii gier 5.3.5.1. Definicja gry 5.3.5.2. Macierz wypłaty i punkt siodłowy 5.3.5.3. Strategie mieszane 5.3.5.4. Drzewa decyzyjne w grach naprzemiennych 5.4. Globalne wskaźniki ekonomiczne w otoczeniu 5.4.1. Dochód narodowy brutto PKB 5.4.1.1. Wskaźnik PNB 5.4.2. Dochód narodowy na jednego mieszkańca 5.4.3. Dochód do dyspozycji 5.4.4. Globalny wskaźnik przedsiębiorczości – GEM 5.4.4.1. Filary i kluczowe wskaźniki GEM 5.4.4.2. Dane dla Polski za rok 2015 5.4.5. GCI – Globalny indeks konkurencyjności 5.4.6. GII – globalny indeks innowacyjności 5.4.7. Globalny wskaźnik Doing Business 5.4.7.1. Metodologia obliczania wskaźnika Doing Business 5.4.7.2. Filary wskaźnika globalnego Doing Business 5.4.7.3. Metodyka dla filara Rozpoczęcie działalności 5.4.8. PMI – Purchasing Managers Index 5.4.8.1. PMI Metodyka 5.4.9. Wskaźnik moralności płatniczej (IPM) 5.4.10. Wskaźnik IFO (ZEW) 6. Dodatki 6.1. Metoda wielokryterialna 6.1.1. Kryterium oparte na skali nominalnej 6.1.2. Kryterium oparte na skali porządkowej 6.1.3. Kryterium oparte na skali interwałowej 6.1.3.1. Zero rozmyte 6.1.4. Kryterium oparte na skali ilorazowej 6.1.5. Kryterium integralne 6.2. Badania zależności zmiennych 6.2.1. Metoda najmniejszych kwadratów 6.2.2. Test chi-kwadrat 6.2.3. Test Wilcoxona–Manna–Whitneya 6.3. Analiza PEST(LE) 6.3.1. Tablica czynników PEST 6.3.2. Scenariusze PEST 6.4. Analiza GE-McKinsey 6.4.1. Atrakcyjność rynkowa sektora 6.4.2. Ustalanie pozycji rynkowej 6.5. Analiza portfelowa BCG 6.6. Analiza SWOT – wersja quasi-ilościowa 6.6.1. Analiza czynników 6.6.2. Macierz interakcji SWOT 6.6.2.1. Tabela interakcji 6.6.2.2. Macierz interakcji 6.6.2.3. Interpretacja wyników interakcji SWOT 6.7. Metoda macierzy logicznej LFA 6.7.1. Projekt inwestycyjny w ramach EFRR 6.7.2. Matryca logiczna dla strategii 6.8. Obliczenia wartości dla opcji 6.8.1. Wartość podstawowa opcji 6.8.1.1. Model Blacka–Scholesa 6.8.1.2. Reprezentacja w arkuszu kalkulacyjnym 6.8.2. Symulacja wartości opcji metodą Monte Carlo
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 355 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX A 125
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146559 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5906 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry s. tyt., okł.: Enterprise Resource Planning.
Bibliogr. s. [321]-323. Indeks.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 740 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 141510 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73553, 73554 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności