Polityka naukowa
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(5)
Forma i typ
Artykuły
(3)
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Karska A
(1)
Kawalec Paweł (1971- )
(1)
Kozłowski Jan (1951-2018)
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Okoń-Horodyńska Ewa
(1)
Prawelska-Skrzypek Grażyna (1950- )
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Woicka Iwona
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Polityka naukowa
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(741)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(507)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Unia Europejska
(3)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Polska nauka a Unia Europejska / A. Karska. W: Monitor Unii Europejskiej. 2006, nr 11, s. 63-66. - 2006
Dokument nadrzędny: Monitor Unii Europejskiej.
Kartoteka zagadnieniowa: Unia Europejska
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Rozdział I. Ewaluacja - teoria i metodologia (Paweł Kawalec) 1.Istota ewaluacji 1.1.Pojęcie i typy ewaluacji 1.2.Społeczne role ewaluacji 1.3.Aspekty aksjologiczne ewaluacji 1.4.Główne etapy w rozwoju ewaluacji jako dyscypliny badawczej 2.Teorie, podejścia i modele ewaluacji 2.1.Rola teorii w ewaluacji 2.1.1.Ogólne własności teorii 2.1.2.Tworzenie teorii a kryteria oceny i standardy 2.1.3.Pluralizm teorii 2.2.Klasyfikacje teorii ewaluacji 2.2.1.Generacyjna (Guba, Lincoln) 2.2.2.Drzewo klasyfikacyjne (Alkin, Christie) 2.2.3.Systematyzacyjna (Fitzpatrick, Sanders, Worthen) 2.2.4.Funkcjonalna (Stockman, Meyer) 2.3.Główne typy podejść do ewaluacji 2.3.1.Zorientowane na poprawę i rozliczalność 2.3.2.Zorientowane na rozwój społeczny 2.3.3.Podejścia eklektyczne 2.3.4.Pseudoewaluacje i gwasz-ewaluacje 3.Metody i plan badań ewaluacyjnych 3.1.Metody badań ewaluacyjnych 3.2.Plany badań ewaluacyjnych 3.2.1.Plan eksperymentalny i ąuas/-eksperymentalny 3.2.2.Plan jakościowy 3.2.3.Plan mieszany 3.2.4.Studia przypadków 3.3. Główne fazy w badaniu ewaluacyjnym 4.Instytucjonalny wymiar ewaluacji 4.1.Instytucjonalizacja ewaluacji a proces uczenia się organizacji 4.2.Metaewaluacja 4.3.Praktyka oparta na dowodach naukowych 4.4.Komunikowanie wyników ewaluacji 4.5.Rozdział II. Ewaluacja nauki (Jan Kozłowski) 1.1.Rozkwit ewaluacji 1.2.Geneza ewaluacji 1.3.Ewaluacja nauki 2.Obszary ewaluacji nauki 2.1. Ewaluacja krajowego systemu badań i innowacji (lub systemu badań i innowacji oraz polityki naukowej i innowacyjnej) 2.2.Policy mix w dziedzinie B+R i innowacji 2.3.Programy i instrumenty polityczne 2.4.Projekty (realizowane w ramach poszczególnych programów agencji grantowych) 2.5.Książki i artykuły naukowe, prezentacje na konferencjach 2.6.Aparatura i infrastruktura naukowa 2.7.Ocena wpływu badań 2.8.Dokonania w dziedzinie badań naukowych i technologicznych (kraju/regionu) 2.9.Dyscypliny naukowe i technologiczne 2.10.Udział kraju w Programach Ramowych oraz innych programach EU 2.11.Resorty ds. nauki oraz agencje ds. badań naukowych i/lub technologicznych (zarządzanie oraz systemy grantowe) 2.12.Instytucje naukowe/dyscypliny/zespoły (finansowanie instytucjonalne oparte na dokonaniach) 2.13.Instytucje naukowe - ewaluacje indywidualne 2.14.Narzędzia policy intelligence, takie jak ewaluacja, foresight, mapowanie technologii itd 3.Problemy ewaluacji nauki 3.1.Funkcje 3.2.Pytania i kryteria 3.3.Dobre wzorce 3.4.Podejścia jakościowe i ilościowe w ewaluacji 3.5.Ewaluacja a formy pokrewne 3.6.Wielowymiarowość ocen 3.7.Problem specyfiki dyscyplinowej w ewaluacji nauki 3.8.Ewolucja ewaluacji nauki 3.9.Modernizacja administracji rządowych jako źródło zmian ewaluacji nauki 3.10.Rozliczalność 3.11.Trendy w rozwoju ewaluacji nauki Rozdział III. Ewaluacja polityki innowacji (Ewa Okoń-Horodyńska) 1.Polityka innowacji, założenia, etapy, poziomy, generacje a innowacyjność 2.1.Istota polityki innowacji w aspekcie ewaluacji, problem innowacyjności 2.2.Polityka innowacji a proces innowacji (etapy, generacje) i system innowacji - schematy 2.3.Aktorzy i beneficjenci polityki innowacji 2.4.Dlaczego potrzebna jest ewaluacja polityki innowacji 3.Istota ewaluacji polityki innowacji - podejścia, efekty 3.1.Ewaluacja mierzenia efektów polityki innowacji w czasie 3.2.Wymiary ewaluacji w polityce innowacji - problem doboru metodyki 3.2.1.Badania a wskaźniki w procesie ewaluacji polityki innowacji 3.2.2.Wymiary a bloki badania w procesie ewaluacji polityki innowacji 3.2.3.Typy ewaluacji polityki innowacji 4.Ewaluacja według wymiarów polityki innowacji 4.1.Ewaluacja badań i rozwoju jako źródła innowacji 4.2.Ewaluacja działalności innowacyjnej 4.3.Ewolucja finansowa polityki innowacji 4.4.Ewaluacja Narodowych Systemów Innowacji (NSI) 4.5.Ewaluacja Regionalnych Strategii Innowacji (RSI) Rozdział IV. Główne nurty krytyki ewaluacji polityki naukowej i innowacyjnej oraz sposoby jej doskonalenia na przykładzie wybranych krajów (Grażyna Prawelska-Skrzypek, Justyna Maciąg) 1.Główne nurty krytyki ewaluacji polityki naukowej i innowacyjnej 2.Wielka Brytania - ewaluacja polityki STI, jej krytyka i zmiany (Justyna Maciąg) 3.1.Zarys polityki i struktura sytemu STI w Wielkiej Brytanii 3.2.Ewaluacja polityki STI w Wielkiej Brytanii 3.3.Krytyka i zmiany w ewaluacji polityki STI 4.Finlandia - ewaluacja polityki STI, jej krytyka i zmiany (Justyna Maciąg) 4.1.Zarys polityki STI oraz struktury systemu badań i rozwoju w Finlandii 4.2.Ewaluacja polityki STI w Finlandii 4.3.Krytyka i zmiany w ewaluacji polityki STI 5. Japonia - ewaluacja polityki STI, jej krytyka i zmiany (Justyna Maciąg) 5.1.Zarys polityki STI oraz struktury systemu badań i rozwoju w Japonii 5.2.Ewaluacja polityki STI w Japonii 5.3.Krytyka i zmiany w ewaluacji polityki STI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145873 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 283-311.
1. Pedagogika krytyczna źródłem analiz edukacji  1.1. Krytyczna nauka o wychowaniu: między opisem a zaangażowaniem  1.2. Pedagogika radykalna Henry’ego A. Giroux  1.3. Foucaultowskie inspiracje analityką rządzenia  2. W stronę społeczeństwa postdyscyplinarnego  2.1. Społeczeństwo dyscyplinarne – punkt wyjścia  2.2. Postpanoptikon i jego odmiany  2.3. Przechwytywanie czasu i pragnień jednostek  3. Szkoła wyższa w orbicie neoliberalnych wpływów  3.1. Neoliberalizm jako ekonomiczny i kulturowy kontekst kształcenia w szkołach wyższych  3.2. Popyt na uniwersytecką wiedzę  3.3. Neoliberalne oczekiwania wobec szkoły wyższej  4. Transformacja i neoliberalne reformy szkolnictwa wyższego w Polsce  4.1. Zmiany pola i reguł gry w szkolnictwie wyższym  4.2. Przebieg zmian i reform w szkolnictwie wyższym po 1989 roku  4.2.1. Okres pierwszy: reorientacja systemowa  4.2.2. Okres drugi: boloński  4.2.3. Okres trzeci: czas urzędników i ekspertów  4.2.4. Okres czwarty: kontynuacja neoliberalnej polityki akademickiej  5. Postdyscyplinarny uniwersytet? Między (o)presją a autonomią    5.1. (O)presja wobec uniwersytetu  5.2. Autonomia szkoły wyższej w Polsce w dyskursie ekspercko-urzędniczym  5.2.1. Założenia i podejście badawcze do analizy dyskursu  5.2.2. Pojęcie autonomii szkół wyższych  5.2.3. Formacje wiedzy dotyczącej autonomii szkoły wyższej – wyniki analizy dyskursu  5.3. Krytyczne spojrzenie na współczesny program edukacji akademickiej – (dla)czego wykłada się w szkole wyższej?  6. Studenci wobec kształcenia i szkoły wyższej  6.1. Metodologiczne podstawy badań własnych    6.1.1. Cele i problematyka badań    6.1.2. Problemy badawcze – zmienne i ich wskaźniki  6.1.3. Procedura badawcza – metody, techniki i narzędzia badawcze  6.1.4. Charakterystyka doboru próby i teren badań – organizacja badań    6.2. Charakterystyka składników strukturalnych procesu kształcenia – według badanych studentów  6.3. Koncentracja na sobie czy koncentracja na innych? Świat wartości badanych studentów 6.4. Studenckie wzorce reagowania wobec uczelni: w poszukiwaniu krytycznego myślenia i refleksyjnego działania  6.5. Wnioski z badań – ku paradygmatowi postdyscyplinarnemu dydaktyki akademickiej  Załącznik nr 1. Zadania i procedury w procesie dydaktycznym w jednej ze szkół wyższych o statusie akademickim  Załącznik nr 2. Liczba osób zaangażowanych w wewnętrzne systemy jakości kształcenia na przykładzie wybranych uczelni w Polsce w roku akademickim 2017/2018 Załącznik nr 3. Narzędzie do badania postaw studentów wobec kształcenia i szkoły wyższej Załącznik nr 4. Narzędzie do badania preferencji wartości studentów  Załącznik nr 5. Definicje wartości w modelu klasycznym i zmodyfikowanym według Shaloma H. Schwartza 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150577 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Założenia reformy systemu organizacji i finansowania nauki W: Unia Europejska. 2002, nr 34, s.42-47. - Warszawa, 2002
Dokument nadrzędny: Unia Europejska.
Kartoteka zagadnieniowa: Unia Europejska
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności