158660
Book
In basket
PROCESY I METOD Planowanie i monitorowanie analizy Projekt Problemy Rozwiązanie Zaplanowanie podejścia do przeprowadzenia analizy biznesowej Zaplanowanie zaangażowania interesariuszy Planowanie zarządzania analizą biznesową i planowanie zarządzania informacjami pozyskanymi w analizie biznesowej Identyfikacja usprawnień w przebiegu analizy biznesowej Od modelu do rozwiązania Jak zapanować nad wymaganiami? O porażkach w projektowaniu systemów Propozycja Narzędzia Case study Dawno, dawno temu, czyli jak to drzewiej bywało Quo vadis World Tworzymy system Model rozwiązania systemowego Struktura modelu wymagań Przepis na powiązanie elementów zależnych w EA Przypadki użycia Śledzenie zależności Nie wyobrażaj sobie, zobacz Wykonaj z nami swój prototyp Model modelowi nierówny, czyli łamanie schematów w postrzeganiu modelowania procesów biznesowych w projektach firmy Opis przypadku Problemy i wyzwania Rozwiązanie problemu Wizualizacja procesu Model procesów podstawowych w notacji BPMN 2.0 Proces wytwarzania wymagań Struktura zależności zagadnień i koncepcja zarządzania projektem Rezultat Wnioski, zalecenia i rekomendacje Behaviour-Driven Development jako platforma komunikacji Domena jako fundament komunikacji Kruszenie wiedzy domenowej własną głową Wspólny cel i model domenowy Język domenowy jako medium komunikacji Na początku był słownik Parafraza jako narzędzie do budowania zrozumienia Wpływ kultury pracy na komunikację Komunikacja w rzeczywistym środowisku Zmiany widzę-wszędzie zmiany! Wyjdź zza biurka - analityk w terenie Przeniesienie komunikacji na wyższy poziom User Story jako format zapisu wymagań Jednoznaczne i czytelne testy kodu źródłowego Wykonywalna dokumentacja jako platforma komunikacji PRODUKTY PRAC Dokumentacja analityczna Dokumentacja byle jaka Przedmiot Problem Rozwiązanie Zastosowane techniki Rezultaty Wnioski, zalecenia, rekomendacje Potrzebujemy tylko dokumentu Przedmiot Problem Rozwiązanie Rezultat Wnioski, zalecenia, rekomendacje Dużo dokumentacji, mało informacji Przedmiot Problem Rozwiązanie Rezultat Czy można było jeszcze coś zepsuć? Przedmiot - charakterystyka projektu/sytuacji i problemu do rozwiązania Stosowane definicje Opis zlecenia, terminy realizacji i otoczenie projektu Istniejąca aplikacja Stan udokumentowania wymagań do obsługi urządzeń Wiedza merytoryczna zespołu o zagadnieniu i wspieranych procesach u klienta Zespół Odpowiedzialności poszczególnych ról w zespole Zamawiający Przebieg procesu analizy i powstałe produkty w pierwszej fazie przed wstrzymaniem projektu Problemy, przed którymi stanęliśmy Przekonanie, że wszystko jest gotowe, wystarczy zaimplementować Przeterminowane wymagania, brak właścicieli wymagań, zdefiniowanych interesariuszy Skupiono się na szczegółach, pominięto główne założenia Nie został rozpoznany proces biznesowy klienta Duży zakres dostarczanych usług bez podziału na etapy realizacji. Trudność estymacji pozostałych prac Pozostałe problemy Rozwiązanie - podejścia, techniki i technologie, jakie wykorzystaliśmy w projekcie, by rozwiązać problem i zrealizować postawiony cel Ankiety Eksperci dziedzinowi, weryfikacja rozwiązań i kontakt z klientem Lista wymagań Pseudouporządkowana logika biznesowa aplikacji Lista usług aplikacji Podział na etapy i usługi dodatkowe Rezultat ZESPÓŁ I UMIEJĘTNOŚCI MIĘKKIE Janusze analityki. Czy warto być samotnym wilkiem w zespole? Samotny wilk Zespół nadchodzi z odsieczą Chaos: razem, ale osobno Konsekwencje Wprowadzanie Scruma - problemy i korzyści O teorii autodeterminacji Praca w Scrumie Samoorganizacja zespołu - autonomia Rozwiązanie Sens pracy i trudność wykonywanych zadań Rozwiązanie Poczucie kompetencji - ciągły rozwój Możliwość wpływania na produkt Rozwiązanie Relacje z innymi - potrzeba przynależności Współpraca a rywalizujące Zosie samosie Rozwiązanie Rola relacji z użytkownikami Rozwiązanie Outsourcing analizy. Jak się przygotować Przedmiot - charakterystyka projektu i problemu do rozwiązania Problemy, rozwiązanie i rezultat Koordynacja zależności prac analitycznych Komunikacja w zespole Narzędzie CASE do modelowania Wspólne szablony wymagań Repozytorium. Gdzie przechowywać dokumenty? Odbiór produktów analitycznych Coaching w analizie Coach i coaching Role w coachingu Coach Klient coachingu (inaczej: coachee) Sponsor coachingu Elementy coachingu Model coachingowy Przebieg procesu coachingowego Umiejętności coachingowe Aktywne słuchanie Pytania sięgające sedna Ćwiczenie Bezpośrednia komunikacja Ćwiczenie Obecność Ćwiczenie Tak, i Ćwiczenie Podejście coachingowe EWOLUCJA Projektowanie nastawione na zmianę Ewolucja systemów informatycznych Inżynieria wymagań w kontekście ewolucji systemów Inżynieria wymagań wspierająca ewolucję systemów Model CoRE Metody statystyczne Przewidywanie przyszłości Cztery podejścia do wymagań Wymagania w systemach eksperckich Podsumowanie metod Projektowanie nastawione na zmianę Wiedza domenowa Modułowość rozwiązań Uniwersalne interfejsy Konfigurowalność Myślenie o przyszłości
Media files:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 144909 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 258-[259].
Target audience note
Dla analityków biznesowych.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności