Roman Adam (informatyk)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka WEAiI
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Roman Adam (informatyk)
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(80)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Testerzy oprogramowania komputerowego
(1)
Temat
Inżynieria wymagań
(1)
Programy komputerowe
(1)
Weryfikacja oprogramowania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 258-[259].
Dla analityków biznesowych.
PROCESY I METOD Planowanie i monitorowanie analizy Projekt Problemy Rozwiązanie Zaplanowanie podejścia do przeprowadzenia analizy biznesowej Zaplanowanie zaangażowania interesariuszy Planowanie zarządzania analizą biznesową i planowanie zarządzania informacjami pozyskanymi w analizie biznesowej Identyfikacja usprawnień w przebiegu analizy biznesowej Od modelu do rozwiązania Jak zapanować nad wymaganiami? O porażkach w projektowaniu systemów Propozycja Narzędzia Case study Dawno, dawno temu, czyli jak to drzewiej bywało Quo vadis World Tworzymy system Model rozwiązania systemowego Struktura modelu wymagań Przepis na powiązanie elementów zależnych w EA Przypadki użycia Śledzenie zależności Nie wyobrażaj sobie, zobacz Wykonaj z nami swój prototyp Model modelowi nierówny, czyli łamanie schematów w postrzeganiu modelowania procesów biznesowych w projektach firmy Opis przypadku Problemy i wyzwania Rozwiązanie problemu Wizualizacja procesu Model procesów podstawowych w notacji BPMN 2.0 Proces wytwarzania wymagań Struktura zależności zagadnień i koncepcja zarządzania projektem Rezultat Wnioski, zalecenia i rekomendacje Behaviour-Driven Development jako platforma komunikacji Domena jako fundament komunikacji Kruszenie wiedzy domenowej własną głową Wspólny cel i model domenowy Język domenowy jako medium komunikacji Na początku był słownik Parafraza jako narzędzie do budowania zrozumienia Wpływ kultury pracy na komunikację Komunikacja w rzeczywistym środowisku Zmiany widzę-wszędzie zmiany! Wyjdź zza biurka - analityk w terenie Przeniesienie komunikacji na wyższy poziom User Story jako format zapisu wymagań Jednoznaczne i czytelne testy kodu źródłowego Wykonywalna dokumentacja jako platforma komunikacji PRODUKTY PRAC Dokumentacja analityczna Dokumentacja byle jaka Przedmiot Problem Rozwiązanie Zastosowane techniki Rezultaty Wnioski, zalecenia, rekomendacje Potrzebujemy tylko dokumentu Przedmiot Problem Rozwiązanie Rezultat Wnioski, zalecenia, rekomendacje Dużo dokumentacji, mało informacji Przedmiot Problem Rozwiązanie Rezultat Czy można było jeszcze coś zepsuć? Przedmiot - charakterystyka projektu/sytuacji i problemu do rozwiązania Stosowane definicje Opis zlecenia, terminy realizacji i otoczenie projektu Istniejąca aplikacja Stan udokumentowania wymagań do obsługi urządzeń Wiedza merytoryczna zespołu o zagadnieniu i wspieranych procesach u klienta Zespół Odpowiedzialności poszczególnych ról w zespole Zamawiający Przebieg procesu analizy i powstałe produkty w pierwszej fazie przed wstrzymaniem projektu Problemy, przed którymi stanęliśmy Przekonanie, że wszystko jest gotowe, wystarczy zaimplementować Przeterminowane wymagania, brak właścicieli wymagań, zdefiniowanych interesariuszy Skupiono się na szczegółach, pominięto główne założenia Nie został rozpoznany proces biznesowy klienta Duży zakres dostarczanych usług bez podziału na etapy realizacji. Trudność estymacji pozostałych prac Pozostałe problemy Rozwiązanie - podejścia, techniki i technologie, jakie wykorzystaliśmy w projekcie, by rozwiązać problem i zrealizować postawiony cel Ankiety Eksperci dziedzinowi, weryfikacja rozwiązań i kontakt z klientem Lista wymagań Pseudouporządkowana logika biznesowa aplikacji Lista usług aplikacji Podział na etapy i usługi dodatkowe Rezultat ZESPÓŁ I UMIEJĘTNOŚCI MIĘKKIE Janusze analityki. Czy warto być samotnym wilkiem w zespole? Samotny wilk Zespół nadchodzi z odsieczą Chaos: razem, ale osobno Konsekwencje Wprowadzanie Scruma - problemy i korzyści O teorii autodeterminacji Praca w Scrumie Samoorganizacja zespołu - autonomia Rozwiązanie Sens pracy i trudność wykonywanych zadań Rozwiązanie Poczucie kompetencji - ciągły rozwój Możliwość wpływania na produkt Rozwiązanie Relacje z innymi - potrzeba przynależności Współpraca a rywalizujące Zosie samosie Rozwiązanie Rola relacji z użytkownikami Rozwiązanie Outsourcing analizy. Jak się przygotować Przedmiot - charakterystyka projektu i problemu do rozwiązania Problemy, rozwiązanie i rezultat Koordynacja zależności prac analitycznych Komunikacja w zespole Narzędzie CASE do modelowania Wspólne szablony wymagań Repozytorium. Gdzie przechowywać dokumenty? Odbiór produktów analitycznych Coaching w analizie Coach i coaching Role w coachingu Coach Klient coachingu (inaczej: coachee) Sponsor coachingu Elementy coachingu Model coachingowy Przebieg procesu coachingowego Umiejętności coachingowe Aktywne słuchanie Pytania sięgające sedna Ćwiczenie Bezpośrednia komunikacja Ćwiczenie Obecność Ćwiczenie Tak, i Ćwiczenie Podejście coachingowe EWOLUCJA Projektowanie nastawione na zmianę Ewolucja systemów informatycznych Inżynieria wymagań w kontekście ewolucji systemów Inżynieria wymagań wspierająca ewolucję systemów Model CoRE Metody statystyczne Przewidywanie przyszłości Cztery podejścia do wymagań Wymagania w systemach eksperckich Podsumowanie metod Projektowanie nastawione na zmianę Wiedza domenowa Modułowość rozwiązań Uniwersalne interfejsy Konfigurowalność Myślenie o przyszłości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144909 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Certyfikowany tester ISTQB® : poziom podstawowy / Adam Roman, Lucjan Stapp. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 408 stron : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Podręcznik do samodzielnej nauki na podstawie nowego sylabusa z 2018 roku.
Bibliografia na stronach 401-404. Indeks.
CZĘŚĆ I. CERTYFIKAT, SYLABUS I EGZAMIN POZIOMU PODSTAWOWEGO 11 Certyfikat poziomu podstawowego 13 Okoliczności powstania i historia certyfikatu podstawowego 13 Ścieżki kariery dla testerów 13 Docelowi odbiorcy 15 Cele certyfikatu podstawowego 15 Cele międzynarodowego systemu uzyskiwania kwalifikacji 15 Cele biznesowe 16 Cele nauczania 17 Wymagania stawiane kandydatom 18 Sylabus i egzamin poziomu podstawowego 19 Odniesienia do norm i standardów 19 Ciągła aktualizacja 20 Zawartość sylabusa 20 Struktura egzaminu 25 Reguły egzaminu 25 Rozkład pytań 26 Wskazówki - przed egzaminem i w jego trakcie 30 CZĘŚĆ II. OMÓWIENIE TREŚCI SYLABUSA 31 1. Podstawy testowania 33 1.1. Co to jest testowanie 35 1.2. Dlaczego testowanie jest niezbędne 37 1.3. Siedem zasad testowania 44 1.4. Proces testowy 49 1.5. Psychologia testowania 62 Pytania testowe do rozdziału 1. 64 2. Testowanie w cyklu życia oprogramowania 71 2.1. Modele cyklu życia oprogramowania 73 2.2. Poziomy testów 82 2.3. Typy testów 98 2.4. Testowanie pielęgnacyjne 110 Pytania testowe do rozdziału 2. 113 3. Testowanie statyczne 117 3.1. Podstawy testowania statycznego 118 3.2. Proces przeglądu 125 Pytania testowe do rozdziału 3. 143 Zadanie do rozdziału 3. 146 4. Techniki testowania 149 4.1. Kategorie technik testowania 151 4.2. Czarnoskrzynkowe techniki testowania 156 4.3. Białoskrzynkowe techniki testowania 187 4.4. Techniki testowania oparte na doświadczeniu 192 5. Zarządzanie testami 215 5.1. Organizacja testów 216 5.2. Planowanie i szacowanie testów 221 5.3. Monitorowanie testów i nadzór nad nimi 235 5.4. Zarządzanie konfiguracją 239 5.5. Czynniki ryzyka a testowanie 240 5.6. Zarządzanie defektami 244 6. Narzędzia wspomagające testowanie 255 6.1. Uwarunkowania związane z narzędziami testowymi 256 6.2. Skuteczne korzystanie z narzędzi 261
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 114
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149927 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności