Zimmermann Jan (1949- )
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Biblioteka WEiZ
(2)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Zimmermann Jan (1949- )
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(80)
Meryk Radosław
(79)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Górczyński Robert
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Klupiński Kamil
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Prawo administracyjne
(4)
Administracja
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62086 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawo administracyjne / Jan Zimmermann. - 4. wyd. [Stan prawny na 31 marca 2010 r.]. - Warszawa : Oficyna a Wolters Kluwer business, 2010. - 433, [1] s. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 427-[434].
Dla studentów prawa i administracji.
Sygnatura czytelni BWZ: XI D 38
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3864 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawo administracyjne / Jan Zimmermann. - 5. wyd. [Stan prawny na 31 marca 2012 r.]. - Warszawa : Lex a Wolters Kluwer business, 2012. - 446 s. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 427-[434].
Dla studentów prawa i administracji.
Sygnatura czytelni BMW: VI W 82 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: XI D 52
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 135355 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo administracyjne / Jan Zimmermann. - Wydanie 9. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 603 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliografia na stronach 591-603.
Dla studentów prawa i administracji.
Administracja 1.Poszukiwanie zamkniętej definicji administracji publicznej 2.Opisywanie administracji publicznej przez jej cechy 3.1.Działanie w imieniu państwa 3.2.Interes publiczny i indywidualny 3.3.Władztwo administracyjne 3.4.Pozostałe cechy administracji publicznej Prawo administracyjne 1.Poszukiwanie definicji prawa administracyjnego 1.1.Definiowanie 1.2.Tendencje 1.3.Przedmiot prawa administracyjnego 2.Cechy prawa administracyjnego 2.1.Prawo administracyjne jako prawo publiczne 2.2.Bezwzględnie obowiązujący (wiążący) charakter norm 2.3.Zasada aktualności 2.4.Dwa sposoby ustalania treści zachowań 2.5.Problem niesporności 2.6.Inne cechy prawa administracyjnego 2.7.Cechy prawa administracyjnego na tle koncepcji T. Bąkowskiego 3.Normy prawa administracyjnego 4.Sankcje w prawie administracyjnym 5.System prawa administracyjnego 6.Granice prawa administracyjnego 6.1.Styk z prawem konstytucyjnym 6.2.Styk z prawem cywilnym 6.3.Styk z prawem karnym Tworzenie prawa administracyjnego - źródła prawa 1.Pojęcie źródeł prawa administracyjnego i pojęcia pokrewne 1.1.Koncepcje zamkniętego i otwartego systemu źródeł prawa 1.2.Prawo zewnętrzne i prawo wewnętrzne 2.Konstytucyjne kategorie powszechnie obowiązujących źródeł prawa administracyjnego 2.1.Konstytucja 2.1.1.Znaczenie Konstytucji dla prawa administracyjnego 2.1.2.Problem bezpośredniego stosowania Konstytucji przez organy administracji publicznej 2.2.Ustawa 2.3.Rozporządzenia z mocą ustawy 2.4.Umowy międzynarodowe 2.5.Prawo Unii Europejskiej 2.5.1.Prawo Unii Europejskiej a prawo wewnętrzne 2.5.2.Podział prawa unijnego i kategorie aktów 2.6.Rozporządzenia 2.6.1.Istota rozporządzenia 2.6.2.Upoważnienie ustawowe 2.6.3.Wykonawczy charakter rozporządzenia 2.6.4.Organy wydające rozporządzenia 2.7.Wysłuchanie publiczne 2.8.Akty prawa miejscowego 2.8.1.Konstytucyjne cechy aktów prawa miejscowego 2.8.2.Kategorie aktów prawa miejscowego 2.8.3.Gminne prawo miejscowe 2.8.4.Odrębności regulacji dotyczących innych organów wydających akty prawa miejscowego 3.Prawo wewnętrzne 4.Tak zwane swoiste kategorie źródeł prawa administracyjnego 4.1.Akty planowania 4.1.1.Cechy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego 4.2.Statuty i regulaminy 4.3.Normy techniczne 5.Publikacja i promulgacja źródeł prawa 5.1.Zasady promulgacji i publikacji źródeł prawa 5.2.Dzienniki urzędowe 6.Tak zwane niezorganizowane źródła prawa administracyjnego 6.1.Zwyczaj 6.2.Prawo sędziowskie Zasady ogólne prawa administracyjnego 1.Wybór zasad ogólnych prawa administracyjnego 2.1.Niektóre zasady wywodzące się z zasady demokratycznego państwa prawnego 2.1.1.Zasada lex retro non agit 2.1.2.Zasada ochrony praw dobrze (słusznie) nabytych 2.1.3.Zasada prawa do sądu 2.1.4.Zasada pomocniczości (subsydiarności) 2.1.5.Zasada proporcjonalności 2.1.6.Zasada zrównoważonego rozwoju 2.2.Niektóre zasady odnoszące się do organów administracji publicznej 2.2.1.Zasada dobrej administracji 2.2.2.Zasada kompetencyjności 2.2.3.Zasada zespolenia administracyjnego 2.2.4.Zasada efektywności 2.3.Zasady ogólne Kodeksu postępowania administracyjnego USTROJOWE PRAWO ADMINISTRACYJNE Podmioty administracji publicznej 1.Organy administracji publicznej 2.1.Pojęcie organu administracji publicznej 2.2.Kompetencja organu administracji publicznej 2.3.Formy przekazywania kompetencji administracyjnej 2.3.1.Konstrukcje prawne 2.3.2.Porozumienie administracyjne 2.4.Organ administrujący 2.5.Rodzaje organów administracji publicznej 2.5.1.Organy państwowe, rządowe i samorządowe 2.5.2.Podziały organów ze względu na szczeblową budowę aparatu administracyjnego 2.5.3.Rodzaje organów ze względu na sposób ich kreowania 2.5.4.Organy jednoosobowe i organy kolegialne 2.6.Urząd178 2.7.Refleksja końcowa 3.Samorząd 3.1.Pojęcie samorządu 3.2.Rodzaje samorządu 3.2.1. Samorząd powszechny - terytorialny 3.2.2. Samorządy specjalne 4.Zakłady administracyjne (publiczne) 4.1.Pojęcie zakładu administracyjnego 4.2.Władztwo zakładowe 4.3.Inne cechy zakładów publicznych 4.4.Rodzaje zakładów publicznych 5.Katalog innych podmiotów administracji publicznej 5.1.Przedsiębiorstwa 5.2.Agencje 5.3.Spółki prawa publicznego 5.4.Fundacje prawa publicznego 5.5.Fundusze państwowe 6.Wykonywanie funkcji publicznych i realizacja zadań publicznych przez organizacje społeczne 7.Prywatyzacja funkcji administracji publicznej i zadań publicznych Struktura administracji publicznej i związki między jej podmiotami 1.Struktura administracji publicznej 2.1.Struktura resortowa (pionowa) 2.1.1.Resort administracyjny 2.1.2.Działy administracji rządowej 2.2.Struktura terytorialna (pozioma) 2.2.1.Pojęcie i przesłanki podziału terytorialnego państwa 2.2.2.Rodzaje podziałów terytorialnych 2.2.3.Podział zasadniczy 2.2.4.Podział pomocniczy 2.2.5.Podziały specjalne i obszary specjalne 3.Związki między podmiotami administrującymi 3.1.Centralizacja i decentralizacja 3.1.1.Centralizacja210 3.1.2.Decentralizacja 3.2.Koncentracja i dekoncentracja 3.3.Pojęcia określające wzajemny sposób oddziaływania podmiotów administrujących 3.3.1.Kierownictwo 3.3.2.Nadzór 3.3.3.Kontrola 3.3.4.Zwierzchnictwo i zespolenie 3.3.5.Koordynacja 3.3.6.Współdziałanie Administracja rządowa 1. Centralne organy administrujące poza administracją rządową 1.1.Prezydent RP i organy mu podległe 1.2.Organy centralne podległe Sejmowi RP 2.Centralna administracja rządowa 2.1.Rada Ministrów 2.1.1.Istota, skład i powoływanie 2.1.2.Zadania i kompetencje 2.1.3.Tryb pracy Rady Ministrów 2.1.4.Członkowie Rady Ministrów 2.1.5.Organy wewnętrzne Rady Ministrów 2.1.6.Pełnomocnicy rządu 2.2.Prezes Rady Ministrów 2.3.Ministrowie 2.3.1.Istota funkcji ministra 2.3.2.Zakres działania ministrów 2.3.3.Minister a jednostki podporządkowane 2.3.4.Minister jako organ administracji publicznej 2.3.5.Ministerstwo i organy pomocnicze ministrów 2.4.Komitety 2.5.Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji 2.6.Rada Polityki Pieniężnej 2.7.Organy centralne 3.Terenowa administracja rządowa 3.1.Katalog organów wykonujących zadania administracji rządowej w województwie 3.2.Wojewoda 3.3.1.Charakter prawny wojewody i jego funkcje 3.3.2.Kompetencje wojewody 3.3.3.Status osobowy wojewody 3.3.4.Organy pomocnicze wojewody 3.4.Wojewódzka administracja zespolona 3.4.1.Podmioty wojewódzkiej administracji zespolonej 3.4.2.Zwierzchnictwo i kompetencje wojewody jako zwierzchnika rządowej administracji zespolonej 3.5.Wojewódzka administracja niezespolona Samorząd terytorialny 1.1.Podstawowe elementy konstrukcyjne polskiego samorządu terytorialnego 1.1.1.Wspólnota mieszkańców - element podmiotowy 1.1.2.Trójszczeblowość - element przedmiotowy 1.1.3.Inne elementy konstrukcyjne 1.2.Podstawy prawne działania samorządu terytorialnego 1.3.Zasady funkcjonowania samorządu terytorialnego 1.3.1.Zasada pomocniczości i zasada decentralizacji 1.3.2.Zasada samodzielności 2.Zadania 2.1. Pojęcie zadań samorządu terytorialnego i ich podstawowa klasyfikacja 2.2.Zadania własne gminy i ich katalog 2.3.Zadania zlecone i zadania powierzone gminie 2.4.Zadania własne powiatu i ich katalog 2.5.Zadania zlecone i zadania powierzone powiatowi 2.6.Inne zadania powiatu 2.7.Zadania miasta na prawach powiatu 2.8.Zadania samorządu województwa 2.8.1.Podział zadań z administracją rządową 2.8.2.Strategia rozwoju województwa i polityka rozwoju województwa 2.8.3.Zadania własne województwa 2.8.4.Zadania zlecone województwu 3.Władze i organy samorządu terytorialnego 3.1.Władze i organy 3.2.Klasyfikacja organów jednostek samorządu terytorialnego 4.Organy uchwałodawcze 4.1.Rada gminy 4.1.1.Charakter 4.1.2.Czas działania 4.1.3.Kompetencje 4.1.4.Organy rady gminy i tryb jej obrad 4.2.Rada powiatu 4.2.1.Organy rady powiatu i tryb jej obrad 4.3.Sejmik wojewódzki 4.3.1.Organy sejmiku województwa i tryb jego obrad 5.Radni 6.Organ wykonawczy gminy 6.1.Wójt, burmistrz, prezydent 6.2.Charakter i nazwa 6.3.Organy i jednostki pomocnicze 7.Organ wykonawczy powiatu 7.1.Charakter zarządu powiatu i jego tworzenie 7.2.Kompetencje zarządu powiatu 7.3.Starosta 8.Organ wykonawczy województwa 8.1.Charakter zarządu województwa i jego tworzenie 8.2.Kompetencje zarządu województwa 8.4. Marszałek województwa 9.Elementy różnicujące szczeble samorządu terytorialnego 9.1.Jednostki pomocnicze w gminie 9.2.Gminy o specjalnym statusie 9.2.1.Gmina warszawska 9.2.2.Gminy uzdrowiskowe 9.3.Powiatowa administracja zespolona 9.3.1.Podmioty powiatowej administracji zespolonej 9.3.2.Zwierzchnictwo i kompetencje starosty jako zwierzchnika administracji zespolonej w powiecie 9.4.Organy i jednostki pomocnicze w powiecie 9.5.Zespolenie w samorządzie województwa 10.Referendum lokalne 10.1.Pojęcie referendum lokalnego 10.2.Rodzaje referendum lokalnego 10.3.Ważniejsze elementy postępowania referendalnego 10.4.Wynik referendum lokalnego i jego skutki 11.Konsultacje społeczne 12.Związki i porozumienia komunalne 12.1.Postulat współdziałania jednostek samorządu terytorialnego 12.2.Związki komunalne 12.3.Porozumienia komunalne 12.4.Związek metropolitalny 12.5.Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego 12.6.Zrzeszenia międzynarodowe 13.Mienie komunalne i gospodarka finansowa jednostek samorządu terytorialnego 13.1.Mienie komunalne 13.1.1.Pojęcie mienia komunalnego, rzeczy publiczne 13.1.2.Nabywanie mienia komunalnego 13.1.3.Zasady zarządzania mieniem samorządowym 13.2.Gospodarka finansowa 14.Nadzór nad działalnością samorządu terytorialnego 14.1.Ogólna charakterystyka 14.1.1.Kryterium nadzoru 14.1.2.Organy nadzoru 14.1.3.Zakres nadzoru 14.2.Środki nadzoru 14.2.1.Terminologia328 14.2.2.Rozstrzygnięcia nadzorcze i inne środki nadzoru wojewody (regionalnych izb obrachunkowych) 14.2.3.Środki nadzoru Prezesa Rady Ministrów 14.3.Pozostałe unormowania ustaw samorządowych związane z nadzorem 15.Samorządowe kolegia odwoławcze 15.1.Samorządowe kolegia odwoławcze jako organy administracji publicznej 15.2.Samorządowe kolegia odwoławcze jako jednostki organizacyjne Działania administracji publicznej i ich formy 1.Pojęcie działania i pojęcie formy działania administracji 2.Klasyfikacja form działania administracji 3.1.Kryterium władztwa 3.2.Kryterium skutku prawnego 3.3.Kryterium stosunku do obowiązującego prawa 3.4.Kryterium charakteru działania prawnego 3.5.Kryterium sfery skutku prawnego 3.6.Kryterium adresata skutku prawnego 4.Nowe rodzaje prawnych form działania administracji Podmioty relacji zewnętrznych 1.Stosunek administracyjnoprawny 2.1.Pojęcie 2.2.Podmioty 2.3.Przedmiot i treść 2.4.Powstanie stosunku administracyjnoprawnego i jego ustanie 2.5.Kategorie stosunków administracyjnoprawnych 2.5.1.Stosunki materiałnoprawne i procesowe 2.5.2.Stosunki sporne 2.5.3.Stosunki potencjalne i realne 2.5.4.Stosunki zewnętrzne i wewnętrzne 2.5.5.Tak zwane szczególne stosunki władcze 2.5.6.Inne kategorie 3.Sytuacja administracyjnoprawna 4.Triada Bernatzika 4.1.Interes faktyczny (zwykły) 4.2.Interes prawny (kwalifikowany) 4.3.Publiczne prawa podmiotowe 5.Współczesne możliwości uzupełniania triady Bernatzika 5.1.Uzasadnione oczekiwania 5.2.Prawa refleksowe Akt administracyjny 1.Pojęcie aktu administracyjnego 2.Decyzja administracyjna 2.1.Problem normatywnego definiowania decyzji administracyjnej 2.2.Decyzja administracyjna a wyrok sądowy 3.Klasyfikacje aktów administracyjnych (decyzji) 3.1.Kryteria podziału związane z adresatem 3.2.Kryteria podziału związane z przesłankami prawnymi 3.3.Kryteria podziału związane z treścią 3.4. Inne kategorie aktów administracyjnych 4.Mechanizm powstawania aktu administracyjnego (decyzji) 4.1.Fakt a prawo 4.2.Impuls do wydania aktu administracyjnego (decyzji) 4.3.Fakty 4.4.Prawo 4.5.Dowodzenie faktów i wykładnia prawa 4.6.Stan faktyczny i stan prawny sprawy 4.7.Subsumcja 5.Luzy decyzyjne 5.1.Wyważanie 5.2.Dyskrecjonalność 5.3.Uznanie administracyjne 5.3.1.Geneza uznania administracyjnego - swobodne uznanie 5.3.2.Sposoby formułowania upoważnień do uznania administracyjnego 5.3.3.Kontrola uznania administracyjnego przez sąd administracyjny 6.Inne elementy subiektywizmu w mechanizmie przygotowania aktu administracyjnego (decyzji) 7.Problem upływu czasu w przygotowaniu aktu administracyjnego (decyzji) 8.Zawartość aktu administracyjnego (decyzji) 9.Obowiązywanie aktu administracyjnego (decyzji) 9.1.Obowiązywanie prawidłowego aktu administracyjnego w czasie 9.2.Wygaśnięcie aktu administracyjnego 9.3.Uchylenie aktu administracyjnego 10.Wadliwość aktu administracyjnego (decyzji) 10.1.Pojęcie wadliwości aktu 10.2.Gradacja wad aktu administracyjnego 10.3.Rozróżnianie wad aktu administracyjnego 10.4.Zawartość aktu administracyjnego a jego wadliwość Inne formy stosowania prawa administracyjnego 1.Akty i czynności egzekucyjne 1.1.Formy działania organu egzekucyjnego 2.Tak zwane działania bezpośrednio zobowiązujące 2.1.Pojęcie447 2.2.Charakterystyka 2.3.Ochrona adresata 3.Dwustronne i wielostronne działania administracji 3.1.Umowa cywilnoprawna 3.2.Umowa administracyjna 3.3.1. Istota umowy administracyjnej i jej wartość 3.3.2.Umowa administracyjna w Niemczech 3.3.3.Umowa administracyjna we Francji 3.3.4.Formy zbliżone do umowy administracyjnej w prawie polskim 4.Ugoda administracyjna 4.1.Pojęcie ugody administracyjnej 4.2.Regulacja prawna i przesłanki zawarcia ugody administracyjnej 4.3.Skutki ugody 5.Przyrzeczenie administracyjne 6.Działania faktyczne administracji 6.1.Działania społeczno-organizatorskie 6.2.Działania materialno-techniczne 7.Bezczynność i milczenie administracji publicznej 7.1.Istota bezczynności oraz milczenia 7.2.Bezczynność administracji 7.2.1.Poszukiwanie definicji 7.2.2.Bezczynność w postępowaniu administracyjnym 7.2.3.Bezczynność poza postępowaniem administracyjnym 7.3.Milczenie administracji KONTROLA ADMINISTRACJI Sądownictwo administracyjne 1.1.Pojęcie sądownictwa administracyjnego 1.2.Sądownictwo administracyjne a sądownictwo powszechne i administrowanie 1.3.Cel sądownictwa administracyjnego 1.4.Sądownictwo administracyjne a pojęcie wymiaru sprawiedliwości 1.5.Systemy sądownictwa administracyjnego 1.6.Historia polskiego systemu sądownictwa administracyjnego 2.Ustrój sądów administracyjnych 2.1.Sąd powszechny czy sąd specjalny 2.2.Struktura sądów administracyjnych 2.3.Stosunek sądów administracyjnych do innych organów państwa 3.Przedmiot ochrony 3.1.Pojęcie przedmiotu ochrony i jego podstawowe warianty 3.2.Przedmiot ochrony w polskich unormowaniach dotyczących sądów administracyjnych 4.Podmioty 4.1.Podmioty czynne 4.2.Podmioty bierne 4.3.Inne podmioty 5.Przedmiot i zakres kontroli sądu administracyjnego (przedmiot i zakres zaskarżenia) 5.1.Sposoby określania przedmiotu (zakresu) kontroli (zaskarżenia) 5.3.Działania administracji publicznej podlegające zaskarżeniu 5.3.1.Decyzja administracyjna 5.3.2.Postanowienia administracyjne 5.3.3.Niebędące decyzjami ani postanowieniami akty lub czynności z zakresu administracji publicznej dotyczące uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa 5.3.4.Pisemne interpretacje przepisów prawa podatkowego wydawane w indywidualnych sprawach, opinie zabezpieczające i odmowy wydania opinii zabezpieczających 5.3.5.Akty prawa miejscowego 5.3.6.Inne akty organów jednostek samorządu terytorialnego i ich związków 5.3.7.Akty nadzoru 5.3.8.Bezczynność administracji i przewlekłe prowadzenie postępowania 5.3.9.Inne przedmioty zaskarżenia 5.3.10.Enumeracja negatywna 5.4.Inne obszary działania sądu 5.4.1.Spory kompetencyjne 5.4.2.Uchwałodawstwo sądowoadministracyjne 6.Skarga 6.1.Jednolitość skargi lub wielość skarg 6.2.Skarga w systemie polskim 7.Przedmiot rozpoznania 7.1.Sprawa sądowoadministracyjna 7.2.Szczegółowy przedmiot rozpoznania 8.Przedmiot orzekania 8.1.Przedmiot orzekania a kryterium kontroli sądowej 8.2.Warianty orzeczeń sądowych 8.3.Związanie sądu w fazie orzekania 8.4.Istota orzekania i jego zakres 8.4.1.Istota orzekania 8.4.2.„Szerokość" orzekania 8.4.3.Problem orzekania merytorycznego 8.4.4.„Głębokość" orzekania 8.4.5.Problem zakazu reformationis in peius 9.Dwuinstancyjność sądownictwa administracyjnego 10. Zagadnienie skuteczności wyroków sądu administracyjnego Pozostałe formy kontroli administracji publicznej 1. System kontroli administracji 1.1.Zróżnicowanie wewnętrzne systemu kontroli 1.2.1.Kryteria kontroli 1.2.2.Podmioty kontroli 1.2.3.Inne elementy różnicujące 1.3.Cechy kontroli administracji 2.Kontrola zewnętrzna 2.1.Kontrola parlamentarna 2.2.Kontrola państwowa 2.2.1.Konstytucyjny i ustawowy status NIK 2.2.2.Podmioty kontrolowane przez NIK i kryteria kontroli 2.2.3.Podstawowe założenia kontroli NIK 2.3.Kontrola sądów i trybunałów 2.4.Kontrola prokuratorska 2.5.Kontrola sprawowana przez Rzecznika Praw Obywatelskich 2.6.Inne rodzaje kontroli sprawowanej przez pozaadministracyjne organy państwowe 2.7.Kontrola społeczna (obywatelska) 3.Kontrola wewnętrzna 3.1.Kontrola w administracji rządowej 3.2.Kontrola zarządcza 3.3.Inne formy kontroli wewnętrznej Problemy aksjologiczne Aksjologia prawa administracyjnego 1.Aksjologia i aksjologia prawa 2.Ogólna charakterystyka aksjologii prawa administracyjnego 3.Przegląd podstawowych wartości w prawie administracyjnym 3.1.Dobro człowieka 3.2.Moralność 3.3.Sprawiedliwość 3.4.Prawda582 3.5.Racjonalność 3.6.Pewność 3.7.Jasność i jawność 3.8.Szybkość i ekonomiczność 3.9.Wartości chronione przez prawo administracyjne
Sygnatura czytelni BMW: VI W 96 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151384 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151383 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności