Rust (język programowania)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka WEAiI
(2)
Autor
Blandy Jim
(2)
Bochenek Adam
(2)
Orendorff Jason
(2)
Sawka Krzysztof
(2)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Tindall Leonora F. S
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Programiści
(2)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Rust (język programowania)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Programming Rust : fast, safe systems development.
Na stronie tytułowej również informacje o miejscach wydania i wydawcy oryginału - O'Reilly.
Indeks.
1. Dlaczego Rust? 19 Bezpieczeństwo typów 21 2. Pierwsze spotkanie z Rustem 25 Pobranie i instalacja Rusta 25 Prosta funkcja 28 Pisanie i uruchamianie testów 29 Obsługa argumentów wiersza poleceń 30 Prosty serwer web 34 Programowanie współbieżne 41 Czym jest zbiór Mandelbrota? 42 Parsowanie argumentów wiersza poleceń 46 Odwzorowanie pikseli na liczby zespolone 48 Rysowanie zbioru 50 Zapis obrazu do pliku 51 Program Mandelbrota działający współbieżnie 53 Uruchomienie programu 57 Przezroczyste bezpieczeństwo 57 3. Typy proste 59 Typy maszynowe 62 Typy całkowite 62 Typy zmiennoprzecinkowe 65 Typ logiczny 67 Typ znakowy 67 Krotki 69 Typy wskaźnikowe 71 Referencje 71 Pudełka 72 Wskaźniki niechronione 72 Tablice, wektory i podzbiory 72 Tablice 73 Wektory 74 Dodawanie pojedynczych elementów do wektora 77 Podzbiory 77 Typ String 79 Literały łańcuchowe 79 Łańcuchy bajtów 80 Łańcuchy znaków w pamięci 80 Typ String 82 Podstawowe cechy typu String 83 Inne typy znakowe 83 4. Reguła własności 85 Reguła własności 87 Przeniesienie własności 91 Więcej operacji związanych z przeniesieniem własności 96 Przeniesienie własności a przepływ sterowania 97 Przeniesienie własności a struktury indeksowane 98 Typy kopiowalne 100 Rc i Arc: własność współdzielona 103 5. Referencje 107 Referencje jako wartości 111 Referencje Rusta kontra referencje C++ 111 Referencje a operacja przypisania 112 Referencje do referencji 112 Porównywanie referencji 113 Referencje nigdy nie są puste 114 Referencje do wyrażeń 114 Referencje do podzbiorów i zestawów metod 115 Bezpieczeństwo referencji 115 Referencja do zmiennej lokalnej 115 Parametry w postaci referencji 118 Referencje jako argumenty 120 Referencja jako wartość zwracana 121 Struktura zawierająca referencje 122 Odrębny cykl życia 124 Pomijanie parametrów cyklu życia 125 Referencje współdzielone kontra mutowalne 127 Walka ze sztormem na morzu obiektów 134 6. Wyrażenia 137 Język wyrażeń 137 Bloki kodu i średniki 138 Deklaracje 140 if i match 141 if let 143 Pętle 144 Wyrażenie return 146 Analiza przepływu sterowania 146 Wywołania funkcji i metod 148 Pola i elementy 149 Operatory referencji 150 Operatory arytmetyczne, bitowe, porównania i logiczne 150 Przypisanie 151 Rzutowanie typów 152 Domknięcia 153 Priorytety operatorów 153 Co dalej? 156 7. Obsługa błędów 157 Błąd panic 157 Odwinięcie stosu 158 Przerywanie procesu 159 Typ Result 160 Przechwytywanie błędów 160 Alias typu Result 161 Wyświetlanie informacji o błędach 162 Propagacja błędów 163 Jednoczesna obsługa błędów różnych typów 164 Błędy, które nie powinny się zdarzyć 166 Ignorowanie błędów 167 Obsługa błędów w funkcji main() 167 Definiowanie własnego typu błędu 168 Co daje nam typ Result? 169 8. Paczki i moduły 171 Paczki 171 Profile budowania 174 Moduły 174 Umieszczanie modułów w oddzielnych plikach 175 Ścieżki i importy 177 Standardowe preludium 179 Podstawowe składniki modułów 179 Zmiana programu w bibliotekę 181 Katalog src/bin 183 Atrybuty 184 Testy i dokumentacja 186 Testy integracyjne 188 Dokumentacja 189 Doc-testy 191 Definiowanie zależności 193 Wersje 194 Cargo.lock 195 Publikowanie paczek na stronie crates.io 196 Obszary robocze 198 Więcej fajnych rzeczy 199 9. Struktury 201 Struktury z polami nazywanymi 201 Struktury z polami numerowanymi 204 Struktury puste 204 Reprezentacja struktur w pamięci 205 Definiowanie metod w bloku impl 206 Struktury generyczne 209 Struktury z parametrem cyklu życia 210 Dziedziczenie standardowych zestawów metod 211 Zmienność wewnętrzna 212 10. Typy wyliczeniowe i wzorce 217 Typy wyliczeniowe 218 Typy wyliczeniowe zawierające dane 220 Typ wyliczeniowy w pamięci 221 Większe struktury danych stosujące typy wyliczeniowe 222 Generyczne typy wyliczeniowe 223 Wzorce 226 Literały, zmienne i symbole wieloznaczne 228 Wzorce w postaci krotki lub struktury 230 Wzorce z referencjami 231 Dopasowanie do wielu wartości 233 Warunki dodatkowe 234 Wzorce @ 235 Gdzie używamy wzorców 235 Wypełnianie drzewa binarnego 236 Podsumowanie 238 11. Zestawy metod (interfejsy) i typy generyczne 239 Stosowanie zestawów metod 241 Obiekt implementujący zestaw metod 242 Struktura obiektu implementującego 243 Funkcje generyczne 244 Na co się zdecydować? 247 Definiowanie i implementacja zestawów metod 249 Metody domyślne 250 Implementacja zestawów metod dla istniejących już typów 251 Zestaw metod a słowo kluczowe Self 252 Rozszerzanie zestawu metod (dziedziczenie) 254 Metody statyczne 254 W pełni kwalifikowana nazwa metody 255 Zestawy metod definiujące relacje między typami 257 Typy powiązane 257 Generyczny zestaw metod (czyli jak działa przeciążanie operatorów) 260 Zaprzyjaźnione zestawy metod (czyli jak działa generator liczb pseudolosowych) 261 Inżynieria wsteczna ograniczeń 263 12. Przeciążanie operatorów 267 Operatory arytmetyczne i bitowe 268 Operatory jednoargumentowe 270 Operatory dwuargumentowe 271 Operatory przypisania złożonego 272 Test równości 273 Porównania szeregujące 276 Interfejsy Index i IndexMut 278 Inne operatory 281 13. Interfejsy narzędziowe 283 Drop 284 Sized 287 Clone 289 Copy 290 Deref i DerefMut 291 Default 294 AsRef i AsMut 296 Borrow i BorrowMut 297 From i Into 299 ToOwned 301 Borrow i ToOwned w działaniu 302 14. Domknięcia 305 Przechwytywanie zmiennych 306 Domknięcia, które pożyczają wartość 307 Domknięcia, które przejmują własność 308 Typy funkcji i domknięć 309 Domknięcia a wydajność 311 Domknięcia a bezpieczeństwo 313 Domknięcia, które zabijają 313 FnOnce 314 FnMut 315 Funkcje zwrotne 317 Skuteczne korzystanie z domknięć 320 15. Iteratory 323 Iterator i IntoIterator 324 Tworzenie iteratorów 326 Metody iter i iter_mut 326 Implementacje interfejsu IntoIterator 326 Metoda drain 328 Inne źródła iteratorów 329 Adaptery 330 map i filter 330 filter_map i flat_map 333 scan 335 take i take_while 335 skip i skip_while 336 peekable 337 fuse 338 Iteratory obustronne i rev 339 inspect 340 chain 341 enumerate 341 zip 342 by_ref 342 cloned 344 cycle 344 Konsumowanie iteratorów 345 Proste agregaty: count, sum i product 345 max i min 345 max_by i min_by 346 max_by_key i min_by_key 346 Porównywanie sekwencji elementów 347 any i all 348 position, rposition oraz ExactSizeIterator 348 fold 349 nth 349 last 350 find 350 Tworzenie kolekcji: collect i FromIterator 350 Zestaw metod Extend 352 partition 353 Implementacja własnych iteratorów 354 16. Kolekcje 359 Przegląd kolekcji 360 Vec 361 Dostęp do elementów 362 Iteracja 363 Zwiększanie i zmniejszanie wielkości wektora 364 Łączenie 367 Podział 367 Zamiana 369 Sortowanie i wyszukiwanie 370 Porównywanie podzbiorów 371 Elementy losowe 372 Reguły zapobiegające konfliktom w czasie iteracji 372 VecDeque 373 LinkedList 375 BinaryHeap 376 HashMapi BTreeMap 377 Entry 380 Iterowanie map 381 HashSeti BTreeSet 382 Iteracja zbioru 383 Kiedy równe wartości są różne 383 Operacje dotyczące całego zbioru 383 Haszowanie 385 Niestandardowe algorytmy haszujące 386 Kolekcje standardowe i co dalej? 387 17. Tekst i łańcuchy znaków 389 Podstawy Unicode 389 ASCII, Latin-1 i Unicode 390 UTF-8 390 Kierunek tekstu 392 Znaki (typ char) 392 Klasyfikacja znaków 392 Obsługa cyfr 393 Zmiana wielkości liter 394 Konwersja znaku do i z liczby całkowitej 394 Typy String i str 395 Tworzenie łańcuchów znaków 396 Prosta inspekcja 396 Dołączanie i wstawianie tekstu 397 Usuwanie tekstu 398 Konwencje nazewnicze dotyczące wyszukiwania i iterowania 399 Wyszukiwanie tekstu i wzorce 399 Wyszukiwanie i zamiana 400 Iterowanie tekstu 401 Obcinanie 403 Zmiana wielkości liter w łańcuchach 403 Konwersja tekstu do wartości innego typu 404 Konwersja wartości innego typu do tekstu 404 Tworzenie referencji innego typu 405 Tekst jako UTF-8 406 Tworzenie tekstu na podstawie danych UTF-8 406 Alokacja warunkowa 407 Łańcuchy znaków jako kolekcje generyczne 409 Formatowanie wartości 410 Formatowanie tekstu 411 Formatowanie liczb 412 Formatowanie innych typów 414 Formatowanie wartości z myślą o debugowaniu 415 Formatowanie i debugowanie wskaźników 416 Wiązanie argumentów za pomocą indeksu i nazwy 416 Dynamiczne definiowanie długości i precyzji 417 Formatowanie własnych typów 417 Użycie języka formatowania we własnym kodzie 419 Wyrażenia regularne 421 Podstawowe użycie wyrażeń regularnych 421 Wyrażenia regularne w trybie leniwym 422 Normalizacja 423 Rodzaje normalizacji 424 Biblioteka unicode-normalization 425 18. Operacje wejścia/wyjścia 427 Obiekty typu reader i writer 428 Obiekty typu reader 429 Buforowany obiekt typu reader 431 Przeglądanie tekstu 432 Pobieranie tekstu 434 Obiekty typu writer 435 Pliki 436 Wyszukiwanie 437 Inne rodzaje obiektów reader i writer 437 Dane binarne, kompresja i serializacja 439 Pliki i katalogi 440 OsStr i Path 440 Metody typów Path i PathBuf 442 Funkcje dostępu do systemu plików 443 Odczyt zawartości katalogu 444 Funkcje bezpośrednio związane z platformą 446 Obsługa sieci 447 19. Programowanie współbieżne 451 Podział i łączenie wątków 453 spawn i join 454 Obsługa błędów w różnych wątkach 456 Współdzielenie niemutowalnych danych przez różne wątki 457 Rayon 459 Zbiór Mandelbrota raz jeszcze 461 Kanały 463 Wysyłanie wartości 464 Odczyt wartości 467 Uruchomienie potoku 468 Cechy kanałów i ich wydajność 470 Bezpieczeństwo wątków: Send i Sync 472 Współpraca iteratora i kanału 474 Potoki i co dalej? 475 Stan współdzielony mutowalny 476 Czym jest muteks? 476 Mutex 478 mut i Mutex 480 Dlaczego Mutex to nie zawsze dobry pomysł? 480 Zakleszczenie (deadlock) 481 Zatruty muteks 482 Kanały z wieloma nadawcami stosujące muteksy 482 Blokady odczytu/zapisu (RwLock) 483 Zmienne warunkowe (Condvar) 485 Typy atomowe 485 Zmienne globalne 487 Rust i pisanie programów wielowątkowych 489 20. Makra 491 Podstawy 492 Rozwijanie makra 493 Niezamierzone skutki 495 Powtórzenia 496 Makra wbudowane 498 Debugowanie makr 499 Makro json! 500 Typy składników 501 Makra a rekurencja 504 Makra i zestawy metod 505 Zakres i higiena 507 Import i eksport makr 509 Unikanie błędów składniowych w procesie dopasowywania 511 macro_rules! i co dalej? 512 21. Kod niebezpieczny 513 Dlaczego niebezpieczny? 514 Bloki unsafe 515 Przykład: skuteczny typ łańcucha znaków ASCII 516 Funkcje unsafe 518 Kod niebezpieczny czy funkcja niebezpieczna? 520 Niezdefiniowane zachowanie 521 Zestawy metod unsafe 523 Wskaźniki niechronione 525 Bezpieczne tworzenie dereferencji wskaźników niechronionych 528 Przykład: RefWithFlag 529 Wskaźniki dopuszczające wartość pustą 531 Rozmiary i rozmieszczanie typów 531 Operacje arytmetyczne na wskaźnikach 532 Wchodzenie do pamięci i wychodzenie z pamięci 534 Przykład: GapBuffer 537 Bezpieczeństwo błędów paniki w kodzie niebezpiecznym 543 Funkcje obce: wywoływanie kodu C i C++ w środowisku Rusta 544 Wyszukiwanie wspólnych reprezentacji danych 544 Deklarowanie obcych funkcji i zmiennych 547 Korzystanie z funkcji i bibliotek 549 Interfejs niechroniony dla biblioteki libgit2 552 Interfejs bezpieczny dla biblioteki libgit2 558
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII O 16
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149914 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. W książce rok wydania: 2023, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2022.
Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Indeks.
Dla programistów systemowych i twórców aplikacji.
Pierwsze spotkanie z Rustem Typy proste Reguła własności i przenoszenie własności Referencje Wyrażenia Obsługa błędów Paczki i moduły Struktury Typy wyliczeniowe i wzorce Zestawy metod i typy generyczne Przeciążanie operatorów Interfejsy narzędziowe Domknięcia Iteratory Kolekcje Tekst i łańcuchy znaków Operacje wejścia - wyjścia Programowanie asynchroniczne Makra Kod niebezpieczny Funkcje obce
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ń 93
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153042 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności