158722
Książka
W koszyku
Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 313, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Dydaktyka specjalna w poszukiwaniu wzorców współczesne tendencje w edukacji źródłem uogólniających inspiracji edukacja z równym prawem dostępu edukacja zróżnicowana edukacja do uczestniczenia edukacja diagnostyczna edukacja ku podmiotowości Edukacja w integrujqcej przestrzeni edukacja w harmonizowaniu edukacja profesjonalna Edukacja wyzwalająca edukacja z optymizmem pedagogicznym Wzorce dydaktyki specjalnej - budowanie konstruktu wyjaśniającego rzeczywistość edukacyjną Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŃ _ potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy Edukacja diagnostyczna Edukacja do uczestniczenia Edukacja ku podmiotowości Edukacja wyzwalająca Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń . Edukacja z równym prawem dostępu Edukacja zróżnicowana Edukacja w integrującej przestrzeni Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL - profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny Edukacja profesjonalna Edukacja w harmonizowaniu Edukacja z optymizmem pedagogicznym Kanony dydaktyki specjalnej - wyłonienie, nazwanie i implikacja badawcza Różnicowanie - z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŃ Dostosowywanie – ze względu na kategorię edukacyjną Harmonizowanie - z perspektywy kategorii edukacyjnej Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej - systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych Prawidłowości dydaktyczne i różnorodność w edukacji Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania-uczenia się tradycja i aktualne poszukiwania Konstruktywistyczna wizja edukacji – budowanie reprezentacji świata w umysłach uczniów Uczenie się w aspekcie procesów regulacji - uczenie się jako sterowanie poznawcze Poznawanie stylu uczenia się Źródła świadomego podnoszenia jakości działań dydaktycznych Neurodydaktyką-dydaktyka kognitywistyczna –rozpoznawanie uczenia się przyjaznego umysłowi Socjologia edukacji-uczeń W kontekstach społecznych Kilka wątków historycznych - od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalne jako dyscypliny naukowej Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych - między 1978 a 2005 rokiem Specjalne potrzeby edukacyjne - próba redefinicji i zarysowania koncepcji Jedność w różnorodności zróżnicowany system edukacji dla wszystkich Stałość i zmienność w dydaktyce specjalnej – obszary interpretacji Potrzeby edukacyjne - Propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej Ciekawość poznawcza potrzeba aktywności poznawczej Poczucie własnej Wartości - potrzeba akceptacji siebie Komunikacja interpersonalna – potrzeba porozumiewania się Eksploracja poznawcza - potrzeba badania i eksperymentowania Podatność zadaniowa _ potrzeba rozwoju i satysfakcji zadaniowej Dydaktyka specjalna - początki, definicje Przedmiot dydaktyki specjalnej Zasady dydaktyki specjalnej - jedność w różnorodności edukacyjnej Zasada różnicowania potrzeb edukacyjnych uczniów Zasada dostosowywania procesu nauczania-uczenia się Zasada harmonizowania relacji i kontekstów edukacyjnych swoistość dydaktyki specjalnej - odniesienia, relacje i poszukiwania empiryczne -Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej Dydaktyka specjalna - rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń Pedagogika specjalna i dydaktyka specjalna a pedagogika ogólna i dydaktyka ogólna Pedagogika specjalna a dydaktyka specjalna Dydaktyka ogólna a dydaktyka specjalna Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców Różnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów Dostosowywanie Procesu nauczania-uczenia się Harmonizowanie relacji i kontekstów edukacyjnych Systematyka dydaktyki specjalnej - propozycje konwencji dla projektowania dydaktyk specjalistycznych Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego - niektóre klasyfikacje ze względu na kanon różnicowanie Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Systematyka - dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne . . Dydaktyki specjalistyczne zdefiniowane Dydaktyki specjalistyczne niezdefiniowane Dydaktyki specjalistyczne niedookreślone Dydaktyka specjalna - istotne parametry kanonu Dostosowywanie procesu nauczania-uczenia się Dydaktyka specjalna - ujęcie z perspektywy kanonu Harmonizowanie relacji i kontekstów edukacyjnych Wybrane koncepcje pogłębiające interpretacje wzorców dydaktyki specjalnej Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością Edukacja włączająca _ rozszerzenie uczestnictwa W powszechnej edukacji Kultura niepełnosprawności - odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei' poczucia szczęścia i pomyślność życiowej Normalizacja - zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością Paradygmat niepełnosprawności - poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologię pozytywną i niepełnosprawność rekapitulacja.
Sygnatura czytelni BWF: X H 233
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8014 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Przyjęte w monografii definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stłay sie wykładnią dla opracowania dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych (2017).
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 297-313.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla nauczycieli akademickich, badaczy, nauczycieli praktyków oraz studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów kierunku pedagogika specjalna.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności