158710
Książka
W koszyku
(HR [Human Resources])
Rozdział 1. Miejsce optymalizacji zatrudnienia w zarządzaniu firmą. Optymalizacja, racjonalizacja, restrukturyzacja Optymalizacja- działanie komp1eksowe Zmiany a otoczenie rynkowe - pozyskiwanie informacji Zmiany a strategia Rozdział 2. Rozpoczęcie procesu optymalizacji zatrudnienia w przedsiębiorstwie Analiza zatrudnienia, organizacji pracy i struktury firmy jako punkt wyjścia do optymalizacji zatrudnienia Plan funkcji w firmie Stanowiska - od funkcji do kompetencji. Doskonalenie struktury organizacyjnej Rodzaje struktur organizacyjnych Rozdział 3. Zadania kadry kierowniczej w procesie optymalizacji zatrudnienia Tradycyjny kierownik a restrukturyzacja. Polski menedżer w procesie restrukturyzacji _ rezultaty badań. Podejście procesowe szansą dla kierowników Menedżer- osoba, która inicjuje zmiany i odpowiada za nie. Kierownicy średniego i niższego szczebla w procesie restrukturyzacji Relacje kierownik - pracownicy w procesie restrukturyzacji Pomoc działu personalnego dla kierowników różnych szczebli w procesie restrukturyzacji Rozdział 4. Restrukturyzacja _ narzędzia i procedura. Zestawienie obecnej struktury zatrudnienia z potrzebami – analiza przerostów zatrudnienia, niedoborów w zatrudnieniu oraz luki kompetencyjnej. Procedura analizy pracy. określenie celów działań racjonalizacyjnych określenie koniecznych zmian ilościowych oraz jakościowych w zatrudnieniu w poszczególnych jednostkach organizacyjnych. Rozdział 5. Racjonalizacja działania uzupełniające. Przesunięcia wewnętrzne - mobilność pozioma pracowników Telepraca - niewykorzystany potencja| oszczędności Formuła zadaniowa- zadaniowy czas pracy Outsourcing i inne formy przenoszenia wybranych funkcji na zewnątrz firmy .Podsumowanie : charakterystyka wybranych działań optymalizacyjnych w zakresie form zatrudnienia. Rozdział 6. Redukcja zatrudnienia Konieczne zmiany w podejściu do redukcji.. Polityka zwolnień - odpowiedzialne podejście pracodawcy Odpowiednia komunikacja. Podsumowanie: przygotowanie zwolnień – kompletna procedura postępowania. Zasady zwolnień Rozdział 7. Outplacement' czyli zwolnienia monitorowane. Historia, definicja, istota i formy outplacementu. Outplacement indywidualny. Czy zwolnienia monitorowane opłacają się pracodawcy? Załącznik 1. Korzyści ze zrealizowanego programu zwolnień monitorowanych - przykład Mleczarni Turek Sp. z o.o. Załącznik 2. Procedura outplacementu - przykład dobrej praktyki. Komunikacja i public relations Zespół realizujący program Etap I - przygotowanie firmy do realizacji programu. Etap II - nawiązanie porozumienia i współpracy ze zwalnianymi pracownikami. Etap III - realizacja części doradczej i szkoleniowej Etap IV - pozyskiwanie ofert pracy. Wskazówki warunkujące powodzenie programu. Skuteczność pomocy indywidualnej.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 123053 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności