Prawa konsumenta
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(9)
Forma i typ
Artykuły
(6)
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka WEiZ
(2)
Autor
Arszewski Wojciech
(1)
Bojarczuk Sabina
(1)
Bonikowska Małgorzata
(1)
Cynowski Marek
(1)
Czaplicki Paweł
(1)
Dróżdż Aleksandra
(1)
Gałązka Piotr
(1)
Góral Lesław
(1)
Konarska Paulina
(1)
Kopeć Alicja
(1)
Korenik Dorota
(1)
Kott Grzegorz
(1)
Koćwin Julita
(1)
Lewandowska Anna
(1)
Lewandowski Mateusz
(1)
Malewska-Mostowicz Ludwika
(1)
Mazela Monika
(1)
Michałowicz Adrianna
(1)
Michór Andrzej
(1)
Namysłowska Monika
(1)
Nowak Paweł
(1)
Olszak Marcin
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Piotrowska Aldona
(1)
Pruchnicka-Grabias Izabela
(1)
Ratajczak-Kluc Lidia
(1)
Rutkowska-Tomaszewska Edyta
(1)
Różyk Jerzy
(1)
Sieńko-Kowalska Beata
(1)
Sobusiak Agata
(1)
Szpringer Włodzimierz
(1)
Szymonik Anita
(1)
Wyżykowski Bartosz
(1)
Łętowska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Prawa konsumenta
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(760)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(637)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(495)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Przedsiębiorstwo
(467)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(4)
Unia Europejska
(2)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Roszczenie sprzedawcy w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej / Paulina Konarska. W: Prawo Europejskie w Praktyce. 2016, nr 4, s. 31-36. - 2016
Dokument nadrzędny: Prawo Europejskie w Praktyce.
Kartoteka zagadnieniowa: Unia Europejska
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64695 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [281]-302.
Rola przejrzystej informacji i jej obiegu dla prawidłowego funkcjonowania rynku finansowego i ochrony konsumenta Idea ochrony konsumenta przez informację na rynku usług finansowych. Dokąd zmierza (powinna zmierzać)? Główne założenia idei ochrony konsumenta przez informację na rynku usług finansowych Wymogi dotyczące przekazu informacyjnego w odniesieniu do usług finansowych Ochrona przez informację a odpowiedniość i adekwatność usługi finansowej do potrzeb konsumenta Ochrona strony słabszej przed manipulacją i dezinformacją - zarysy podręcznego instrumentarium Asymetryczna informacja - po śladach tajemnicy Wieloaspektowe badania nad informacją asymetryczną Ekonomia i prawo dotyczą wszystkich sfer życia - informacja także Zagadki i dylematy Asymetria wykorzystywana niegodziwie narusza prawo do ochrony Asymetryczne generowanie i wykorzystywanie informacji - konteksty i tajemnice Rzetelna czy nierzetelna informacja - niejasności i dylematy Rzetelna informacja - jest wartością uniwersalną, nierzetelna - antywartością Remedia wobec deficytów prawa i prawdy Obiektywne sprawdzanie . Modelowanie pojęć W stronę rzetelnego dialogu - nauk, kultur i punktów widzenia Dialog rzetelny - w teorii i praktyce - współtworzy instrumentarium ostrzeżeń przed dezinformacją i manipulacją W stronę sporów rozstrzygalnych metodą dialogu . Wszystko niemal znajdziemy w archiwach . Typy ochrony i ostrzeżeń Dialog odrębnych podmiotów ochrony prawnej - widziany w historii - a ewolucja praw konsumenta Dialogi podmiotów ochrony prawnej - są zmienne historycznie Dialog w kontekście archiwów - sądowych, administracyjnych, instancji lokalnych, międzykulturowych - zbliża do prawdy W stronę rzetelnej informacji - istotne problemy Elementy rzetelnej informacji versus informacja nierzetelna Jaki jest poziom oraz kultura i rzetelność wymiany informacji w społeczeństwie polskim? Manipulacja oraz dezinformacja Względne synonimy . Wieloznaczności i definicje Tło historyczne Błąd - jako problem Ochrona przed błędem - problemy Szanse ochrony Dostrzeganie usterek ochrony najsłabszych oraz korekta stopniowa Doskonalenie metod diagnostycznych i korekcyjnych w ochronie najsłabszych . Wieloczynnikowa i synkretyczna metodologia Ewolucja metod Ewolucja paradoksów Ochrona przed destrukcją Deficyty ochrony przed wadliwą informacją - definicja wstępna destrukcji . Destrukcja informacyjna - w kontekstach przestrzeni lęku Destrukcja formy i materii języka - trudny problem Destrukcja z powodu rozpowszechniania wadliwej informacji . Destrukcja - z powodu jałowych sporów; dokument rzetelny - jako remedium Księga Informacja na rynku.indb . Remedia wobec wadliwej informacji - rola rzetelnego dialogu i sporu rozstrzygalnego Dialog międzykulturowy - antydestrukcyjny Trudne spory - ale rozstrzygalne W poszukiwaniu wspólnych wartości - najlepsza tradycja Racjonalne porozumienie - między potocznością, nauką a arcydziełem Współpraca rzetelna - jako medium ochronne Przezwyciężanie kryzysów oraz nieporozumień Ocalenie niezbywalnego prawa do godności - to nasz cel W poszukiwaniu skutecznej antydestrukcyjnej profilaktyki Diagnostyka wielowymiarowa Systemy ochronne słabszych - wielofunkcyjne - powinny być ulepszane stale Diagnostyka o zagrożeniach realnych i zmyślonych Problemy doskonalenia systemów skutecznej ochrony słabszych Systemy ochrony moralnoprawnej Wojny współczesne - nieprzewidywalność destrukcji Władza a narzędzia dezinformacji i manipulacji Informacja na rynku usług finansowych z perspektywy sędziego Rola ustawodawcy i organów administracji publicznej w kształtowaniu obowiązków informacyjnych . Rola sądów powszechnych w regulowaniu i porządkowaniu rynku finansowego Sądowa kontrola procesu przekazywania informacji oraz jego jakości Uwagi de lege ferenda związane z obowiązkami informacyjnymi Standardy informacyjne dla banków w kontekście rodzaju produktów i usług oferowanych konsumentom - wnioski de lege lata i de lege ferenda Bank jako profesjonalista Nieuczciwa praktyka bankowa v obowiązki informacyjne banków Wnioski de lege lata i de lege ferenda Dostęp do informacji na trwałym nośniku w świetle aktualnego orzecznictwa TSUE Przykłady trwałych nośników informacji Przesłanki trwałego nośnika informacji na przykładzie art. 2 pkt 30 u.u.p. . Dostęp do informacji zapisanych na nośniku przez okres odpowiedni do celów, dla jakich informacja została sporządzona Możliwość odtworzenia przechowywanych informacji w niezmienionej postaci Strona internetowa (wewnętrzny serwis internetowy) jako kanał przekazywania informacji Trwały nośnik informacji a forma dokumentowa czynności prawnej i problematyka mocy dowodowej dokumentu w postaci elektronicznej w postępowaniu cywilnym Trwały nośnik informacji a art. 384 § 4 k.c Propozycja instytucjonalnych rozwiązań w zakresie ochrony konsumenta w dziedzinie edukacji finansowej Instytucje publiczne odpowiedzialne w Polsce za edukację finansową Rozwiązania instytucjonalne w dziedzinie edukacji finansowej we Francji Nowe wyzwania w zakresie form edukacji konsumenta usług finansowych Informacja a reklama usług finansowych Kodowanie i odkodowywanie przekazywanych informacji jako podstawowe czynniki wpływające na problemy wymiany informacji pomiędzy instytucjami finansowymi a konsumentami Ogólne założenia uwzględniane przy kształtowaniu reklam usług, w tym usług finansowych kierowanych do konsumentów Metody kodowania informacji w przekazach reklamowych Tworzenie w świadomości odbiorców warunków reklamowanych usług finansowych Regulacje prawne chroniące interesy konsumentów Czy reklama kredytu kierowanego do konsumentów jest jeszcze możliwa? Regulacje dotyczące reklamy kredytu kierowanego do konsumentów i ich stosowanie Ocena regulacji reklamy kredytu kierowanego do konsumentów Zamiast zakończenia - reklama wizerunkowa jako alternatywa dla reklamy kredytu kierowanego do konsumentów Ograniczenia informacyjne w reklamach usług finansowych a uczciwość konkurowania Uczciwość konkurowania w reklamie w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Ograniczenia informacyjne w reklamach usług finansowych w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym Wymogi dotyczące przekazów reklamowych odnoszących się do niektórych usług finansowych Odbiór i wpływ informacji zawartych w reklamach usług bankowych na zachowania konsumentów poniżej 30. roku życia w świetle badań ankietowych Konsumenci młodzi i ich rola na rynku Specyfika reklamy usług bankowych - aspekty marketingowe i etyczne Analiza odpowiedzi respondentów Nierzetelna reklama i informacja na rynku bankowym Nierzetelna informacja o produktach kredytowych Naruszenie obowiązku informacyjnego Nieuczciwe praktyki rynkowe Nierzetelna informacja o lokatach Reklamy innych produktów bankowych Polisolokaty - pułapka oszczędnościowa Ochrona informacji wrażliwych na rynku usług finansowych Ochrona prywatności a potrzeba bezpieczeństwa. Perspektywa regulacji i konkurencji Ochrona prywatności a problem przejrzystości Ochrona prywatności - przejrzystość - prawo konkurencji Nowe zagrożenia i szanse dotyczące cyberbezpieczeństwa Zarządzanie przez algorytmy a cyberbezpieczeństwo - kluczowe kierunki badań Czy tajemnica bankowa może stanowić przeszkodę w dochodzeniu praw własności intelektualnej? Analiza na tle orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-580/13 Coty Germany Sprawa C-580/13 Coty Germany Prawo do informacji w świetle art. 8 dyrektywy 2004/48/WE Wyrok TS w sprawie C-580/13 Coty Germany Roszczenie informacyjne w prawie polskim Roszczenie informacyjne a tajemnica bankowa Funkcjonowanie rejestrów kredytowych w ocenie wiarygodności finansowej konsumentów Charakterystyka rynku rejestrów kredytowych w Polsce Raporty BIK-u Rejestry biur informacji gospodarczej Wykorzystanie informacji poufnych jako nadużycie na rynku w świetle rozporządzenia MAR - wybrane problemy praktyczne Pojęcie nadużycia na rynku Wykorzystywanie informacji poufnych Definicja informacji poufnych Indywidualne Standardy Raportowania Informacja poufna a manipulacja na rynku Odpowiedzialność członków rad nadzorczych Sankcje za nadużycia na rynku kapitałowym Wyniki ankiety przeprowadzonej przez KNF dotyczącej wypełniania przez spółki publiczne obowiązków raportowania informacji poufnych Obowiązki informacyjne instytucji finansowych 1. Zarządzanie konfliktem interesów przez firmy inwestycyjne jako sposób ochrony informacji na rynku usług finansowych Istota zabezpieczenia interesów inwestorów przed zjawiskiem konfliktu interesów Pojęcie konfliktu interesów Przyczyny konfliktów interesów Zwalczanie konfliktów interesów Środki pozwalające na utrzymanie właściwych relacji pomiędzy klientem a firmą inwestycyjną Środki wskazujące na właściwą strukturę organizacyjną podmiotu inwestycyjnego Środki pozwalające nadzorować właściwe stosowanie procedur Konflikt interesów w działalności banku Zjawisko konfliktu interesów między właścicielem (pryncypałem) a zarządem (agentem) banku Zjawisko konfliktu interesów między bankiem (pryncypałem) a pracownikami (agentem) banku Zjawisko konfliktu interesów między klientem (mocodawcą) a bankiem (agentem) Zjawisko konfliktu interesów między bankiem (pryncypałem) a klientem (agentem) Naruszenie wybranych publicznoprawnych obowiązków informacyjnych przez zakład ubezpieczeń a działania organu nadzoru Adresat obowiązku informacyjnego Zakres przedmiotowy obowiązków informacyjnych zakładu ubezpieczeń Zakres przedmiotowy obowiązku informacyjnego dotyczącego rejestracji i aktualizacji danych agentów ubezpieczeniowych Zakres przedmiotowy obowiązku informacyjnego dotyczącego innych informacji niż rejestracja i aktualizacja danych o agentach Funkcje rejestrów branżowych Sankcje administracyjne za niewypełnienie publicznoprawnych obowiązków informacyjnych Niezapewnienie Bankowemu Funduszowi Gwarancyjnemu przez podmiot krajowy dostępności informacji jako okoliczność uniemożliwiająca lub utrudniająca przeprowadzenie przymusowej restrukturyzacji Obowiązki informacyjne podmiotów krajowych wobec BFG w zakresie dotyczącym przygotowania przymusowej restrukturyzacji . Niezapewnienie przez podmiot krajowy BFG dostępności informacji a wykonalność planu przymusowej restrukturyzacji Obowiązki informacyjne w procesie emisji obligacji - problemy wybrane Obowiązki informacyjne emitenta względem obligatariuszy Obowiązki informacyjne w zakresie sprawozdań finansowych . Instytucja depozytariusza informacji przekazywanych obligatariuszom Obowiązki informacyjne banku-reprezentanta względem obligatariuszy Obowiązki informacyjne powiązane ze zgromadzeniem obligatariuszy Obowiązki informacyjne dostawców usług finansowych według rozporządzenia PRIIP (Packaged Retail and Insurence-based Investment Products) Wniosek legislacyjny . Przebieg procesu legislacyjnego Najważniejsze obowiązki wynikające z przepisów PRIIP Rozporządzenie delegowane w sprawie KID i przesunięcie wejścia w życie PRIIP
Sygnatura czytelni BWZ: III A 75
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148621, 148620 N (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6075 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliografia netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 161-175.
Umocowanie missellingu w literaturze przedmiotu oraz praktyce rynkowej Przesłanki występowania niewłaściwej sprzedaży Przykłady missellingu z rynku polskiego i rynków zagranicznych Zmiany w przepisach prawnych wynikające z wystąpienia missellingu. Obligacje korporacyjne emitowane przez GetBack SA Istota sekurytyzacji aktywów Modele funkcjonowania spółki GetBack SA Nieprawidłowości w sprzedaży obligacji korporacyjnych emitowanych przez GetBack SA Produkty inwestycyjne z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym Zasady działania produktów inwestycyjnych z UFK oraz rodzaje ryzyka związanego z ich nabywaniem Rynek polisolokat w latach 2004–2020 Przykładowe struktury z UFK oferowane na polskim rynku finansowym Zmiany regulacji dotyczących oferowania produktów inwestycyjno-ubezpieczeniowych Kredyty dla osób fizycznych obciążone ryzykiem kursu walutowego Rozwój rynku kredytów obciążonych ryzykiem walutowym w Polsce w latach 2004–2021 Ryzyko związane z denominacją i indeksacją a misselling kredytów opartych na ryzyku walutowym Zmiany prawne służące zapobieganiu występowania zjawiska missellingu na rynku kredytowym Opcje walutowe dla mikro i małych przedsiębiorstw Istota opcji walutowych i ich rodzaje Opcje niestandardowe Opcje walutowe w Polsce na tle rynku walutowych instrumentów pochodnych Zasady tworzenia i działania strategii zabezpieczającej a spekulacja. Misselling związany z oferowaniem produktów przez banki
Sygnatura czytelni BWZ: III E 126
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153941 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności